Heijmans « Terug naar discussie overzicht

Heijmans - April 2015

199 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Bonus aanbieding
0
Dank Guus.

Vandaag misschien een mooie dag om de geschreven calls Mei 13,50 te sluiten.
[verwijderd]
0
Ik ga de paasdagen in zonder posities. Alles verkocht en wellicht even afwachten volgende week. Ook wel eens lekker zonder aandelen hoor, geeft rust. Als ik duurder terug moet kopen dan zij het zo. Markt is volatiel en grillig, en Heijmans kan ook flink dalen als de index daalt. Fijne paasdagen u allen.
Bennyboy
0
quote:

Bonus aanbieding schreef op 1 april 2015 08:57:

Dank Guus.

Vandaag misschien een mooie dag om de geschreven calls Mei 13,50 te sluiten.
Hoor ik daar een top bel? Of bestaan die niet?;-)
Brokie Even
0
quote:

Bennyboy schreef op 1 april 2015 14:12:

[...]
Hoor ik daar een top bel? Of bestaan die niet?;-)
Jij hoort wat je wilt horen.
[verwijderd]
0
En direct de (vermoedelijke) reden: rabo verhoogt koersdoel van 15 naar 16 euro

---------------------------------------------------------------

Redactie ABM Financial News - 1 april 2015, 14:35
Koersdoel naar 16,00 euro.
Rabobank heeft woensdag het koersdoel voor Heijmans verhoogd van 15,00 naar 16,00 euro met een ongewijzigde koopaanbeveling.

Analisten van Rabobank rekenen er op dat Heijmans zal profiteren van het geleidelijke herstel op de Nederlandse markt voor nieuwe woningen.

Daarnaast zal een combinatie van lagere kosten en betere risicobeheersing voor een "scherpe" verbetering van de kasstromen zorgen in de tweede helft van 2015 en daarna.

Op een groen Damrak won Heijmans woensdag 1,0 procent op 12,68 euro.

---------------------------------------------------------------------

Bron:
www.deaandeelhouder.nl/news/2015/4/1/...
[verwijderd]
0
1 APRIL 2015

De gemeente Helmond en Heijmans hebben een overeenkomst gesloten om samen innovaties te ontwikkelen én toe te passen op het snijvlak van slimme mobiliteit, infrastructuur en design. In dat kader wordt er op dit moment een vernieuwend concept ontwikkeld voor de slimme (snel)weg van morgen.

Samen werken aan innovaties
Helmond wil voorop lopen als het gaat om duurzame, innovatieve mobiliteit. De gemeente Helmond en de Automotive Campus willen een proeftuin zijn, een kraamkamer, maar vooral ook een aanjager die continu vooruit blijft kijken. Ook Heijmans zet in op innovatie en ontwikkeling van nieuwe producten en diensten, en zoekt daarbij actief de samenwerking met andere partijen om ze daadwerkelijk tot stand te laten komen. Aanleiding genoeg voor beide partijen om de mogelijkheden tot samenwerking verder te onderzoeken. Het resultaat: een samenwerkingsovereenkomst tussen de gemeente Helmond en Heijmans, waarin beide partijen afspreken om in een gezamenlijk projectteam te werken aan innovatieve pilotprojecten in de gemeente Helmond. Ze maken daarbij gebruik van elkaars netwerk en kennis en kunnen gebruik maken van de op de Automotive Campus en in Helmond aanwezige proeflocaties.

Eerste project Smart Highway
Het eerste concrete project binnen de samenwerking is het ontwikkelen van een vernieuwend concept voor de slimme (snel)weg van morgen, samen met andere stakeholders op het gebied van infrastructuur en mobiliteit. Een concept dat kan dienen als showcase voor alle ontwikkelingen in Helmond als ‘City of Smart Mobility’. In het project gaat het niet alleen om de technologische invulling, maar ook het design wise op een interessante manier visueel te maken in de infrastructuur. Het project past precies binnen het Smart Highway programma, een samenwerkingsverband tussen Heijmans en Studio Roosegaarde, die eerder al bijzondere projecten lanceerde (Van Gogh-Roosegaarde fietspad in Nuenen en de Glowing Lines in Oss). Daan Roosegaarde werkt op dit moment aan een concept, dat vervolgens zal worden uitgewerkt in een schetsontwerp en later dit jaar gepresenteerd zal worden.

Bron: www.heijmans.nl
Bennyboy
0
quote:

Broke-even schreef op 1 april 2015 14:43:

[...]Jij hoort wat je wilt horen.
Haha, dat klopt, maar ik hoor nog niks, helaas... ;-)
Bonus aanbieding
0
quote:

Bennyboy schreef op 1 april 2015 16:32:

[...]
Haha, dat klopt, maar ik hoor nog niks, helaas... ;-)
Jij hebt niet goed geluisterd. Ik heb mijn calls al een tijdje geleden geschreven (geluidloos, dat wel). Nu opletten voor de bodembel om de winst veilig te stellen. Gelukkig komt mei met rasse schreden dichterbij. Pfft (ik hoor de premie er uit lopen).
Bennyboy
0
Technisch zie ik nog steeds negatieve divergentie; vrijwel alle indicatoren dalen, of gaan zijwaarts, terwijl koers nog licht oploopt, dit maant mij tot voorzichtigheid. Zit nu dus ongeduldig te wachten op correctie, maar heb de tijd...
Verder gun ik iedere belegger oneindig stijgende koersen, maar in de praktijk ligt dit anders.
Bonus aanbieding
0
quote:

Bennyboy schreef op 2 april 2015 09:55:

Technisch zie ik nog steeds negatieve divergentie; vrijwel alle indicatoren dalen, of gaan zijwaarts, terwijl koers nog licht oploopt, dit maant mij tot voorzichtigheid. Zit nu dus ongeduldig te wachten op correctie, maar heb de tijd...
Verder gun ik iedere belegger oneindig stijgende koersen, maar in de praktijk ligt dit anders.
Jouw taxatie van de markt lijkt mij volkomen juist. Probleem is dat men nooit weet wanneer de boel echt kantelt, even leek het al te gebeuren maar nu stabiliseert de boel toch al weer. Mijn strategie is dan deels verkoop en een paar centen lager terugkopen ('een paar tientjes er tussenuitsnijden') en calls schrijven (premie incasseren) op een deel van de porto. Zo haal je in een zijwaartse markt toch rendement. Met risico, dat weet ik.
Bennyboy
0
quote:

Bonus aanbieding schreef op 2 april 2015 10:27:

[...]

Jouw taxatie van de markt lijkt mij volkomen juist. Probleem is dat men nooit weet wanneer de boel echt kantelt, even leek het al te gebeuren maar nu stabiliseert de boel toch al weer. Mijn strategie is dan deels verkoop en een paar centen lager terugkopen ('een paar tientjes er tussenuitsnijden') en calls schrijven (premie incasseren) op een deel van de porto. Zo haal je in een zijwaartse markt toch rendement. Met risico, dat weet ik.
Schrijven van calls heb ik ook een tijdje gedaan, nadeel vond ik wel de kosten (bij Rabo), die snoepte toch aardig wat rendement weg, vooral als je ze sluit ipv af laten lopen. €5,- per contract totaal bij openen+sluiten.
Heb in feb. een ritje met turbo's gedraaid, maar als je er 6000 wil hebben, heeft dat invloed op de koers lijkt het wel, er staat constant een bied en laat van 1000 stuks, vooral bij sluiten hiervan hinder.
Op dit moment, bij zijwaarts koersverloop, niet het "lef" om dit nogmaals te doen.. risico te groot, ondanks stoploss'je.
Zijlijn is ook een positie zal ik maar zeggen.;-)

Heb nu alleen nog TS AEX in porto.
Bonus aanbieding
0
quote:

Bennyboy schreef op 2 april 2015 10:44:

[...]

Schrijven van calls heb ik ook een tijdje gedaan, nadeel vond ik wel de kosten (bij Rabo), die snoepte toch aardig wat rendement weg, vooral als je ze sluit ipv af laten lopen. €5,- per contract totaal bij openen+sluiten.
Heb in feb. een ritje met turbo's gedraaid, maar als je er 6000 wil hebben, heeft dat invloed op de koers lijkt het wel, er staat constant een bied en laat van 1000 stuks, vooral bij sluiten hiervan hinder.
Op dit moment, bij zijwaarts koersverloop, niet het "lef" om dit nogmaals te doen.. risico te groot, ondanks stoploss'je.
Zijlijn is ook een positie zal ik maar zeggen.;-)

Heb nu alleen nog TS AEX in porto.
Kosten zijn hoog inderdaad, loopt bij mij ook via Rabo. De hogere transactiekosten behoeden mij voor ondoordachte stappen. Ervaringsdeskundige, ook met goedkopere brokers gewerkt maar weer mee opgehouden.

Heb nog Heijmans (dekking calls), Stern (strategisch, europese consolididatie komt er een keer aan), USG (nog maar 250) en TS Heineken (overgewaardeerd aandeel).
itwm
0
quote:

Nel schreef op 2 april 2015 10:50:

www.beursduivel.be/nieuws/2663413/ord...

Heeft dit niet gewoon met de zachte winter te maken? Daardoor worden de klussen eerder afgemaakt en is er dus daling in de duur.
Brokie Even
0
quote:

Bonus aanbieding schreef op 2 april 2015 10:55:

[...]

Kosten zijn hoog inderdaad, loopt bij mij ook via Rabo. De hogere transactiekosten behoeden mij voor ondoordachte stappen. Ervaringsdeskundige, ook met goedkopere brokers gewerkt maar weer mee opgehouden.
Wat onzinnig om daarom bij een te dure broker te gaan zitten.

Ik zit bij Binck en DeGiro. Zodra ik winst neem gaat alles naar DeGiro. Gebruik ik Binck alleen nog voor de overzichten
[verwijderd]
0
quote:

Broke-even schreef op 2 april 2015 14:17:

[...]Wat onzinnig om daarom bij een te dure broker te gaan zitten.

Ik zit bij Binck en DeGiro. Zodra ik winst neem gaat alles naar DeGiro. Gebruik ik Binck alleen nog voor de overzichten
Als de giro failliet gaat ben je je geld kwijt als ik het goed heb daarom ben ik er weg gegaan.
199 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 10:57
Koers 17,320
Verschil -0,280 (-1,59%)
Hoog 17,380
Laag 17,160
Volume 28.774
Volume gemiddeld 117.877
Volume gisteren 73.738

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront