SBM Offshore « Terug naar discussie overzicht

SBM Offshore - off topic - september 2016

91 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 » | Laatste
ff_relativeren
0
[verwijderd]
0
Ah...september...mijn mei maand :D

Kom maar op met dat ei.
Of is hetgeen in Brazilië gebeurde gisteren, dat ei?
Go for it !!

;D
Ruud, Frankrijk
0
Gaan die TA-ers nu eindelijk eens hun gelijk krijgen? AEX :-)
Verder redelijk blij met AM en RDS, dat verzacht de tijdelijke sores met SBMO.

have fun
Chela
0
Kopje in Folha de Sao Paulo van gisteren:

'Operação Lava Jato completa dois anos sem nenhum político julgado'

Na twee jaren nog steeds geen politieke koppen gerold als gevolg van Lava Jato.

Waarvan acte.

www1.folha.uol.com.br/poder/2016/09/1...

Folha is regarded as one of the most influential daily news vehicles in Brazil.
Political independence has always been one of its editorial cornerstones.
(Wikipedia)
Chela
0
FPSO Cidade de Sao Mateus van BW Offshore door Petrobras op nonactief gezet tot minimaal 2018 als gevolg explosie 2015. Tijdstip correspondeert met einddatum contract van het schip.

A Petrobras pretende manter os campos de Camarupim e Camarupim Norte inoperantes, pelo menos, até 2018, totalizando mais de três anos de suspensão da produção. A operação foi interrompida em fevereiro do ano passado, quando uma explosão no FPSO Cidade de São Mateus deixou nove mortos. A suspensão acordada entre a petroleira e a ANP coincide com o fim do contrato de afretamento do FPSO, firmado com a BW Offshore.

brasilenergiaog.editorabrasilenergia....
Chela
0
quote:

AdrianaRich schreef op 5 september 2016 11:37:

Nog even een onderbouwing bij mijn bericht, over het (tijdelijk?) stopzetten van die schalie winning in Amerika:

nos.nl/artikel/2129789-schalieputten-...

:D
'Veel volkeren van Moeder Aarde doen haar nu pijn. Ooit komt er een dag dat de volkeren van de Aarde naar ons, de Navajo, toe zullen komen om te leren hoe er voor Moeder Aarde gezorgd dient te worden. Wanneer die dag aanbreekt, zullen we er klaar voor zijn.'

Navajo.
ff_relativeren
0
VOPAK koopt LNG schepen ... van Exmar. www.iex.nl/Column/255710/De-Vopak-Exm... .

Terwijl SBM Offshore al jaren moeite doet om een eigen concept in de markt te zetten.
Het voordeel dat Exmar biedt, is de combi van schepen + lopende LNG-contracten.

Voor de nieuwkomers op het SBM Forum :
Op het On Topic draadje plaatsen we berichten die over SBM Offshore gaan.
Op het Off Topic draadje plaatsen we berichten die over ander olie- en gas gerelateerd nieuws gaan.


Chela
0
quote:

ff_relativeren schreef op 5 september 2016 14:33:

...
Terwijl SBM Offshore al jaren moeite doet om een eigen concept in de markt te zetten.
Dat zal ze leren scherp te bljven ff_.
ff_relativeren
0
@ Chela,

Beide Nederlandse bedrijven hebben dezelfde Groot(st)aandeelhouder.
Ik vraag me af, of het ergens fout is gegaan, of dat Vopak meteen doorpakt met de combi van schepen + lopende contracten.

(waarna ze altijd nog kunnen uitbreiden met een lease van SBM Offshore)
[verwijderd]
0
quote:

Chela schreef op 5 september 2016 12:06:

[...]

'Veel volkeren van Moeder Aarde doen haar nu pijn. Ooit komt er een dag dat de volkeren van de Aarde naar ons, de Navajo, toe zullen komen om te leren hoe er voor Moeder Aarde gezorgd dient te worden. Wanneer die dag aanbreekt, zullen we er klaar voor zijn.'

Navajo.
Daar kan ik het mee oneens zijn.
Weet niet of je man of vrouw bent, Chela? Maar veel mannen , weten hun vrouw niet eens goed te verzorgen. Dat is er maar eentje. Hoe kunnen diezelfde mannen dan goed voor Moeder Aarde zorgen?

En nee, dat bedoel ik absoluut niet onaardig tegenover mannen, vrouwen, Navajo, of mensen in het algemeen. Het is helaas een feit, dat mensen onderling het vaak al zwaar hebben, met elkaar.

'Niets verwachten, is alles als een gift ontvangen.' (ikzelf)

:D

[verwijderd]
0
quote:

ff_relativeren schreef op 5 september 2016 14:52:

@ Chela,

Beide Nederlandse bedrijven hebben dezelfde Groot(st)aandeelhouder.
Ik vraag me af, of het ergens fout is gegaan, of dat Vopak meteen doorpakt met de combi van schepen + lopende contracten.

(waarna ze altijd nog kunnen uitbreiden met een lease van SBM Offshore)

Kunnen die activiteiten van Exmar ook gesplitst worden...
in dat geval kunnen we de discussie misschien voortzetten op het andere draadje

KC
[verwijderd]
0
quote Chela : "Oké, oké, nu maar weer on-topic dan."

Kaas...chocola...allebei lekker....
En alles wat daar boven stond (andere draadje)...: de humor ligt op straat !

Behalve dat portugees leren. Dat wordt nu een must ;P

Fijne avond verder :D
Ruud, Frankrijk
0
quote:

ff_relativeren schreef op 5 september 2016 14:33:

VOPAK koopt LNG schepen ... van Exmar. www.iex.nl/Column/255710/De-Vopak-Exm... .

Terwijl SBM Offshore al jaren moeite doet om een eigen concept in de markt te zetten.
Het voordeel dat Exmar biedt, is de combi van schepen + lopende LNG-contracten.

Voor de nieuwkomers op het SBM Forum :
Op het On Topic draadje plaatsen we berichten die over SBM Offshore gaan.
Op het Off Topic draadje plaatsen we berichten die over ander olie- en gas gerelateerd nieuws gaan.


Ik denk dat SBMO meer geinteresseerd is in FLNG dan FSRU, da's detailhandel :-), wel leuk voor Vopak.
Het grappige is, dat exmar dit jaar en in 2018 een FLNG geleverd krijgt en die zouden SBMO best smaken.

Have fun

[verwijderd]
0
@Ruud,Frankrijk

FLNG...FSRU...ik moest het weer eens opzoeken:

FLNG = Floating liquified natural gas

FSRU = Floating storage regasification unit

Ik ben nog aan het bestuderen wat dat met SBMO te maken heeft.
Regasification vind ik een eng woord...'voelt' eng...maar dat zal persoonlijk zijn ;P

excelerateenergy.com/fsru/
en.wikipedia.org/wiki/Floating_liquef...

Onderbouwing...@Gregoor...ik doe mijn best, maar wat is een onderbouwing voor jou?

Is dat een mening? Een Technische analyse (die ook, via het verleden, naar de toekomst kijkt) ? Is dat een analyse à la astrologie? Is dat iets dat iemand overdacht/besproken heeft? Is dat een waarzegster, voor mijn part?

Kortom...hoe iemand tot een onderbouwing komt, kan vrij lastig zijn. Dat is soms nogal persoonlijk, toch?
Niet dat ik er niet nieuwsgierig naar ben...alles waar ik iets van leer(in het positieve uiteraard), daar ben ik gek op !!!

:D
ff_relativeren
0
@ Adriana,

SBM Offshore heeft in de afgelopen jaren geinvesteerd in een eigen FLNG.
Op basis van die ontwerpen heeft SBM nog geen FLNG kunnen verkopen. Ze hebben alleen een Turret-FEED opdracht gekregen (voor andermans LNG floater). Helaas voor SBM Offshore is het Browse project ter ziele.

Bron 1 : het SBM ontwerp : www.sbmoffshore.com/mid/ .

Bron 2 : uitleg van SBM Offshore over hun FLNG : www.sbmoffshore.com/what-we-do/our-pr... .

Bron 3 : de verkregen Turret Feed : www.sbmoffshore.com/?press-release=sb... .

Bron 4 : einde voor het Browse project -en daarmee voortijdig einde van het LNG Turret verhaal voor SBM Offshore : www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/sbm_of... .
Gregoor
0
@Adriana Ik houd het liefst het woordenboek aan: "redenen of argumenten die je ergens voor geeft".

Overigens wat dat voornamelijk voor het on-topic draadje bedoeld. Al is dat ook in dit draadje altijd zeer gewenst.
[verwijderd]
0
@ff_relativeren

Dankjewel. Heel interessant om dat zo te zien. Mooie presentatie ook.

Jammer ja, van dat Browse project. Maar anderen krijgen de opdracht ook niet zo 1, 2, 3 te pakken. Hoewel het er ook op lijkt, dat de kosten toen gedrukt moesten worden. Misschien in de toekomst dan toch eens.

www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/royal_...

www.woodside.com.au/Our-Business/Deve...

Kan ik je stukje zó overnemen, in het Vocabulaire? Staat al zo goed gerangschikt !

:D
Ruud, Frankrijk
0
quote:

AdrianaRich schreef op 7 september 2016 17:44:

@ff_relativeren

Dankjewel. Heel interessant om dat zo te zien. Mooie presentatie ook.

Jammer ja, van dat Browse project. Maar anderen krijgen de opdracht ook niet zo 1, 2, 3 te pakken. Hoewel het er ook op lijkt, dat de kosten toen gedrukt moesten worden. Misschien in de toekomst dan toch eens.

www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/royal_...

www.woodside.com.au/Our-Business/Deve...

Kan ik je stukje zó overnemen, in het Vocabulaire? Staat al zo goed gerangschikt !

:D
Maar ook:
Shell verkoopt het grootste deel van zijn belang van 23 procent in het Australische olie- en gasconcern Woodside Petroleum.
www.nu.nl/beurs/3804205/shell-verkoop...

en

?BROWSE JOINT VENTURE PARTICIPANT ?PARTICIPATING INTEREST

??Woodside 30.60%
Shell Australia Pty Ltd ?27.00%
www.woodside.com.au/Our-Business/Deve...

Dus Shell heeft nog steeds een vinger in de pap.

Have fun
[verwijderd]
0
Als ik dan mag kiezen tussen Shell en Petrobras, voor Australië...
ga ik toch wel voor Shell ;P

Shell zie ik toch nog meer als een bedrijf, dan een stáát.
Laat staan in welke staat dat andere bedrijf is... ;D

Alleen wel heel goed de milieuvoorschriften volgen!!!
Anders komen ze er niet .
:D
Ruud, Frankrijk
0
@ AdrianaRich

Voor de leergierigen :-) en vooral met betrekking op "milieuregels" hierboven:

Het is allemaal een beetje kort door de bocht, gedateerd en zonder voortschrijdend inzicht, maar wel verhelderend en dan komt die gezochte steensoort ook weer boven:

Stelling: stop het verbouwen van rijst en opwarming van de aarde is weg.
www.mo.be/artikel/rijstteelt-stoot-st...

De twee URL's hieronder zijn natuurlijk van clubs met een agenda.
ec.europa.eu/clima/sites/campaign/pdf...

www.ecomare.nl/ecomare-encyclopedie/n...

En daar is hij dan: exotherme reactie die energie levert en CO2 vreet.
www.olino.org/articles/2009/12/24/co2...

Over op gevaarlijke voet leven gesproken, wat als het eens mis gaat. Carigali doet nooit wat zonder dat Shell heeft laten zien dat het kan en wat als Shell nu heeft besloten het niet te doen? Over deze velden werd in 2006 al gesproken, toen dacht men aan terugpompen van het CO2.
www.aogdigital.com/regions/item/4473-...

Veel leesplezier.
91 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 10:54
Koers 14,510
Verschil +0,050 (+0,35%)
Hoog 14,510
Laag 14,280
Volume 190.231
Volume gemiddeld 535.177
Volume gisteren 420.642

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront