Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2024

207 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Laatste
Cacla
0
quote:

prince john schreef op 17 mei 2024 11:19:

...ja...en als je op dat criterium alles en iedereen zou moeten liquideren dan blijft er niet veel over op onze mooie planeet...
Dus...zo lang dit spelletje gespeeld wordt met wereldwijd een steeds grotere schuld(...het begon ooit met nul en nu op dit moment bijna een miljoen miljard...zeggu zu)dan hoef je niet bang te zijn hoor :)

mvrgr,

John
Natuurlijk mag je dit bagatelliseren John. Ik kan echter geen enkel Nederlands beursgenoteerd bedrijf noemen waar dit ook het geval is...

Vergelijk het maar met een hypotheek die onder water staat. Als er een goed salaris tegenover staat komt het wel goed. Maar daar gaat het nu juist mis. Er staat geen goedlopend bedrijf tegenover. Ofwel; een hypotheek onder water en een te laag inkomen hebben om maandelijks de rente en aflossing te betalen ....
prince john
0
...deze vergelijking gaat naar mijn bescheiden mening een beetje scheef ;).
Ter info cijfers tot...kwee nie precies, want ik ben niet de boekouder daro ;)
AF heeft meer contanten dan zijn totale schulden.
De schulden van AF worden goed gedekt door de operationele cashflow (43,4%)
De rentebetalingen van AF op haar schulden worden niet goed gedekt door de EBIT (2,2x dekking), alhoewel ze nu wel beter op weg zijn...
De schuld/eigen vermogen-ratio van AF is gestegen, alhoewel met de laatste afbetalingen en omzettingen dit ook terug loopt...
Ik zie het niet zo somber in hoor...2024 moet de omslag worden...zeggu zu...

Succes !

mvrgr,

John
Cacla
0
quote:

prince john schreef op 17 mei 2024 14:10:

AF heeft meer contanten dan zijn totale schulden.

Welnee! Ze hebben €5,5miljard aan cash op de balans staan. Toevallig is dat hetzelfde bedrag dat ze aan 'deferred revenue van verkochte tickets' opgeven. Die kun je dus rechtstreeks wegstrepen tegen de 'schuld' (verplichting) om al die mensen ook naar hun plaats van bestemming te brengen.

Geloof me, als ze meer cash zouden hebben dan zouden ze wel schulden aflossen...

Jij ook succes!
prince john
0
quote:

Cacla schreef op 17 mei 2024 15:35:

[...]

Welnee! Ze hebben €5,5miljard aan cash op de balans staan. Toevallig is dat hetzelfde bedrag dat ze aan 'deferred revenue van verkochte tickets' opgeven. Die kun je dus rechtstreeks wegstrepen tegen de 'schuld' (verplichting) om al die mensen ook naar hun plaats van bestemming te brengen.

Geloof me, als ze meer cash zouden hebben dan zouden ze wel schulden aflossen...

Jij ook succes!
Schulden aflossen is niet per definitie beter: als je schuld hebt met interest, maar je kunt met dat geleende geld beter scoren...
Afijn...ik ben ook maar een eenvoudige huis en tuinman :).

Fijn weekend,

mvrgr,

John

ps...zoals al eerder vermeld zijn dit allemaal factoren van ondergeschikt belang...tis meer de algehele "oorlog" met, lees belangen, die dit ver overstijgen...
Aandelenliefhebber1
0
Ik baal ook van dit aandeel, Ik had er al wat, heb meegedaan met de claimemissie, dan denk je een NL-bedrijf wat te steunen en wat krijg je er voor terug? Een koers die alleen maar keldert als een neerstortende Junkers 88.. Koers is sinds de claimemissie in 2022 zo ongeveer gehalveerd, is alleen maar als een kogel gedaald..

Ik voel mij enigszins bedrogen en opgelicht hierdoor. Als ik dat alleen maar had geweten; dat een Air-France KLM niet eens in staat is bij meer vluchten, meer omzet winst te maken, maar zelfs haar verlies heeft uitgebreid naar een Nettoverlies eerste kwartaal van €480 miljoen, waarvan meer als 300 miljoen voor rekening van de KLM.. Dan was ik er nooit aan begonnen en had ik meteen dit halve scam-aandeel verkocht..

Je kunt in ieder geval stellen dat er onder motorkap iets fundamenteel niet goed gaat.. En het is al hier eerder op het forum gezegd, ik denk dat het Bestuur en met name de CEO Marjan Rintel het duidelijk niet in de vingers heeft om dit bedrijf te leiden.. Bij hogere omzet dergelijke verliezen presenteren.. Hogere loonkosten, meer slot gelden kwijt aan Schiphol(+38%) Ze geeft aan zeker nog een volledig jaar nodig te hebben om iets van verbetering te laten zien.. Maar ze heeft nauwelijks met Schiphol onderhandeld, het overbetaalde personeel legt ze ook geen strobreed in de weg.

Ik vrees dat Mevr. Rintel te weinig statuur heeft voor deze functie.. Ongeschikt! Aandeelhouders bestaan al helemaal niet voor dit Bestuur, dat zichzelf ook nog eens prestatie bonussen heeft toegekend en "winst"delingen voor het toch al overbetaalde KLM personeel uitkeert.. Het is eigenlijk ronduit schandalig te noemen wat hier gebeurt. Men haalt wel gelden op bij de aandeelhouders en de Corona hulp van de Staat. Maar je leest waarvoor het gebruikt is.. Scrupuleus te noemen op zijn minst!

Met alle respect, maar dan lijkt er toch wel iets aan het gezonde verstand van de RvB en de RvC aan de hand te zijn.. Of ze geven er helemaal niets om.. Ook een AFM en een VEB zouden er goed aan doen om de huidige en de gang van de afgelopen 2 a 3 jaar eens goed onder de loep te nemen.. Juridisch en strafrechtelijk kan er nog wel eens op de claimemissie geschoten worden, denk aan de handelingen van het Bestuur de afgelopen paar en de bijbehorende daardoor gecreëerde MEGA-verliezen..

Air France zou er goed aan doen om dit Bestuur sowieso snel te wisselen, en anders minimaal onder curatele te stellen, voordat zij de combinatie nog meer schade berokkenen.
Ik begreep dat er al interim bestuurder door Air france is gestuurd, vanuit Air France ..

www.veb.net/artikel/08644/vijf-vragen...

www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...,-14%20juni%202022&text=SCHIPHOL%20%2D%20Air%20France%2DKLM%20heeft,inmiddels%20op%20een%20historisch%20dieptepunt.
Aandelenliefhebber1
0
Hier staat een stuk over onder curatele stellen KLM-bestuur door Airfrance..

..Vorige week werd Air France KLM-veteraan en voormalig financieel directeur van KLM Frederic Gagey benoemd tot toezichthouder bij de Nederlandse divisie. Een nieuw signaal dat Parijs er bovenop zit in Amstelveen. Zij zullen niet aarzelen om in te grijpen.

www.telegraaf.nl/financieel/31420053/...

..Ondanks lagere brandstofkosten zette KLM met 18% meer reizigers een meer dan verdubbeld verlies in de boeken ten opzichte van het eerste kwartaal van vorig jaar, toen topvrouw Marjan Rintel de scepter ook al zwaaide. En dan komen er nog enorme kostenverhogingen aan, onder meer voor duurdere uitstootrechten en alternatieve kerosine. Nederland wil dat KLM 14% duurdere en schonere kerosine bijtankt, en daar zit een flink kostenplaatje aan.

En ga er maar vanuit dat de halfslachtige opererende CEO deze 14% brandstofverhoging als zoete koek al slikken.. RvC slaapt klaarblijkelijk toch de hele dag, dus die doen ook niet veel. Dus ook deze 14% zullen op het bordje komen van de toch al zwaar getroffen aandeelhouder(ik geloof dat Rintel refereert aan pinautomaten op benen.. ;-) van KLM in de vorm van nog meer zware koersverliezen voor dit valdeel.., euh aandeel..
207 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 22 mei 2024 17:35
Koers 10,650
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 10,690
Laag 10,510
Volume 603.883
Volume gemiddeld 2.006.223
Volume gisteren 603.883

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront