SBM Offshore « Terug naar discussie overzicht

SBM Offshore - off topic - november 2016

62 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
ff_relativeren
0
Op het scheiden van de oktobermaand tuimelt de ruwe-olie-prijs onder de 50 US $.
Het wachten is op de resultante van de OPEC meeting eind november.
Volatiliteit tot dan ?
Ruud, Frankrijk
0
quote:

ff_relativeren schreef op 31 oktober 2016 23:04:

Op het scheiden van de oktobermaand tuimelt de ruwe-olie-prijs onder de 50 US $.
Het wachten is op de resultante van de OPEC meeting eind november.
Volatiliteit tot dan ?

De staats-budgetten van de meeste OPEC landen kunnen niet overeind blijven met een prijs van < US$50. Andere grote producenten hebben van dat gegeven ook wel een beetje last (small understatement).
We zullen zien dat een fors aantal olieministers and "assorted friends" opmerkingen gaan maken die sterk prijs-beinvloedend zullen zijn. In het kort: "Volatiliteit tot dan" :-)

En dan ....... mijn inschatting is dat ze niet tot een overeenstemming kunnen komen en dat zal ze (en ons) zwaar bezuren. Toch blijf ik mijn positie vasthouden.

Have fun.
Dutchtenor
0
quote:

Ruud, Frankrijk schreef op 1 november 2016 19:00:

[...]
De staats-budgetten van de meeste OPEC landen kunnen niet overeind blijven met een prijs van < US$50. Andere grote producenten hebben van dat gegeven ook wel een beetje last (small understatement).
We zullen zien dat een fors aantal olieministers and "assorted friends" opmerkingen gaan maken die sterk prijs-beinvloedend zullen zijn. In het kort: "Volatiliteit tot dan" :-)

En dan ....... mijn inschatting is dat ze niet tot een overeenstemming kunnen komen en dat zal ze (en ons) zwaar bezuren. Toch blijf ik mijn positie vasthouden.

Have fun.
Mee eens Ruud! En mocht de prijs toch stijgen dan zien we een snelle productie verhoging in de schalie en dat drukt de prijs. Ik zie voorlopig geen substantiele verhoging. Ik vermoed volatiliteit tussen de 45 en 60 dollar.
[verwijderd]
0
Misschien dat de oiieprijs voorlopig nog niet hard verder oploopt, maar er is voldoende reuring op het gebied van bouw en conversie van schepen tbv opslag en verwerking, lees 'Upstream'

epaper.upstreamonline.com/upstreamonl...

Achter de wolken schijnt de zon!

KC
Ruud, Frankrijk
1
quote:

Sunshine Band schreef op 1 november 2016 20:19:

Achter de wolken schijnt de zon!

KC
Welcome back, we've missed you.
[verwijderd]
0
quote:

Ruud, Frankrijk schreef op 2 november 2016 00:23:

[...]
Welcome back, we've missed you.
Hoi, ik heb lang nagedacht over een besluit al dan niet terug te keren.

Het feit dat er op het forum geen discussie wordt toegestaan over de moderatie maakt het niet makkelijker.

medewerker (1 van de -s) fungerend onder de naam Henk heeft mijn op 1 na laatste post twee maanden geleden verknipt en deels gewijzigd.
Ene alias - die zich vernoemd had naar een provincie in een land tussen China en Rusland (ik zal het land niet noemen, want de computer van Henk geeft weer alarm) - was al enkele weken bezig om op het forum bij vrijwel elke gebruiker het bloed onder de nagels vandaan te halen.
Zijn onbenullige postings tot in een eigen draadje aan toe kwam ook mij na enige tijd de neus uit.

Affijn, ik benoem hem als inwoner van het eerder genoemde land vanwege zijn zelf verkozen alias. Poef, meneer drukt kennelijk op niet ok en bij een van de henken gaat het computeralarm...

Dat die Henk met een eigen interpretatie mij het schrijven op dit forum belet, had en heb ik nog steeds moeite mee.

Als ik dan weer de rotzooi onbeschaamde beledigingen en treiterijen op het T2 forum zie, dan hebben we het ondanks soms felle discussies hier toch behoorlijk netjes

Ruud, Frankrijk
0
quote:

Sunshine Band schreef op 2 november 2016 18:33:

[...]

Hoi, ik heb lang nagedacht over een besluit al dan niet terug te keren.

......., dan hebben we het ondanks soms felle discussies hier toch behoorlijk netjes
Van mij was er een post verwijderd, ook door een Henk en met :"IEX mails over moderatie zijn vertrouwelijk."

Nu kijken of Adriana nog terug komt, ze was vaak onconventioneel maar meestal wel verfrissend.

Dat we het netjes houden onder elkaar lijkt me essentieel.

Trouwens het is niet een provincie van dat land, maar slechts een district binnen een provincie :-)

Have fun
ff_relativeren
0
concurrent Teekay heeft problemen met de oplevering van de Petrojarl 1 FPSO.
De FPSO ondergaat een technische upgrade om de levensduur te verlengen met 15 jaar.
Teekay meldt nu vertragingen en oplopende kosten. Het is nog niet duidelijk wanneer de FPSO opgeleverd gaat worden voor het Santos Basin, Brasil.

bron : www.upstreamonline.com/live/1187588/t... .
[verwijderd]
0
ff_relativeren
0
[verwijderd]
0
quote:

ff_relativeren schreef op 4 november 2016 14:24:

niet minder olieproduktie, maar meer olieproduktie door Saoudi's als Iran niet mee werkt aan afspraken :

www.cnbc.com/2016/11/04/saudis-threat... .

Hmmm...in een relatie zou je spreken van 'sabotage'.

Oei...wacht eens...daar is natuurlijk sprake van een relatie..!

"Winter spring summer or fall...
all you have to do is call...
and I'll be there..
you've got a friend..
."

Wie zong dat ook weer eens?
Zal hier vast niet van toepassing zijn ;P

:D
ff_relativeren
0
de CEO van Petrobras hoopt op grote bergen met geld. Te ontvangen van de Braziliaanse Staat.
Reden : de olieboor-rechten van 5 jaar geleden mogen heronderhandeld worden.
En omdat de prijs van ruwe olie fors lager is dan 5 jaar geleden,
stelt de CEO dat de olieboor-rechten dus ook veel minder waard zijn ..

Good Luck @ Pedro Parente !

bron : www.upstreamonline.com/live/1188446/b... .
gpjf
0
quote:

AdrianaRich schreef op 4 november 2016 14:57:

[...]

Hmmm...in een relatie zou je spreken van 'sabotage'.

Oei...wacht eens...daar is natuurlijk sprake van een relatie..!

"Winter spring summer or fall...
all you have to do is call...
and I'll be there..
you've got a friend..
."

Wie zong dat ook weer eens?
Zal hier vast niet van toepassing zijn ;P

:D

Carole King, James Taylor om er maar een paar te noemen
[verwijderd]
0
quote:

gpjf schreef op 5 november 2016 08:06:

[...]

Carole King, James Taylor om er maar een paar te noemen
Dat klopt ! Maar mij staat zo'n heel diepe, warme mannenstem nog voor ogen...uhm...ringing in my ears..
Kamahl?

:D
[verwijderd]
0
quote:

ff_relativeren schreef op 4 november 2016 19:58:

de CEO van Petrobras hoopt op grote bergen met geld. Te ontvangen van de Braziliaanse Staat.
Reden : de olieboor-rechten van 5 jaar geleden mogen heronderhandeld worden.
En omdat de prijs van ruwe olie fors lager is dan 5 jaar geleden,
stelt de CEO dat de olieboor-rechten dus ook veel minder waard zijn ..

Good Luck @ Pedro Parente !

bron : www.upstreamonline.com/live/1188446/b... .

Kijk kijk...zo gaat het altijd anders, dan menigeen denkt!
Goed onderhandeld, zullen we zeggen .

Waarom denk ik nou, dat SBM Offshore ook nog voor verrassingen zal zorgen ...?

:D
[verwijderd]
0
Een winnende Trump zou goed zijn voor de grondstoffen prijzen, lees ik.
Iemand daar nog een uitvoeriger idee over?
:D
Dutchtenor
0
quote:

AdrianaRich schreef op 7 november 2016 17:45:

Een winnende Trump zou goed zijn voor de grondstoffen prijzen, lees ik.
Iemand daar nog een uitvoeriger idee over?
:D
Zou wel eens kunnen. Dollar omlaag en daardoor olie omhoog. Als ik alle onzin optel zal het op termijn weinig uitmaken wie de macht krijgt. Op korte termijn flink wat turbulentie, zeker als Trump wint.
Mijn verwachting voor SBM: als Clinton SBM omhoog (net als andere fondsen vanwege beurssentiment), als Trump wint SBM omhoog vanwege dalende dollar.
Maar goed, ik had vanmorgen een koers tot onder € 12,- verwacht. Kortom, er klopt weer niets van..
[verwijderd]
0
quote:

Dutchtenor schreef op 7 november 2016 18:53:

[...]
Zou wel eens kunnen. Dollar omlaag en daardoor olie omhoog. Als ik alle onzin optel zal het op termijn weinig uitmaken wie de macht krijgt. Op korte termijn flink wat turbulentie, zeker als Trump wint.
Mijn verwachting voor SBM: als Clinton SBM omhoog (net als andere fondsen vanwege beurssentiment), als Trump wint SBM omhoog vanwege dalende dollar.
Maar goed, ik had vanmorgen een koers tot onder € 12,- verwacht. Kortom, er klopt weer niets van..

Die turbulentie hè...daar zou het best eens in kunnen zitten...
althans voor nu...eventjes ;P

Daarna ga ik ze weer stevig vasthouden.
Succes deze week.
:D
[verwijderd]
0
@Ruud,Frankrijk

Er is dus ook nog een Red Mars...niet alleen blue and green...ik maar denken dat het om één titel ging...
Where to begin?

:D
Ruud, Frankrijk
0
quote:

AdrianaRich schreef op 8 november 2016 13:40:

@Ruud,Frankrijk

Er is dus ook nog een Red Mars...niet alleen blue and green...ik maar denken dat het om één titel ging...
Where to begin?

:D
Red stond er ook bij hoor :-)
Volgorde is rood, groen, blauw.

Het verhaaltje is maar het verhaaltje, maar de technische invulling en de voorspellingen over moedertje aarde zijn heel interessant. Robinson is ook nog een tijdje in dienst van NASA geweest als consulent expert. Volgens mij heeft deze serie nooit de aandacht gehad die ze zou moeten hebben gehad.

Have fun
62 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 13:46
Koers 14,560
Verschil +0,100 (+0,69%)
Hoog 14,590
Laag 14,280
Volume 310.427
Volume gemiddeld 535.177
Volume gisteren 420.642

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront