Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans - September 2014

210 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
Guus_Geluk
0
Een nieuwe maand staat weer voor de deur, laten we hopen dat we wat herstel zullen gaan zien in de bouw. Succes iedereen!
[verwijderd]
0
Het begint in Oekraïne wel aardig uit de hand te lopen. Ik hoop niet dat dat te veel invloed gaat hebben op de koers. Het wordt wel weer tijd voor wat goed nieuws.
Tradertje 2020
0
ik ben na een lang weggeweest te zijn weer in het bezit van een 500 stks heymans aandelen gekocht op 11 euro sindsdien is het aandeel naar zuidelijke oorden afgegleden.
De reden waarom de aandelen gekocht heb is dat de orderporteffeuile de laatste weken cq maanden flink is toegenomen.
Nu ik de aandelen in bezit heb is het stil op alle fronten ligt het aan mij of ben ik misschien ongeduldig?

gegroet Jac
[verwijderd]
0
Ja, er is weinig te beleven bij Heijmans op dit moment. Zeer lage volumes, geen nieuws vanuit Heijmans en een stil forum. Ook september begint op dit front niet al te best.

Ik heb geen idee waar het aan ligt. Ik hoop dat er binnenkort weer wat meer aandacht voor dit aandeel komt.
[verwijderd]
0
De koers stond op 2 september 2013 op 7,55 €. Eigenlijk waren de cijfers toen beter. Meer omzet, meer winst. Het enige wat wel sterk verbeterd is, is het orderboek. Maar het gaat om de marges zoals we weten. Heb nog eens de webcast bekeken, het management straalt vertrouwen uit, maar de resultaten zijn teleurstellend. Heb dit ook in een mail geuit naar Heijmans. Kreeg wel keurig een mail terug, maar inhoudelijk konden ze zich (natuurlijk) niet vinden in de kritiek die ik had. Ze doen toch hun best??? Je "best" doen is helaas niet genoeg. De aanwezige analisten op de webcast waren ook kritisch, en terecht. Mooie praatjes houden kunnen we allemaal, het gaat om de resultaten, en die waren niet goed. In het beste geval blijft de koers rond dit niveau hangen. Het probleem van de particuliere belegger is het feit dat hij/zij altijd als laatste het nieuws ontvangt. Zowel slecht nieuws als goed nieuws. Heijmans heeft het in zijn laatste jaarrapport over 3-4% EBIT streefmarges voor bouw en infra, en 8% voor PPP en vastgoed. Sprookjes bestaan niet, ook niet voor Heijmans. Bij een totale winstmarge voor netto winst van 1% bij een K/W van 10 hoort het huidige koersniveau van 10,50 €. Dit jaar gaat dat zeker te weten niet lukken. Wellicht volgend jaar, als het meezit.
[verwijderd]
0
Klopt, maar ze hebben vorig jaar eveneens al gezegd dat 2014 (als eveneens een transitiejaar) een lastig jaar zou worden ondanks licht aan het eind van de tunnel. Die euro winst per aandeel gaan ze niet halen dit jaar. We mogen blij zijn als het break even zal zijn. Toekomstverwachting is echter een steil herstelpad waarvan de eerste tekenen zichtbaar aan het worden zijn in het orderboek. Als de marges daarop idd middelmatig tot goed zijn dan moet het ze lukken om over 2015 een significant beter resultaat te laten zien. OVerigens het feit dat het eigen vermogen rond de 16 a 17 ligt kan je evenwel als rechtvaardige koersnotering zien. Toch is er nu een discount van zo'n 50/60% in dat licht bezien.
[verwijderd]
0
quote:

stockexchangestaartje schreef op 1 september 2014 16:21:

Klopt, maar ze hebben vorig jaar eveneens al gezegd dat 2014 (als eveneens een transitiejaar) een lastig jaar zou worden ondanks licht aan het eind van de tunnel. Die euro winst per aandeel gaan ze niet halen dit jaar. We mogen blij zijn als het break even zal zijn. Toekomstverwachting is echter een steil herstelpad waarvan de eerste tekenen zichtbaar aan het worden zijn in het orderboek. Als de marges daarop idd middelmatig tot goed zijn dan moet het ze lukken om over 2015 een significant beter resultaat te laten zien. OVerigens het feit dat het eigen vermogen rond de 16 a 17 ligt kan je evenwel als rechtvaardige koersnotering zien. Toch is er nu een discount van zo'n 50/60% in dat licht bezien.
Ben natuurlijk soms wel negatief maar zie dat meer als kritisch. Probeer goed voor mezelf te kijken naar de FA van een onderneming. Ten slotte neem je toch een risico door aandelen aan te schaffen. Zit dus ook gewoon long en gewoon met aandelen, dus geen turbo's of zo. Uit de webcast heb ik ook begrepen dat de verliezen op infra niet op 1 project is door te voeren maar op de lage marges als geheel. Er werd door de analist van de ING ook goed doorgevraagd op risicobeheersing en als voorbeeld de malaise bij Ballast Nedam als gevolg van de A15 problemen. Ik vond de CEO van Heijmans daar wel heel sterk verwoorden dat Heijmans echt een goede risico analyse heeft. Daarnaast bied het sterker gevulde orderboek, wat kwalitatief een stuk beter is (gaf de CEO aan), goede kansen. En een solvabiliteitsratio van 30 is ook een goede zaak.
Vooralsnog dus is Heijmans mijn keuze om in te beleggen als ik de Nederlandse bouwers bekijk. Maar de cijfers moeten dat op termijn wel gaan bevestigen.
Welke koers daarbij hoort dat bepaald de "markt", en die is nogal grillig vandaag de dag.
[verwijderd]
0
Prima verwoord en ben het ook helemaal eens met je. Ik ben soms te positief dus enig tegenkrachten is goed om te lezen. Over 2015 zijn ze het idd wel verplicht met goede cijfers te komen. Zeker bezien de huidige FA ontwikkelingen op met name het woningmarktgebied.
Feit dat ze de A15 toen niet gekregen hebben toont wel aan dat ze niet blindelings elk project binnenhalen. Ze bekijken ook elk project in het licht van de totale orderporto. Die aanpak toont risicobeheersing. Voordeel is dat ze met een dik gevuld orderportefeuille meer speelruimte hebben gecreeerd om zich nu te richten op de krenten uit de pap ofwel projecten met hogere marges.
KOersverloop is idd zeer grillig. In 2010 naar 2011 verdubbelde de koers vanaf huidige niveaus naar bijna half de 20. Zo snel kan het dus wel gaan als er eenmaal structureel weer winst kan worden gemaakt. (ik meen dat ze dat jaar een winst van 16 miljoen hadden) Helaas kwam toen de double dip. Uiteindelijk heb ik daardoor veel stukken op lage niveaus kunnen inslaan. Wel spijtig dat ik toen een rit gemist heb.
[verwijderd]
0
zo guus ik miste de opening door jouw van het andere bouwers draadje,uitgestapt?,
maar hier meld ik me ook weer aan ,bedankt voor de opening en veel success ieder voor deze maand
[verwijderd]
0
Guus_Geluk
0
quote:

moonlightjorgo schreef op 1 september 2014 21:18:

zo guus ik miste de opening door jouw van het andere bouwers draadje,uitgestapt?,
maar hier meld ik me ook weer aan ,bedankt voor de opening en veel success ieder voor deze maand
Nee, zeker niet uitgestapt. Kijk BAM maar eens gaan! (De shortsqueeze is net begonnen) Heijmans houd ik al jaren in de gaten, met of zonder positie.
[verwijderd]
0
Garibaldi
0
Bodemt aardig uit nu inderdaad :) Hopelijk eind van de week weer koers in de richting van de 11,00!
[verwijderd]
0
quote:

Xerxes81 schreef op 2 september 2014 22:18:

Bodemt aardig uit nu inderdaad :) Hopelijk eind van de week weer koers in de richting van de 11,00!
laten we het hopen. Het uitbodemen is dat ook een indicatie dat de shorters het aandeel verlaten?
Bennyboy
0
quote:

stockjunky schreef op 2 september 2014 22:58:

[...]

laten we het hopen. Het uitbodemen is dat ook een indicatie dat de shorters het aandeel verlaten?
Die paar shorters zijn niet meer relevant voor het koersverloop denk ik, zelfs niet als ze hun posities gaan afbouwen....
[verwijderd]
0
quote:

Guus_Geluk schreef op 3 september 2014 09:52:

Kijk BAM eens gaan..
Ja, mooie kans om over te stappen op Heijmans inderdaad! :)
210 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 09:24
Koers 16,940
Verschil -0,260 (-1,51%)
Hoog 17,020
Laag 16,580
Volume 27.369
Volume gemiddeld 117.720
Volume gisteren 42.038

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront