Stern « Terug naar discussie overzicht

Stern 2022

372 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 17 18 19 » | Laatste
slei
0
Op de drempel van de ontknoping, op 9 december jl. meldde o.m. de financiele pers dat de Zweedse Hedin Mobility Group van plan is de portemonnee te trekken voor een bedrijfsonderdeel van Stern Groep.
Op het Forum 'Stern 2021' is daar uitgebreid over bericht.

Benieuwd wat dit jaar ons gaat brengen! Komt er nog een short-squeeze? Wat is het Bovemij-deel waard? enz.
We gaan het zien.
keffertje
0
Voorlopig kan ome Henk zelfs zijn flutdeal niet op tijd rondmaken. Zeker lang zoeken naar de engelse vertaling van 'persoonlijke bonus'. ' for me and my wife', wist hij nog van vorige transacties
bambricks
0
Plotseling meerdere transacties! In de bied meer vraag op een hoger niveau nu 3000 stuks op 17,90

Komt Henk met zijn lang verwachte PB?
keffertje
0
quote:

bambricks schreef op 3 januari 2022 15:14:

Plotseling meerdere transacties! In de bied meer vraag op een hoger niveau nu 3000 stuks op 17,90

Komt Henk met zijn lang verwachte PB?
Ik help het je hopen, maar vrees dat het nog wel een aantal dagen gaat duren.

Het idee dat er nog een andere bieder komt, lijkt me onlogisch want iedereen wist wat er speelde en ik neem aan dat van der kwast parallel aan de gesprekken met Hedin, wel heeft getracht elders intersse te wekken om dit teleurstellend resultaat op te krikken.

Wat wel positief zou zijn, is dat er opeens/tegelijkertijd een oplossing is gevonden voor het bovemij belang waardoor er wat vertraging is. Het warrige pb van 9 december, zegt immers dat er pas na afronding van de transactie met Hedin zal worden gekeken naar de strategische opties voor dit pakket. Dan zit je zo in hj2 en kan van der Kwast nog bijna een jaar lang, voor een paar ton naar die aandelen zitten kijken en dat moeten we eigenlijk niet willen.

ZJZDOBIZS
0
bambricks
0
Vraagje : Mijn Kredietrekening ( dus ook margin = ongedekt schrijven van opties ) is opgezegd door de Rabobank.
Ik maak hier al misschien wel 20 jaar gebruik van.

Hebben meerdere hier een probleem mee bij andere banken of brokers?

Argument van de RABO bank is dat het niet meer mag van de DNB en dat andere banken volgen of het zelfde doen.

Welke Broker is een goed alternatief?

Bedankt alvast voor het meedenken.
Gaasp
0
Een nieuw Stern-draadje, ik vond het al zo rustig op die voor 2021.... Hopelijk is dit het laatste draadje voor Stern.

Over die kredietrekening.
Als dat hetzelfde is als de kredietruimte die je krijgt op onderpandswaarde van de effectenportefeuille, dan is dat er nog steeds bij Degiro en zie ik nog geen aankondiging dat dat verdwijnt. Wel is het tarief voor krediet-allocatie vorige maand verhoogd van 1,5% naar 3%, maar dat heeft niks met DNB te maken maar met het veranderde verdienmodel bij Degiro.

Ik wens u allen een prachtig, winstgevend 2022
Biobert
0
quote:

bambricks schreef op 4 januari 2022 12:23:

Vraagje : Mijn Kredietrekening ( dus ook margin = ongedekt schrijven van opties ) is opgezegd door de Rabobank.
Ik maak hier al misschien wel 20 jaar gebruik van.

Hebben meerdere hier een probleem mee bij andere banken of brokers?

Argument van de RABO bank is dat het niet meer mag van de DNB en dat andere banken volgen of het zelfde doen.

Welke Broker is een goed alternatief?

Bedankt alvast voor het meedenken.

Zelfde bericht kreeg ik ook van Rabo. Rabo moet namelijk kapitaal aanhouden van je krediet margin en dat kost ze geld en daarom willen ze het niet meer. Gevaarlijker zijn echter de Turbo's waar particulieren veel verlies op leiden maar die halen ze niet uit het assortiment want daar verdienen ze lekker aan.
.
De Giro is alternatief maar dan moet je wel een nieuwe rekening openen.
Dat kun je navragen bij De Giro.
bambricks
0
Biobert bedankt voor je bericht, ik ga dan maar naar de De Giro, was toch altijd een fijne toevoeging om geld te verdienen
keffertje
0
Gaasp
0
Vandaag weer een behoorlijke handel, voor Stern begrippen. Het aanbod op €18,- wordt goed opgeveegd.

@keffertje
Je hebt goed werk verricht met het uitzoeken hoe het nou zit (zat) met het belang van Regents of St Michigan !
bambricks
0
Bied schuift op en volume ook. Bied gaar richting boekwaarde 18,12 euro . Volume ongeveer 40K . Tijd voor PB?
keffertje
0
quote:

Gaasp schreef op 5 januari 2022 13:11:

Vandaag weer een behoorlijke handel, voor Stern begrippen. Het aanbod op €18,- wordt goed opgeveegd.

@keffertje
Je hebt goed werk verricht met het uitzoeken hoe het nou zit (zat) met het belang van Regents of St Michigan !
Tsja, zie ook dat mensen de no brainer beginnen door te krijgen. De eerste twee weken na het pb van 9 december kon je ze om onbegrijpelijke redenen nog opvissen onder de 17, daarna ook nog heel wat kunnen scoren ruim onder de 18, maar nu lijkt het op.

Persbericht lijkt toch echt een kwestie van tijd en de informatie daarin is cruciaal (althans voor mij) om te beslissen verder uit te breiden. Ik schreef al eerder, dat het daarbij gaat om hoogte dividend, timing uitbetaling ervan, waarde Bovemij en ontsluitingswijze van de waarde.
keffertje
0
quote:

bambricks schreef op 6 januari 2022 17:39:

Na het PB 734 K
Zou mooi zijn als je vanaf morgen in deze zinvolle dagelijkse posting zou kunnen schrijven...

Na het tweede PB ....K

Ome Henk heeft schijnbaar alle tijd

bambricks
0
quote:

keffertje schreef op 6 januari 2022 22:06:

[...]

Zou mooi zijn als je vanaf morgen in deze zinvolle dagelijkse posting zou kunnen schrijven...

Na het tweede PB ....K

Ome Henk heeft schijnbaar alle tijd

Wellicht dat de transactie ALD en Leaseplan andere inzichten geeft.

372 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 17 18 19 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 09:00
Koers 2,880
Verschil -0,040 (-1,37%)
Hoog 2,880
Laag 2,880
Volume 398
Volume gemiddeld 7.251
Volume gisteren 30.150

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront