Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Jokeltje
0
In hetzelfde artikel in De Tijd :

"De Commissievoorzitster keek niet alleen achteruit, maar ook vooruit. Op het vlak van industriële competitiviteit verzekerde ze bedrijven dat de EU hen zal steunen in de groene transitie die nodig is in de strijd tegen de klimaatverandering. 'Vanaf deze maand zullen we een reeks Clean Transition Dialogues houden met de industrie', zei ze. 'Het kerndoel zal zijn om elke sector te ondersteunen bij het opbouwen van een bedrijfsmodel voor het koolstofvrij maken van de industrie.'"
Groeneguru
0
Tot slot mijn laatste opmerking van vandaag....
De groot aandeelhouders in Ebusco houden hun aandelen vast want ze weten dat de toekomst van elektrische mobiliteit een gouden toekomst heeft. Daarnaast zullen binnenkort de aanwezige 'shorters' die tijdelijk in Ebusco zitten in paniek raken wanneer ze zien dat de prijs vrij snel weer omhoog schiet tegen eind 2023 (opening fabriek in Rouen) dat betekent dat ze dan razendsnel hun shortposities moeten dekken en voor hogere prijzen aandelen moeten opkopen. De bekende short squeeze dat ook zo vaak gebeurde met Tesla (vroeger)
Oh en let nu even goed op de koers....die gaat vanaf vandaag langzaam maar zeker weer omhoog krabbelen. Mijn schatting is dat Ebusco op een koers zit van tussen de 10 en 15 euro eind 2023. Als het niet nog hoger wordt????
Jokeltje
1
quote:

Groeneguru schreef op 13 september 2023 10:32:

Dit is tijdelijk van aard (vanwege supplychain problemen en tekort aan arbeiders.
Electrische mobiliteit (en dan met name in de vorm van deelvervoerauto''s en bussen, trams en treinen) heeft de toekomst. Hybride auto's fuelcell/waterstof hebben geen toekomst in mobiliteit en daarom zullen BEB (Battery Electric Bus's) dat economischer is in total cost of ownership, absolute marktleider worden. Kortom bussen van o.a. Ebusco
Vanaf 2025 mogen busbedrijven geen dieselbussen meer kopen. Daarnaast is uit recent onderzoek gebleken dat batterij electrische bussen veel kosteneffectiever zijn dan waterstof(fuelcel) bussen per gereden kilometer.
Alles draait om total cost of ownership bij aankoop van bussen en je wilt straks niet opgeschept zijn met een technisch inferieure BYD bus bijvoorbeeld waardoor uitval van bussen en Chauffeurs dagelijks zal plaatsvinden.
Nee hoor de toekomst van de elektrische bus is wereldwijd een gouden toekomst. Er moeten honderden duizenden vervuilende en inefficiënte dure dieselbussen worden vervangen de komende decennia en Ebusco kan daar een behoorlijke graantje van meepikken.
Dit is een tijdelijke dip in aandeelprijs en de markt maar op korte termijn komt een enorme opleving (een dat al in gang was gezet een paar jaar geleden)
Je hebt gelijk wat de sector betreft, maar dat betekent niet dat ieder bedrijf in die sector ook succesvol is of zal zijn. Ebusco is daar op dit ogenblik het bewijs van en zal toch uit een ander vaatje moeten tappen om het vertrouwen te herstellen.
silverbullet
6
Het is allemaal geen hogere wiskunde, hoe goed de markt positie ook zal (kunnen) zijn speelt nu geen rol.
Het gaat om de feiten en die en huidige situatie van Ebusco en die zijn slecht
Doelstellingen worden niet gehaald en de bodem van de geldpot komt in zicht.
En nogmaals als Ebusco wel gaat presteren dan is het vroeg genoeg om alsnog in te stappen.
Ebusco presteert en communiceert niet en wegblijven ipv "goedkoop kopen" is de juiste rationele afweging om je geld niet kwijt te raken.
Groeneguru
0
De komende halfjaar zal blijken wie gelijk heeft mbt de toekomst van Ebusco.
Make or break wordt de komende halfjaar jaar duidelijk.
We zullen dan zien wie de winnaars en verliezers zijn.
silverbullet
2
quote:

Groeneguru schreef op 13 september 2023 11:37:

De komende halfjaar zal blijken wie gelijk heeft mbt de toekomst van Ebusco.
Make or break wordt de komende halfjaar jaar duidelijk.
We zullen dan zien wie de winnaars en verliezers zijn.
@Groeneguru

Het is een forum en het gaat om informatie en feiten te delen, verstandige keuze te maken om geld te verdienen.
De drijfveer van beleggen is er financieel beter van te worden (niet om je gelijk te halen)
GroteVriendelijkePrutser
3
Ik vind de potentie van Ebusco enorm, maar het is inderdaad op dit moment slecht gesteld met de vooruitzichten.

Ik denk dat we de bodem nog niet gezien hebben.

3,- acht ik niet onmogelijk.

Ik wacht het rustig af tot ze het bedrijf op het goede pad hebben gebracht.
[verwijderd]
2
Het blijft natuurlijk bijzonder dat er geen reactie komt vanuit het management op het interview en de commotie die daardoor is ontstaan.

Nog even over het uitstappen op een ATL, met een immer dalende koers stapt per definitie iedereen uit (die uitstapt) op een ATL.

Een stijging komt pas als er fundamentele redenen zijn. En dan niet 1 maar meerdere positieve berichten gedurende langere tijd die de aandeelhouder vertrouwen geeft.

Realiteit is dat het een speelbal is geworden van 2 groepen grootaandeelhouders. Die bepalen de muziek die wordt gedraaid op het feestje terwijl de groep aandeelhouders die op de beurs de aandelen (duur) hebben gekocht het feestje betalen.

Dat vind ik oprecht zuur voor jullie.

Ik heb de afgelopen weken meerdere malen berichten op het forum geplaatst. Ebusco kwam er niet goed vanaf want het rammelt aan alle kanten.
Voorstanders roemen vaak de kwaliteit en cost of ownership. Iedereen die verstand heeft van automotive weet hoe belangrijk duurtesten zijn. Botsproeven ook (maar dat weet PB ook; hoi Landwind!).
Eerder begreep ik dat ca 25% van de Ebusco’s voor langere tijd stil staan.
Hoe zit het dan met de betrouwbaarheid en kwaliteit? Is het niet gewoon een BYD achtige bus met een paar kunststof panelen? Ik snap wel dat PB dat hard roept, net zoals hij roept dat de cost of ownership bij proterra de das heeft omgedaan maar hoe zit het dan met de cost of ownership van de Ebusco? En de betrouwbaarheid? En de restwaarde? Proterra ging met een beurswaarde van 1.8B ook failliet. Nu hoop ik voor jullie dat jullie daar niet eindigen maar dan zal er wel bewogen moeten worden in Deurne.
Marcel H.
0
U bent sinds korte tijd forumdeelnemer.
Geïnteresseerden, beleggers en niet-beleggers worden
via algemeen toegankelijke media door de
CEO op de hoogte gehouden. Dat verklaart
ook de grote belangstelling voor dit bedrijf.
Jokeltje
0
(Baha 14 september 2023) :

“China highly concerned over EU's EV probe

Chinese Ministry of Commerce expressed on Thursday "high concerns" over European Commission President Ursula von der Leyen's announcement that the European Union is launching an anti-subsidy investigation into electric vehicles coming from China.

China is "strongly dissatisfied" with the decision, a spokesperson for the ministry told reporters. This "protectionist act will seriously disrupt and distort the global automotive industry chain and supply chain, including the EU," the spokesperson went on to say.”
PaxRomana
0
quote:

Jokeltje schreef op 14 september 2023 08:52:

(Baha 14 september 2023) :

“China highly concerned over EU's EV probe

Chinese Ministry of Commerce expressed on Thursday "high concerns" over European Commission President Ursula von der Leyen's announcement that the European Union is launching an anti-subsidy investigation into electric vehicles coming from China.

China is "strongly dissatisfied" with the decision, a spokesperson for the ministry told reporters. This "protectionist act will seriously disrupt and distort the global automotive industry chain and supply chain, including the EU," the spokesperson went on to say.”
positief want dat zou kunnen betekenen dat de prijzen gaan normaliseren en er binnen europa weer marktaandeel terug gepakt kan worden.

negatief omdat de 2.0 bussen nog steeds in china in elkaar worden gezet dus dat zou dan meer leveringsproblemen opleveren?
K. Wiebes
0
Denk het niet. Wanneer er minder materiaal richting Chinese auto's of bussen zou gaan
wegens minder export richting het Westen, is er daar meer (en dus goedkoper?) materiaal
voor Westerse beschikbaar die in China worden geassembleerd.
Jokeltje
0
quote:

PaxRomana schreef op 14 september 2023 09:05:

[...]

positief want dat zou kunnen betekenen dat de prijzen gaan normaliseren en er binnen europa weer marktaandeel terug gepakt kan worden.

negatief omdat de 2.0 bussen nog steeds in china in elkaar worden gezet dus dat zou dan meer leveringsproblemen opleveren?
Protectionisme en handelsoorlogen zijn bijna nooit goed en bovendien heeft Bijveld onlangs en noodgedwongen zijn afhankelijkheid van China terug vergroot omdat hij de zaken niet rond krijgt in Europa.
Unimog
0
Weinig nieuws wat de koers hoger krijgt als er al iemand is die van plan is om te kopen. Rood rood rood en van Ebusco horen we niks na een belachelijk stuk in het fd..
daanh
0
Het uitleveren is het probleem door materialen te kort. Ze hebben geprobeerd dit te verminderen door meer in europa te regelen. Dit lukt niet afdoende dus gaan we weer terug naar china. Denk dat ze europa in stand houden. Hopelijk komt het dan wel goed met de leveringen, moet er alleen nog geld komen omdat de bodem inzicht is.
Diegy
1
Zou de koers goed doen als het bestuur een pak aandelen koopt. Dan gaat de koers wel herstellen richting de 6 euro.
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 2,790
Verschil +0,238 (+9,33%)
Hoog 2,810
Laag 2,560
Volume 330.961
Volume gemiddeld 337.378
Volume gisteren 158.955

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront