Procter & Gamble ziet verkopen licht stijgen

Door AFN op 25 oktober 2016 13:30 | Views: 2.527

CINCINNATI (AFN) - Procter & Gamble (P&G) heeft vorig kwartaal iets meer wasmiddelen, shampoo, luiers, tandenborstels en scheermesjes verkocht dan een jaar eerder. Dat maakte het moederbedrijf van merken als Ariel, Gillette, Pampers, Head & Shoulders en Always dinsdag bekend.

De verkopen van het concern stegen in het eind september afgesloten kwartaal met 3 procent. Mede door wisselkoerseffecten kwam de omzet met 16,5 miljard dollar even hoog uit als een jaar eerder. De nettowinst steeg met 4 procent naar 2,7 miljard dollar.

De met vorig jaar vergelijkbare verkopen groeiden vorig kwartaal, het eerste van het gebroken boekjaar van P&G, bij alle divisies. Het concern hield vast aan de voorspelling dat het hele jaar een plus van ongeveer 2 procent zal opleveren.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.