BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

BESI - Augustus 2015

3.873 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 190 191 192 193 194 » | Laatste
Guus_Geluk
0
Weer een nieuwe maand dus ook een nieuw draadje.
Besi zit weer in de uptrend en hopelijk gaat de stijging in augustus dan ook verder.
Succes iedereen!
[verwijderd]
0
quote:
Eddy the Eagle schreef op 31 jul 2015 om 15:42:

Ach, we geven iedereen het voordeel van de twijfel. Volgens Reuters zijn er inmiddels iets meer dan 40 mio aandelen in omloop, dus de koek moet in ieder geval door meer mensen worden gedeeld.

Doordat het aantal aandelen behoorlijk is gestegen, zit ik zelf ook te hoog qua verwachte wpa. Ik had deze op 1,85 staan, dit wordt 1,75. Ik verwacht wel dat ze het dividend op 1,50 handhaven vanwege de ruime kaspositie.

quote Marmie Marmie:
Reuters is grootste ruk troep ever. Het is gewoon slecht.
Telekurs en Bloomberg zijn niet veel beter met hun cijfers. klopt veelal geen moer van.
De 30 juni cijfers zijn zo berekend. 2 miljoen aandelen meer opeens kan eigenlijk niet!

Number of shares used in computing per
share amounts:
- basic
- diluted (a)
37,938,514
38,417,979

De cijfers tot 30/06/2015 zijn berekend met bovenstaande getallen.
Zie aub de cijfer op besi website aub.
Dus Eddy bewering klopt niet helemaal. Maar wel veel waardering voor jouw vanuit mij dat je tenminste nadenkt over de zaken en heel vaak wel goed zit tot nu toe.

Er staat sinds x juli wel 40 mio aandelen uit. Gaan die gasten zich zelf ook nog eens verrijken?
wat is dit voor grap?

Nu wel de link
www.afm.nl/nl/professionals/registers...

Lijkt mij weinig aande hand. geplaatst aandelen kapitaal =40mio zie link. maar daar hoeven wij nog niet mee te rekenen. gelukkig maar.

Graag correctie van iemand die er niet mee eens is. ik ben een beetje Besi moe. Was weer een vermoeiend weekje.
[verwijderd]
0
quote:

YNWA schreef op 31 juli 2015 18:11:

Ik weet het 100% zeker dat het niet zo is....maar heb dit vaker gezien en dan lag er maandag een bod op het bedrijf....ben veel gewend maar van 22.49 naar 21.70 en een veiling van 1% minder grrrrrrrrr
Laat dat bod maar komen ik ben er klaar mee met dez eonzin. Bod 30+ vind ik okay. Gaat Besi toch niet doen. Maar misschien wel een boel aandeelhouders.
Koers BESI gaat nergens meer over. De eindveiling=A.T zag ik opeens 21.41 staan ik dacht dat mijn broker het verkeerd had en toen keek naar een ander scherm=andere broker hetzelfde ... werd toch nog 21.69. Voortaan stop ik alleen nog maar geld in bedrijven met een market cap van 30 mrd EUR/usd of meer. DAn wordt het ook moeilijker om er zo een roztooi van te maken.
Maar goed spoedig kunnen wij ook de belangen <3% checken. Er moet echt een heleboel veranerd zijn. KAn niet anders met dit soort waanzinnige volumes en trades.
[verwijderd]
0
[quote alias=mastje78 id=8677646 date=201507312137]
Misschien dat men het al weet.

tweakers.net/nieuws/104525/nxp-invest...

[/quoteLeuk berichtje. Dat hebben wij hard nodig. Had al wel geelzen dat nxp capaciteit ging uitbreiden. NXp is aardig teruggevallen vandaag. maar die staan ook -tig keer P/E. Maar de min is bescheiden voor tot nu toe.

PHLX Semiconductor (SOX) gaat iest minder. zakten hal procent verder weg in een half uur tijd.
[verwijderd]
0
Op 27 juli werden er 250.000 aandelen gekocht in de eindveiling op een koers van 21.15. Ik denk dat deze persoon gisteren weer verkocht heeft voor 21.69 en pakt zo 136k in 4 dagen.
Eddy the Eagle
0
@Marmie Marmie,

Kijk even op pagina 8 van het 2015 Half Year report, pagina 8 (condensed interim consolidated statement of changes in equity). Inclusief treasury shares zie ik daar toch echt een getal staan van 40.033.921 aandelen...

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik niet weet of deze treasury shares in aanmerking komen voor dividend...
oompje24
0
De nettowinst over 1e halfjaar 2015 was 33 miljoen.
De winst per aandeel was 86 eurocent.
Dus er is m.i. uitgegaan van +- 38,4 miljoen aandelen.
[verwijderd]
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 1 augustus 2015 08:38:

@Marmie Marmie,

Kijk even op pagina 8 van het 2015 Half Year report, pagina 8 (condensed interim consolidated statement of changes in equity). Inclusief treasury shares zie ik daar toch echt een getal staan van 40.033.921 aandelen...

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik niet weet of deze treasury shares in aanmerking komen voor dividend...
Morgen Eddy als je gewoon goed kijkt op pagina 6 in delink:
www.besi.com/uploads/tx_news/2015_Hal...

Natuurlijk komen die treasury share niet in aanmerking voor dividend!Anders hadden wij echt wel minder dividend per aandeel ontvangen.

op pagina 8 kunnen zij neerzetten wat zij willen bij wijze van spreken, aantal op pagina 6 is leidend voor de berekeningen. Ik hoop alleen niet dat de gap tussen 40mio en 38 mio aandelen wordt gebruikt door die gasten voor pure zelfverrijking.

uitleg treasury shares.
www.encyclo.nl/begrip/Treasury%20Stock

uitleg aandlenkapitaal
nl.wikipedia.org/wiki/Aandelenkapitaal

Aandeel Besi kost mij tot nu toe veel geld en ook veel tijd. Dt kan nooit de bedoeling zijn op mijn oude dag.
Eddy the Eagle
0
Heb het net even opgezocht, treasury shares komen niet in aanmerking voor dividend. Da's dus gunstig voor de wpa, maar heeft ook een keerzijde; deze shares kunnen gebruikt worden om een controlling interest te houden (n.v.t. op Besi lijkt mij), kunnen alsnog verkocht worden om cash te genereren, of kunnen gebruikt worden om houders van opties te belonen.

Het aantal treasury shares op 01-01-2015 was 2.321.381 en op 30-06-2015 waren het er 1.944.686. Het lijkt er dus op dat deze treasury shares worden dus gebruikt voor de beloning van opties
[verwijderd]
0
quote:

YNWA schreef op 1 augustus 2015 08:22:

Op 27 juli werden er 250.000 aandelen gekocht in de eindveiling op een koers van 21.15. Ik denk dat deze persoon gisteren weer verkocht heeft voor 21.69 en pakt zo 136k in 4 dagen.
Leuk verdient. maar waarom geeft hij geen plukken weg van 500op hogere koersen boven de 22 eur?. DAt kon echt wel gisteren en waar komen die dumpjes tegen elke prijs vandaan .Dat ging echt om duizendtallen alleen maar om de koers binnen een paar seconden een procent lager te krijgen... Ja vast shorters...maa dat is zo risicovol met een hoog dividend aandeel zoals besi moenteel.

[verwijderd]
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 1 augustus 2015 09:11:

Heb het net even opgezocht, treasury shares komen niet in aanmerking voor dividend. Da's dus gunstig voor de wpa, maar heeft ook een keerzijde; deze shares kunnen gebruikt worden om een controlling interest te houden (n.v.t. op Besi lijkt mij), kunnen alsnog verkocht worden om cash te genereren, of kunnen gebruikt worden om houders van opties te belonen.

Het aantal treasury shares op 01-01-2015 was 2.321.381 en op 30-06-2015 waren het er 1.944.686. Het lijkt er dus op dat deze treasury shares worden dus gebruikt voor de beloning van opties

Precies ik vroeg mij zelf al af op dit forum oie gasten zich zelf gingen verrijken op korte termijn , dat moest maar een niet gebeuren. Aan de hand andere kant is het ook altijd handig om aandelen op de plank te liggen als je opeens wat extra kapital nodig hebt.

Zoals al eerder gemeld in een link. Treasuy shares krijgen geen dividend!!!

Eddy the Eagle
0
@Marmie Marmie,

Bedankt voor de info, weer wat geleerd en dat nog wel op de zaterdag. Maar ja, iets leren blijft leuker dan alleen ongefundeerd kritiek leveren...

Voor de rest van het weekend ga ik mijn nieuwe investering in Daimler eens uitproberen. Ze zeggen wel eens dat het de slechtst mogelijke investering is, maar als ik van A naar B moet dan toch maar zo comfortabel mogelijk :)

Tot maandag!
[verwijderd]
0
Verzoek.

Kan iemand uitvinden wat monenteel de inleenvergoeding is van een aandeel BESI op dagbasis en de ontwikkeling hiervan op maand basis? Hiermee kan je dus achterhalen of echt diep is shortgegaan en tevens als de vergoeding te hoog wordt kan dat een teken zijn dat men niet meer verder kan shorten. Ben benieuwd welke partij aandelen BESi uitleent.....
[verwijderd]
0
quote:

Eddy the Eagle schreef op 1 augustus 2015 09:29:

@Marmie Marmie,

Bedankt voor de info, weer wat geleerd en dat nog wel op de zaterdag. Maar ja, iets leren blijft leuker dan alleen ongefundeerd kritiek leveren...

Voor de rest van het weekend ga ik mijn nieuwe investering in Daimler eens uitproberen. Ze zeggen wel eens dat het de slechtst mogelijke investering is, maar als ik van A naar B moet dan toch maar zo comfortabel mogelijk :)

Tot maandag!
Niet tot maandag. Straks even lol maken en daarna weer aan de bak info verzamelen en uitwerken tot kennis. Zelf ben ik van mening dat BESi nog steeds te goedkoop is en met een discount wordt verhandeld tov de meeste (maar mindere) concurrenten. Besi heeft de gewenste technieken in huis + honderd miljoen cash op de bank. Bij de huidige beurskoers heb je dus ook nog eens +-12% cash per aandeel, naast je dividenden etc. Dat lijkt mij een veilige buffer. ik zie BESi wel weer omhoog speren. maar wanneer? Het is een mooi teken dat NXP weer nieuwe machines nodig heeft om capaciteit uit te breiden.
[verwijderd]
0
Welk auto heb je gekocht Eddie?

@Marmie goed nieuw over NXP! Als intel en micron nu ook meer gaan bestellen, kan fy15 zomaar een record jaar worden.
Al denk ik dat die pas in fy16 gaan vallen. Ook wel weer goed voor de spreiding van omzet.
Eddy the Eagle
0
@bgc200,

Een S350 bluetec. Wel wat minder pk's dan de vorige, maar verbruik ligt ook 100% lager (1 op 10 diesel i.p.v. 1 op 5 benzine). En nu op vakantie jij :), veel plezier!
[verwijderd]
1
quote:

Eddy the Eagle schreef op 1 augustus 2015 10:44:

@bgc200,

Een S350 bluetec. Wel wat minder pk's dan de vorige, maar verbruik ligt ook 100% lager (1 op 10 diesel i.p.v. 1 op 5 benzine). En nu op vakantie jij :), veel plezier!
Ah very nice!
Geniet ervan.
En niet teveel luisteren naar de mensen die zeggen dat een auto een slechte investering is.
Een auto is vrijheid en genot!
Ik heb zelf ook een nieuwe 1-serie besteld. Hopelijk ergens in oktober levering.

Haha ik ben nu koffer aan het inpakken.
Morgenavond vliegen!
3.873 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 190 191 192 193 194 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 14:34
Koers 140,400
Verschil -2,200 (-1,54%)
Hoog 141,100
Laag 137,350
Volume 165.919
Volume gemiddeld 479.250
Volume gisteren 296.860

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront