Alfen « Terug naar discussie overzicht

Alfen 2023

6.355 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 314 315 316 317 318 » | Laatste
Mailbox
1
[quote alias=JK Dutch id=14581456 date=202301021637]
Vandaag mooi groen de dag uit!
[/quote

Ik hoop het, maar dat weet je bij Alfen pas om 17.35 uur.
JK Dutch
0
quote:

Mailbox schreef op 2 januari 2023 16:41:

[quote alias=JK Dutch id=14581456 date=202301021637]
Vandaag mooi groen de dag uit!
[/quote

Ik hoop het, maar dat weet je bij Alfen pas om 17.35 uur.
Vandaag groen gebleven met mooie plus!

Nog een paar dagen groen en dan knijpen we de shorters eruit!
Mailbox
0
quote:

JK Dutch schreef op 2 januari 2023 21:23:

[...]

Vandaag groen gebleven met mooie plus!

Nog een paar dagen groen en dan knijpen we de shorters eruit!
Graag, ik help met knijpen. Maar daarvoor moet ie heel hard gaan stijgen. Je hebt 2 mogelijkheden, de koers komt bv op 89 en dan gaan ze weer verkopen. Dat is vrij hoog, dus weinig risico voor ze. Of er komen andere grote partijen in het spel die flink gaan kopen en de koers gaan opdrijven. Dan moet de shortpartij (MW) eieren voor zijn geld kiezen en ook terug gaan kopen, waardoor de koers nog hoger gaat. Dan kunnen wij dus kiezen. Of we gokken op optie 1 en verkopen op bv 89 euro. Dan hebben we kans om ze weer goedkoper terug te kopen als er weer geshort gaat worden. Of we houden ze vast en lopen het risico weer te zakken, of we stijgen lekker mee door. Zeg het maar. Je kunt ook de helft lozen en de andere helft vasthouden. Het mooiste is dat de koers op een dag bij opening 10 of 20 euro stijgt, dan is de keus minder moeilijk.
Mailbox
0
Vooralsnog een trieste koersontwikkeling vandaag. Links en rechts vliegen de procenten je om de oren en bij Alfen mogen we blij zijn dat ie (nog) niet in het rood staat.
Mailbox
0
Het is alleen maar pure speculatie en spielerei met dit fonds. Wat is er nu veranderd tov een paar uur geleden toen ie nog op 86,70 stond? Alleen de koers dus.
JK Dutch
0
Het blijft maar kwakkelen en de rest van de beurs juicht inmiddels hard en mooi in het groen.
Wat weten we hier niet of zijn de shorters zo sterk?
Mailbox
0
quote:

JK Dutch schreef op 4 januari 2023 11:45:

Het blijft maar kwakkelen en de rest van de beurs juicht inmiddels hard en mooi in het groen.
Wat weten we hier niet of zijn de shorters zo sterk?
Ga maar even uit van het laatste. Maar houd er ook rekening mee dat dat op een bepaald moment gaan draaien en dan halen we alles en iedereen in. Tot die tijd even niet teveel van aantrekken of ergeren. Het hoort bij het spel…..
JK Dutch
0
quote:

Mailbox schreef op 4 januari 2023 12:49:

[...]

Ga maar even uit van het laatste. Maar houd er ook rekening mee dat dat op een bepaald moment gaan draaien en dan halen we alles en iedereen in. Tot die tijd even niet teveel van aantrekken of ergeren. Het hoort bij het spel…..
Ik kijk en snap een spel, maar ik snap ook dat ze geld willen verdienen.
Ik zag een tijdje terug bij PostNL ook dat shorters er flink in stapten toen er nog minder vuiltjes aan de lucht waren, later in 2022 donderde PostNL in elkaar. Ook daar keek ik af en toe naar de koers, stap ik nog in of niet nu er zoveel shorts liggen. Rook en vuur?
Windmee
1
quote:

Mailbox schreef op 4 januari 2023 12:49:

[...]

Ga maar even uit van het laatste. Maar houd er ook rekening mee dat dat op een bepaald moment gaan draaien en dan halen we alles en iedereen in. Tot die tijd even niet teveel van aantrekken of ergeren. Het hoort bij het spel…..
Oh oh oh, dat is het nou juist, het begon zo mooi, nog steeds maar voor andere aandelen, niet van aantrekken en niet aan ergeren dat is wel erg moeilijk.
Mailbox
1
quote:

JK Dutch schreef op 4 januari 2023 15:22:

[...]

Ik kijk en snap een spel, maar ik snap ook dat ze geld willen verdienen.
Ik zag een tijdje terug bij PostNL ook dat shorters er flink in stapten toen er nog minder vuiltjes aan de lucht waren, later in 2022 donderde PostNL in elkaar. Ook daar keek ik af en toe naar de koers, stap ik nog in of niet nu er zoveel shorts liggen. Rook en vuur?
Ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn. Ze hebben echt niet meer info dan wij. En PostNL is een heel ander verhaal, daar zou ik voor 1,50 nog niet instappen. De briefpost daalt, de pakketconcurrentie wordt veel sterker, de bezorgers moeten in vaste dienst, hoge brandstofprijzen, alle lonen gaan ca 10% omhoog, hoe moet dit bedrijf nog geld verdienen?
Mailbox
0
quote:

Windmee schreef op 4 januari 2023 15:37:

[...]

Oh oh oh, dat is het nou juist, het begon zo mooi, nog steeds maar voor andere aandelen, niet van aantrekken en niet aan ergeren dat is wel erg moeilijk.
Ja, ik ben het met je eens, maar je hebt geen keus. Of nu verkopen en er nooit meer naar kijken. Maar lijkt me niet verstandig. Procentueel is het verlies niet zo groot, en morgen kan er zo maar weer 85+ op de borden staan. Het is een gek aandeel, maar het bedrijf heeft een enorm mooie toekomst. En als die shortpartijen vinden dat ze genoeg verkocht hebben, dan gaat er worden teruggekocht. En dan kan het echt hard omhoog gaan. Ik sluit niet eens uit dat we volgende week boven 90 euro staan. Volhouden dus!
Mailbox
0
Het lullige is ook dat je allerlei rotaandelen maar ziet stijgen en Alphen ziet zakken omdat er een stel k………n het aandeel in het vizier heeft.
Henkie 1960
0
Sorry,nieuw draadje,de koers is lang niet zo laag geweest .Dat was voor de cijfers,toen waren er ook shorters.Andere bedrijven ,met ook shorters gaan deze groen dagen wel omhoog(o.a Post nl).Ik kan verder ook geen nieuws over Alfen vinden wat de reden kan zijn.
Mailbox
0
Je kunt lang zoeken, maar schiet er niets mee op. Gewoon denken: morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.
6.355 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 314 315 316 317 318 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 14:23
Koers 37,040
Verschil +1,600 (+4,51%)
Hoog 37,290
Laag 35,160
Volume 235.426
Volume gemiddeld 273.852
Volume gisteren 767.599

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront