BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

KAN BESI DIT JAAR NAAR 30 euro ???

160 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
[verwijderd]
0
BESI kan naar 30 euro, zelfs dan is het dividendrendement 5%

Dit is heel wat meer dan de schandalig lage rente van 1% op uw spaarrekening

De vooruitzichten voor 2015 zijn fenominaal, terwijl de positieve berichten van de banken nog moeten komen.

Pokerface
0
Ik vind 30 euro erg hoog, maar the sky is the limit lijkt het wel. Voor 30 euro is nog wel wat extra nieuws nodig denk ik. Ik ben altijd een beetje sceptisch, dan kan het altijd nog meevallen. Vandaag valt mee... ;-)
horscamp
0
Wanneer wordt het dividend uitbetaald? Zeker na de aandeelhoudersvergadering op 30 april
guusje
0
Toch weer een grote hap van de hoogste koers af, door het forse dividend van €1,50 verwacht ik wel weer een hogere koers.
@Horskamp dividend altijd na een jaarvergadering.
Pokerface
0
Hogere dividend zit inmiddels al in de koers verwerkt, vandaar ook de flinke stijging. Vanaf nu weer een wat normaler koersverloop. Omhoog welteverstaan...
[verwijderd]
0
quote:

horscamp schreef op 26 februari 2015 16:18:

Wanneer wordt het dividend uitbetaald? Zeker na de aandeelhoudersvergadering op 30 april
Tot nu toe altijd ergens in de tweede of derde week van Mei.
guusje
0
quote:

Kampie schreef op 26 februari 2015 18:56:

[...]

Tot nu toe altijd ergens in de tweede of derde week van Mei.
Heb gelijk Kampie, de uitbetaling is later.
effegenoeg
0
quote:

guusje schreef op 26 februari 2015 17:54:

Toch weer een grote hap van de hoogste koers af, door het forse dividend van €1,50 verwacht ik wel weer een hogere koers.
@Horskamp dividend altijd na een jaarvergadering.
Op een hectische Besi dag als deze wordt altijd in de dagen er na weer de dayhigh van deze dag opgezocht.
[verwijderd]
0
quote:

Kampie schreef op 26 februari 2015 18:56:

[...]

Tot nu toe altijd ergens in de tweede of derde week van Mei.
Dat wist ik al.
Het volgende weet ik niet: ik koop de aandelen bijvoorbeeld twee weken
voordat de dividend uitbetaling komt, dan krijg ik toch geen dividend. Je behoort de aandelen toch voor een een jaarvergadering of iets anders al wel in je bezit te hebben om recht te hebben op uitbetaling dividend.
Hoe zit dit precies?
guusje
0
quote:

guusje schreef op 27 februari 2015 11:01:

Na de vergadering ben je dividend gerechtigd.
Wel voor de vergadering de aandelen in bezit hebben
[verwijderd]
0
Aandelen in bezit hebben voor de dag dat ze ex-dividend noteren. Die datum is echter nog niet bekend. Dat is eigenlijk alles.
[verwijderd]
0
quote:

kempes schreef op 27 februari 2015 12:08:

Aandelen in bezit hebben voor de dag dat ze ex-dividend noteren. Die datum is echter nog niet bekend. Dat is eigenlijk alles.
Dat is toch wat anders dan Guusje zegt.
Volgens mij is het toch wel zo dat je de stukken voor een (jaar)vergadering in je bezit moet hebben. Kempes jij beweerd van niet. Dat zou betekenen dat je alle aandelen kan afgaan voor een ex-dividend datum ( uitbetalingsdag dividend ) om zo het dividend binnen te halen. Daar geloof ik niet in.
guusje
0


Licet ,
Na de jaarvergadering heb je meestal 1 dag de tijd om nog in aanmerking te komen voor dat dividend, voor de zekerheid vind ik het beter om ze voor de vergadering de aandelen te hebben.
Het bedrijf geeft zelf ex dividend datum aan.

[verwijderd]
0
[quote alias=licet id=8296668 date=201502271320]
[...]

Dat is toch wat anders dan Guusje zegt.
Volgens mij is het toch wel zo dat je de stukken voor een (jaar)vergadering in je bezit moet hebben. Kempes jij beweerd van niet. Dat zou betekenen dat je alle aandelen kan afgaan voor een ex-dividend datum ( uitbetalingsdag dividend ) om zo het dividend binnen te halen. Daar geloof ik niet in.

Toch is het zo. Het is natuurlijk wel zo dat de koers opent minus het dividendbedrag. Dit is ook waarom de meeste mensen het een sigaar uit eigen doos vinden. In de meeste gevallen herstelt de koers dezelfde dag of de dagen, weken erna zodat de sigaar toch een geschenk blijkt.
guusje
0
quote:

kempes schreef op 27 februari 2015 13:28:

[quote alias=licet id=8296668 date=201502271320]
[...]

Dat is toch wat anders dan Guusje zegt.
Volgens mij is het toch wel zo dat je de stukken voor een (jaar)vergadering in je bezit moet hebben. Kempes jij beweerd van niet. Dat zou betekenen dat je alle aandelen kan afgaan voor een ex-dividend datum ( uitbetalingsdag dividend ) om zo het dividend binnen te halen. Daar geloof ik niet in.

Toch is het zo. Het is natuurlijk wel zo dat de koers opent minus het dividendbedrag. Dit is ook waarom de meeste mensen het een sigaar uit eigen doos vinden. In de meeste gevallen herstelt de koers dezelfde dag of de dagen, weken erna zodat de sigaar toch een geschenk blijkt.
Haha, het is een sigaar uit eigen doos, we willen toch dat dividend hebben echte Hollanders, soms herstelt de koers daarna snel, maar kan ook lang duren.
[verwijderd]
0
quote:

licet schreef op 27 februari 2015 10:59:

[...]

Dat wist ik al.
Het volgende weet ik niet: ik koop de aandelen bijvoorbeeld twee weken
voordat de dividend uitbetaling komt, dan krijg ik toch geen dividend. Je behoort de aandelen toch voor een een jaarvergadering of iets anders al wel in je bezit te hebben om recht te hebben op uitbetaling dividend.
Hoe zit dit precies?
beste Licet,
Om het volledige dividend te kijken, moet je het aandeel voorbeurs in bezit hebben op de ex-dividend datum.

Je kunt dus inderdaad alle fondsen afgaan, steeds 1 dag van tevoren kopend.
Het dividend wordt echter altijd van de koers afgetrokken, dus schiet je er in beginsel niet veel mee op. Echter vaak wordt het dividend wel redelijk snel ingelopen, waardoor het dus toch interessant is.
Pokerface
0
Maar in dat geval is het misschien handiger om gewoon in een dividend beleggingsfonds te stappen. Scheelt je een hoop gedoe.
effegenoeg
0
quote:

Pokerface schreef op 27 februari 2015 19:34:

Maar in dat geval is het misschien handiger om gewoon in een dividend beleggingsfonds te stappen. Scheelt je een hoop gedoe.
Beleggingsfondsen gaan ook exdivd en reageren idemdito.
oompje24
0
160 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:39
Koers 143,600
Verschil +1,000 (+0,70%)
Hoog 144,050
Laag 137,350
Volume 393.109
Volume gemiddeld 479.250
Volume gisteren 296.860

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront