Telenet stapte ook in de voormalige SBS zenders. Laat tv reclame nu net jaar na jaar meer onder druk komen. Ik las daar recent een goed rapport over.
Kijkers haken af (uitgesteld kijken, zappen, Netflix enz enz) reclame inkomsten dus zwaar onder druk.
Klassieke adverteerders zouden FMCG, telco, banken en auto’s zijn. Die sectoren betekenden de hoofdmoot van de inkomsten.
FMCG: internationale spots voor A merken… die iedereen kotsbeu is, bovendien zijn A merken in vrije val: veel te duur, en bovendien komen ze, test na test, ervaltijd veeeel slechter uit qua kwaliteit dan huismerken.
Telco: over the top, sector is in een consolidatie, hoge kosten, marketingbudgetten fel gekrimpt.
Banken… : komen misschien wat terug, maar zetten fel in op digitale marketing, social…
Auto. Een sector in complete malaise… zoekende
Daar gaat het geld ook niet meer van komen, de gouden tijden van tv reclame liggen al even achter ons.
Ik weet dus niet waar al de wishfull thinkers vandaan blijven komen.