CM.com « Terug naar discussie overzicht

CM.COM 2023

1.335 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
Zombira
1
Gewoon negeren joh. Negatieve comments met goed onderbouwd kritiek zijn extreem waardevol en worden natuurlijk wel gewaardeerd. Echter, inhoudloos negatief geblaat met overmatig gebruik van bijvoeglijk naamworden en emotie negeer ik gewoon.
Nuchtere Kijk Op
0
Thumbs-up for Zombira

LivePerson, Inc. (LPSN)
4.5750-5.1950 (-53.1730%)
As of 01:00PM EDT. Market open.

Waarom LivePerson-aandelen vandaag kelderden

BELANGRIJKSTE PUNTEN
Het bedrijf miste consensusomzet- en winstramingen voor het vierde kwartaal.
LivePerson gaf verkooprichtlijnen voor 2023 uit die ver onder de gemiddelde schatting lagen.

Zelfs AI kon het bedrijf niet overeind helpen na de resultaten van het vierde kwartaal.
Wat is er gebeurd
De aandelen van LivePerson (LPSN -52,61%), een softwarebedrijf voor klantbetrokkenheid, daalden vandaag hard nadat het bedrijf slechter dan verwachte resultaten over het vierde kwartaal rapporteerde.

Het bedrijf miste consensusschattingen op het gebied van top- en bottom-line en gaf richtlijnen voor het volledige jaar die ver onder de verwachtingen lagen. Als gevolg hiervan kelderden de aandelen van de technologieaandelen donderdag om 10:59 uur ET met 50,4%.

LivePerson rapporteerde een verlies van $ 0,55 per aandeel in het kwartaal, wat veel slechter was dan de consensusschatting voor een verlies van $ 0,35. De omzet van het bedrijf deed het niet beter, met een omzet van $ 122,5 miljoen - een daling van 1% op jaarbasis - en miste de gemiddelde analistenschatting van $ 126,9 miljoen.

Beleggers waren waarschijnlijk ook teleurgesteld over de omzetverwachting van LivePerson voor 2023, die volgens het management tussen $ 395 miljoen en $ 410 miljoen zal liggen - een teleurstellende vooruitzichten vergeleken met de consensusomzetraming van $ 551,5 miljoen voor het jaar.

LivePerson heeft de laatste tijd geprobeerd optimisme aan te wakkeren in zijn activiteiten op het gebied van klantbetrokkenheid door de nadruk te leggen op de kunstmatige intelligentie (AI) die zijn diensten aandrijft, en CEO Robert LoCascio nam die benadering ook in zijn voorbereide opmerkingen.

LoCascio zei: "De afgelopen jaren hebben we ons gericht op de AI-mogelijkheid die wordt geboden door conversatie-commerce-ervaringen. Ik kan u vol vertrouwen vertellen dat we voorop lopen op het gebied van conversatie-AI en de zakelijke markt leiden met onze visie om conversaties tussen merken te digitaliseren. en hun consumenten."

Maar beleggers lijken verder te kijken dan de AI-benadering van het bedrijf - die een zegen is geweest voor andere technologiebedrijven - en richten zich in plaats daarvan op de slechte prestaties van LivePerson in het vierde kwartaal.

Wat nu
Chief financial officer John Collins zei dat hij verwacht dat de kostenbesparingen van het bedrijf "dubbelcijferige aangepaste EBITDA-marges en een positieve vrije kasstroom zullen opleveren" van de kernactiviteiten van het bedrijf vanaf het tweede kwartaal.

Maar investeerders lijken niet geïnteresseerd om te wachten om te zien of die projecties uitkomen. In plaats daarvan hebben ze hun aandacht misschien gericht op het feit dat ten minste twee analisten de aandelen van het bedrijf vandaag hebben verlaagd.

Met de slechte prestaties van het bedrijf in het vierde kwartaal en de zwakke vooruitzichten voor het volledige jaar, heeft LivePerson zijn werk te doen als het het vertrouwen van investeerders wil herwinnen.

www.fool.com/investing/2023/03/16/why...
Daann
1
Van een 'hyped' corona aandeel naar 1 post per dag. Het kan verkeren... De obligatie uit 2021 doet overigens nog steeds 60 cent op de euro: www.boerse-frankfurt.de/bond/xs238460...

Mocht je er over nadenken om je geld in CM.com te stoppen kan de obligatie een mooi alternatief zijn. Je staat in ieder geval vooraan bij een eventueel faillissement ;).
Calvin
1
Nieuwe update:
CM is zeker een mooi bedrijf maar andere bedrijven zijn nog mooier. Ik zou CM zetten om (nog) een keer te kopen rond de 8 euro in combinatie met enigzins goed nieuws van CM zelf.. Ik heb zelf ook CM voor 0.8% van mijn portefeuille. CM valt nu als een baksteen, ik zou er even vanaf blijven. Maar als zij de draai weer vinden kan dit aandeel zeker naar de 15 euro.
€URO-Trader
0
Die €9 blijft een magneet. Met een beetje geduld en zakelijk instinct kan men er iedere week 5% winst uit halen.
Zombira
0
quote:

€URO-Trader schreef op 21 maart 2023 11:04:

Die €9 blijft een magneet. Met een beetje geduld en zakelijk instinct kan men er iedere week 5% winst uit halen.
?????
Beek
1
Mooi bedrijf cm.com en heb er best vertrouwen in dat de koers over 2 jaar weer een stuk hoger staat. Wel vraag ik me sterk af of verlies nemen en herbeleggen niet gewoon slimmer is. Ik heb diverse andere aandelen de afgelopen maanden in de dip gekocht die inmiddels wel flinke koersstijgingen hebben laten zien.
meedoen-of-winnen
0
Heeft iemand een idee waarom er geen opties zijn voor cm.com, en wel voor bv enkele andere aandelen van de ascx index? Is het ergens na te lezen in welke gevallen wel/geen opties worden gelanceerd? En welke veranderingen bv in 2023 of 2024 hierin komen? Alvast dank voor het delen van eventuele kennis hierover
aextracker
1
quote:

Calvin schreef op 19 maart 2023 11:36:

Nieuwe update:
CM is zeker een mooi bedrijf maar andere bedrijven zijn nog mooier. Ik zou CM zetten om (nog) een keer te kopen rond de 8 euro in combinatie met enigzins goed nieuws van CM zelf.. Ik heb zelf ook CM voor 0.8% van mijn portefeuille. CM valt nu als een baksteen, ik zou er even vanaf blijven. Maar als zij de draai weer vinden kan dit aandeel zeker naar de 15 euro.
..... dus er komt een draai, maar waar hangt die draai dan mee samen volgens jou ?
Als die draai er komt, waarom dan Euro 15,- & geen Euro 45,- wat het eerder al noteeerde ?

M .a.w.;
- waar zie je de risico's van de beperking, waar zie je de mogelijkheden voor herstel mee samenhangen ?
Calvin
0
quote:

aextracker schreef op 28 maart 2023 06:58:

[...]

..... dus er komt een draai, maar waar hangt die draai dan mee samen volgens jou ?
Als die draai er komt, waarom dan Euro 15,- & geen Euro 45,- wat het eerder al noteeerde ?

M .a.w.;
- waar zie je de risico's van de beperking, waar zie je de mogelijkheden voor herstel mee samenhangen ?
Dan moet er eerst nieuws komen vanuit CM zelf. Ik zie wel dat 8.7 net onder de bodem is van 2018, 2019 en begin 2020. Daar stond CM.com op 9 euro, een hele poos. Ik zie dus deze koers echt als bodem nu ik dit patroon bij andere aandelen ook gezien heb: een terugval van een woppe stijging net onder het oorspronkelijke niveau. Nu moet de koers nog maanden op dit niveau blijven om koopwaardig te worden. Ik geloof wel in CM, net te vroeg gekocht maar ga zeker mijn positie verdubbelen. Ik denk niet dat CM weer naar de 45 gaat, ik zou eerder de 20 zeggen omdat er heel veel dingen zijn gebeurd, de rente, maar ook nu de interne balans is en wordt opgeschoond. Dat duurt wel een poos dus als CM de 8.7/9 euro een jaartje volhoudt dan pas koop ik ze.
[verwijderd]
1
quote:

Bowski schreef op 20 februari 2023 10:14:

Het lijkt wel of er een gat in de bodem zit...
En dat zuur het gaatje groter maakt...
Zombira
0
Denkt niemand dat de rente nu te hoog is en weer lager gaat? I mean het lijkt wel alsof we een crisis aan het creëeren zijn met deze rentes haha
Beek
0
Bijkopen ben ik mee gestopt bij dit kleine fonds. Er is genoeg anders ook in de aanbieding.
Eerst wil ik bevestigen / resultaten zien dat het ook omhoog kan. Tot die tijd hebben de shorters het voor het zeggen. Gak €20,xx
Cloverleaf
1
quote:

aextracker schreef op 28 maart 2023 06:58:

[...]

..... dus er komt een draai, maar waar hangt die draai dan mee samen volgens jou ?
Als die draai er komt, waarom dan Euro 15,- & geen Euro 45,- wat het eerder al noteeerde ?

M .a.w.;
- waar zie je de risico's van de beperking, waar zie je de mogelijkheden voor herstel mee samenhangen ?
Goede vragen. Heb jij zelf daar eigen antwoorden op? Ik namelijk niet. Geen idee eigenlijk. Begin zelfs twijfels over de continuïteit te krijgen. Vooral omdat het bestuur geen waarde toe weet te voegen aan hun investeringen (behalve hun eigen vastgoed investeringen die ze verhuren aan cm.com)
aextracker
0
quote:

Cloverleaf schreef op 28 maart 2023 18:13:

[...]

Goede vragen. Heb jij zelf daar eigen antwoorden op? Ik namelijk niet. Geen idee eigenlijk. Begin zelfs twijfels over de continuïteit te krijgen. Vooral omdat het bestuur geen waarde toe weet te voegen aan hun investeringen (behalve hun eigen vastgoed investeringen die ze verhuren aan cm.com)
nee, daarom stel ik de vragen juist :)
Calvin
0
quote:

Beek schreef op 28 maart 2023 18:06:

Bijkopen ben ik mee gestopt bij dit kleine fonds. Er is genoeg anders ook in de aanbieding.
Eerst wil ik bevestigen / resultaten zien dat het ook omhoog kan. Tot die tijd hebben de shorters het voor het zeggen. Gak €20,xx
Zeker zo is het.. eerst geld hebben.. Ik plan bij te kopen en mijn positie te verdubbelen zoals ik al zei. Ik vraag mij alleen af of dat een juiste beslissing zal zijn. Bevestiging en resultaat.. Mijn GAK word dan 11. In eerdere berichten van CM.com wordt gesproken over "positieve EBITDA en een positieve kasstroom tegen het einde van 2024". De omzet stijgt, maar de winst en marge dalen. Dus even wachten want over een half jaar verwacht ik dat de koers nog steeds rond 9 staat. Wel denk ik dat als je een lange adem hebt nu een mooi bijkoopmoment is.
1.335 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 6,840
Verschil +0,050 (+0,74%)
Hoog 7,000
Laag 6,750
Volume 5.510
Volume gemiddeld 38.505
Volume gisteren 32.256

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront