Pharming « Terug naar discussie overzicht

Pharming maart 2023

12.557 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 ... 624 625 626 627 628 » | Laatste
TonR
0
quote:

roon schreef op 28 maart 2023 07:29:

[...]

De berichten die voda heeft geplaatst,staan op alle fin.sites vanmorgen en maken weer super goede reclame.Ik snap echt niet dat de koers al 2 euro is.
Pas je laatste zin even aan roon.
aextracker
0
Bij 500 geidentificeerde patienten, waarvan een deel in EU, hoeveel omzet mag je dan in 2023 vanuit USA verwachten schatten jullie ?
Let's say 10% conversie in jaar 1 , is max. 50 * 450 K * 8/12 = Ca. $ 15 Mln ?
Bruto marge; ca. 85% = ca. $13 Mln, waarvan $ 10 Mln naar Novartis als 1e payment milestone & "laag 10% royalty".

Impliceert dit, dat onder aftrek van kosten Pharming qua P&L niet veel wijzer wordt in 2023 van leniolisib ?
[verwijderd]
0
quote:

aextracker schreef op 28 maart 2023 07:29:

Bij 500 geidentificeerde patienten, waarvan een deel in EU, hoeveel omzet mag je dan in 2023 vanuit USA verwachten schatten jullie ?
Let's say 10% conversie in jaar 1 , is max. 50 * 450 K * 8/12 = Ca. $ 15 Mln ?
Bruto marge; ca. 85% = ca. $13 Mln, waarvan $ 10 Mln naar Novartis als 1e payment milestone & "laag 10% royalty".

Impliceert dit, dat onder aftrek van kosten Pharming qua P&L niet veel wijzer wordt in 2023 van leniolisib ?
Zie mijn post van 00:10 uur over omzet in de VS.
roon
1
quote:

TonR schreef op 28 maart 2023 07:29:

[...]Pas je laatste zin even aan roon.
Sorry,het woordje "niet"vergeten door storing van iex.Ik kreeg OEPS in beeld vanuit iex.Gisteren ook al enkele keren.Vandaag maken we er een mooie pharming dag van.
Eric_80
7
quote:

voda schreef op 28 maart 2023 07:10:

Video: hoge marge en geen concurrentie voor nieuwe medicijn Pharming

Behandeling kost ruim half miljoen dollar per jaar.

(ABM FN-Dow Jones) Het vorige week door de Amerikaanse FDA goedgekeurde Joenja, de naam waaronder leniolisib in de Verenigde Staten op de markt zal worden gebracht, heeft meer potentie dan Ruconest en zorgt voor een heuse transformatie van Pharming. Dit zei CEO Sijmen de Vries van Pharming voor de camera van ABM Financial News.

"We worden echt op dit moment een bedrijf met een serieuze footprint", zei De Vries.

Pharming kreeg vrijdag goedkeuring van de Amerikaanse FDA voor leniolisib voor de behandeling van APDS bij volwassen en pediatrische patiënten van 12 jaar en ouder.

Er is geen concurrentie voor Pharming voor de behandeling van deze zeldzame ziekte. Momenteel schat het biotechbedrijf dat er ruim 1.500 patiënten wereldwijd zijn, waarvan Pharming er inmiddels ongeveer 500 heeft geïdentificeerd.

De kosten voor de behandeling zijn 750 dollar per pil, of 45.000 dollar per fles. Dat brengt de prijs voor een jaar behandeling van een patiënt op 547.000 dollar. Wat de prijs in Europa wordt, is nog niet bepaald, maar Pharming schat dit op 60 of 70 procent van de Amerikaanse prijs.

De vergunningaanvraag voor leniolisib bij het Comité voor geneesmiddelen voor menselijk gebruik van het Europees Geneesmiddelenbureau EMA wordt momenteel beoordeeld. Pharming verwacht dat het CHMP zijn advies in de tweede helft van 2023 zal uitbrengen. Analisten van Van Lanschot Kempen achten de kans heel groot dat ook hier groen licht wordt gegeven.

Bovendien hebben producten voor dergelijke zeldzame ziekten een vrij hoge brutomarge, aldus De Vries.

Klik hier voor: hoge marge en geen concurrentie voor nieuwe medicijn Pharming

youtu.be/ex5f3xFmTVE

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Het youtube filmpje is erg interessant en geeft een goed beeld waar ze staan.

Dit geeft alles bij elkaar toch enorm veel vertrouwen. Het boeit wat dat betreft niet eens wat de koers op korte termijn doet, of wat de koers gisteren heeft gedaan (dat het voor sommige incl. mij toch wel tegenviel).

- Bruto marge op L is gewoon enorm goed.
- Het wordt volledig vergoed in US, dus wat willen we nog meer?
- Japan wil ze graag ook daar op de markt hebben, (wat toch idealiter ook weer 80+ mogelijke patiënten zijn, uitgaande van sowieso
300.000 PJ is weer een extra 24 miljoen op de top !! Dus alleen dat stukje al 12% van de Ruconest omzet.
- Ze krijgen een minority aandeel in Novartis, waarbij de waarde later wel bekend wordt gemaakt, maar vewacht ook daar een leuk bedrag bij.

Ik zelf zou me verbazen dat de EMA beslissing pas in H2 komt, ik verwacht het toch nog in H1 moet ik zeggen, puur een onderbuik gevoel dus kan het uiteraard mis hebben, maar het lijkt zo veel als er 4 maanden tussen de 2 goedkeuringen zitten.
[verwijderd]
0
Vraag een aanbod bepalen de koers. Dus de conclusie is dat velen zijn ingestapt of hebben bijgekocht onder de 1 euro en gisteren winst hebben genomen?
Eric_80
0
quote:

aextracker schreef op 28 maart 2023 07:29:

Bij 500 geidentificeerde patienten, waarvan een deel in EU, hoeveel omzet mag je dan in 2023 vanuit USA verwachten schatten jullie ?
Let's say 10% conversie in jaar 1 , is max. 50 * 450 K * 8/12 = Ca. $ 15 Mln ?
Bruto marge; ca. 85% = ca. $13 Mln, waarvan $ 10 Mln naar Novartis als 1e payment milestone & "laag 10% royalty".

Impliceert dit, dat onder aftrek van kosten Pharming qua P&L niet veel wijzer wordt in 2023 van leniolisib ?
helft van patienten in US, dus 250. daarvan 75% 12+ is 187 patienten.
187 maal 540.000 is 100 miljoen over een heel jaar.
Nu hebben we er al een kwartaal opzitten dus komen we uit op 75% van het jaar is dus 75% van de 100 miljoen is 75 miljoen omzet in alleen al dit jaar.
(waar dus ook nog evt. europa bij kan komen over een wat kortere periode)
voda
1
quote:

roon schreef op 28 maart 2023 07:42:

[...]

Sorry,het woordje "niet"vergeten door storing van iex.Ik kreeg OEPS in beeld vanuit iex.Gisteren ook al enkele keren.Vandaag maken we er een mooie pharming dag van.
Het probleem is bekend bij de IEX, er wordt aan gewerkt.
JesseKlager
0
quote:

Eric_80 schreef op 28 maart 2023 07:50:

[...]

helft van patienten in US, dus 250. daarvan 75% 12+ is 187 patienten.
187 maal 540.000 is 100 miljoen over een heel jaar.
Nu hebben we er al een kwartaal opzetten dus komen we uit op 75% van het jaar is dus 75% van de 100 miljoen is 75 miljoen omzet in alleen al dit jaar.
(waar dus ook nog evt. europa bij kan komen over een wat kortere periode)
en natuurlijk Novartis niet vergeten
[verwijderd]
0
quote:

Eric_80 schreef op 28 maart 2023 07:43:

[...]

Het youtube filmpje is erg interessant en geeft een goed beeld waar ze staan.

Dit geeft alles bij elkaar toch enorm veel vertrouwen. Het boeit wat dat betreft niet eens wat de koers op korte termijn doet, of wat de koers gisteren heeft gedaan (dat het voor sommige incl. mij toch wel tegenviel).

- Bruto marge op L is gewoon enorm goed.
- Het wordt volledig vergoed in US, dus wat willen we nog meer?
- Japan wil ze graag ook daar op de markt hebben, (wat toch idealiter ook weer 80+ mogelijke patiënten zijn, uitgaande van sowieso
300.000 PJ is weer een extra 24 miljoen op de top !! Dus alleen dat stukje al 12% van de Ruconest omzet.
- Ze krijgen een minority aandeel in Novartis, waarbij de waarde later wel bekend wordt gemaakt, maar vewacht ook daar een leuk bedrag bij.

Ik zelf zou me verbazen dat de EMA beslissing pas in H2 komt, ik verwacht het toch nog in H1 moet ik zeggen, puur een onderbuik gevoel dus kan het uiteraard mis hebben, maar het lijkt zo veel als er 4 maanden tussen de 2 goedkeuringen zitten.
Gekeken naar de processtappen van een regulier assessment kan dit praktisch niet. Zie mijn eerdere post met de geschatte tijdlijn. Dan kom je (incl. termijn voor goedkeuring door de EC) uit op november 2023 voordat vermarkt kan worden. Mits goedgekeurd natuurlijk. Dat laatste is niet vanzelfsprekend.
Janssen&Janssen
1
En de royalities zijn maar 1 malig hé. 1x je milestone behaald vervolgens nooit meer terugkerend.

En bij jaarlijks gebruik voor de rest van je leven erg goede deal…
Deal was ook gebaseerd op 1350 patiënten vergeet dat niet. Want dat waren de oorspronkelijke aantallen waar toen over gesproken werd
lucas D
5
Misschien is het beter te stoppen met rekensommetjes maken. Er is niemand die daar de precieze uitgangspunten van weet.
Dat gegis met cijfertjes over mogelijke omzet al dit jaar zorgt alleen voor onrust.
Wacht af wat er bij het 3e kwartaal over gezegt word.
Je doet daarmee ezelf en ons een plezier.

Fijne dag
roon
2
quote:

voda schreef op 28 maart 2023 07:50:

[...]
Het probleem is bekend bij de IEX, er wordt aan gewerkt.
Voda,ik begrijp steeds beter waarom beleggers jou zo waarderen.Niet alleen op deze site maar op meerdere zoals asml waar ik ook aandelen van heb en amg.Bedankt weer voor alle info.
[verwijderd]
1
quote:

Eric_80 schreef op 28 maart 2023 07:50:

[...]

helft van patienten in US, dus 250. daarvan 75% 12+ is 187 patienten.
187 maal 540.000 is 100 miljoen over een heel jaar.
Nu hebben we er al een kwartaal opzetten dus komen we uit op 75% van het jaar is dus 75% van de 100 miljoen is 75 miljoen omzet in alleen al dit jaar.
(waar dus ook nog evt. europa bij kan komen over een wat kortere periode)
Die 500 zijn geïdentificeerde patiënten in de doelmarkten. Dat gaat dus over meer dan enkel de VS en EU. Gezien de verhouding VS-EU-Japan bij de genoemde 1500 is het aannemelijker dat er max. 200 geïdentificeerde patiënten in de VS zijn.
Eric_80
1
quote:

JesseKlager schreef op 28 maart 2023 07:53:

[...]

en natuurlijk Novartis niet vergeten
Waarom? Dat gaat over de winst. Dit is OMZET waar ik over praat.

Maar goed als jij het wilt, geen probleem.

Low 10%, laten we het ruim nemen dus 14%,

Dan houden we alsnog bijna 65 Miljoen over. Ik ken genoeg bedrijven die van enkel dat gedeelte aan omzet al DROMEN. En dit is nog maar het 1e jaar over een deel van de wereld
12.557 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 ... 624 625 626 627 628 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:35
Koers 0,961
Verschil -0,001 (-0,10%)
Hoog 0,967
Laag 0,953
Volume 2.891.437
Volume gemiddeld 6.382.260
Volume gisteren 6.325.596

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront