Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Boilerroomfraude: hulp van andere slachtoffers nodig

46 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
[verwijderd]
0
Het is steeds vaker in het nieuws dat mensen slachtoffer worden van fraude. 1 van de lucratieve vormen van (internet)fraude is boilerroomfraude. Je denkt als slachtoffer gebeld te worden door een reguliere firma, maar in werkelijkheid word je gebeld door een nepfirma. Veel slachtoffers schijnen naderhand geen aangifte te doen bij de politie omdat de slachtoffers ervan uitgaan dat de daders niet of nauwelijks te traceren zijn en omdat de slachtoffers zich schamen.

In het 4e kwartaal van 2018 ben ik slachtoffer geworden van fraude met Forex door Gain Capital Trading Berlin. Forex is handel in valutaparen.
Ze leken onderdeel te zijn van het grote Gain Capital.
Het platform, de website, de contacten etc. waren heel professioneel.
Ik kan me niet voorstellen dat ik het enige slachtoffer ben. Daarvoor is de investering te groot en de opzet te goed.

Ook ik schaam me, maar ik ben ook op zoek naar de daders. Is er een link met andere boilerroomfraudes?

Ik zou daarom graag in contact komen met iedereen die benaderd is door een Gain Capital Trading Berlin of een soortgelijke nepfirma.

Mail me a.u.b. op Victim1332019@outlook.com
ffff
1
Vic,

GOEDBEDOELD !!!

Wat denk je in godsnaam te bereiken met het in contact komen met andere slachtoffers. Je tegenstanders zijn zeer sluw, zitten in het buitenland en er valt letterlijk geen cent te halen.

Er zijn momenten in het leven dat een mens moet beseffen dat zijn tegenstanders sterker, sluwer, geniepiger, handiger, scrupuleuzer zijn dan je ooit voor mogelijk hield.

En dan haalt het zo weinig uit daar nog veel energie in te steken.

Mijn GOEDBEDOELDE advies: Slik de nare ervaring door en wees de hele rest van je leven veel en veel wantrouwender. Want het mag toch duidelijk zijn: Je was veel te goed van vertrouwen. Laat het een levensles zijn.

Peter
josti5
1
Lang geleden alweer, in 2004, was o.a. ik slachtoffer van Inter FX: zogenaamde futurehandel in valuta's.
Met een groepje mensen heb ik daaraan deelgenomen, en het ging een tijd goed, netjes met (achteraf) nep-afschriften.
Eén van mijn mede-slachtoffers heeft bij wijze van proef zijn winst op zijn rekening laten storten, hetgeen netjes gebeurde.
Daarop kwam een 'fantastische deal': extra groot instappen!
En ja hoor: tóch 'mislukt', allemaal centjes kwijt...
Inderdaad, achteraf: hoe wij zo stom hebben kunnen zijn...
Het zou mij niet verbazen, als hetzelfde tuig nog steeds actief is.

Nooit, nooit nooit ingaan op welk mooi (telefonisch, schriftelijk) voorstel dan ook!

ffff
0
Vic en John,

Ooit in de eindjaren 70 van de vorige eeuw bestond er in &&& een beroemd accounts en fiscaal advies kantoor. Natuurlijk ging Peter daar contact mee opnemen. Contact: face to face. Super chique kantoor.

Ze hadden een constructie voor mij geweldig: Lijfrente op een Braziliaan en de hele contructie kwam erop neer dat er één verliezer was: De Nederlandse fiscus. Natuurlijk wel een betrouwbare Braziliaan vinden, maar daar zouden de vetbetaalde fiscalisten wel voor zorgen.

Natuurlijk hapte ik: Jong en onervaren en zo'n beroemd kantoor en zo chique…. Vijf jaar later kwam er fiscaal onderzoek waarbij bleek dat die Braziliaan niet bestond, nog geboren moest worden of verdwaald was in het Amazone-oerwoud. Eindresultaat: Giga verliespost aan fiscus en aan die fantaserende fiscalisten. Nooit van hen ook maar één gulden terug gezien..

Het zijn levenslessen en dan zijn er nog mensen die regelmatig opmerken: wat ben jij toch altijd wantrouwend….

Peter
ONN
0
Agossie…

Nou france, kom jij er ook maar in dan. Wat was de beurs in het algemeen ook alweer ?
ffff
2
Je hebt mensen met bijdragen waar je iets van opsteekt en je hebt de zuigende klieren. Maar ja die hebben een beschermmoderator.
josti5
1
quote:

ffff schreef op 12 juni 2019 12:10:

Je hebt mensen met bijdragen waar je iets van opsteekt en je hebt de zuigende klieren. Maar ja die hebben een beschermmoderator.
Haha, ja Peter: idem dito op de Laziodraad!
ffff
1
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
ONN
0
Hahaha….

En let nou eens op je taalgebruik joh. Tssss...pffff…

quote:

ONN schreef op 4 juni 2019 10:30:

Afgelopen vrijdag was het 31 mei hoor, LOL. Oh oh oh...let nou eens op je administratie Peter :)))

Oke, ik wil dan alsnog wel een keer wedden om 100k maar je kan ook gewoon eens een geloofwaardig plaatje van je nota's posten. Of desnoods wat positieopbouw plaatjes zoals ik toen heb laten zien in de Lazio draad. Iemand als jij moet dat toch ook hebben kunnen waarderen.

En voor de zoveelste keer; wat zijn LEP-lammeren ? Durf je nou nog 's antwoord te geven ?

josti5
1
quote:

ffff schreef op 12 juni 2019 13:13:

Zeg Moderator: Haal nu ook eens die zuigpostings weg!
Dat gebeurt op de Laziodraad óók niet, Peter...
ffff
1
Vics draadje wordt maar door één KK-bezoeker bezoedeld, besmeurd. Weer door de bekende klier! In plaats van dat de Moderator het waardeert dat bekende KK bezoekers hun ervaringen over fraude posten, komt die Moderator niet verder dan de klier en etterbult weer in bescherming te nemen, terwijl die toch echt Vics draadje om zeep helpt.
Wat mankeert die Moderatie tegenwoordig?

Peter
asti
1
quote:

ffff schreef op 12 juni 2019 11:56:

Vic en John,

Ooit in de eindjaren 70 van de vorige eeuw bestond er in &&& een beroemd accounts en fiscaal advies kantoor. Natuurlijk ging Peter daar contact mee opnemen. Contact: face to face. Super chique kantoor.

Ze hadden een constructie voor mij geweldig: Lijfrente op een Braziliaan en de hele contructie kwam erop neer dat er één verliezer was: De Nederlandse fiscus. Natuurlijk wel een betrouwbare Braziliaan vinden, maar daar zouden de vetbetaalde fiscalisten wel voor zorgen.

Natuurlijk hapte ik: Jong en onervaren en zo'n beroemd kantoor en zo chique…. Vijf jaar later kwam er fiscaal onderzoek waarbij bleek dat die Braziliaan niet bestond, nog geboren moest worden of verdwaald was in het Amazone-oerwoud. Eindresultaat: Giga verliespost aan fiscus en aan die fantaserende fiscalisten. Nooit van hen ook maar één gulden terug gezien..

Het zijn levenslessen en dan zijn er nog mensen die regelmatig opmerken: wat ben jij toch altijd wantrouwend….

Peter
Chique qua inrichting?

Was/is een super chique kantoor reden om minder wantrouwend te zijn?
josti5
0
quote:

asti schreef op 12 juni 2019 13:37:

[...]
Chique qua inrichting?

Was/is een super chique kantoor reden om minder wantrouwend te zijn?
Nee, natuurlijk niet! Integendeel!
Je moet er alleen wel achter komen...
Leefloon
0
quote:

ffff schreef op 12 juni 2019 13:21:

Vics draadje wordt maar door één KK-bezoeker bezoedeld
Vic plaatst hoogfrequent dezelfde oproep, wat eigenlijk niet minder ongepast is. Je kunt je ook afvragen of echte slachtoffers iets zouden doen met een hobby-oproep, want wie weet en wordt je uiteindelijk 2x belazerd. De eerste keer via "Berlijn", en de tweede keer door geld over te maken naar zich (niet) verenigende "lotgenoten".
rationeel
0
Keurige jonge man kwam een paar keer! bij me op visite. Zo naief nog. Tjonge jonge. Ga even lezen wat er over staat. Geheugen opfrissen;)
46 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
874,67  -9,40  -1,06%  18:05
 Germany40^ 17.760,40 -1,48%
 BEL 20 3.796,92 -1,47%
 Europe50^ 4.927,07 -1,15%
 US30^ 37.794,75 +0,25%
 Nasd100^ 17.714,17 +0,12%
 US500^ 5.049,49 -0,22%
 Japan225^ 38.426,12 -0,70%
 Gold spot 2.382,45 -0,03%
 EUR/USD 1,0618 -0,07%
 WTI 84,74 -0,38%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Avantium +5,13%
FASTNED +2,27%
Air France-KLM +2,00%
DSM FIRMENICH AG +1,84%
CM.COM +1,69%

Dalers

ArcelorMittal -6,90%
Aperam -6,68%
JUST EAT TAKE... -4,85%
SBM Offshore -4,17%
RANDSTAD NV -3,69%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront