ZALTBOMMEL (ANP) - Shell doet een test met een 'superbatterij' bij een tankstation in Zaltbommel waarmee elektrische auto's veel sneller kunnen worden opgeladen. Het olie- en gasconcern werkt daarbij samen met het Nederlandse bedrijf Alfen, dat laadpalen voor elektrische auto's en batterijsystemen maakt.
Volgens Shell kunnen met de batterij ook twee auto's tegelijk worden opgeladen bij de laadpalen in Zaltbommel. Bovendien kan de reservecapaciteit worden gebruikt om stroom terug te verkopen aan het netwerk op momenten van grote vraag. Dat levert omzet voor de locatie op en draagt bij aan de stabiliteit van het stroomnet, aldus het bedrijf.
De partijen zeggen dat met behulp van deze technologie laadpalen kunnen worden geplaatst op locaties waar dat normaal gesproken niet mogelijk zou zijn, bijvoorbeeld omdat de aansluiting op het netwerk niet voldoet.
Shell stelt dat de beschikbaarheid van laadpalen van cruciaal belang is voor een massale overgang naar elektrisch rijden. Het bedrijf heeft een ambitie om zijn wereldwijde netwerk van laadpalen voor elektrische auto's te vergroten naar 500.000 in 2025, van de ruim 60.000 nu.
Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
Windmolens, vooral die met gigantische afmetingen , maken lawaai en trillingen.
Het lawaai bij die grote windmolens is 2 km ver te horen, vooral ‘s nachts.
Praten over een windmolen op dak of in achtertuin is en dan uitvoeren is dus niet zo simpel . En het wil nogal eens niet waaien. En het moet onderhouden worden enz.
Energie= ruimte en het verbaasd mij hoe makkelijk men over windmolens praat.
Als Shell ook maar nadenkt over een overname ben ik al weg. Schulden verminderen en Alfen vooral bij de aandeelhouders van Alfen houden. Verkoop Alfen maar aan Wobke Hoekstra. Nederlands slechtste belegger
Ben toch wel benieuwd naar de degeneratie van deze accu's in tijd en per keer opladen. En nog meer benieuwd ben ik dan naar de recyclingmogelijkheden bij eol.