Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Waterstof

78 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
Jorry
0
Mede naar aanleiding van dit soort berichten;20 waterstofbussen gaan rijden in het noorden van Nederland`ben ik me een beetje in Waterstof gaan verdiepen en o.a. wat `Powercell Sweden AB ` en`Ballard Power Systems Inc. canada gekocht en ik moet zeggen dat de aandelen redelijk goed gaan .
'belegger''
1
Vergeet ook niet het gebruik in de industrie, bijvoorbeeld voor heftrucks in magazijnen. Naast Ballard kun je ook Plug Power overwegen. Powercell Sweden kan ik via mijn broker alleen kopen per 50k stuks dus dat is een no go voor mij. Verder is het een erg volatiele markt.

Deze heb je wellicht ook gezien:
www.iex.nl/forum/Topic/730930/Koffiek...
www.waterstofmagazine.nl/nieuws
Jorry
2
Dank je voor de aanvulling ik wist niet dat er al een forum was ,Ik kan ze bij Binck zo kopen
'belegger''
1
Dat andere draadje bevat al de nodige info en dan blijft het mooi centraal.

Als je bedrijven wilt vergelijken vind ik onderstaande site handig. Onder het kopje financials zie je dan wat men gemiddeld verwacht de komende jaren qua omzet, EPS, P/E etc etc. Je moet altijd wat voorzichtig zijn met de kwaliteit/nauwkeurigheid van de informatie die via dergelijke databases worden opgesteld. Zo is er ook een kopje van analysten, maar dan moet je wel even opletten hoeveel het er zijn en hoe oud de informatie is. Maar die site geeft wel een snelle eerste indruk bij het vergelijken van bedrijven.

markets.businessinsider.com/stocks/pl...

Plug Power bracht gisteren naar buiten dat ze een grote deal van USD 172 miljoen hebben binnengehaald. Zie ook het andere waterstof draadje. Die koers ging gisteren met 17% omhoog. Let wel, dit is geen beleggingsadvies. Het kan zo weer omslaan met dit soort hoog risico aandelen.
Jorry
0
Van morgen wat Nel gekocht toekomst ziet er goed uit maar of ze ,Ballard power Can. bij kunnen houden ?
Jorry
0
19 februari 2020

Olie- en gasproductie kan verantwoordelijk zijn voor een veel groter aandeel van de stijgende niveaus van methaan, een krachtig broeikasgas, in de atmosfeer van de aarde dan eerder gedacht, heeft nieuw onderzoek gevonden.

De bevindingen, gepubliceerd in het tijdschrift Nature, voegen urgentie toe aan inspanningen om de methaanemissies van de fossiele brandstofindustrie in toom te houden, die routinematig lekt of opzettelijk het gas in de lucht uitstoot.

"We hebben een gigantische discrepantie geconstateerd waaruit blijkt dat de industrie op zijn minst hun monitoring moet verbeteren," zei Benjamin Hmiel, een onderzoeker aan de Universiteit van Rochester en de hoofdauteur van de studie. "Als deze emissies echt afkomstig zijn van olie, gaswinning, productiegebruik, rapporteert de industrie dit nu niet eens."
Vertaling uit The New York Times ,

Vertaling uit
Jorry
0
Dat auto’s, bussen, vrachtwagens en treinen op waterstof rijden is inmiddels bekend. Daar komt nu nog een vervoersmiddel bij: de waterstoffiets! De Alpha Bike is de eerste commercieel verkrijgbare e-bike met een brandstofcel.

De waterstoffiets is ontwikkeld door het Franse Pragma Industries. De Alpha Bike heeft een compacte brandstofcel aan boord waarin waterstof wordt omgezet in water en elektriciteit. De e-bike geeft elektrische ondersteuning tijdens het fietsen tot 25 km/u.Op een volle tank waterstof kan de Alpha Bike tot wel 150 kilometer afleggen. Dat is zo’n 100 kilometer verder dan een conventionele e-bike met een 360Wh batterij. Daarnaast is het niet nodig om deze e-bike aan het stopcontact te hangen. Een traditionele e-bike met een 360Wh batterij moet ongeveer 3 tot 4 uur opladen. De waterstoffiets van Pragma vul je binnen twee minuten. De waterstof wordt onder hoge druk opgeslagen in een compressed H2 gas cylinder.
ffff
0
Jorry.

Vandaag in De Tijd een enorm uitgebreid overzichtsartikel. Echt de moeite waard. Er wordt ingegaan op mondiale produktieplaatsen voor het waterstof. het vervoer van zowel groene waterstof als grijze waterstof vanuit de produktielanden als Chili, Qatar, VAE naar bijvoorbeeld Europa, de opslag in Europa en de verdeling naar al die industrieën die nu al bezig zijn te bestuderen hoe de omschakeling uitgevoerd gaat worden. Bij veel grote multinationals als Siemens, Bayer, Arcelor Mittal, Suez, Solvay etc. etc.

D'r beweegt echt heel veel op dit terrein.

Peter
Jorry
0
Bedankt Peter zo is eindelijk een aantal positieve reacties ,ze beginnen er in te geloven ,Mischien komt er dan binnenkort eindelijk iets positiefs uit Marokko.
voda
0
ffff
0
Hans,

Als ik iets van De Tijd elders wil plaatsen komt er vrijwel altijd een waarschuwing.

Mag jij zomaar hun artikelen elders plaatsen? En heb jij zomaar toegang tot die artikelen? Puur uit nieuwsgierigheid dat ik het vraag.

Peter
voda
0
Peter, ik heb daar sinds kort een abo. Ik krijg verder geen melding o.i.d. En ja, dat copyright gedoe... Ik trekt mij daar niet al te veel van aan. Heb meerdere abo's, ben er zo'n 1000 euro per jaar of zo aan kwijt. Maakt mij niet uit.
Vind daar wel veel goede informatie zeg.
ffff
1
Hans,

Dank voor je openhartige informatie. IK, met de nadruk op IK, vind het dan weer bezoepen dat jijzelf dat dure abonnementsgeld moet betalen om inderdaad de kwaliteitsvolle artikelen van De Tijd hier op IEX te kunnen plaatsen.

Het allerminst wat IEX zou kunnen doen is jou die abonnementskosten terug te betalen, want inderdaad zoals je zelf al zegt: " Veel goede informatie"

Ik zie het nog breder..... Ik ben nu méér dan DERTIG jaar abonnee van De Tijd en vind het echt een geweldig nieuwsmedium met fantastische achtergrondartikelen. Eerlijk gezegd ben ik verslaafd aan hun informatie-toevoer.

Opvallend zijn de verwijzingen. luid en duidelijk, van redacteuren in De Tijd, naar zowel IEX en dan met name naar Arend Jan Kamp , maar ook regelmatig naar de vertrokken Nico Imberg......
Ze houden ze daar in Brussel alle twee goed in de gaten.....

Zelf verdien ik mijn abonnement dubbel en dwars terug, temeer omdat ze heel goede half jaarlijkse uitgaven publiceren over belastingaangiften, pensioenregelingen, hypotheken, huizenprijzen in België, stuk voor stuk klasse uitgaven, die zelfs mijn kinderen van mij vragen....

Peter
voda
0
Bedankt Peter. Ik heb gekscherend wel eens gevraagd of ik een vergoeding voor mijn versleten toetsenborden en muizen kon krijgen (heb er in die 16 jaar lid zijn minstens 7 doorheen gejaagd), en wat elektra.
Heb er nooit meer iets over gehoord. :-)
78 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
884,07  0,00  0,00%  15 apr
 Germany40^ 17.893,90 -0,74%
 BEL 20 3.853,74 0,00%
 Europe50^ 4.942,69 -0,84%
 US30^ 37.698,66 0,00%
 Nasd100^ 17.693,66 0,00%
 US500^ 5.060,86 0,00%
 Japan225^ 38.697,76 0,00%
 Gold spot 2.386,28 +0,13%
 EUR/USD 1,0614 -0,11%
 WTI 85,06 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

Dalers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront