Flow Traders « Terug naar discussie overzicht

Flow Traders - 2021: growing and flowing

5.689 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 ... 281 282 283 284 285 » | Laatste
JCous
4
Wat een compleet zinloze discussie om elkaars jaarrendement te zitten vergelijken. Tenzij jullie allen actieve traders zijn maakt dat geen bal uit en een jaar is een veel te korte periode om beleggingsrendement te evalueren. Lang niet alle sectoren op de markt hebben het zo goed gedaan dit jaar, zeker niet als je underweight was in tech en semis of je gewoon defensief opstelt met aandelen zoals flow. Beursrendement heeft niets te maken met kennis, het zorgt er alleen voor dat mensen die het "goed" gedaan hebben hun ego begint te zweven. Jullie worden stuk voor stuk outperformed door kinderen die shitcoins zoals DOGE en SHIB kopen. Maakt hun superieur rendement hun wijsheid en kennis dan veel waardevoller dan die van jullie?
beleggertje2020
0
quote:

am1993 schreef op 28 oktober 2021 11:59:

[...]
Gisteren meldde je nog dat, als de cijfers van FT zouden tegenvallen en de koers verder zou zakken, je onder de 32 nog flink (10K) zou bijkopen. Had dat direct na opening maar gedaan zo rond de 30. Had je inmiddels circa 10K opgeleverd. Nu heb je nog eens 3K verkocht op 30,60. Alvorens te handelen meer nadenken/analyseren en minder posten hier (want je "vertrouwen in FT" stelt dus helemaal niets voor) lijkt me een goede start voor de volgende ronde.
Tja bovendien was ik te laat wakker geworden ! Ook de winst Q3 FLOW viel me zwaar tegen, dus ja veel minder vertrouwen in FLOW bij lage VIX , daarom juist weer 3K verkocht . Gelukkig was ik er met die andere 9K al een poos uit he ! Ik wacht nu vele hogere VIXEN af , anders ben ik niet tevreden m.b.t FLOW . Misschien kan ik nu juist zelfs FLOW bijkopen ver onder de 30 !
Daexter
0
quote:

Isildur1 schreef op 28 oktober 2021 11:45:

[...]

Met lange termijn zou je watmij betreft juist nu veel rendement moeten maken. "Alle" basis porto aandelen zijn enorm gestegen, en chippers heb je sowieso in porto nodig voor lange termijn. Het is niet zo dat wij minder chips nodig gaan hebben in de toekomst. Dat zal alleen maar meer worden, althans volgens mijn mening.

Mis je aandelen zoals ING, Besi, ASMI, RDS, NN, ABN, WDP, CTP? Ik compenseer de chippers met finance/verzekeringen. Moet gek lopen als je dan niet dit en vorig jaar 20-30% rendement hebt gemaakt. Inclusief dividend dit jaar moet je nog veel hoger zitten. Je moet dan echt extreem veel pech hebben gehad met aandelen.
Nee hoor helemaal niet extreem veel pech. Zoals je kunt zien sta ik er op basis van de afgelopen 2 jaar precies hetzelfde voor als de AEX, ik heb alleen eerder mijn rendement gemaakt.

Zit idd ook in RDS, Besi, ABN maar ook in Philips.............. zat je in ongeveer 70% van de aex bedrijven belegd dan had je daar een rendement van 10% of minder mee, denk aan akzo, unilever, signify, Heineken etc

Zwaargewicht ASML trekt met bijna 75% de boel toch wel aardig in de vertekening, zat je daarin dan had je een heel goed rendement, had je die niet, dan zat je vrijwel zeker onder de aex. Besi moet het doen met een schamele 50%, gelukkig heb ik die dus ook net als veel bedrijven buiten de aex, waar sommige succesvol waren en anderen niet, maar vooral ook veel stilstaanders, of met zeer gematigde rendementen.

Het is dus echt niet zo dat de hele aex vet hard is gestegen.

Even een lijstje met harde dalers, waarvan ik gelukkig alleen Philips in bezit had en heb
Philips
JET
Prosus
Ron Kerstens
2
quote:

JCous schreef op 28 oktober 2021 12:05:

Wat een compleet zinloze discussie om elkaars jaarrendement te zitten vergelijken. Tenzij jullie allen actieve traders zijn maakt dat geen bal uit en een jaar is een veel te korte periode om beleggingsrendement te evalueren. Lang niet alle sectoren op de markt hebben het zo goed gedaan dit jaar, zeker niet als je underweight was in tech en semis of je gewoon defensief opstelt met aandelen zoals flow. Beursrendement heeft niets te maken met kennis, het zorgt er alleen voor dat mensen die het "goed" gedaan hebben hun ego begint te zweven. Jullie worden stuk voor stuk outperformed door kinderen die shitcoins zoals DOGE en SHIB kopen. Maakt hun superieur rendement hun wijsheid en kennis dan veel waardevoller dan die van jullie?
Als je actief handelt op Euronext Adam, wat het figuur doet waar we het over hebben, dan is het goed om je rendement te vergelijken met een benchmark, in dit geval gewoon de AEX TR. Als je het dan duidelijk veel slechter doet met al je werk, geklets op fora en gehandel dan doe je iets duidelijk niet goed. Je zou je dan ook eens eerlijk moeten afvragen wat er mis is gegaan maar dat laten dit soort egotrippers uiteraard achterwege. "Beleggers" in crypto zijn hiermee niet te vergelijken.
Putschrijvert
4
Ik moet zo lachen om onze Pietje2020. Elke dag beweren dat de beurs flink gaat zakken en rotsvast vertrouwen hebben in Flow. En dan nu bij een zuchtje tegenwind direct verkopen....
Chiel71
1
Terwijl er vandaag toch een "strong buy" advies wordt gegeven.
Maar ik vind het ook wel denkbaar dat de koers nog wat gaat dalen komende dagen.
Ik heb zelf ook voor de cijfers verkocht en vanmorgen teruggekocht met 500 stuks extra.
Donaldus
1
beleggertje2020
0
quote:

Beleggertje2021 schreef op 28 oktober 2021 12:40:

Terwijl er vandaag toch een "strong buy" advies wordt gegeven.
Maar ik vind het ook wel denkbaar dat de koers nog wat gaat dalen komende dagen.
Ik heb zelf ook voor de cijfers verkocht en vanmorgen teruggekocht met 500 stuks extra.

Strong buy adviezen zeggen mij nooit niks ! Je moet altijd zelf beoordelen ! Het is wel leuk als die adviezen toevallig wel een keer ondersteund worden door je eigen oordeel. Bij de Krach van 1987 waren er ook heel veel strongbuy's maar zowat alles kelderde gewoon snoeihard naar beneden ! Sommige strongbuy's gingen toen letterlijk binnen de kortste keren failliet (waren meestal zombiebedrijven met strongbuy) . Ik denk voor nu meeste kans op dat FLOW flink verder zakt tot ca einde jaar als de vixen niet gaan toenemen binnenkort !
ischav2
0
quote:

beleggertje2020 schreef op 28 oktober 2021 13:11:

[...]
Strong buy adviezen zeggen mij nooit niks ! Je moet altijd zelf beoordelen ! Het is wel leuk als die adviezen toevallig wel een keer ondersteund worden door je eigen oordeel. Bij de Krach van 1987 waren er ook heel veel strongbuy's maar zowat alles kelderde gewoon snoeihard naar beneden ! Sommige strongbuy's gingen toen letterlijk binnen de kortste keren failliet (waren meestal zombiebedrijven met strongbuy) . Ik denk voor nu meeste kans op dat FLOW flink verder zakt tot ca einde jaar als de vixen niet gaan toenemen binnenkort !
Bij een krach moet je juist Flow hebben.
beleggertje2020
0
quote:

Beleggertje2021 schreef op 28 oktober 2021 13:18:

Ik voel me op zijn minst toch het veiligst bij Flow.
Zoals ik er nu naar kijk is FLOW wel veruit het minst onveilig van alle aandelen in AEX/AMX , simpelweg omdat die beurskrach toch een keer gaat komen, mogelijk zelfs binnenkort ! En tja dan wil je vooraf wel in FLOW zitten of juist van tevoren heel erg flink hebben uitgebreid. Het enigste wat ik buiten FLOW nog ga kopen , maar dan pas na een heftige beurskrach is FAGRON als die dan ook flink meegezakt is
[verwijderd]
0
Is toch een ideaal koopmoment. Nu FLOW daalt, eigenlijk is dat een voorbode van krach. En dan moet je ze (al) hebben.
Het is dat de daling nog dieper kan, maar wie prikt er de bodem?
Littletycoon
3
quote:

beleggertje2020 schreef op 28 oktober 2021 12:06:

[...]
Tja bovendien was ik te laat wakker geworden ! Ook de winst Q3 FLOW viel me zwaar tegen, dus ja veel minder vertrouwen in FLOW bij lage VIX , daarom juist weer 3K verkocht . Gelukkig was ik er met die andere 9K al een poos uit he ! Ik wacht nu vele hogere VIXEN af , anders ben ik niet tevreden m.b.t FLOW . Misschien kan ik nu juist zelfs FLOW bijkopen ver onder de 30 !
Dus dan zou je nu o.b.v. eerdere post short zitten, een primeur voor jou. Je bent wel erg laat wakker geworden vandaag dan, of je slaapt nog, ik maak in mijn dromen regelmatig de meest fantastische trades. Ik heb van de week nog gedroomd dat ik na uitstap FT oktober vorig jaar RDS heb gekocht onder de 10,-, die heb ik voor de kerst weer verkocht met 80% rendement, toen ben ik de dag na kerst op 7,60 vol in ABN Amro gegaan. Die heb ik 8 januari dit jaar rond de 9.- weer verkocht. Toen ben ik direct, inmiddels met een vermogen van EUR 1,5 mln, vol in OTM call opties Gamestop gestapt op een uitoefenprijs van 25,-. Die heb ik eind januari op koers USD 480,- verkocht, waardoor ik opeens een vermogen van EUR 800 mln had. Die heb ik direct daarna in aandelen AMC entertainment gestopt. Begin juni toen die vertienvoudigd waren heb ik ze weer verkocht en sindsdien zit ik me af te vragen waar ik die inmiddels EUR 8 mlrd vermogen
in moet stoppen. Ik denk wel dat er een privé jet vanaf kan. Man wat word ik na zulke dromen, helaas kortstondig, gelukkig wakker.
Alpha1
1
Deze cijfers zijn gewoon barslecht...ik verwacht een minstens even grote daling als vorig najaar, ~25 euro dus. Ik stap even uit en wacht op een nieuw koopmoment.

De VIX en volumes van het laatste kwartaal waren nog altijd een stuk hoger dan het gemiddelde over de rustigere jaren 2017 tem 2019. Als FLOW echter desondanks zwakker presteert dan 2j geleden stel ik mij toch vragen over de levensvatbaarheid van hun verdienmodel. Als we het enkel moeten hebben van die kortstondige beurspaniek-momenten is de huidige koers nog veel te genereus.
beleggertje2020
0
quote:

Littletycoon schreef op 28 oktober 2021 13:54:

[...]
Dus dan zou je nu o.b.v. eerdere post short zitten, een primeur voor jou. Je bent wel erg laat wakker geworden vandaag dan, of je slaapt nog, ik maak in mijn dromen regelmatig de meest fantastische trades. Ik heb van de week nog gedroomd dat ik na uitstap FT oktober vorig jaar RDS heb gekocht onder de 10,-, die heb ik voor de kerst weer verkocht met 80% rendement, toen ben ik de dag na kerst op 7,60 vol in ABN Amro gegaan. Die heb ik 8 januari dit jaar rond de 9.- weer verkocht. Toen ben ik direct, inmiddels met een vermogen van EUR 1,5 mln, vol in OTM call opties Gamestop gestapt op een uitoefenprijs van 25,-. Die heb ik eind januari op koers USD 480,- verkocht, waardoor ik opeens een vermogen van EUR 800 mln had. Die heb ik direct daarna in aandelen AMC entertainment gestopt. Begin juni toen die vertienvoudigd waren heb ik ze weer verkocht en sindsdien zit ik me af te vragen waar ik die inmiddels EUR 8 mlrd vermogen
in moet stoppen. Ik denk wel dat er een privé jet vanaf kan. Man wat word ik na zulke dromen, helaas kortstondig, gelukkig wakker.
Hi hi grapjas, dat scenario van jou is misschien voor 1 op de miljoen beleggers weggelegd ! Ben zelf veels te realistisch . Neem optijd winst maar ook optijd mijn verlies. Dat is wel zeer risico-beperkend met kans op een redelijk rendement . Tot nog toe tevreden mee !
beleggertje2020
0
quote:

Dago schreef op 28 oktober 2021 13:57:

Deze cijfers zijn gewoon barslecht...ik verwacht een minstens even grote daling als vorig najaar, ~25 euro dus. Ik stap even uit en wacht op een nieuw koopmoment.

De VIX en volumes van het laatste kwartaal waren nog altijd een stuk hoger dan het gemiddelde over de rustigere jaren 2017 tem 2019. Als FLOW echter desondanks zwakker presteert dan 2j geleden stel ik mij toch vragen over de levensvatbaarheid van hun verdienmodel. Als we het enkel moeten hebben van die kortstondige beurspaniek-momenten is de huidige koers nog veel te genereus.
Tja ik denk voor de korte termijn dat 25 realistischer is , maar goed als je er echt helemaal uit bent bij FLOW is er toch een kans dat je boot omhoog juist kan missen . Het kan evengoed volgende week bijv al gruwelijk naar beneden gaan met de beursindexen !
silverwheaton
1
quote:

beleggertje2020 schreef op 28 oktober 2021 14:10:

[...]
Tja ik denk voor de korte termijn dat 25 realistischer is , maar goed als je er echt helemaal uit bent bij FLOW is er toch een kans dat je boot omhoog juist kan missen . Het kan evengoed volgende week bijv al gruwelijk naar beneden gaan met de beursindexen !
Je bent toch wel een uiterst impulsief belegger, moet ik stellen. Getuige jouw berichtgeving van de voorbije weken en maanden.
Wellicht beleg je nog maar pas en leer je 't klappen van de zweep nu kennen. En deze momenten vormen jouw leerschool om ooit een succesvol te worden. Goeie moed!
JBJ
0
Vanochtend was ik heel blij met het koopmoment op -12%. Maar FT trekt helemaal niet bij, dat baart me zorgen. Aan de andere kant, Covid gaat weer de verkeerde kant op, beurzen staan op ATH en het cijfer seizoen is bijna voorbij. Volatiliteit gaat zeker toenemen en dan is het een mooi koopmoment al voelt het op dit moment niet zo.
Dividend Collector
2
Instappen pas als de vlam echt in de pan slaat. Je hebt dan echt nog tijd genoeg. Eerder niet doen. Mijn persoonlijke les geleerd uit jarenlang dit aandeel gevolgd te hebben.
5.689 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 ... 281 282 283 284 285 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 19,590
Verschil +0,500 (+2,62%)
Hoog 19,590
Laag 19,040
Volume 322.629
Volume gemiddeld 203.030
Volume gisteren 194.263

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront