SBM Offshore « Terug naar discussie overzicht

SBM Offshore - off topic - oktober 2016

49 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
ff_relativeren
0
Het off topic draadje voor de oktobermaand.
Het off topic draadje is de overige olie- en gas berichten en meningen.
Kortom, alles wat niet direkt over SBM Offshore gaat.
Dutchtenor
0
Olie gaat mogelijk boven de $ 50 zo meteen..
A deal between OPEC and non-members could trim output by 1.2 million barrels a day and boost prices by as much as $15 a barrel, according to Venezuela’s oil minister.
Oil has advanced about 10 percent since the Organization of Petroleum Exporting Countries agreed last week to cut production for the first time in eight years. OPEC, which pumped at a record in September, will decide on quotas for the group’s members at an official meeting in Vienna on Nov. 30. Hurricane Matthew is heading for the U.S. and may disrupt East Coast fuel shipments.
“Another surprise draw in U.S. crude oil stocks supports prices,” said Michael Poulsen, an analyst at Global Risk Management Ltd. “Now this afternoon’s EIA report will be watched closely for confirmation or deviation.”
gpjf
0
Staat notabene tegen de 52 aan, daar moet toch een keer een opwaartse beweging van SBM op volgen?
gpjf
0
Brent Crude Oil - CME Rollover volume 1
52,01
16:53
+2,24 %
Brent Crude Oil - CME Rollover volume 1
Ruud, Frankrijk
0
quote:

gpjf schreef op 5 oktober 2016 17:07:

Staat notabene tegen de 52 aan, daar moet toch een keer een opwaartse beweging van SBM op volgen?
Hi GPJF,

zoals eerder aangegeven, zou er niet een directe relatie mogen/moeten/kunnen bestaan tussen olieprijs en koers SBM. Elke keer dat dat wel zo is, ben ik verbaasd. In dit geval is het heel leuk voor mijn RDS stukken, maar het verbaast me dus niet dat SBM niet meegaat,
Bij stijgende olieprijzen zullen oliemaatschappijen eerder geneigd zijn om weer te investeren (lees: exploratie) en dan zou in eerste instantie FUGRO mee kunnen lopen. SBM zit in het eindtraject. Het eindtraject van voor de olieprijsdaling, daar zitten we nu dus midden in. Sealion is al van SBM (midden 2017), Liza komt eraan, Shenandoa komt eraan, met Libra en Sepia gaan we verder en dan nog weer die twee extra FPSO's waar Petrobra mee kwam vorige week, wie weet wat Shell gaat doen met Vito en dan voor 2018 Leon en Tigris.
Laat je rust niet verstoren door de olieprijs, die dondert in november gewoon weer naar beneden :-).

Better to have fun.
Dutchtenor
0
quote:

Ruud, Frankrijk schreef op 5 oktober 2016 23:01:

[...]

Hi GPJF,

zoals eerder aangegeven, zou er niet een directe relatie mogen/moeten/kunnen bestaan tussen olieprijs en koers SBM. Elke keer dat dat wel zo is, ben ik verbaasd. In dit geval is het heel leuk voor mijn RDS stukken, maar het verbaast me dus niet dat SBM niet meegaat,
Bij stijgende olieprijzen zullen oliemaatschappijen eerder geneigd zijn om weer te investeren (lees: exploratie) en dan zou in eerste instantie FUGRO mee kunnen lopen. SBM zit in het eindtraject. Het eindtraject van voor de olieprijsdaling, daar zitten we nu dus midden in. Sealion is al van SBM (midden 2017), Liza komt eraan, Shenandoa komt eraan, met Libra en Sepia gaan we verder en dan nog weer die twee extra FPSO's waar Petrobra mee kwam vorige week, wie weet wat Shell gaat doen met Vito en dan voor 2018 Leon en Tigris.
Laat je rust niet verstoren door de olieprijs, die dondert in november gewoon weer naar beneden :-).

Better to have fun.

Ruud, en mogelijk Hess Equus-diepwatergasproject. Olieprijs, ben ik helemaal met je eens, die gaat weer omlaag als blijkt dat de productie toch niet beperkt wordt.
gpjf
0
Dank Ruud Frankrijk voor je reactie

Versoepeling Wet oliewinning in Brazil. Congres stemt in met afschaffen hoofdrol Petrobras.

www.upstreamonline.com/incoming/14461... .

wat zou dat voor SBM kunnen inhouden ?

Banque d'Adavi
0
Bijzonder verhaal: The Billion Barrel Oil Swindle: 80% Of U.S. Oil Reserves Are Unaccounted-For van Oilprice.com
oilprice.com/Energy/Crude-Oil/The-Bil...
[verwijderd]
0
quote:

Banque d'Adavi schreef op 10 oktober 2016 12:50:

Bijzonder verhaal: The Billion Barrel Oil Swindle: 80% Of U.S. Oil Reserves Are Unaccounted-For van Oilprice.com
oilprice.com/Energy/Crude-Oil/The-Bil...
Interessant artikel. Ik moet het nog een paar keer goed lezen. Zelf maak ik altijd hetzelfde sommetje voor verandering in crude stock als in het artikel, en het was mij al meerdere keren opgevallen dat de cijfers niet coherent waren. Had dat nog wel eens op het forum gemeld.
Volgens mij kun je op basis van het artikel niet zeggen of er nu meer of minder crude oil in stock is! Uiteraard is het wel belangrijk om dat vast te stellen. Mijn jongste zoon die in die business zit vertelde mij dat er wel reken technieken zijn om te bepalen waar de afwijking zit!
gpjf
0
Wall Street reageerde op signalen van een substantieel stijgende olieprijs in de toekomst. De verwachting van veel analisten voor de komende bedrijfskwartaalresultaten is dat de energiebedrijven het voortouw gaan nemen.
Dutchtenor
0
Hoewel SBM niet direct betrokken is, toch maar een melding; het lukt Petrobras niet bestaande contracten te beëindigen;
www.offshoreenergytoday.com/petrobras...
[verwijderd]
0
Hmmm...ik had in ieder geval wel plezier vandaag.
Ook al missen ze dáár dan kennelijk een mediator, die van aanpakken weet ;P

Je zou toch denken, dat er common ground gevonden moet kunnen worden...
:D
[verwijderd]
0
Kijk vandaag maar naar Trump en Hillary Clinton ;P
Common ground...gevonden door een derde partij.
Ik lag dubbel van het lachen...en nog...!
:D
Dutchtenor
0
quote:

AdrianaRich schreef op 11 oktober 2016 18:23:

Nog anderen hier, die beetje loeren op Samsung electronics...?
:D
Loeren wel, maar daar blijft het bij. Ik zou shorten als ik nu zou pinstappen..
Vandaag trouwens op 13,12 weer uit SBM (net te laat), morgen weer lager terug ;-)
[verwijderd]
0
quote:

Dutchtenor schreef op 11 oktober 2016 18:41:

[...]
Loeren wel, maar daar blijft het bij. Ik zou shorten als ik nu zou pinstappen..
Vandaag trouwens op 13,12 weer uit SBM (net te laat), morgen weer lager terug ;-)
Hmm ja, laat ik nou niet van short gaan houden...maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ik ben gewoon zo bezitterig...als ik iets koop, wil ik dat het ook echt
van mij is ;P
Dus alléén aandeeltjes.
Eventueel verlies is dan ook voor mij.

Wel bezitterig, maar niet hebberig...;D

Succes morgen !!!

:D
Dutchtenor
0
Ha Adriana, zo was ik ook, maar ik heb in de loop der jaren geleerd dat je beter vaak kleine beetjes kan verdienen dan een paar keer grote beetjes (das niet bezitterig en niet hebberig ;-) Bij de Goedkoopste broker waar ik tegenwoordig zit kan ik meer stukken SBM verkopen dan ik heb. Bij een daling verkoop ik (soms) 1000 Stuks terwijl ik er 500 heb. Daarna koop ik ze dan voor minder terug. Dat doe ik allemaal intraday, en zo verdien ik dan van een paar tientjes tot een paar honderd euro. Dat lukt in 90% van de gevallen, soms heb ik het fout. Bij een stijging omgekeerd uiteraard..
Intussen heb ik zo bij mijn huidige broker tegen de 10000 euro verdiend in 2 jaar met tussen de 10 en 15000 eigen geld. Mijn broker stelt me in staat om op basis van mijn aandelen meer te besteden dan ik aan cash heb. Gecalculeerd risico. En, nog steeds, alleen SBM. Vanavond nul stuks in mijn bezit, morgen stap ik onder de 13 weer in, afhankelijk van de olie misschien short -500 stuks aan het begin van de dag. Nou, das alles, meer strategie heb ik niet (uiteraard is mijn timing afhankelijk van berichtgeving, oliekoers, beursberichten etc). Fijne avond!
49 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 14,560
Verschil +0,100 (+0,69%)
Hoog 14,670
Laag 14,280
Volume 608.744
Volume gemiddeld 535.177
Volume gisteren 420.642

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront