SBM Offshore « Terug naar discussie overzicht

SBM Offshore - on topic - maart 2017

69 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
ff_relativeren
0
het SBM Offshore forum op IEX hoopte op nieuw uitstel van de Libra FPSO tender.
En kreeg die ook.

Intussen blijft het wel afwachten of SBM Offshore in de tussentijd de langverwachte leniency deal kan sluiten met de Braziliaanse Staat.
ff_relativeren
0
Op 23 februari ging shorter Marshall Wace naar 0,48% short (melding op 24 februari).
Vandaag staat Marshall Wace weer terug in het rijtje met meldingsplichtigen.
Shortpositie : 0,50%.
rene66
0
quote:

Ruud, Frankrijk schreef op 8 maart 2017 14:10:

Zaken zijn in beweging.

www.jamaicaobserver.com/news/ExxonMob...

Have fun
Hoe heb je het kunnen vinden. Complimenten daarvoor.
BelgFre
0
hopelijk sijpelt dit nieuws naar de markt door
en krijgt de shorter er genoeg van :)
Remfin
0
Ik denk niet dat dit de definitieve beslissing is (anders had ik het wel op de site van SBM verwacht (desalniettemin positief).

www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/sbm_of...
ff_relativeren
0
quote:

Remfin schreef op 9 maart 2017 07:55:

Ik denk niet dat dit de definitieve beslissing is (anders had ik het wel op de site van SBM verwacht (desalniettemin positief).

www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/sbm_of...

Grijns, nee dit is een artikel van 20 december 2016. En in het artikel staat dat het gaat om een tekentafel-opdracht (FEED), waarbij de definitieve beslissing om te bouwen in de loop van 2017 genomen moet worden.
ff_relativeren
0
quote:

ff_relativeren schreef op 2 maart 2017 17:50:

Op 23 februari ging shorter Marshall Wace naar 0,48% short (melding op 24 februari).
Vandaag staat Marshall Wace weer terug in het rijtje met meldingsplichtigen.
Shortpositie : 0,50%.

... en vandaag meldt het AFM register dat Marshall Wace de shortpositie weer heeft terug gebracht naar 0,48%.
[verwijderd]
0
Gisteren was een dag om van te smullen voor Hedgefunds. Zelden zoiets gezien in de wereld van Olie (gerelateerde) aandelen. Alle elementen werden op een dienblad aangereikt.
Remfin
0
quote:

Remfin schreef op 10 maart 2017 09:41:

Olie daalt, SBM stijgt....???
Vandaag weer ???
Dutchtenor
0
quote:

Remfin schreef op 13 maart 2017 10:04:

[...]
Vandaag weer ???
Ik snap het ook niet helemaal, mogelijk een shorter die wat aan het spelen is.
ff_relativeren
0
ff_relativeren
0
de produktiegegevens van MOPU Deep Panuke over februari staan online.
in januari draaide Deep Panuke op 3 van de 4 bronnen (gas). Meteen nam ook het volume waterproduktie stevig toe, wat te zien is in het algemeen overzicht ;

algemeen overzicht : www.cnsopb.ns.ca/sites/default/files/... .

In het detail-overzicht is te zien hoe 2 van de 3 bronnen veel water produceren :

Detail-overzicht januari : www.cnsopb.ns.ca/sites/default/files/... .

In het detail-overzicht van de februari-maand is te zien dat er nog maar 2 (in plaats van 3) bronnen actief zijn. (ook hier een ongelijk watervolume)

Detail-overzicht februari : www.cnsopb.ns.ca/sites/default/files/... .

Dutchtenor
0
quote:

ff_relativeren schreef op 16 maart 2017 21:15:

de produktiegegevens van MOPU Deep Panuke over februari staan online.
in januari draaide Deep Panuke op 3 van de 4 bronnen (gas). Meteen nam ook het volume waterproduktie stevig toe, wat te zien is in het algemeen overzicht ;

algemeen overzicht : www.cnsopb.ns.ca/sites/default/files/... .

In het detail-overzicht is te zien hoe 2 van de 3 bronnen veel water produceren :

Detail-overzicht januari : www.cnsopb.ns.ca/sites/default/files/... .

In het detail-overzicht van de februari-maand is te zien dat er nog maar 2 (in plaats van 3) bronnen actief zijn. (ook hier een ongelijk watervolume)

Detail-overzicht februari : www.cnsopb.ns.ca/sites/default/files/... .


Ik snap je cijfers ff, we hebben vergelijkbare in de afgelopen jaren vaker voorbij zien komen. Maar wat heeft dit met de waarde/waardering van SBM te maken? Zij hebben toch geen enkele verantwoordelijkheid voor de productie? Of zie ik dat verkeerd?
Chela
0
quote:

Dutchtenor schreef op 16 maart 2017 22:19:

[...]
Ik snap je cijfers ff, we hebben vergelijkbare in de afgelopen jaren vaker voorbij zien komen. Maar wat heeft dit met de waarde/waardering van SBM te maken? Zij hebben toch geen enkele verantwoordelijkheid voor de productie? Of zie ik dat verkeerd?
Inderdaad wel een probleemkindje die MOPU maar dan meer voor Encana.
Laatste last (waterproductie?) die SBM nam op Deep Panuke was USD 15 miljoen in 2014 en had geen gevolgen voor de contractuele inkomsten.
Evenmin een reparatiestop vorig jaar van zo'n twee maanden!

Meer benieuwd naar Liza.

Dutchtenor
0
quote:

Chela schreef op 17 maart 2017 12:31:

[...]
Inderdaad wel een probleemkindje die MOPU maar dan meer voor Encana.
Laatste last (waterproductie?) die SBM nam op Deep Panuke was USD 15 miljoen in 2014 en had geen gevolgen voor de contractuele inkomsten.
Evenmin een reparatiestop vorig jaar van zo'n twee maanden!

Meer benieuwd naar Liza.

Blijft mijn vraag wat de gevolgen voor SBM zijn? Iemand?
Chela
0
Je denkt aan een claim van Encana? Kansloos toch.
Het 'waterprobleem' openbaarde zich pas enkele maanden na ingaan contract. Dat valt SBM niet aan te rekenen.

Stel: contractduur is 10 jaar en Encana wil stoppen na 7 jaar. Niemand die zo'n probleemveld wil hebben. Encana zit met een probleem.

Verder: de dayrate staat los van de productiehoeveelheid. Gaat SBM hierin toegeven. Ik denk van niet.

Blijft over eventuele reputatieschade voor SBM.

Dutchtenor
0
quote:

Chela schreef op 17 maart 2017 14:48:

Je denkt aan een claim van Encana? Kansloos toch.
Het 'waterprobleem' openbaarde zich pas enkele maanden na ingaan contract. Dat valt SBM niet aan te rekenen.

Stel: contractduur is 10 jaar en Encana wil stoppen na 7 jaar. Niemand die zo'n probleemveld wil hebben. Encana zit met een probleem.

Verder: de dayrate staat los van de productiehoeveelheid. Gaat SBM hierin toegeven. Ik denk van niet.

Blijft over eventuele reputatieschade voor SBM.

Vraag was eigenlijk aan FF. Ik denk niet dat het enig effect heeft op SBM, maar mogelijk dat FF andere motivatie heeft?
69 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 14,460
Verschil +0,050 (+0,35%)
Hoog 14,470
Laag 14,180
Volume 420.642
Volume gemiddeld 531.779
Volume gisteren 673.336

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront