Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

7.883 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 ... 391 392 393 394 395 » | Laatste
Stapelaar
0
quote:

Daily swing schreef op 8 november 2021 11:35:

beste forum,

weet iemand dit?

ik gebruik traderPro en kan geen order turboXL AEX inleggen....

leverage exceeds threshold....

dit is totaal geen spannende order ....weet iemand waar ik dit kan aanpassen?
hefboom wordt als te groot aangemerkt, probeer eens eentje die meer kost
optietrader
0
Beperking maximale hefboom bij turbo’s

Per 1 oktober 2021 wordt nieuwe regelgeving vanuit de Autoriteit Financiële Markten (AFM) van kracht, met als doel om beleggers te beschermen tegen te hoge risico’s. De maximale hefboom bij aanschaf van turbo’s wordt begrensd.
De maximale hefboom verschilt per onderliggende waarde. Bij turbo’s op aandelen mag de hefboom bijvoorbeeld maximaal 5 zijn, voor de AEX-index is de maximale hefboom 10 en voor de S&P-index maximaal 20. U mag uiteraard wel altijd de turbo’s verkopen die u reeds in bezit heeft.

De regelgeving geldt in Nederland voor alle turbo-aanbieders, en dus ook voor Binck turbo’s.

Leg je nu bij Binck een turbo in die een te hoge hefboom heeft kun je deze order wel verzenden, je krijgt geen melding. Pas na het verzenden zal blijken dat de order is "vervallen"

Leg je zo`n order bij Saxo in kun je deze melding krijgen: leverage exceeds threshold (vrij vertaald: de drempel van de hefboom is bereikt)
Daily swing
0
quote:

its all in the game schreef op 8 november 2021 12:57:

Beperking maximale hefboom bij turbo’s

Per 1 oktober 2021 wordt nieuwe regelgeving vanuit de Autoriteit Financiële Markten (AFM) van kracht, met als doel om beleggers te beschermen tegen te hoge risico’s. De maximale hefboom bij aanschaf van turbo’s wordt begrensd.
De maximale hefboom verschilt per onderliggende waarde. Bij turbo’s op aandelen mag de hefboom bijvoorbeeld maximaal 5 zijn, voor de AEX-index is de maximale hefboom 10 en voor de S&P-index maximaal 20. U mag uiteraard wel altijd de turbo’s verkopen die u reeds in bezit heeft.

De regelgeving geldt in Nederland voor alle turbo-aanbieders, en dus ook voor Binck turbo’s.

Leg je nu bij Binck een turbo in die een te hoge hefboom heeft kun je deze order wel verzenden, je krijgt geen melding. Pas na het verzenden zal blijken dat de order is "vervallen"

Leg je zo`n order bij Saxo in kun je deze melding krijgen: leverage exceeds threshold (vrij vertaald: de drempel van de hefboom is bereikt)
okee....helder....hefboom was boven de 10.

wel raar dat ze dat ertussen staan met laatprijzen....

dank voor het heldere antwoord.
Daily swing
0
quote:

Stapelaar schreef op 8 november 2021 12:47:

[...]

hefboom wordt als te groot aangemerkt, probeer eens eentje die meer kost
tnx voor antwoord.
Daily swing
0
quote:

Daily swing schreef op 8 november 2021 13:38:

[...]

okee....helder....hefboom was boven de 10.

wel raar dat ze dat ertussen staan met laatprijzen....

dank voor het heldere antwoord.
zelfs hefboom 9,9 pakt hij niet dus die 10 grens werkt niet...
Daily swing
0
quote:

Daily swing schreef op 8 november 2021 13:46:

[...]

zelfs hefboom 9,9 pakt hij niet dus die 10 grens werkt niet...
9,5 pakt hij wel....
optietrader
0
Klopt, 10 is maximaal maar vinden ze niet veilig. 9.5 lukt wel. Maar veilig voor ons houdt ook in, dat er meer bij de broker wordt verdiend.. at is mijn ervaring na de aanpassing of je moet al met grote bedragen snel in en uit stappen.
Zeus
0
Ik zie bij support tickets onder 'fondsaanvraag' dat zoiets je de lieve som van $200 gaat kosten ! (tenzij je VIP klant bent, maar die status zullen weinigen halen denk ik).
Dat was bij Binck toch gratis of ben ik nou gek?
Daily swing
0
quote:

its all in the game schreef op 8 november 2021 13:57:

Klopt, 10 is maximaal maar vinden ze niet veilig. 9.5 lukt wel. Maar veilig voor ons houdt ook in, dat er meer bij de broker wordt verdiend.. at is mijn ervaring na de aanpassing of je moet al met grote bedragen snel in en uit stappen.
voorlopig is de aex nu een flatline...
DeZwarteRidder
3
quote:

its all in the game schreef op 8 november 2021 07:13:

[...]Dat doe je goed als directeur, je eigen platform nog meer om zeep helpen door het te vergelijken met een pot pindakaas..

Ze had beter kunnen zeggen: ons platform is net als een potje honing, je likt je vingers er bij af..
Als ze hetzelfde shitplatvorm in heel Europa gaan uitrollen dan zijn ze nog dommer dan ik al dacht.

Ze hadden veel beter het Binckplatvorm in heel Europa kunnen uitrollen.
optietrader
0
quote:

Zeus schreef op 8 november 2021 14:12:

Ik zie bij support tickets onder 'fondsaanvraag' dat zoiets je de lieve som van $200 gaat kosten ! (tenzij je VIP klant bent, maar die status zullen weinigen halen denk ik).
Dat was bij Binck toch gratis of ben ik nou gek?
Dit staat in hun tarievenoverzicht:

De Binck turbo`s bij saxo blijven gratis voor Green, Blue en Black klanten*.

* Voor Binck turbo’s betaalt u geen transactiekosten in de vorm van commissie, maar wel in de vorm van een spread. Als uitgevende instelling genereert BinckBank N.V. onder de handelsnaam Saxo Bank inkomsten uit de financieringskosten van de
Binck turbo en aan het verschil tussen de bied en de laat prijs wanneer u een turbo aan- of verkoopt.
Zeus
0
quote:

its all in the game schreef op 8 november 2021 14:19:

[...]

Dit staat in hun tarievenoverzicht:

De Binck turbo`s bij saxo blijven gratis voor Green, Blue en Black klanten*.

* Voor Binck turbo’s betaalt u geen transactiekosten in de vorm van commissie, maar wel in de vorm van een spread. Als uitgevende instelling genereert BinckBank N.V. onder de handelsnaam Saxo Bank inkomsten uit de financieringskosten van de
Binck turbo en aan het verschil tussen de bied en de laat prijs wanneer u een turbo aan- of verkoopt.
We hebben het over heel andere dingen...
optietrader
0
quote:

Zeus schreef op 8 november 2021 14:20:

[...]

We hebben het over heel andere dingen...
ah, sorry dan, ik dacht dat je reageerde op de vorige post, die ging over turbo`s en m.n. over de hefboom. Neem me niet kwalijk.
Zeus
0
quote:

its all in the game schreef op 8 november 2021 14:24:

[...]

ah, sorry dan, ik dacht dat je reageerde op de vorige post, die ging over turbo`s en m.n. over de hefboom. Neem me niet kwalijk.
Ik neem ja natuurlijk niets kwalijk. Maar mijn opmerking was algemeen bedoeld; dus als je in een onderneming wilt beleggen die Saxo niet in het systeem heeft zitten dan moet je $200 aftikken. En ik heb bij Binck indertijd vrij regelmatig dergelijke verzoeken gedaan en daar nooit iets voor hoeven te betalen.
redleg
0
Ik zie dat Saxo van plan is om dividendbelasting in te houden voor Unilever. Volgens mij zou dat niet meer moeten.
1201alarm
1
Ik probeer een ETF te kopen en krijg "Risico kan niet worden verhoogd vanwege de configuratie van het instrument." Iemand enig idee wat dit betekent? Afgezien van het feit dat Saxo sucks dan, want dat was al duidelijk.
optietrader
1
quote:

1201alarm schreef op 8 november 2021 17:24:

Ik probeer een ETF te kopen en krijg "Risico kan niet worden verhoogd vanwege de configuratie van het instrument." Iemand enig idee wat dit betekent? Afgezien van het feit dat Saxo sucks dan, want dat was al duidelijk.
Het Eid document is dan niet geldig. Kan het zijn, dat je niet Nederlands ingezetene bent en in een ander land woont?
1201alarm
0
Nee hoor. Ik ben gewoon Nederlander in Nederland. En als het Eid document niet geldig is, had ik dan wel andere transacties kunnen doen de afgelopen weken?
Saibee
2
quote:

1201alarm schreef op 8 november 2021 17:24:

Ik probeer een ETF te kopen en krijg "Risico kan niet worden verhoogd vanwege de configuratie van het instrument." Iemand enig idee wat dit betekent? Afgezien van het feit dat Saxo sucks dan, want dat was al duidelijk.
Heb je de benodigde toets gedaan en gehaald?
7.883 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 ... 391 392 393 394 395 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
865,36  0,00  0,00%  18 apr
 Germany40^ 17.751,90 -0,48%
 BEL 20 3.826,58 0,00%
 Europe50^ 4.919,39 -0,35%
 US30^ 38.013,46 0,00%
 Nasd100^ 17.548,80 0,00%
 US500^ 5.049,25 0,00%
 Japan225^ 38.001,71 0,00%
 Gold spot 2.383,67 +0,18%
 EUR/USD 1,0632 -0,11%
 WTI 82,08 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

Dalers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront