ING halveert koersdoel Air France-KLM

Door ABM Financial News op 24 januari 2022 10:15 | Views: 8.852

ING halveert koersdoel Air France-KLM
Beeld: KLM

(ABM FN-Dow Jones) ING heeft het koersdoel voor Air France-KLM gehalveerd van 8,00 naar 4,00 euro en handhaaft het Houden advies.

Na de coronacrisis, die bijna de hele luchtvaartindustrie nekte, ziet de toekomst er volgens ING goed uit voor Air France-KLM, met een herstel van de vraag, hoewel dit niet in alle segmenten het geval is. 

De kosten zijn sterk verlaagd en de rendementen zullen de komende jaren waarschijnlijk prima zijn, denken de analisten.

Daar staat tegenover dat het eigen vermogen nog negatief is en de nettoschuld meer dan 8 miljard euro bedraagt, zodat ING toch voorzichtig blijft. Het repareren van de balans is nog niet klaar.

Kapitaal ophalen vergt veel tijd. Hierdoor is er volgens de bank voorlopig weinig koerspotentie, ondanks de forse korting ten opzichte van sectorgenoten.

Het aandeel Air France-KLM daalt maandag 2,2 procent naar 3,92 euro.

Bron: ABM Financial News


ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

4 Posts
Kruimeldief
0
Intrinsieke waarde van -12€ naar -18€ gezakt? Eigen vermogen “nog negatief”. Understatement?
De Buurman
0
Tot vandaag was het koersdoel van €8,-?! Welke prutsende analist gaat hierover bij ING?
Instapmoment
1
quote:

De Buurman schreef op 24 januari 2022 12:21:

Tot vandaag was het koersdoel van €8,-?! Welke prutsende analist gaat hierover bij ING?
Dit is die clown Quirijn Mulder, die loopt wel vaker achter met zijn adviezen. Zelfde met Fugro toen het koersdoel ineens werd aangepast van 10 euro naar 4.
[verwijderd]
0
Eerst tomtom downgraden op de bodem, daarna Philips op de bodem en nu KLM-AF. In alledrie de gevallen met nieuws dat al lang en breed bekend was. Bij tomtom gaat het om schaarse microchips, bij Philips een productfout en bij KLM-AF de geleden schade van coronacrisis. Bij Fugro ken ik de casus niet, maar zal ook om oud nieuws geweest zijn.

Ik dacht dat analisten mensen waren die vooruit kijken. Of ze dekken zich in voor een algehele market crash of ze zitten aan de koopzijde van al lang afgestrafte aandelen.
4 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.