SBM Offshore « Terug naar discussie overzicht

SBM Offshore - on topic - juli 2017

88 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 | Laatste
Bokie
0
VEB wil uitleg SBM over verkoop productieschip

AMSTERDAM (AFN) - Beleggersvereniging VEB wil een toelichting van SBM Offshore over de verkoop van het productieschip Turritella. De aankondiging onlangs voor de verkoop kwam volgens de VEB voor veel beleggers uit de lucht vallen, zo schrijft de VEB in een brief.
De verkoop van het schip aan Shell, dat de Turritella al huurde, levert de joint venture die eigenaar is van het schip circa een miljard dollar op. Daarvan ontvangt SBM zo’n 550 miljoen dollar, de rest gaat naar de twee Japanse partners in de joint venture.

De VEB is ontstemd over dat eerder niets was bekendgemaakt over het bestaan van een optie tot koop in het huurcontract. Bovendien meldde SBM eerder verheugd te zijn over de huur voor een periode van tien jaar aan Shell, met een optie voor een verlening met nog eens tien jaar. De beleggersvereniging heeft vragen over de financiële gevolgen van de verkoop.

Bron: IEX.nl
Dutchtenor
0
Voldoende gebeurd tijdens mijn vakantie zie ik. En nu er maar weer in, leuk moment ; geen directe reden, wel lagere koers. Gaat met de hogere olie vandaag wel weer omhoog :-)
Dutchtenor
0
quote:

Dutchtenor schreef op 25 juli 2017 09:17:

Voldoende gebeurd tijdens mijn vakantie zie ik. En nu er maar weer in, leuk moment ; geen directe reden, wel lagere koers. Gaat met de hogere olie vandaag wel weer omhoog :-)
Bingo.
ff_relativeren
0
2 shortposities omhoog ;

AQR Capital Management gaat van 2,71% naar 2,81% ;
BlackRock Institutional (national) gaat van 0,50% naar 0,60%.
88 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 14,560
Verschil +0,100 (+0,69%)
Hoog 14,670
Laag 14,280
Volume 608.744
Volume gemiddeld 541.156
Volume gisteren 420.642

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront