SBM Offshore « Terug naar discussie overzicht

SBM Offshore - on topic - mei 2017

76 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 | Laatste
Chela
0
Ik ben niet zo'n persoon van de TA maar af en toe..
Langzaam maar zeker naderen we voor de 4e keer sinds februari de 14,00.
De rebounds namen daarbij in sterkte toe.
We gaan het zien.
voda
0
Klokkenluider wil top SBM laten verhoren

Gepubliceerd op 24 mei 2017 om 16:24 | Views: 156

SBM Offshore 16:32
14,44 -0,14 (-0,93%)

AMSTERDAM (AFN) - Jonathan Taylor, de klokkenluider die eerder door SBM Offshore voor de rechter was gedaagd, wil meerdere topbestuurders van de maritiem dienstverlener onder ede te laten verhoren. Dat blijkt uit een verzoekschrift aan de rechtbank Amsterdam waarop De Telegraaf woensdag een hand wist te leggen.

Taylor werkte eerder voor SBM en probeert al jaren een financiële vergoeding los te krijgen omdat hij in 2012 moest vertrekken. Volgens hem kwam dat om hij bepaalde smeergeldzaken wilde melden aan de autoriteiten en het bedrijf dat geweigerd zou hebben. Taylor roept nu onder meer topman Bruno Chabas en president-commissaris Frans Cremers als getuigen op.

In 2012 kwam een groot omkoopschandaal bij SBM aan het licht. Het bedrijf zou functionarissen in Afrikaanse landen en Brazilië hebben omgekocht. Later werd voor miljoenen vervolging afgekocht bij het Nederlandse Openbaar Ministerie. Taylor wordt gezien als de persoon achter een serie beschuldigingen aan het adres van het Schiedamse bedrijf.
[verwijderd]
0
Het lijkt wel of het hele circus opnieuw begint. Zo'n twee jaar geleden leek het leed min of meer geleden, maar afgezien van alle negativiteit in de media toen, zijn we blijkbaar nog geen stap verder. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken voor Chabas en consorten!
rene66
0
SBM had door moeten gaan met de rechtszaak tegen Taylor. Dat was een mooi middel om hem te laten stoppen met die negatieve signalen. Hij moest in 2012 vertrekken, wij zijn inmiddels 5 jaar verder.

Ik vind het vreemd dat SBM (en RDS) inmiddels weer niet omhoog zijn gegaan ivm de Opec bijeenkomst. De uitkomst staat volgens mij al vast.
ff_relativeren
0
SBM Offshore maakt kans op FEED opdracht (tekentafelwerk) voor een Semisub gasproduktie-platform in de Zuid-Chinese zee ;

www.upstreamonline.com/hardcopy/12675... .
Kostunrix
0
quote:

ff_relativeren schreef op 26 mei 2017 12:33:

SBM Offshore maakt kans op FEED opdracht (tekentafelwerk) voor een Semisub gasproduktie-platform in de Zuid-Chinese zee ;

www.upstreamonline.com/hardcopy/12675... .

Da's mooi.
Samen met de mogelijke FEED voor NewAge offshore Congo (beslissing deze zomer) zijn dat toch weer twee kansen. En gelukkig niet in het knettergekke Brazilië.
Van Sealion verwacht ik niet zo veel; Premier Oil zit te veel op de centen.

Last but not least is Liza er nog.
[verwijderd]
0
quote:

rene66 schreef op 25 mei 2017 12:26:

SBM had door moeten gaan met de rechtszaak tegen Taylor. Dat was een mooi middel om hem te laten stoppen met die negatieve signalen. Hij moest in 2012 vertrekken, wij zijn inmiddels 5 jaar verder.

Ik vind het vreemd dat SBM (en RDS) inmiddels weer niet omhoog zijn gegaan ivm de Opec bijeenkomst. De uitkomst staat volgens mij al vast.
Mijn volgers weten dat ik zijdelings ben betrokken bij een claim op SBMO. Ik ben daarin maar een kleine deelneemster. Uit interne bronnen weet ik dat de claim juridisch uitrest moeilijk ligt. De claimants hebben moeite met het vinden van een juridische ingang. Dat kan veranderen met een persoonlijke veroordeling van SBMO werknemers, waaronder de BOD!
[verwijderd]
0
Gaan we vanmiddag nog meer down of wordt het tijd om weer een klein beetje omhoog te gaan. Gaat wel erg hard de afgelopen dagen.
Leonard
0
Offensieve koopkans SBM Offshore

Door Nico Bakker op 26 mei 2017 om 12:03 | Views: 2.222

Het aandeel SBM Offshore staat de laatste weken flink onder druk. Er worden forse zwarte candles op de chart achtergelaten, de verkopende partijen delen flinke tikken uit, maar thans ziet het er naar uit dat bodemvorming aanstaande is binnen een trading range.

Ik zal de weekgrafiek voor u duiden en aangeven waarom een aantrekkelijke koopkans in de maak is voor swingtraders. Kijkt u met mij mee.

Downswing afgerond

Het aandeel SBM Offshore bevindt zich al geruime tijd in positief vaarwater, hetgeen duidelijk tot uiting komt in de stijgende gemiddelde lijn. In de laatste weken zit de koers echter gevangen in een duidelijke bandbreedte met 13,94/13,89 aan de onderkant als steunzone en 16,17/16,44 aan de bovenkant als weerstandzone.

Vanaf de top op 16,17 wordt de koers met zwarte candles naar beneden gedrukt, maar thans ziet het er naar uit dat de bodemvorming aanstaande is. De onderkant van de trading range wordt immers genaderd en ook bevindt de RSI zich vlakbij de OS-lijn. Als komende week een witte candle wordt gevormd boven de sterke steunzone, dan wordt bodemvorming bevestigd en is een hernieuwde opmars richting de bovenkant van de bandbreedte op 16+ aannemelijk.

Vanaf de huidige koers biedt de propositie een gunstige risk-reward ratio, het neerwaartse risico is immers beperkt tot aan de 13,94/13,89 steunzone. Zolang de koers boven de groene strepen noteert, is het geschetste positieve scenario valide.

Steunvorming

Bodemvorming lijkt in de maak nu de onderkant van de bandbreedte wordt genaderd, hetgeen koopkansen biedt. Offensieve spelers kunnen reeds anticiperen op steunvorming door thans wat posities in te nemen, swingtraders wachten op bevestiging in de vorm van een witte candle.

Zij missen dan mogelijk het eerste stuk van de beweging omhoog, maar dat is de prijs die zij betalen voor meer zekerheid. Het scenario is valide zolang de koers boven 13,94/13,89 noteert, succes!
- See more at: www.beursduivel.be/Column/264068/Offe...
ff_relativeren
0
@ vogelspotter,

aardig van Nico Bakker om puur op TA te signaleren dat de koers aan het uitbodemen is.
Misschien handig deze keer om de olie-ontwikkelingen even mee te nemen.

De markt is niet blij met de beperkte verlenging door de OPEC.
(die niet meer kon doen omdat Iran de komende jaren de produktie met 25% gaat verhogen)

Kortom, als de crude oil prijs gaat bewegen, doet dat volgens mij wel wat met de beurskoers van SBM Offshore. Ondanks dat SBM in haar bedrijfsvoering niet direkt afhankelijk is van de prijs per barrel crude oil.

-ze zijn natuurlijk wel afhankelijk van het investeringsklimaat-
(wat niet op gang komt als de prijs per barrel olie verder zou dalen)
rene66
0
De vraag mbt Iran is ook wat de VS gaat doen. Voordat je het weet komt er weer een handelsboycot en kan Iran de productie niet verhogen omdat de export deels wordt geblokkeerd. Het blijft allemaal koffiedik kijken.
ff_relativeren
0
1 short mutatie ;

Marshall Wace gaat weer terug naar 0,49% shortpositie.
En verdwijnt (weer) uit het overzicht van meldingsplichtige shortposities.
Stephan
0
quote:

vogelspotter schreef op 26 mei 2017 23:26:

Offensieve koopkans SBM Offshore

Door Nico Bakker op 26 mei 2017 om 12:03 | Views: 2.222

Het aandeel SBM Offshore staat de laatste weken flink onder druk. Er worden forse zwarte candles op de chart achtergelaten, de verkopende partijen delen flinke tikken uit, maar thans ziet het er naar uit dat bodemvorming aanstaande is binnen een trading range.

Ik zal de weekgrafiek voor u duiden en aangeven waarom een aantrekkelijke koopkans in de maak is voor swingtraders. Kijkt u met mij mee.

Downswing afgerond

Het aandeel SBM Offshore bevindt zich al geruime tijd in positief vaarwater, hetgeen duidelijk tot uiting komt in de stijgende gemiddelde lijn. In de laatste weken zit de koers echter gevangen in een duidelijke bandbreedte met 13,94/13,89 aan de onderkant als steunzone en 16,17/16,44 aan de bovenkant als weerstandzone.

Vanaf de top op 16,17 wordt de koers met zwarte candles naar beneden gedrukt, maar thans ziet het er naar uit dat de bodemvorming aanstaande is. De onderkant van de trading range wordt immers genaderd en ook bevindt de RSI zich vlakbij de OS-lijn. Als komende week een witte candle wordt gevormd boven de sterke steunzone, dan wordt bodemvorming bevestigd en is een hernieuwde opmars richting de bovenkant van de bandbreedte op 16+ aannemelijk.

Vanaf de huidige koers biedt de propositie een gunstige risk-reward ratio, het neerwaartse risico is immers beperkt tot aan de 13,94/13,89 steunzone. Zolang de koers boven de groene strepen noteert, is het geschetste positieve scenario valide.

Steunvorming

Bodemvorming lijkt in de maak nu de onderkant van de bandbreedte wordt genaderd, hetgeen koopkansen biedt. Offensieve spelers kunnen reeds anticiperen op steunvorming door thans wat posities in te nemen, swingtraders wachten op bevestiging in de vorm van een witte candle.

Zij missen dan mogelijk het eerste stuk van de beweging omhoog, maar dat is de prijs die zij betalen voor meer zekerheid. Het scenario is valide zolang de koers boven 13,94/13,89 noteert, succes!
- See more at: www.beursduivel.be/Column/264068/Offe...
Is toch simpel. Wachten tot SBMO koers < €13.89 euro zakt.
Daarna pas rustig kopen :)
voda
0
Beursblik: ING verhoogt koersdoel SBM Offshore

Koersdoel naar 18,50 euro.

(ABM FN-Dow Jones) ING heeft dinsdag het koersdoel voor SBM Offshore verhoogd van 17,00 naar 18,50 euro en handhaafde daarbij het koopadvies op het aandeel.

"Hoewel de trading update saai was, gebeurt er veel op de achtergrond, behalve misschien in Brazilië", stelde analist Quirijn Mulder van ING.

"De onderliggende activiteiten ontwikkelen zich gunstig, in afwachting van het definitieve investeringsbesluit voor de FPSO Liza en mogelijke andere opdrachten in het verschiet", aldus Mulder.

Het meest verrassende nieuws in de trading update van de oliedienstverlener was volgens de analist de aankondiging van het management om de Braziliaanse regels voor FPSO-projecten van Petrobras aan te vechten. SBM Offshore kan wel meedoen aan de tenders, maar deze voorlopig niet winnen vanwege een schikking met de Braziliaanse autoriteiten en Petrobras over een omvangrijke smeergeldaffaire.

Vanwege het geleidelijke herstel van de oliemarkt paste Mulder zijn ramingen voor SBM Offshore aan. Daarbij belooft 2018 een duidelijk beter jaar te worden dan 2017, aldus ING.

Voor 2017 stelde de analist de verwachte winst per aandeel neerwaarts bij van 0,59 dollar naar 0,31 dollar per aandeel. Voor 2018 en 2019 voorziet Mulder betere resultaten, aangezien SBM Offshore in staat zou moeten zijn de verliezen bij de divisie Turnkey om te buigen.

Het aandeel SBM Offshore sloot maandag op een rood Damrak 0,4 procent lager op 14,12 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
76 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 14,240
Verschil -0,620 (-4,17%)
Hoog 14,310
Laag 13,840
Volume 802.925
Volume gemiddeld 529.690
Volume gisteren 1.150.570

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront