Citi ziet weer toekomst in Air France-KLM

Door ABM Financial News op 3 januari 2022 08:31 | Views: 7.967

Citi ziet weer toekomst in Air France-KLM
Beeld: KLM

(ABM FN-Dow Jones) Citi Research heeft het advies voor Air France-KLM verhoogd van Verkopen naar Neutraal en het koersdoel van 0,10 naar 4,20 euro. Dit bleek uit een sectorrapport van de Amerikaanse bank.

De analisten van Citi zijn goed te spreken over het herstel van de vraag naar vliegreizen tussen Europa en de VS. Air France-KLM wil de capaciteit op deze vluchten ook geleidelijk verhogen. Tot eind maart zal de capaciteit worden hersteld tot circa 90 procent van de niveaus uit 2019. Dat was afgelopen zomer nog maar 50 procent, merkten de analisten op.

Verder zal vrachtvervoer door de lucht blijven profiteren van de verstoringen van het zeevervoer, denkt Citi. En dat pakt gunstig uit voor de vervoerstarieven die Air France-KLM kan rekenen. Voor cargo mikt Citi op een omzet in 2022 van 3,6 miljard euro, 0,4 miljard euro meer dan de consensus. 

Citi rekent verder op een aangepaste EBITDA voor de maatschappij van 2,8 miljard euro, hetgeen in 2023 stijgt naar 3,9 miljard euro.

Air France-KLM zal de balans op orde moeten brengen, aldus Citi, maar wanneer dit gebeurt, is onzeker. Mogelijk gebeurt dit met behulp van een claimemissie, en dat kan voor koersdruk zorgen.

Het aandeel Air France-KLM sloot vrijdag op 3,87 euro.

Bron: ABM Financial News


ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

11 Posts
mr.Franz
1
een koersdoel van 0,10 naar 4,20 brengen. Ongelofelijk dat dit kan, een paar maanden later is het bedrijf opeens 42 keer meer waard in de ogen van de heren analisten.
Fred 62
1
JJMM
0
Nooit naar analisten luisteren. Ze willen de particuliere belegger met flut aandelen KLM AF opzadelen zodat de smart money eruit kan gaan. Komt claim emissie aan en dan gaat de koers zo naar de 2 of 1 Euro. Dit aandeel heeft al meer dan 10 jaar geen dividend betaald... is alleen maar goed als je voor KLM Air France werkt hahha of ermee vliegt maar voor de aandeelhouder is het niets behalve handelswaar of sentimenteel.
JJMM
0
Nooit naar analisten luisteren. Ze willen de particuliere belegger met flut aandelen KLM AF opzadelen zodat de smart money eruit kan gaan. Komt claimemissie aan en dan gaat de koers zo naar de 2 of 1 Euro. Dit aandeel heeft al meer dan 10 jaar geen dividend betaald... is alleen maar goed als je voor KLM Air France werkt of ermee vliegt maar voor de aandeelhouder is het niets behalve handelswaar of sentimenteel.
Porscheknakker
0
quote:

Mcdj schreef op 3 januari 2022 09:43:

Zat winst met dit aandeel te halen
Als je short gaat, wel.
Warren Buffet Fan
0
Als deze cijfers over KLM kloppen, www.iex.nl/Aandeel-Koers/360114884/Ai..., dan zijn er 427 miljoen aandelen en was er eind 2020 23,9 miljard schuld. Dat zou dan op €55,80 schuld per aandeel uitkomen; de extra schuld opgebouwd in 2021 niet meegerekend.

De 23,9 miljard schuld is 9 miljard meer dan de rond 15 miljard schuld die KLM maakt in 2017-2019. Toen maakte het in goede jaren €0,70-€1,00 winst per aandeel. Als KLM 6% rente moet betalen over deze extra lening (een hoge krediet opslag gegeven haar insolvabele positie en een VV/EV verhouding van 10) is KLM 540 mln aan extra rente per jaar kwijt, €1,26 per aandeel. Eventuele toekomstige winst per aandeel van €0,70-€1,00 in goede jaren, is dan weg.

Tja het ziet er niet goed uit voor onze nationale zwaan.
[verwijderd]
1
Citi wordt een van de bookbuilders bij de aanstaande emissie en ziet alles dus 40x beter door de roze bril.

Een miljard euro ophalen is een symbolische handeling zoals wij allen zullen begrijpen, KLM-AF heeft een dagelijkse cashburn/burnrate van xx miljoen euro, elke dag weer, 7 dagen per week.

Het volume op Vliegveld Amsterdam is compleet naar beneden gekomen, ingestort dus! het is wachten op betere tijden.
Kopzorgen over erfpacht
0
Wie van gokken houdt kan dit zeer volatiele aandeel natuurlijk altijd kopen. Het bedrijf heeft inderdaad een negatief eigen vermogen. Hoeveel? De meningen lopen uiteen van E 4 tot kennelijk ca. E 50. De Staat der Nederlanden heeft in ieder geval een kat in de zak gekocht. via een aankoopprijs van E 11 - E 12 per aandeel. Er is bovendien ook nog eens een grote kans dat er in de (nabije) toekomst een emissie gaat plaatsvinden, waardoor het aandeel flink gaat verwateren M.i. afblijven.
Warren Buffet Fan
0
Dan moet de staat dus opnieuw geld injecteren in KLM Air France; ander komt er een (zeer) grote partij (af-)gesplitste aandelen op de markt, ter omvang van het belang de staat nu heeft. Dat gaat de aandelenmarkt nooit dragen gegeven dat al veel andere (particuliere) beleggers van hun tijdens de split extra verkregen aandelen af willen.
Warren Buffet Fan
0
Er lijkt een forse short positie te zijn ingenomen op Air-France-KLM:
shortsell.nl/short/AirFrance-KLM/all
shortsell.nl/short/AirFrance-KLM/all/...

inclusief extrapolatie van partijen met een belang<0.5%. Zal dus ergens tussen de 8.6%~26.3% liggen.
11 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.