Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Coronavirus echt gevaar?

de tuinman
2
quote:

Harry787 schreef op 5 december 2021 14:55:

Er circuleert inderdaad propaganda in de media dat de vele hart en auto-immuun sinds begonnen is met vaccineren niet te wijten is aan het vaccin. Zonder een wetenschappelijk onderbouwing maar wel met een heleboel giswerk. Zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn om de juiste oorzaak aan te wijzen.

Er wordt gesjoemeld met de data die het publiek ter inzage krijgt.

De farmaceuten hebben het feitelijk al toegegeven dat een hart aanval een zeldzame bijwerking van het vaccin is, want het staat in de bijsluiter. Alleen blijkt het niet zo zeldzaam te zijn.
Een hartaanval is in ieder geen bijwerking van het niet nemen van het vaccin. Dat staat in ieder geval vast. Een inkoppertje.

Bij een substantiële toename in incidenten bij sporters (en velen anderen met dezelfde klachten) (honderden % meer incidenten) zoals heden, ontkomt men niet aan de korte termijn conclusie dat het door het vaccin komt.

Het vaccin is n.l. de enige variabele in een formule waar de rest van de elementen constant is. De uitkomst van de formule kan alleen veranderen door de enige variabele, het vaccin. Deze lijn kan je op veel doodsoorzaken inzake oversterfte door trekken.

En nu mogen de pro vaccin strijders schieten! I am waiting.

Over welke vaccinatie heb jij het nu? Over welke farmaceut heb je het nu?
Waarom zou iemand met Covid geen hartaanval kunnen krijgen?

En waaruit concludeer je de enige constante? Er zijn meerdere vaccins, die ook anders werken. Sommige hebben deze 1,2 of 3 keer genomen.
En ik zou graag jouw reactie over het filmpje dat ik je deelde waar Omzigt uitlegt waar hij de oversterfte ziet.

Vind jij ook niet dat oversterfte het gevolg kan zijn door een overbelaste gezondheidszorg?
de tuinman
1
www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/video/5...

Ik heb hier al eerder links over gedeeld. In Roemenië hebben ze niet alleen een overbelaste gezondheidszorg, maar ook overbelaste mortuaria.
In dit filmpje wordt uitgelegd waar de oorzaak ligt.

Beste Harry, kijk naar de vaccinatie graad in Roemenië en naar de ellende daar.
Zie jij geen overeenkomst met het aantal slachtoffers en die lage vaccinatie-graad?

Graag een reactie.
ff_relativeren
1
quote:

luchtschip schreef op 5 december 2021 06:53:

Wetenschappers in het onderzoek naar de Omicron variant :

Eerdere besmettingen door vorige varianten ( bijv Beta variant en Delta variant ) bieden geen bescherming tegen de nieuwe Omicron variant

One sentence summary :

Analysis of routine surveillance data from South Africa suggests that, in contrast to the Beta and Delta, the Omicron variant of SARS-CoV-2 demonstrates substantial population-level evidence for evasion of immunity from prior infection.

De Omicron variant ontwijkt de immuniteit ( evasion of immunity ) verkregen door eedere infecties

Studie resultaat van het onderzoek :

www.medrxiv.org/content/10.1101/2021....

Dan lijkt het me alleszins redelijk om daaruit de volgende conclusies te trekken ;

- Gevaccineerden en ongevaccineerden zijn allemaal blootgesteld aan besmetting ;
- Daarmee vervalt iedere grond om alleen ongevaccineerden de toegang tot locaties te ontzeggen ;
- Er is een nieuw vaccin nodig op basis van de Delta, de Delta+, en de Omicron variant ;
- Zonder dit nieuwe vaccin geen vaccinatie-verplichting ;
- Er is geen excuus om het nieuwe vaccin niet te ontwikkelen, omdat de sequencing 2 weken zou kosten, en de ontwikkeling 6 weken. Dat hebben de producenten toch zelf naar buiten gebracht. Er moet zo snel mogelijk worden begonnen met het ontwikkelen van het nieuwe vaccin ;
- Het nieuwe vaccin mag niet meer de pericarditis (ontsteking van de hartzak) en de myocarditis (ontsteking van de hartspier) veroorzaken.

- Met het nieuwe vaccin moet iedereen bereid zijn om zich te laten vaccineren omwille van zichzelf en van de samenleving ;
- Overheden mogen die vaccinatie promoten met alle legitieme argumenten (maar niet voorbij de legitieme argumenten) ;
- Burgerlijke rechten afpakken behoort niet tot de legitieme middelen ;
- Overheden bezitten ons lichaam niet. Zij mogen niet dicteren wat wij met ons lichaam moeten doen. Dat is verboden terrein en een stap te ver. Daar bestaat een internationaal Rechtsbeginsel over : De integriteit van het lichaam.
- Met een up to date vaccin beschikbaar (op basis van Delta, Delta+, en Omicron) hebben we allemaal een morele plicht om ons te laten vaccineren.
wiegveld
0
Eerst maar even rustig afwachten lijkt mij. We worden de komende weken alle kanten op geslingerd. Een booster Omikron maken en dan in de EU registreren duurt zeker 3-6 maanden en dankzij NL organisatie Hugo- adviesorganen die nu opgeheven moeten worden als Gezondheidsraad , die hun plasje doen etc., GGD’s die eigen baasjes zijn en dan wij zeker 3 maanden erbij.
Haal in godsnaam al die onzin adviesmaachines uit ons leven. Maar nu: wat nu te doen?
Eerst nu de oude voorraad boosters die opmoet in ons laten jassen en dan maar verder kijken.
Ik zie nu maar 2 winnaars en dat zijn Pfizer- Biontech en Moderna. Boosteren boostert hun winst.
Die zullen ook snel zeggem dat Omikron booster nodig is. Dat is lastige van dit moment.
Harry787
0
Antwoord op de tuinman 5dec2021.

Ik heb het over de Covid vaccins.

Gekeken naar de video, inderdaad bent ik het met Omzigt eens dat de zorg infarct deels een reden is voor de oversterfte. Let op, deels, het andere deel komt naar mijn mening van de vaccins.
DurianCS
2
quote:

ff_relativeren schreef op 5 december 2021 15:58:

[...]

Dan lijkt het me alleszins redelijk om daaruit de volgende conclusies te trekken ;

- Gevaccineerden en ongevaccineerden zijn allemaal blootgesteld aan besmetting ;
- Daarmee vervalt iedere grond om alleen ongevaccineerden de toegang tot locaties te ontzeggen ;
...
Omdat ongevaccineerden de ziekenhuizen en IC overmatig belasten valt er veel voor te zeggen dat je wilt voorkomen dat ongevaccineerden besmet raken.
de tuinman
2
quote:

ff_relativeren schreef op 5 december 2021 15:58:

[...]

Dan lijkt het me alleszins redelijk om daaruit de volgende conclusies te trekken ;

- Gevaccineerden en ongevaccineerden zijn allemaal blootgesteld aan besmetting ;
- Daarmee vervalt iedere grond om alleen ongevaccineerden de toegang tot locaties te ontzeggen ;
- Er is een nieuw vaccin nodig op basis van de Delta, de Delta+, en de Omicron variant ;
- Zonder dit nieuwe vaccin geen vaccinatie-verplichting ;
- Er is geen excuus om het nieuwe vaccin niet te ontwikkelen, omdat de sequencing 2 weken zou kosten, en de ontwikkeling 6 weken. Dat hebben de producenten toch zelf naar buiten gebracht. Er moet zo snel mogelijk worden begonnen met het ontwikkelen van het nieuwe vaccin ;
- Het nieuwe vaccin mag niet meer de pericarditis (ontsteking van de hartzak) en de myocarditis (ontsteking van de hartspier) veroorzaken.

- Met het nieuwe vaccin moet iedereen bereid zijn om zich te laten vaccineren omwille van zichzelf en van de samenleving ;
- Overheden mogen die vaccinatie promoten met alle legitieme argumenten (maar niet voorbij de legitieme argumenten) ;
- Burgerlijke rechten afpakken behoort niet tot de legitieme middelen ;
- Overheden bezitten ons lichaam niet. Zij mogen niet dicteren wat wij met ons lichaam moeten doen. Dat is verboden terrein en een stap te ver. Daar bestaat een internationaal Rechtsbeginsel over : De integriteit van het lichaam.
- Met een up to date vaccin beschikbaar (op basis van Delta, Delta+, en Omicron) hebben we allemaal een morele plicht om ons te laten vaccineren.

- afgekort 2g; mensen lopen veel minder kans om zware problemen te krijgen bij besmetting. Gezien de situatie in de gezondheidszorg is 2g beleid dus wel verdedigbaar.
- Ik denk/hoop dat de nieuwe manier van vaccinatie van Pfizer en Moderna deze in staat stellen om snel, maar vooral ook op grote schaal, te schakelen. Die ontwikkelingen zijn er ook, maar daarbij hoort ook het testen op veiligheid.
- Als er ook maar een kleine bijwerking is gaan alle complotdenkers weer helemaal los.
-Is een gezonde leefomgeving ook niet een burgerlijk recht? Is gezondheidszorg ook niet een burgerlijk recht?
-Er zijn heel veel mensen die lak hebben aan die morele plicht. De politiek steunt daar nog erg op, maar ik zie dat als een fout beleid.
(Misschien ook wel uit overmacht geboren). Zie het RTL filmpje. Club gesloten? Dan pakken we de bus naar Duitsland.
Boodschappert
0
quote:

de tuinman schreef op 5 december 2021 15:31:

www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/video/5...

Ik heb hier al eerder links over gedeeld. In Roemenië hebben ze niet alleen een overbelaste gezondheidszorg, maar ook overbelaste mortuaria.
In dit filmpje wordt uitgelegd waar de oorzaak ligt.

Beste Harry, kijk naar de vaccinatie graad in Roemenië en naar de ellende daar.
Zie jij geen overeenkomst met het aantal slachtoffers en die lage vaccinatie-graad?

Graag een reactie.
Ik zie wel vaak dat in landen na het bereiken van een hoge vaccinatiegraad het aantal besmettingen tijdelijk? als een raket omhoog gaan.
Als iemand een link heeft naar een grafiek waarin vaccinatiegraad en aantal besmettingen in de loop van de tijd samen te zien zijn houd ik mij aanbevolen.

Weekly confirmed COVID-19 cases per million people, Dec 4, 2021
ourworldindata.org/grapher/weekly-cov...

Onderstaande is ook erg informatief, geeft m.i. een stuk minder rooskleurig beeld dan schoentjes ons probeert voor te schotelen.
ourworldindata.org/covid-deaths-by-va...
de tuinman
0
quote:

Harry787 schreef op 5 december 2021 16:06:

Antwoord op de tuinman 5dec2021.

Ik heb het over de Covid vaccins.

Gekeken naar de video, inderdaad bent ik het met Omzigt eens dat de zorg infarct deels een reden is voor de oversterfte. Let op, deels, het andere deel komt naar mijn mening van de vaccins.
Ik heb het ook over de Covid vaccins. Alleen zijn de vaccins van Astra en Janssen anders dan die van Pfizer en Moderna.
En dus ook 4 verschillende farmaceuten.
Dus mijn vraag is welk van deze vaccins zou, volgens jouw voor oversterfte zorgen?
Als we nu kijken naar de Nederlandse overheid, dan hebben zij duidelijk een voorkeur voor die van Pfizer en Moderna.
(terwijl Jansen-vaccin in Nederland is ontwikkeld, Zie Crucell)

Ik vind Omzigt een topper. Enorm eigenwijs. Wel flexibel, die niet alles vanzelfsprekend vind, maar erg gehecht is aan de statistieken, waarop beleid wordt gevoerd. En dus harde cijfers wil zien, maar niet ten koste van alles.

Aan Harry, ik ben niet zo bezorgt voor die oversterfte door een vaccin. Wel lees ik dat er elke dag 10-tallen mensen overlijden door Covid.
En zoals ik al eerder zei, ongeveer de hele wereld heeft deze vaccins geaccepteerd. Dat betekent dat al de controlerende instanties veel meer voordelen zien dan nadelen.

Laatste vraag. Jij bent van mening dat vaccins tot de dood kunnen leiden door bv een hartaanval. Wat zit er dan in het vaccin dat dit veroorzaakt?
de tuinman
0
quote:

Boodschappert schreef op 5 december 2021 16:23:

[...]

Ik zie wel vaak dat in landen na het bereiken van een hoge vaccinatiegraad het aantal besmettingen tijdelijk? als een raket omhoog gaan.
Als iemand een link heeft naar een grafiek waarin vaccinatiegraad en aantal besmettingen in de loop van de tijd samen te zien zijn houd ik mij aanbevolen.

Weekly confirmed COVID-19 cases per million people, Dec 4, 2021
ourworldindata.org/grapher/weekly-cov...

Onderstaande is ook erg informatief, geeft m.i. een stuk minder rooskleurig beeld dan schoentjes ons probeert voor te schotelen.
ourworldindata.org/covid-deaths-by-va...

Ik heb meerder malen gehoord/ gelezen dat Covid niet meer weg gaat en uiteindelijk iedereen in aanraking komt met Covid.
In het rijke westen waar meer auto/openbaar vervoer/ vliegtuig verkeer is gaat dit misschien wel sneller.

En dat er in het rijke westen meer positieve testen zijn zegt eigenlijk heel weinig.
grz085
0
quote:

de tuinman schreef op 5 december 2021 14:14:

www.youtube.com/watch?v=jmUTyeAexwI

In dit filmpje zie je de kern van heel veel problemen. Oogkleppen op en gaan. Pure egoïsme.
(Waarom kijk ik eigenlijk naar zulke filmpjes? ; )
Ik zou het niet weten :-)
Van wanneer is dat filmpje? het gaat veelal toch om geld niet dan. Als het enigszins kan moet de kassa rinkelen
grz085
2
quote:

de tuinman schreef op 5 december 2021 16:42:

[...]

Ik heb meerder malen gehoord/ gelezen dat Covid niet meer weg gaat en uiteindelijk iedereen in aanraking komt met Covid.
In het rijke westen waar meer auto/openbaar vervoer/ vliegtuig verkeer is gaat dit misschien wel sneller.

En dat er in het rijke westen meer positieve testen zijn zegt eigenlijk heel weinig.
Zolang de derde wereld niet gevaccineerd is, zal het probleem zich voor blijven doen. Geen ontkomen aan.
de tuinman
0
quote:

grz085 schreef op 5 december 2021 16:52:

[...]

Ik zou het niet weten :-)
Van wanneer is dat filmpje? het gaat veelal toch om geld niet dan. Als het enigszins kan moet de kassa rinkelen
Ik dacht recent. Ik erger me kapot aan die gasten. (mijn fout, heeft toch geen zin). Dat de kassa moet rinkelen begrijp ik.
Als deze maatschappij het niet doet laten ze omzet liggen en dan gaat een concurrent ermee vandoor.
Maar die gasten die feest gaan vieren in Duitsland weten ook wel dat het in Nederland niet kan vanwege een reden.
En dat interesseert ze niet. Egoïstisch.
de tuinman
0
quote:

grz085 schreef op 5 december 2021 16:53:

[...]

Zolang de derde wereld niet gevaccineerd is, zal het probleem zich voor blijven doen. Geen ontkomen aan.
Daarom is het behoorlijk dramatisch dat een vaccin maar een tijdelijke werking heeft. En ik zag ook (media) dat het aanbod van de vaccins nog niet eens het grootste probleem is. Deze moeten ook geprikt worden in de mensen.
En dan wordt het pas ingewikkeld. Die gezondheidszorg is er niet.
A Mao
0
Goh na bij 1,5 jaar gaat er bij iemand een lichtje branden….

Halsema roept-regering-op-creeer-een-denktank.

Volgens Halsema kan met de vierde of vijfde golf niet meer worden nagelaten dat wordt nagedacht over hoe de komende een à twee jaar om te gaan met het coronavirus. Dat virus zal waarschijnlijk in onze samenleving tot op zekere hoogte aanwezig blijven, geeft ze aan. "Ik denk dat het onvermijdelijk is om na te denken over opschaling van de zorg, toch misschien aparte Covid-afdelingen, maar dat kan ik niet beoordelen want ik ben geen medisch expert, de effecten die het zal hebben op onze economie, op onze internationale handel. Wat het betekent voor onze sociale verhoudingen", zei ze.

Halsema stelde verder in Buitenhof dat er allang goede scenario’s klaarliggen. "De Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid heeft in september al scenario’s gemaakt, over wat er met het virus kan gebeuren. En ik zou denken, dat zou ik wel tegen onze nationale regering willen zeggen, creëer een nationale denktank. Zet mensen van verschillende disciplines nu bij elkaar en laat hen voorstellen formuleren voor de komende twee jaar."

Die voorstellen moeten niet alleen gaan over de zorg, de inrichting van de zorg en gezondheidspreventie, zegt ze. "Maar ook voor de economische en sociale gevolgen. Wat het betekent. Moeten we seizoensmaatregelen gaan nemen?"

De Amsterdamse burgemeester denkt aan onder anderen Kim Putters en Marcel Levi om in die denktank plaats te nemen. Putters is momenteel de directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau, Levi is oud-bestuursvoorzitter van ziekenhuizen in Amsterdam en Londen en nu voorzitter van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek. Halsema stelt dat de denkkracht in Nederland volop aanwezig is om het perspectief voor een à twee jaar te gaan bieden. "Wat ook onze bevolking, die inderdaad worstelt met moedeloosheid, ook het noodzakelijke perspectief kan gaan geven omdat ze dan weten dat we nadenken over hoe het leven fijner en van betere kwaliteit wordt, ongeacht Covid."
grz085
0
quote:

de tuinman schreef op 5 december 2021 17:01:

[...]

Ik dacht recent. Ik erger me kapot aan die gasten. (mijn fout, heeft toch geen zin). Dat de kassa moet rinkelen begrijp ik.
Als deze maatschappij het niet doet laten ze omzet liggen en dan gaat een concurrent ermee vandoor.
Maar die gasten die feest gaan vieren in Duitsland weten ook wel dat het in Nederland niet kan vanwege een reden.
En dat interesseert ze niet. Egoïstisch.
We zullen moeten leven met een steeds meer individualistische maatschappij en social media met die shit ( excuus voor het woordgebruik) zal steeds meer die overhand krijgen in die maatschappij. . Onafhankelijke nieuwsgaring is er niet meer.
de tuinman
2
quote:

grz085 schreef op 5 december 2021 17:20:

[...]

We zullen moeten leven met een steeds meer individualistische maatschappij en social media met die shit ( excuus voor het woordgebruik) zal steeds meer die overhand krijgen in die maatschappij. . Onafhankelijke nieuwsgaring is er niet meer.
Met alle gevolgen die erbij komen... Daarom moeten alle overheden stevig biotech ondersteunen, zeg ik, als belegger in biotech.

DIKKE KNIPOOG.
leek2018
0
Dagelijks vallen er nog veel doden als gevolg van Covid-19. Is ook bekend wat de vaccinatie graad was van die mensen. Als daar ook dubbel gevaccineerd en ook nog geboosterde bij zitten moeten we ons nog meer zorgen maken.
Harry787
1
Covid vaccin farmaceuten zijn niet te vertrouwen, blijkt uit het volgende.

We worden voor de gek gehouden.

De farmaceuten zijn vorig jaar mei hun trials begonnen. Dat betekent dat de farmaceuten vanaf 6 maanden nadien, dus dec 2020 geweten moeten hebben dat het vaccin op lange termijn niet meer werkte. Dat een gevaccineerde dus de rest kon infecteen. Kennelijk hebben ze dit voor het publiek maanden verborgen gehouden.

Immers, indien de groep gemonitord werd, wat verplicht is bij een nieuw vaccin, dan hadden de farmaceuten natuurlijk in Jan 2021 ontdekt dat hun vaccin uitgewerkt was en de trial of testgroep dus het virus konden verspreiden.

Het kan niet anders dat de trial groep gevolgd werd, de transmissie ontdekt is, maar verborgen is gehouden voor de politiek en de burgers? Dat moet omstreeks dec 2020 zijn geweest. Geen farmaceut die alarm heeft geslagen dat er gevaccineerden rondliepen die het virus konden verspreiden. Uiterst crimineel.

Ik ben benieuwd hoe de pro vaccin lui zich hier tegen gaan verweren.
Harry787
0
Maar de farmaceuten hielden voorgaand geheim, omdat ze wisten dat als het publiek geweten zou hebben dat het vaccin na enkele maanden uitgewerkt was, velen het vaccin niet zouden nemen.

Indien de farmaceuten dit belangrijk gegeven inder de pet hebben gehouden dan moet dit aangemerkt worden als crimineel gedrag, en een misdaad tegen de mensheid. Maar ze zullen wel een leger aan idioten kunnen vinden die de 85% zal overtuigen dat ze van niets wisten.
59.685 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2511 2512 2513 2514 2515 2516 2517 2518 2519 2520 2521 ... 2981 2982 2983 2984 2985 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
875,49  +1,47  +0,17%  10:34
 Germany40^ 17.992,60 -0,53%
 BEL 20 3.865,27 -0,48%
 Europe50^ 4.969,32 -0,41%
 US30^ 38.350,50 -0,01%
 Nasd100^ 17.353,59 -0,97%
 US500^ 5.043,44 -0,57%
 Japan225^ 37.717,64 -0,74%
 Gold spot 2.326,35 +0,44%
 EUR/USD 1,0726 +0,27%
 WTI 83,13 +0,28%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Flow Traders +5,18%
UNILEVER PLC +5,12%
NX FILTRATION +3,09%
Fugro +1,83%
Aegon +0,87%

Dalers

ADYEN NV -12,49%
VIVORYON THER... -9,27%
WDP -4,38%
IMCD -2,48%
AZERION -1,78%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront