Chinese aandelen « Terug naar discussie overzicht

Alibaba

537 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 24 25 26 27 » | Laatste
Dividend Collector
0
quote:

Rider schreef op 3 december 2021 17:05:

[...]

:d, dit zijn zeer mooie koopkansen die ik niet laat liggen, portefeuille is 65% alibaba na vandaag 3 maal bij te kopen. Normaal zou ik nooit zo veel in 1 aandeel steken, maar zo een kans ga ik niet veel meer krijgen.
Dat is gedurfd. Ik heb nu zo’n 7% in Alibaba na vanmiddag ook bijgekocht te hebben. Helemaal een goed gevoel heb ik er toch niet bij, hoewel ik het met jou eens ben. Dat je zo’n kans niet snel meer krijgt wordt al heel lang geroepen maar intussen verdampt er veel waarde. En erg snel ook. Een exodus van institutionele beleggers zou een gitzwart scenario zijn, maar niet ondenkbaar.
optiejunky
0
Ik zie dat softbank bijn a24 % heeft in ALibaba adr, deze partij zal niet blij zijn.

Ik hou het op hooguit 10 stuks, volgende week wat bij staffelen, dit is een hobby.
MrMarcie
0
quote:

Dividend Collector schreef op 3 december 2021 17:46:

[...]

Dat is gedurfd. Ik heb nu zo’n 7% in Alibaba na vanmiddag ook bijgekocht te hebben. Helemaal een goed gevoel heb ik er toch niet bij, hoewel ik het met jou eens ben. Dat je zo’n kans niet snel meer krijgt wordt al heel lang geroepen maar intussen verdampt er veel waarde. En erg snel ook. Een exodus van institutionele beleggers zou een gitzwart scenario zijn, maar niet ondenkbaar.
Ben ook een beetje huiverig want in een wat verder verleden toch wel veel verloren met bijkopen/middelen. Als ik beetje rondlees zitten er wel wat haken en ogen aan maar lijkt toch ook wel een kans (met wel wat risico). Misschien toch maar wat bijkopen. Heb nu een dagorder staan voor 110. Maar die zal ie wel niet meer aantikken.
TUPTUP
0
Deze avond 130 stuks Alibaba bijgekocht aan 110 $. Portefeuille is daarmee opgelopen tot 25%. Het gaat hard omlaag, maar dit komt goed.
Aurum
0
zalwel
0
quote:

Fossil Burner schreef op 5 december 2021 09:59:

wat een vallend mes dit zal me niet verbazen als de 100$ nog aangetikt wordt.
Heb je de aandelen? Zou je willen kopen?
Rider
0
www.reuters.com/world/china/china-reg...

Some media reports stating that China will likely ban companies with a VIE (Variable Interest Entity) structure from U.S. listing is a case of "total misunderstanding and (is) misreading", the CSRC said.
objectief
0
quote:

Fossil Burner schreef op 5 december 2021 09:59:

wat een vallend mes dit zal me niet verbazen als de 100$ nog aangetikt wordt.
100$, dat kan nog veel lager als die ruzie tussen de V.S. en China blijft doorgaan.
Extreem risico (zie DiDi) maar natuurlijk ook kansrijk als China water bij de wijn doet.
Rider
0
quote:

objectief schreef op 5 december 2021 14:34:

[...]

100$, dat kan nog veel lager als die ruzie tussen de V.S. en China blijft doorgaan.
Extreem risico (zie DiDi) maar natuurlijk ook kansrijk als China water bij de wijn doet.
Didi is een totaal ander verhaal dan Alibaba..
objectief
0
quote:

Rider schreef op 5 december 2021 15:16:

[...]

Didi is een totaal ander verhaal dan Alibaba..
Voorlopig nog wel, maar het is wel internet met alle mogelijke Chinese geheimen, die ze in de V.S. niet mogen weten.
Aurum
0
Bij 100$ allin! komop kijk naar het bedrijf 5 jaar geleden terug introductie koers lag op dit niveau met een omzet van +50miljard nu hebben ze een omzet van +500miljard!
De waarde zaleens boven moeten komen.
Dividend Collector
0
quote:

optiejunky schreef op 3 december 2021 18:59:

Ik zie dat softbank bijn a24 % heeft in ALibaba adr, deze partij zal niet blij zijn.

Ik hou het op hooguit 10 stuks, volgende week wat bij staffelen, dit is een hobby.
SoftBank heeft grote problemen met de beleggingen in China, zoveel is duidelijk.
De koers van de bank is ook onderuit geslagen met -36% YTD.

SoftBank Slumps 9% Monday After Week of Bad Portfolio News
www.bloomberg.com/news/articles/2021-...
voda
0
Alibaba presenteert nieuwe CFO herschikt e-commerce
Toby Xu nieuwe financieel directeur.

(ABM FN-Dow Jones) Alibaba heeft maandag een nieuwe financiële topman gepresenteerd en kondigde tegelijk een reorganisatie aan van zijn e-commerce activiteiten.

Toby Xu zal per 1 april volgend jaar Maggie Wu opvolgen. Wu is sinds 2013 CFO bij de techgigant en mede-verantwoordelijk voor drie beursnoteringen van Alibaba. Wu blijft wel deel uitmaken van de board.

Afgelopen vrijdag kondigde de Chinese taxidienst Didi nog onder druk van de Chinese autoriteiten aan dat het zijn beursnotering in New York al na zes maanden weer zal opheffen.

Alibaba meldde ook dat het zijn e-commerce-activiteiten gaat reorganiseren en twee divisies gaat vormen, één gericht op China en één internationaal.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Aurum
0
quote:

Dividend Collector schreef op 6 december 2021 07:38:

Oei het mes blijft hard vallen zeg. Weer -5% in Hong Kong.
is het resultaat van afgelopen vrijdag op de nsye
Rider
0
quote:

Fossil Burner schreef op 5 december 2021 23:10:

Bij 100$ allin! komop kijk naar het bedrijf 5 jaar geleden terug introductie koers lag op dit niveau met een omzet van +50miljard nu hebben ze een omzet van +500miljard!
De waarde zaleens boven moeten komen.

Ik ben ook bereid om all in te gaan, zit nu al aan 65% in Alibaba. Fundamenteel is er niets veranderd, bedrijf blijft aan serieus tempo groeien.
Gemberthee
0
quote:

Rider schreef op 6 december 2021 11:41:

[...]

Ik ben ook bereid om all in te gaan, zit nu al aan 65% in Alibaba. Fundamenteel is er niets veranderd, bedrijf blijft aan serieus tempo groeien.
Nice man.
Doe je goed
Dividend Collector
0
quote:

Rider schreef op 6 december 2021 11:41:

[...]

Ik ben ook bereid om all in te gaan, zit nu al aan 65% in Alibaba. Fundamenteel is er niets veranderd, bedrijf blijft aan serieus tempo groeien.
Nou, dat er fundamenteel niets is veranderd met ik niet met je eens. Neem de laatste kwartaalresultaten er eens bij? De winst loopt wel aardig terug en de outlook is verlaagd als gevolg van de nieuwe regelgeving. Dat zijn echt fundamentele wijzigingen. Dat er nog steeds stevige groei is in het aantal gebruikers en de clouddiensten, is wat anders.
Rider
0
quote:

Dividend Collector schreef op 6 december 2021 11:49:

[...]

Nou, dat er fundamenteel niets is veranderd met ik niet met je eens. Neem de laatste kwartaalresultaten er eens bij? De winst loopt wel aardig terug en de outlook is verlaagd als gevolg van de nieuwe regelgeving. Dat zijn echt fundamentele wijzigingen. Dat er nog steeds stevige groei is in het aantal gebruikers en de clouddiensten, is wat anders.
Omzet was grotendeels lager door de grote investeringen die ze gedaan hebben. De komende kwartalen zal je zien dat dit weer zal stijgen. Het was ook een moeilijk kwartaal met Corona, kijk naar Amazon die hebben ook hun earnings gemist. Maar om daarvoor 60% te zakken is serieus overdreven. Maar wel een mooie koopkans die je niet veel gaat krijgen bij zo een groot bedrijf.
537 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 24 25 26 27 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
865,36  +0,01  +0,00%  18 apr
 Germany40^ 17.751,90 -0,48%
 BEL 20 3.826,58 +0,84%
 Europe50^ 4.919,39 -0,35%
 US30^ 38.013,46 0,00%
 Nasd100^ 17.548,80 0,00%
 US500^ 5.049,25 0,00%
 Japan225^ 38.001,71 0,00%
 Gold spot 2.379,27 +0,77%
 EUR/USD 1,0641 -0,28%
 WTI 82,08 -0,16%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +11,51%
JUST EAT TAKE... +5,71%
Air France-KLM +4,18%
FASTNED +3,00%
RANDSTAD NV +2,65%

Dalers

Pharming -9,63%
ASMI -6,10%
Avantium -6,01%
PostNL -5,84%
TomTom -3,31%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront