Plug Power « Terug naar discussie overzicht

Forum Plug Power Inc geopend

4.538 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 221 222 223 224 225 226 227 » | Laatste
Kaviaar
2
quote:

DeZwarteRidder schreef op 14 mei 2024 15:05:

Een zwaar verliesgevend bedrijf dat een lening krijgt van 1,66 miljard gaat onvermijdelijk failliet.

We weten maar al te goed dat Plug de kampioen is in geld over de balk smijten.
Ga toch eens op een ander forum bashen. Je hebt inhoudelijk niets bij te dragen. Niets.
Ik heb met je te doen oliemannetje.
valeo 325
1
quote:

StayCalmAndAnalyze schreef op 14 mei 2024 16:26:

Ik hoop dat iedereen net als ik heeft verkocht
Helaas iets te laat maar toch nog alles met een 15 procent rendement kunnen verkopen ipv van 19 in de min
Altijd
0
quote:

valeo 325 schreef op 14 mei 2024 18:37:

[...]
Helaas iets te laat maar toch nog alles met een 15 procent rendement kunnen verkopen ipv van 19 in de min
Dan heb ik ze van jou gekocht wellicht. Interessant bedrijf, ook zo'n eeuwige belofte:-)
Altijd
0
quote:

de schaatser schreef op 9 mei 2024 22:07:

Het is toch ongelofelijk we draaien verlies. De koers voorbeurs 7 % in de min. En nu tegen het einde van de dag 10 % in de plus. Ik kan het niet meer volgen!
Ik ben je gevolgd naar dit aandeel. Voorlopig financiering veiliggesteld, kijken wat het wordt. Spannend wordt het zeker.
DeZwarteRidder
0
Shell bouwt op Maasvlakte aan grootste fabriek
Groene waterstof is voor klant te duur: ’Kosten opwekking blijven komende jaren hoog’

Theo Besteman
2 uur geledenin Financieel

De kosten om groene waterstof te maken blijven nog jaren hoog. Bedrijven die van kolen en gas af gaan zijn terughoudend. „Ik zie niet dat de kosten binnen tien jaar significant dalen”, zegt Amir Mansouri, directeur van Holland Hydrogen 1 van Shell, Europa’s grootste waterstoffabriek.

www.telegraaf.nl/financieel/177497127...
Warren B...
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 15 mei 2024 08:49:

Shell bouwt op Maasvlakte aan grootste fabriek
Groene waterstof is voor klant te duur: ’Kosten opwekking blijven komende jaren hoog’

Theo Besteman
2 uur geledenin Financieel

De kosten om groene waterstof te maken blijven nog jaren hoog. Bedrijven die van kolen en gas af gaan zijn terughoudend. „Ik zie niet dat de kosten binnen tien jaar significant dalen”, zegt Amir Mansouri, directeur van Holland Hydrogen 1 van Shell, Europa’s grootste waterstoffabriek.

www.telegraaf.nl/financieel/177497127...
Weet je toevallig dat Shell vooral geld verdiend aan olie en gas
Kaviaar
0
Plug to Revolutionize Middle-Mile Delivery with Class 6 Fuel Cell Electric Truck Integration

May 15, 2024
LATHAM, N.Y., May 15, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Plug Power Inc. (NASDAQ: PLUG), a global leader in hydrogen solutions for the green hydrogen economy, has announced its latest innovation: the integration of a Class 6, medium-duty fuel cell electric truck. The integration involves a commercial Class 6 chassis cab with an industry proven electric propulsion system powered by Plug’s cutting-edge ProGen fuel cell technology and seamlessly integrated with an industry proven electric propulsion system.

Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs) are powered by hydrogen and are more efficient than conventional internal combustion engine vehicles. Plug's ProGen technology generates no harmful tailpipe emissions, emitting only water vapor and warm air.

Designed specifically for middle-mile deliveries, this vehicle is engineered for unprecedented range benchmarks of up to 500 miles, a significant advantage compared to battery electric vehicles. This extended range not only enhances operational efficiency but also reduces the need for frequent downtime associated with battery recharging, resulting in saved time and resources.

Beyond its extended range tailored for optimal payload capacity crucial to middle-mile deliveries, this vehicle distinguishes itself from many other heavy-duty counterparts by not requiring a commercial driver's license (CDL) for operation, offering a more accessible solution for adoption in operations.

“Plug continues to lead charge in developing and deploying hydrogen fuel cell solutions for electric vehicle platforms," said Plug CEO Andy Marsh. “Our ProGen engine, built on decades of operational experience, offers unmatched benefits for middle-mile delivery—range, rapid fueling, cargo volume optimization, and higher power densities.”

The product is currently in its final integration and testing phase and is expected to commence on-road operational pilots this summer in collaboration with Plug’s key market leader logistics customers. This next phase will provide valuable real-world data and feedback, further optimizing the truck's performance for commercial deployment.

To learn more about Plug’s ProGen engine, visit: www.plugpower.com/fuel-cell-power/pro...

www.ir.plugpower.com/press-releases/n...
DeZwarteRidder
0
quote:

Kaviaar schreef op 15 mei 2024 13:33:

Plug to Revolutionize Middle-Mile Delivery with Class 6 Fuel Cell Electric Truck Integration

May 15, 2024
LATHAM, N.Y., May 15, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Plug Power Inc. (NASDAQ: PLUG), a global leader in hydrogen solutions for the green hydrogen economy, has announced its latest innovation: the integration of a Class 6, medium-duty fuel cell electric truck. The integration involves a commercial Class 6 chassis cab with an industry proven electric propulsion system powered by Plug’s cutting-edge ProGen fuel cell technology and seamlessly integrated with an industry proven electric propulsion system.

Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs) are powered by hydrogen and are more efficient than conventional internal combustion engine vehicles. Plug's ProGen technology generates no harmful tailpipe emissions, emitting only water vapor and warm air.

Designed specifically for middle-mile deliveries, this vehicle is engineered for unprecedented range benchmarks of up to 500 miles, a significant advantage compared to battery electric vehicles. This extended range not only enhances operational efficiency but also reduces the need for frequent downtime associated with battery recharging, resulting in saved time and resources.

Beyond its extended range tailored for optimal payload capacity crucial to middle-mile deliveries, this vehicle distinguishes itself from many other heavy-duty counterparts by not requiring a commercial driver's license (CDL) for operation, offering a more accessible solution for adoption in operations.

“Plug continues to lead charge in developing and deploying hydrogen fuel cell solutions for electric vehicle platforms," said Plug CEO Andy Marsh. “Our ProGen engine, built on decades of operational experience, offers unmatched benefits for middle-mile delivery—range, rapid fueling, cargo volume optimization, and higher power densities.”

The product is currently in its final integration and testing phase and is expected to commence on-road operational pilots this summer in collaboration with Plug’s key market leader logistics customers. This next phase will provide valuable real-world data and feedback, further optimizing the truck's performance for commercial deployment.

To learn more about Plug’s ProGen engine, visit: www.plugpower.com/fuel-cell-power/pro...

www.ir.plugpower.com/press-releases/n...
Niemand kan deze trucks betalen.
DeZwarteRidder
1
Het aantal waterstoftankstations is in de staat Californië aan het krimpen, de restwaarde van de waterstofauto’s is aan het kelderen en de tankstations die er zijn, werken blijkbaar regelmatig niet. Soms is de voorraad waterstof op of omdat het spul koud getapt moet worden, is het vulpistool vastgevroren. Eigenaren moeten ver rijden voor een tankstation om er vervolgens achter te komen dat ze niet kunnen tanken.

Tanken is het grootste nadeel van waterstofauto’s

Zo is het in de VS dus zo dat tanken ineens het grootste argument tégen de waterstofauto is. En daarom lopen er nu blijkbaar rechtszaken tegen Toyota over de Mirai. Volgens advocaat Jason Ingber maken verkopers bij Toyota-dealers valse beloftes over het gebruikersgemak, waardoor mensen ineens met een auto zitten waar ze weinig aan hebben. Ook zou de actieradius in het echt tegenvallen.

Je zou zeggen dat mensen beter vooronderzoek moeten doen voordat ze een auto kopen, maar blijkbaar zijn er mensen die zich een waterstofauto laten aansmeren, terwijl ze eigenlijk voor iets anders kwamen. Het verhaal van de dealer dat je eenvoudig kunt tanken en tóch zonder uitstoot rijdt, is voor deze mensen overtuigend genoeg gebleken.

Lage inruilprijs
Eigenaren die met hun waterstofauto terug naar de dealer gaan om hem in te ruilen omdat ze teleurgesteld waren, komen erachter dat hun auto nog maar een derde van de aanschafprijs waard is. Het is logisch dat een auto snel afschrijft. Immers, wie wil er nou een auto die nergens volgetankt kan worden? Met het terugtrekken van Shell uit Californië lijkt er ook geen betere toekomst in zicht.
de schaatser
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 16 mei 2024 17:11:

Het aantal waterstoftankstations is in de staat Californië aan het krimpen, de restwaarde van de waterstofauto’s is aan het kelderen en de tankstations die er zijn, werken blijkbaar regelmatig niet. Soms is de voorraad waterstof op of omdat het spul koud getapt moet worden, is het vulpistool vastgevroren. Eigenaren moeten ver rijden voor een tankstation om er vervolgens achter te komen dat ze niet kunnen tanken.

Tanken is het grootste nadeel van waterstofauto’s

Zo is het in de VS dus zo dat tanken ineens het grootste argument tégen de waterstofauto is. En daarom lopen er nu blijkbaar rechtszaken tegen Toyota over de Mirai. Volgens advocaat Jason Ingber maken verkopers bij Toyota-dealers valse beloftes over het gebruikersgemak, waardoor mensen ineens met een auto zitten waar ze weinig aan hebben. Ook zou de actieradius in het echt tegenvallen.

Je zou zeggen dat mensen beter vooronderzoek moeten doen voordat ze een auto kopen, maar blijkbaar zijn er mensen die zich een waterstofauto laten aansmeren, terwijl ze eigenlijk voor iets anders kwamen. Het verhaal van de dealer dat je eenvoudig kunt tanken en tóch zonder uitstoot rijdt, is voor deze mensen overtuigend genoeg gebleken.

Lage inruilprijs
Eigenaren die met hun waterstofauto terug naar de dealer gaan om hem in te ruilen omdat ze teleurgesteld waren, komen erachter dat hun auto nog maar een derde van de aanschafprijs waard is. Het is logisch dat een auto snel afschrijft. Immers, wie wil er nou een auto die nergens volgetankt kan worden? Met het terugtrekken van Shell uit Californië lijkt er ook geen betere toekomst in zicht.
de schaatser
1
Dat auto rijden dat komt later wel. Voor nu:
1. Via zonnepanelen je eigen stroom opwekken.
2 .het teveel via een apparaat (Media Markt ) ter grootte van een koelkast omzetten in waterstof.( Is er nog niet)
3. Op elk moment door de consument op een voor hem te bepalen tijdstip te gebruiken als stroom.
Plug Power kan een wereldspeler worden. De consument wil wel, en de techniek bestaat al jaren voor bedrijven.
Jinxter
0
Linksom of rechtsom, er zal een een vervanger komen voor fossiele brandstoffen.

Wanneer die doorbraak komt is afwachten.

www.utwente.nl/nieuws/2023/3/552229/n...

Stap je voor stapje
DeZwarteRidder
0
quote:

Jinxter schreef op 17 mei 2024 20:21:

Linksom of rechtsom, er zal een een vervanger komen voor fossiele brandstoffen.

Wanneer die doorbraak komt is afwachten.

www.utwente.nl/nieuws/2023/3/552229/n...

Stap je voor stapje
Lang voor die tijd zal Plug failliet gaan.
StayCalmAndAnalyze
3
DZR, oprechte vraag...waarom zouden al die grote partijen deals sluiten met Plug voor waterstofprojecten als de kans op slagen zo laag is? Neem aan dat men wel hun product (op tijd) geleverd wil hebben..
DeZwarteRidder
0
quote:

wadj schreef op 20 mei 2024 18:54:

finance.yahoo.com/news/plug-power-con...

Artikel geeft wel een mooi overzicht met voorzichtig positieve noot
Problems persist for Plug Power

Plug Power is a fuel cell company that found a niche selling fuel cells used in forklifts and other material handling equipment that companies such as Amazon and Walmart use in their high-volume warehouses. The problem with its business model, however, is that it would sell the hydrogen fuel needed to run its fuel cells at a loss.

This was once again the case in Q1, with the company reporting a gross loss of $159.1 million. That was worse than the $69.4 million gross loss it posted a year ago. This quarter was particularly bad, as in addition to having its typical negative gross margins on its fuel sales, it had negative equipment gross margins.

Consistently selling fuel at huge negative gross margins is neither a good nor a sustainable business model. Not surprisingly, the company has been bleeding cash, which continued in Q1.

Plug Power had operating cash outflows of $167.7 million, while its free cash flow was negative $266.4 million. That was actually a nice improvement compared to a year ago when its operating cash outflow was $276.9 million. However, much of the improvement came from a change in account receivables, as it was able to collect more debt from customers. Nothing in the underlying business changed besides this, and the amount customers now owe it has been reduced.
4.538 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 221 222 223 224 225 226 227 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 mei 2024 22:00
Koers 3,335
Verschil +0,035 (+1,06%)
Hoog 3,380
Laag 3,200
Volume 35.202.850
Volume gemiddeld 34.631.034
Volume gisteren 18.501.514

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront