AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2024

3.831 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 ... 188 189 190 191 192 » | Laatste
axie
4
quote:

Lepre Chaun schreef op 14 mei 2024 21:03:

[...]

Ja dan ff naar hun homepage gaan daar staat het artikel ook.
Deze link werkt ook niet zag ik .

moodycountyenterprise.com/stories/sma...,82259
Bedankt Lepre.., heel interessant artikel! ! Zomaar twee quotes:

Earlier this year, Tesla CEO Elon Musk told industry analysts Chinese EVs are so good that without trade barriers, “they will pretty much demolish most other car companies in the world.”

The Western markets did not democratize EVs. They gentrified EVs,” said Bill Russo, the founder of the Automobility Ltd. consultancy in Shanghai. “And when you gentrify, you limit the size of the market. China is all about democratizing EVs, and that’s what will ultimately lead Chinese companies to be successful as they go global.”

M.a.w. de Chinezen hebben er actief aan gewerkt om de EV betaalbaar te maken, terwijl in het Westen de EV een niche product is voor de Rijken. De gedachte hierachter is duidelijk: niet alleen krijgen de Chinezen hierdoor schaalgrootte en daardoor concurrentie voordeel, maar ook hoeft China hierdoor minder Olie te importeren. Jammer dat de Europese fabrikanten niet zo vooruitstrevend zijn..:-)

Ook is het nu duidelijk waarom Biden deze maatregelen heeft ingevoerd. Zonder deze heffingen zal er namelijk een massa slachting onder Amerikaanse autofabrikanten plaatsvinden.
Aandachtige lezer
0
quote:

christo1 schreef op 14 mei 2024 20:36:

Concurrentie voor lithium-ion batterij?

wibnet.nl/techniek/nieuwe-batterij-vo...

Mvg.
Er zijn er zo al heel wat. Zou best kunnen dat over een jaar of vijftien lithium niet meer zo nodig is omdat er betere productierijpe alternatieven zijn. Sterker nog, daar ga ik vanuit.
Aandachtige lezer
0
Money Never Sleeps
0
quote:

beleggertje2020 schreef op 14 mei 2024 18:10:

Denk dat de USA hier nog vet roet in het eten gaat gooien met hun importheffingen ! Mensen kopen dan toch heel veel liever gewoon een benzine-auto of een ongestekkerde hybride denk ik. AMG zie ik t.g.v Biden nog wel dalen naar 10 Euro koers ! Geloof maar gerust dat men in Europa zo met de grote Duitse auto-industrie ook naar 100% importheffingen gaat voor Chinese EV auto's en de daarvoor benodigde grondstoffen. Dat gaan zeer veel veel consumenten niet betalen . Die zeggen F...ck You !
Ford gaat vanaf 2030 GEEN brandstofauto's meer produceren.
Volvo gaat vanaf 2026 GEEN brandstofauto's meer produceren.
Toyota......
KIA.....
VW.....
Misschien dat je in de toekomst nog een Ferrari kan kopen MET brandstof. Dan moet je wel succes hebben met beleggen.
am1993
0
Nou, las ik zojuist in het nieuws:

AMG lijkt te beseffen dat mensen een V8 willen en gooit plannen om.

Op hun website lees ik er niets over. Weer iets dat we eerst uit de krant moeten vernemen! Zou dat de reden voor de daling zijn?
christo1
1
quote:

Money Never Sleeps schreef op 15 mei 2024 12:19:

[...]

Ford gaat vanaf 2030 GEEN brandstofauto's meer produceren.
Volvo gaat vanaf 2026 GEEN brandstofauto's meer produceren.
Toyota......
KIA.....
VW.....
Misschien dat je in de toekomst nog een Ferrari kan kopen MET brandstof. Dan moet je wel succes hebben met beleggen.
Euhh, Ford heeft zojuist beslist om brandstofautos na 2030 nog te willen produceren omwille dat de consument dit vraagt en zeker hybride modellen, Volvo na 2026??, ik weet dat ze hybride modellen na 2026 gaan produceren.

Volvo heeft in Zweden een fabriek waar ze nog geen enkel EV model produceert, volop benzine en hybride modellen.....

Lithium prijzen zoeken wederom de 100.000 Yuan op, voorbode dat de dalende trend wederom is ingezet?

Mvg.
Fox WIld
1
quote:

am1993 schreef op 15 mei 2024 12:27:

Nou, las ik zojuist in het nieuws:

AMG lijkt te beseffen dat mensen een V8 willen en gooit plannen om.

Op hun website lees ik er niets over. Weer iets dat we eerst uit de krant moeten vernemen! Zou dat de reden voor de daling zijn?
1 april is toch al 1,5 maand geleden?
geldmaker
1
Als het kabinet er komt zullen ze diep moeten snijden. Misschien gaan ze de TOB invoeren, blijf hopen...
Bas2012
2
Maak je niet zo druk, het gaat niet alleen om de groei in BEV (de volle electrische auto’s) evenzo is PHEV heel belangrijk en juist PHEV autos gebruiken steeds meer lithium per auto (zie www.adamasintel.com/lithium-average-p...

Plug ins lijken juist richting BEV te groeien (qua lithium per auto gezien de batterij packs groeien) en laat nou juist de PHEV (plug in hybrid) met name flink groeien en ook meer gezien worden als potentie op termijn, Ipv 1 mln BEVs verkoop je 3 mln PHEV (wellicht op termijn zelfs minder als trend doorzet) de hoeveel benodigde lithium, (of LCE) is gelijk en voor AMG irrelevant welke route het wordt.
DeJef
0
quote:

am1993 schreef op 15 mei 2024 12:27:

Nou, las ik zojuist in het nieuws:

AMG lijkt te beseffen dat mensen een V8 willen en gooit plannen om.

Op hun website lees ik er niets over. Weer iets dat we eerst uit de krant moeten vernemen! Zou dat de reden voor de daling zijn?
Mercedes-AMG, niet AMG critical materials ;)
Het mannetje van de radio
0
quote:

am1993 schreef op 15 mei 2024 12:27:

Nou, las ik zojuist in het nieuws:

AMG lijkt te beseffen dat mensen een V8 willen en gooit plannen om.

Op hun website lees ik er niets over. Weer iets dat we eerst uit de krant moeten vernemen! Zou dat de reden voor de daling zijn?
Heb je echt het nieuws gelezen of kwam er alleen een kop voorbij op bijv. MSN.nl?
Als je het echt zou hebben gelezen zou je je post wel ander geformuleerd hebben toch?

topgear.nl/autonieuws/mercedes-amg-cl...
am1993
0
quote:

am1993 schreef op 15 mei 2024 12:27:

Nou, las ik zojuist in het nieuws:

AMG lijkt te beseffen dat mensen een V8 willen en gooit plannen om.

Op hun website lees ik er niets over. Weer iets dat we eerst uit de krant moeten vernemen! Zou dat de reden voor de daling zijn?
Bedankt voor alle serieuze reacties. Was bedoeld als een beetje vrolijkheid op deze saaie beursdag. Vergat er nog bij te zetten, dat dit zéker een aanleiding zou zijn voor een overname:).
Money Never Sleeps
0
quote:

christo1 schreef op 15 mei 2024 12:28:

[...]

Euhh, Ford heeft zojuist beslist om brandstofautos na 2030 nog te willen produceren omwille dat de consument dit vraagt en zeker hybride modellen, Volvo na 2026??, ik weet dat ze hybride modellen na 2026 gaan produceren.

Volvo heeft in Zweden een fabriek waar ze nog geen enkel EV model produceert, volop benzine en hybride modellen.....

Lithium prijzen zoeken wederom de 100.000 Yuan op, voorbode dat de dalende trend wederom is ingezet?

Mvg.
Gisteren op het nieuws BIDEN: "wij gaan leading zijn in EV's , Ford werd toen benoemd en het jaartal 2030 voor het produceren van alleen EV's. Volgens mijn Volvo dealer zal er na 2026 geen brandstofauto meer geproduceerd worden. ( Dus ik ben uitgegaan van de mensen dicht bij het vuur)
Douwes
3
Daar gaan we weer...............................
Ik ben er inmiddels zo schijtziek van dat ik stront tekort kom.
Douwes
0
quote:

VeelGeduld schreef op 15 mei 2024 15:53:

Vanwaar deze daling weer?
Omdat de shorters de baas zijn bij dit aandeel. En ze zetten de koers precies waar zij het willen.
geldmaker
0
quote:

Douwes schreef op 15 mei 2024 15:44:

Daar gaan we weer...............................
Ik ben er inmiddels zo schijtziek van dat ik stront tekort kom.
Inderdaad Douwes, strondziek van die manipulatie, hoop dat ze eindelijk de TOB gaan invoeren. Handelen is prima maar hier gebeurd het wel extreem en zonder mededogen dag in dag uit..
Stuiter
0
Voor mij is het een Mei 'gamma dingetje' rond de 23,00. Zit zelf de strike short, maar piel -als mini-speler- hier wat 'long' omheen. Met ca 35 vol wil je toch minstens 2% per dag zien om er een beetje uitkomen....
3.831 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 ... 188 189 190 191 192 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 mei 2024 10:15
Koers 21,220
Verschil -0,260 (-1,21%)
Hoog 21,380
Laag 21,140
Volume 17.421
Volume gemiddeld 213.776
Volume gisteren 84.941

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront