BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

Besi gaat beduidend hoger komen !

17 Posts
Nick49
0
De koers van Besi zal de komende maanden zeker tegen de € 40,-- of hoger kunnen komen.
Reden:
Ten eerste gaat BESI per 23 maart naar de Midkap en staat daardoor nog eens extra in het zonnetje.

Dan zoeken de spaarrekeninghouders een betere belegging dan die ze ontvangen op hun spaarrekening. Bij € 25,-- koers Besi is dat 6 % bij een dividend uitkering van € 1,50. Bij € 30,-- is het rendement nog altijd 5 % en zelfs bij € 40,-- is het rendement interessant, 3,75 %

Vergelijk dit eens met het dividend van Aalberts, dat gaat € 0,44 worden, terwijl de koers van Besi ( € 26,52 ) dicht in de buurt van Aalberts komt.

Ook de outlook van Besi is bijzonder positief.

Wat ik ook verwacht is dat Besi bij een koers hoger dan € 35,--/ € 45,-- wel zal gaan splitsen.

Nick, 9 maart 2015.
Eddy the Eagle
0
Ik hoop dat je voorspelling uit gaat komen, maar heb wel een paar kritische kanttekeningen:

- bij een koers van 40 euro en bijv. 2 euro wpa komt de k/w verhouding op 20...
- we zijn al enorm hard gestegen dit jaar (en stijgen nog steeds), dit houdt een keer op
- instappen op de huidige of nog hogere koers? Ik koop nog steeds bij, maar wel een stuk behoedzamer dan drie weken geleden...
hvasd2
0
www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/23781...

Rol productie Apple Watch voor Nederland
Sonny Duijn
AMSTERDAM -
Een belangrijke rol bij de productie van de Apple Watch is weggelegd voor een Nederlands bedrijf in Duiven.

Foto: AFP
Volgens goed ingevoerde bronnen die dicht bij de contracten zitten, gaat het om technologiebedrijf Besi.
De onderneming, voluit BE Semiconductor Industries, maakt complexe chipmachines. Het gaat om zogeheten chipplaatsmachines, sorteermachines en machines die de chips beschermen.
De machines van het bedrijf zijn state of the art. Lees meer in De Telegraaf van vandaag

Indicatieve opening nu op 27,26 Euro !!

Juun
0
Mooie opening voor Besi, en dan krijg ik binnenkort ook nog 5000 euro van ze. Top Nederlands bedrijf !!
hvasd2
0
Volume nu al over de helft van het dag gemiddelde !!

Bied 27,645 50
Laat 27,745 354
Cum. volume --- 64.330
Gemiddelde dagomzet --- 120.916
Vorig slot 26,525 9-3-2015
Open 27,50 9:00:01
Hoogste 27,97 9:06:48
Laagste 27,245 9:01:37
effegenoeg
0
quote:

gerrit 69 schreef op 10 maart 2015 09:27:


Wie had er hier hoogtevrees..?
Daar heb ik gelukkig geen last van.
Eddy the Eagle
0
For what it's worth... "SNS heeft een koopadvies en gaat zijn koersdoel en taxaties aanpassen"
Niet dat ik hier koud of warm van word, maar in het algemeen leiden dit soort adviezen tot een hogere koers...
Pokerface
0
quote:

Nick49 schreef op 9 maart 2015 21:46:

De koers van Besi zal de komende maanden zeker tegen de € 40,-- of hoger kunnen komen.
Reden:
Ten eerste gaat BESI per 23 maart naar de Midkap en staat daardoor nog eens extra in het zonnetje.

Dan zoeken de spaarrekeninghouders een betere belegging dan die ze ontvangen op hun spaarrekening. Bij € 25,-- koers Besi is dat 6 % bij een dividend uitkering van € 1,50. Bij € 30,-- is het rendement nog altijd 5 % en zelfs bij € 40,-- is het rendement interessant, 3,75 %

Vergelijk dit eens met het dividend van Aalberts, dat gaat € 0,44 worden, terwijl de koers van Besi ( € 26,52 ) dicht in de buurt van Aalberts komt.

Ook de outlook van Besi is bijzonder positief.

Wat ik ook verwacht is dat Besi bij een koers hoger dan € 35,--/ € 45,-- wel zal gaan splitsen.

Nick, 9 maart 2015.
Ik weet niet hoe serieus ik dit moet nemen... Het is Nick49's eerste posting. Krijg dan toch een beetje het gevoel dat hij voor eigen parochie predikt... Maar goed, een hogere koers, dat willen we allemaal wel!
Nick49
0
Dag Pokerface,
Als mijn eerste posting niet serieus genomen kan worden omdat het mijn eerste posting is, dan hebben jouw woorden weinig waarde.
Belangrijker is mijn onderbouwing met argumenten af te schieten dan hebben we er allemaal wat aan. Geen kreten, wel feiten weergeven.
Groet,
Pokerface
0
quote:

Nick49 schreef op 10 maart 2015 16:52:

Dag Pokerface,
Als mijn eerste posting niet serieus genomen kan worden omdat het mijn eerste posting is, dan hebben jouw woorden weinig waarde.
Belangrijker is mijn onderbouwing met argumenten af te schieten dan hebben we er allemaal wat aan. Geen kreten, wel feiten weergeven.
Groet,
Niet te zwaar aan tillen hoor, viel me gewoon op dat het je eerste post was en je meteen begon over een koers die nog 50% hoger kan binnen enkele maanden. Dat lijkt er op als iemand die niet instapt en graag de koers omhoog praat.
Maar goed, feiten: Midcap is zeker interessant, maar ik vraag me af in hoeverre dit niet al in de koers is verwerkt. Analisten gaan niet pas kijken op het moment dat het aandeel de index in gaat, die hebben dat al bekeken en daarop gereageerd. Veel belangrijker zijn de cijfers en de outlook en die waren prima. Dat zijn volgens mij twee van de redenen van de stijgende koers.
Dividend is ook al in de koers verwerkt. Op de ex-dividend dag krijg je inderdaad x% dividend, maar tegelijkertijd gaat de koers x% naar beneden. Vaak wordt dat wel weer ingelopen, maar dat is geen zekerheid. Dividend is inderdaad hoger dan rente, maar daar hangt een risico op koersdaling aan vast.

Ben niet negatief hoor, maar probeer alles in perspectief te zien. Al lukt dat niet al te goed, gezien mijn eindejaarsvoorspelling...
Nick49
0
Dank voor je antwoord.
Midkap, ja daar heb je uiteraard gelijk in, maar we weten niet of de midkapbeleggers al voldoende stukken hebben gekocht. Kan misschien daardoor nog iets aantrekken. Meer analisten zullen een midkap fonds gaan volgen en dan volgt bijvoorbeeld RTLZ ook Besi bij de stijgers en dalers.
Veel mensen hebben nog niet van Besi gehoord en zullen dan wakker worden.
De dagen voor ex-dividend zal de koers iets aantrekken en dan, zoals je zelf zegt, met het dividend bedrag naar beneden gaan.
De outlook bij de cijfers op 30 april zal dan bepalen of Besi een voorschot op de jaarcijfers kan nemen, m.a.w. een belangrijke dag.
Hoop niet dat mijn eerste reactie te hard tegen je is geweest.

Groet,
Eddy the Eagle
0
[quote alias=Nick49 id=8328126 date=201503101731]
Dank voor je antwoord.
Midkap, ja daar heb je uiteraard gelijk in, maar we weten niet of de midkapbeleggers al voldoende stukken hebben gekocht. Kan misschien daardoor nog iets aantrekken. Meer analisten zullen een midkap fonds gaan volgen en dan volgt bijvoorbeeld RTLZ ook Besi bij de stijgers en dalers.
Veel mensen hebben nog niet van Besi gehoord en zullen dan wakker worden.
De dagen voor ex-dividend zal de koers iets aantrekken en dan, zoals je zelf zegt, met het dividend bedrag naar beneden gaan.
De outlook bij de cijfers op 30 april zal dan bepalen of Besi een voorschot op de jaarcijfers kan nemen, m.a.w. een belangrijke dag.
Hoop niet dat mijn eerste reactie te hard tegen je is geweest.

Laten we een ding niet vergeten; het meerendeel van de aandelen zit bij een selecte groep grote aandeelhouders, die niet zo snel de koop- en verkoopknop hanteren. De fractie die er dagelijks verhandeld wordt, wordt verhandeld door een enorme verscheidenheid aan personen; daytraders, beginners, gevorderden, "Piet Particulier" en ga zo maar door...

Ik denk persoonlijk wel dat de aanwezigheid in de Midkap & een superdividend veel van bovengenoemde soorten zal aanspreken. Tegen die tijd zal de rek toch wel voort uit de beurs zijn (of misschien hebben we al een correctie achtervde rug), wellicht dat "men" op zoek gaat naar de zekerheid van het dividend...

P.S. Ik wil ze de kost niet geven, mensen die niet weten dat de koers "met het dividend" daalt op de ex-dividend datum!

Nick49
0
Ja ook ik denk dat de "vaste" aandeelhouders de verkoopknop niet zullen aanraken. De laatste weken zijn de dagomzetten dermate hoog dat inderdaad de midkapbelegger zijn positie al heeft ingenomen. Dat de koers steeds verder omhoog gaat komt toch ook omdat de handelscapaciteit vrij klein is. Misschien kan de midkap dwingend regelen een grotere capaciteit in te zetten.

Het ex-dividend gaan en de daaraan gekoppelde koersdaling ( te verwachten ) zal slechts tijdelijk zijn en ook de winstnemers moeten nog aan de verkoopbalk komen.

Neemt niet weg dat we Besi met anderen kunnen vergelijken, zoals Aalberts die vanaf € 8,50 en Aperam, ook € 8,50 enorm zijn gestegen, beide laatste fondsen zijn resp. € 29 en € 35, geven een beduidend lager dividend, terwijl Besi het reeds door jou gememoreerde superdividend geeft.

Spaarbankbeleggers kijken op dit moment naar buitensporige dividenden en zijn teleurgesteld in het te verwachten dividend van Binckbank. De beleggers van Binckbank hebben massaal hun aandelen gedumpt toen het bericht kwam dat er geen superdividend uitgekeerd zal worden. Besi werd voor hen een goed alternatief.

Banken adviseren mensen welke aandelen te kopen, ze kunnen de blitz maken met een goed rendementsvoorstel van € 1,50 tegen een redelijke koers.

Het blijft afwachten en laten we hopen dat van buiten komende onheilen geen invloed hebben op onze verwachtingen.

Groet,
Eddy the Eagle
0
Banken adviseren mensen producten waar ze zelf het meest aan verdienen. Bah, heb net de resultaten van onze beleggingen te zien gekregen die onze "immer glimlachende" private banker ons t.z.t. heeft aangepraat. Niet alleen de resultaten zijn beneden alle peil, je betaalt ook nog een godsvermogen om er van af te komen...

Heb hem met pijn in mijn portefeuille vertelt dat ik er toch vanaf wil, en dat hij zijn vertederende glimlach maar aan een ander moet zien te slijten :(
17 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:39
Koers 143,600
Verschil +1,000 (+0,70%)
Hoog 144,050
Laag 137,350
Volume 393.109
Volume gemiddeld 479.250
Volume gisteren 296.860

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront