Beursblik: verlies Fastned iets groter dan verwacht

Door ABM Financial News op 29 maart 2022 10:14 | Views: 4.134

Beursblik: verlies Fastned iets groter dan verwacht
Beeld: Fastned

(ABM FN-Dow Jones) Fastned heeft het nettoverlies over 2021 iets hoger uit zien komen dan voorzien. Dit oordeelde ING nadat Fastned dinsdag voorbeurs zijn jaarverslag over 2021 publiceerde.

Het was voor het eerst dat het snellaadbedrijf inzicht verschafte in de nettoresultaten.

ING zag verder de zogeheten cashburn iets hoger uitkomen dan het verwachtte, maar zag hierin geen punt van zorg.
 
De bank wacht nu op meer informatie over de voortgang van de verdere uitrol van laadstations. Deze informatie verwacht de bank bij de publicatie van een update over het eerste kwartaal op 12 april. 

ING hanteert een Houden advies voor het aandeel Fastned met een koersdoel van 41,00 euro.

Het aandeel Fastned noteerde dinsdag op een groen Damrak 2,0 procent lager op 40,20 euro.

Bron: ABM Financial News

ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

6 Posts
jan de vakman
0
Jongens, aan deze cijfers kan je zien, dat shell, voorzichtig verder moet gaan met vergroenen, het moet ook echt wel cijfermatig kunnen, want met deze cijfers, ga je op termijn echt failliet!!
ossehaas_
0
Klopt en vermoed dat ze het nog veel lastiger gaan krijgen de komende jaren. Uiteindelijk vraag ik me ook echt af als de benzinemaatschappijen (zoals Shell nu al doet) vaart gaan maken wat het bestaansrecht nog voor Fastned is. Nog steeds bijzonder dat die koers vorig jaar vertienvoudigd is en nu nog steeds 4x zoveel als begin vorig jaar.
[verwijderd]
0
vosco2015
0
Komt tijd, komt raad.
of:
Het kan vriezen of dooien.

de toekomst zal dat uitmaken.

Pas bij een koers van € 20,10 ga ik verlies lijden op deze aandelen. Dus nog steeds een winst van rond de 100%.
Mij hoor je nu nog niet klagen op deze belegging.
MOEdig Voorwaarts
0
quote:

MFCons schreef op 29 maart 2022 10:55:

WAAROM IS ER GEEN TURBO SHORT OP DIT AANDEEL. IEDEREEN WIL DIT AANDEEL SHORTEN.
BNP heeft wel turbo shorts, alleen geven ze daar (weet niet hoe lang al) geen laatprijzen op af. Het is dus kennelijk niet de bedoeling dat je ze koopt.

www.bnpparibasmarkets.nl/producten/?u...

De vraag is echter of je dat moet willen; markten kunnen immers langer irrationeel zijn dan een individuele belegger solvabel (zie BFIT e.v.a.). De aandelen Fastned zijn overigens ook niet te shorten (momenteel). Wel staat er een tarief van 38% op jaarbasis als indicatieve leenvergoeding. Het niet afgeven van laatprijzen bij BNP zal daar wel mee verband houden.

Als ik een elektrische auto zou hebben, zou ik er trouwens niet vaak komen; in de toekomst zie ik een mooi eco-systeem met zonnepanelen op het dak van de woning en de batterij van de auto als opslag, zeg het maar het smart grid principe. Komt geen Fastned aan te pas.

Ik zag trouwens net dat de (nog niet verhoogde?) tarieven bij Fastned nauwelijks boven die van een particulier flexcontract liggen. Lijkt me ook niet echt gunstig voor de "winstmarge".

fastnedcharging.com/nl/tarieven

Ik volsta echter met alleen kijken hoe het sprookje verder afloopt.
Woudsehoeve
0
quote:

MOEdig Voorwaarts schreef op 29 maart 2022 12:11:

[...]

Als ik een elektrische auto zou hebben, zou ik er trouwens niet vaak komen; in de toekomst zie ik een mooi eco-systeem met zonnepanelen op het dak van de woning en de batterij van de auto als opslag, zeg het maar het smart grid principe. Komt geen Fastned aan te pas.
Heeel veel mensen hebben geen eigen oprit voor de auto of een dak waar voldoende panelen op kunnen ....
Als business case indicator is jou situatie niet representatief.
Nu zijn er ook heel veel mensen die niet aan de snelweg benzine of diesel tanken, alleen bij langere ritten, ik denk niet dat dit zal veranderen.
In de iets verdere toekomst heeft iedere parkeerplek een laad mogelijkheid, hoe dan ook uitgevoerd. Dan zal we degelijk [het gebruik van snelladers in het algemeen niet hard meer toenemen, maar voor de lange afstand zal het blijven. Daarnaast verwacht ik dat de accu;s kleiner worden (zie je nu al) waardoor snelladen voor lange afstand zal blijven bestaan.
6 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.