SNS Reaal « Terug naar discussie overzicht

Hoe schadeclaim in te dienen?

14 Posts
lodewijk70
0
Gelukkig had ik maar weinig SNS, een plukje achtergestelde obligaties, gekocht vorige week dinsdag. Niet zoveel plezier van gehad dus!

Maar toch wil ik een claim indienen. Al zijn de kansen klein, zoals ze zeggen. Ik lees dat dit binnen 10 dagen moet. Bij de ondernemingskamer.

Heeft iemand van zijn broker al een voorbeeldbrief gehad hoe je dit moet doen? Of een adres?

En is het zo dat als je dat niet doet, en stel dat toch een 10%'s vergoeding wordt toegewezen, krijgt dan iedere houder het? Of moet iedereen seperaat iets indienen? Daar zitten ze bij die ondernemingskamer toch ook niet op te wachten?
joebeatt
0
Ik zou het inderdaad via de VEB doen. Als je zelf via een advocaat gaat procederen ben je veel meer geld kwijt en je kansen worden daardoor heus niet groter. Ik heb advocaten zien binnenlopen terwijl hun klanten alleen maar telkens weer mochten bijstorten. Laat je niet in de luren leggen door allerlei gladde praatjes. De VEB is een goede club en heeft tenminste een kritische massa, dus als er al wat te halen is (waarschijnlijk niet) kun je dat het beste via hen doen.
[verwijderd]
0
quote:

lodewijk70 schreef op 5 februari 2013 21:28:

Faas is nog niet online. Het webadres wordt: sosns.nl.

sns? vreemd... www.sosnsreaal.nl zou beter zijn.
[verwijderd]
0
quote:

lodewijk70 schreef op 4 februari 2013 20:58:

Gelukkig had ik maar weinig SNS, een plukje achtergestelde obligaties, gekocht vorige week dinsdag. Niet zoveel plezier van gehad dus!

Maar toch wil ik een claim indienen. Al zijn de kansen klein, zoals ze zeggen. Ik lees dat dit binnen 10 dagen moet. Bij de ondernemingskamer.

Heeft iemand van zijn broker al een voorbeeldbrief gehad hoe je dit moet doen? Of een adres?

En is het zo dat als je dat niet doet, en stel dat toch een 10%'s vergoeding wordt toegewezen, krijgt dan iedere houder het? Of moet iedereen seperaat iets indienen? Daar zitten ze bij die ondernemingskamer toch ook niet op te wachten?
Misschien heb jij wel heel veel geluk, lees het draadje onder "Perpetueal, stepeners" JURIDISCHE PERIKELEN ROND SNS-ONTEIGENING eens.
Er schijnt namelijk een kans te zijn dat alle transacties vanaf dinsdag op een of andere manier worden teruggedraaid (het zijn niet de juiste woorden, maar ik ben ook geen juridisch expert).
Tevens kun je daar een hoop info vinden om beroep aan te tekenen bij de raad van state, ik heb ook beroep aangetekend met de daar geplaatste informatie.

Succes.
[verwijderd]
0
Geachte,

Ook ik als kleine belegger had ondanks dat ik al bijna 5jaar procedeer met mijn AOV verzekeraar toch nog wat spaargeld opzij kunnen leggen en heb deze in 2011 belegd in aandelen SNS REAAL.

Bedoeling was om eventueel dit in de toekomst te gebruiken voor onze eerste aanstaande kleine meid die we juni dit jaar mogen verwachten.

Ik had destijds 5300 aandelen voor €2,77 p/s ingekocht met een totaalbedrag van bijna €15.000

Als belegger weet je dat de koersen de laatste tijd erg daalden, maar toch bleef ik hoop houden door nieuws dat er eventueel investeerders waren en er waarschijnlijk een oplossing zou komen.

Ondanks de slotstand van €0,84 blijf ik het schandalig vinden dat er van de een op andere dag zonder dat er aangekondigd nieuws is geweest dat er een onteigening zou plaats vinden.

Nu lees ik hierboven iets over VEB of sosns.nl. Is het verstandig ondanks dat ik hier geen lid van ben om mij hier toch aan te melden?

Kan het voordeel hebben mocht er uitspraak komen en de belegger kan gecompenseerd worden of iets dergelijks, je dan alleen hierbij recht hebt op eventuele vergoeding teruggave?

Kan het zo zijn dat als je nergens aanmeld je dan ook geen recht ergens kunt halen als deze er mocht komen?

Ik blijf het nog steeds onwerkelijk vinden dat je zomaar onteigend word en dan maar €0,00 bezit en echt alles kwijt bent.

Heeft iemand hier eventueel antwoord op wat je nu als beste optie kunt gaan doen/regelen?

Alvast bedankt.

Mvg,

Henk Wassenaar
Henk
0
Misschien kun je je het beste voor ca. 52,50 per jaar bij de VEB aanmelden. Zij procederen voor hun leden. Zie www.veb.net.
Buts
0
VEB in beroep tegen onteigening SNS Reaal

Gepubliceerd op 8 feb 2013 om 10:54 | Views: 236 | Onderwerpen: VEB
Artikel
Reacties
Gerelateerde instrumenten

.

SNS Reaal31 jan

EUR 0,840,00(0,00%)
•Wellink geeft geen commentaar op SNS Reaal
•'Amper effect nationalisatie SNS op banken'

DEN HAAG (AFN) - De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) gaat in beroep tegen de nationalisatie van SNS Reaal. De beleggersvereniging heeft daartoe vrijdag een beroepschrift ingediend bij de Raad van State, zo maakte zij vrijdag bekend.

,,Een zo vergaande inbreuk in het eigendomsrecht van burgers vereist rechterlijke toetsing'', stelt de VEB. De belangenclub zegt op te treden namens meer dan 1000 beleggers die gedupeerd zijn door de onteigening een week geleden.

Het uitgangspunt van de VEB is dat niet de Nederlandse staat, maar het bestuur en de raad van commissarissen van SNS primair verantwoordelijk zijn voor de ontstane situatie. Ook de rol van accountant KPMG en toezichthouder De Nederlandsche Bank (DNB) moet volgens de vereniging worden onderzocht.

De VEB wil ook uitgezocht hebben of de nationalisatie echt noodzakelijk was. ,,Er zijn serieuze kanttekeningen te maken bij het onteigeningsbesluit, dat volledig is gestoeld op een nieuwe waardering van de vastgoedportefeuille van SNS Property Finance'', aldus de beleggersclub. ,,Een 'second opinion' is hier op zijn plaats.''
14 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
903,61  -1,97  -0,22%  31 mei
 Germany40^ 18.585,90 +0,48%
 BEL 20 3.918,09 +0,24%
 EURO50 5.011,20 0,00%
 US30^ 38.701,80 0,00%
 Nasd100^ 18.538,90 0,00%
 US500^ 5.280,42 0,00%
 Japan225^ 38.630,50 0,00%
 Gold spot 2.327,41 0,00%
 EUR/USD 1,0834 0,00%
 WTI 77,14 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +19,75%
RENEWI +2,79%
Air France-KLM +2,20%
Vastned +2,07%
UMG +1,89%

Dalers

JDE PEET'S -4,89%
ASR Nederland -4,88%
Corbion -3,41%
Avantium -2,66%
PROSUS -2,33%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront