Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Sectornieuws

2.449 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 118 119 120 121 122 123 | Laatste
voda
0
Corendon-oprichter hekelt ultrakorte vluchten: schaf ze gewoon af
Aangepast: Gisteren, 18:48 Gisteren, 12:37 in FINANCIEEL

AMSTERDAM (ANP) - Bij vakantieaanbieder Corendon is weinig begrip voor hogere ticketbelastingen voor vluchten over langere afstanden. Juist het vliegtuig pakken voor relatief korte afstanden is in de ogen van oprichter en grootaandeelhouder Atilay Uslu een groot probleem voor het milieu. Het liefst ziet hij vluchten van minder dan 500 kilometer helemaal niet.

"Wat ik niet snap: waarom de lange afstand? Waarom niet de korte afstanden? Schaf vliegen naar 500 kilometer gewoon af", zei hij in het tv-programma WNL Op Zondag. Hij verwees daarbij ook naar de vluchten vanaf Schiphol die dagelijks naar Brussel gaan. Uslu zei ook dat vakanties door alle maatregelen te duur dreigen te worden voor "de burger die hard werkt", waardoor alleen "de elite" ze kan betalen. Corendon werkt zelf aan treinverbindingen.

Voor meer, zie link:

www.telegraaf.nl/financieel/116498645...
voda
0
IATA: passagiersvervoer groeit ook in april door
30-mei-2024 11:36

Luchtvaartindustrie zet sterke start 2024 door.

(ABM FN-Dow Jones) Het mondiale passagiersvervoer is ook in april verder gegroeid. Dit meldde brancheorganisatie IATA donderdag.

"De vraag van passagiers groeit al 36 maanden op rij. Nu we het noordelijke zomerseizoen ingaan, is er alle reden om optimistisch te zijn over een sterke zomer met luchtvaartmaatschappijen die een breed scala aan reismogelijkheden aanbieden", aldus voorzitter Willie Walsh van IATA.

De totale vraag, uitgedrukt in passagiersomzet per kilometer, steeg op jaarbasis met 11,0 procent. De totale capaciteit, uitgedrukt in het aantal zitplaatsen per kilometer, steeg met 9,6 procent. De totale beladingsgraad steeg 1,0 procentpunt naar 82,4 procent.

Bij de internationale vluchten steeg het passagiersvervoer in april met 15,8 procent op jaarbasis.

De vraag naar binnenlandse vluchten nam met 4,0 procent op jaarbasis toe.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Aandelenman
0
Raar aandeel. Zo te lezen groeit het aantal passagiers en nog zakt het aandeel. De ene dag stijgt het aandeel, de andere dag zakt het dubbel zo hard.
voda
0
IATA voorziet stijging winstmarge luchtvaart in 2024
03-jun-2024 08:48

Eerder was nog een daling voorzien.

(ABM FN-Dow Jones) Brancheorganisatie IATA heeft zijn verwachtingen voor de winstgevendheid van luchtvaartmaatschappijen in 2024 verhoogd, maar het rendement blijft nog wel lager dan de kapitaalkosten. Dat meldde de brancheorganisatie maandag.

IATA rekent op 30,5 miljard dollar nettowinst voor de branche dit jaar, wat een winstmarge van 3,1 procent oplevert. Dat is meer dan de 27,4 miljard dollar aan winst in 2023, met een winstmarge van 3,0 procent.

In december rekende IATA voor dit jaar nog op 25,7 miljard dollar en een marge van 2,7 procent.

Het rendement op geïnvesteerd kapitaal ligt dit jaar rond 5,7 procent, terwijl de kosten van kapitaal gemiddeld ongeveer 9,1 procent bedragen, stelde IATA.

De omzet stijgt dit jaar fors, met bijna 10 procent tot 996 miljard dollar, terwijl de kosten bijna net zo hard stijgen, met 9,4 procent tot 936 miljard dollar.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
voda
0
EU-luchtvaart komt in het nauw: ’Overgang naar alternatieve en schone kerosine duurt te lang’
YTEKE DE JONG

Aangepast: 49 min geleden 1 uur geleden in FINANCIEEL

DUBAI - Nederland is het enige land in Europese Unie dat de opbrengst van de uitstootbelasting ETS niet terugsluist naar verduurzaming van de luchtvaart. Dat blijkt uit een overzicht van de Europese Commissie. Volgens topvrouw Marjan Rintel van KLM is dat een gemiste kans. Ook de hoeveelheid schone brandstof baart zorgen.

Voor meer, zie link:

www.telegraaf.nl/financieel/109786160...
Aandelenliefhebber1
0
KLM CEO Rintel: we zien nu dat de opbrengst van ETS, die de komende jaren sterk oploopt, in Nederland niet wordt aangewend voor de verduurzaming van de luchtvaart. Dat is een gemiste kans”, zegt Rintel in gesprek met De Telegraaf.."

www.telegraaf.nl/financieel/109786160...

Leuk dat Rintel dit signaleert, maar wat heb je daar nou aan? IPV dat deze niet-daadkrachtige CEO met de vuist op tafel slaat bij bijv. de Schiphol leiding met: "jongens als die landingskosten niet naar beneden gaan, dan vertrekt de KLM biuj Schiphol. Dan gaan we wel naar Parijs of een andere grote luchtvaarthub, dan barst gewoon maar Schiphol. Wij vertrekken, moet je eens zien wat dán Schiphol misloopt aan inkomsten.. KLM heeft veel meer macht dan het zichzelf toedicht. Alleen deze zwakke en onervaren CEO kan hier niet mee dealen. Schiphol leiding is over haar heen gewalst alleen maar omdat ze een vrouw is..

Maar goed, ik wil Rintel iets horen zeggen over de aandeelhouders van KLM, die wel de portemonnee mochten trekken voor een emissie en daar 70% verlies in 1 jaar tijd voor terugzien.. Wat zeg j daar tegen, Mevr Rintel? Nooit hoor je Rintel over de aandeelhouders. Maar wel over winstdelingen voor personeel, salarisverhogingen voor personeel, bonussen voor zichzelf, en klakkeloos 40% hogere fee's weggeven aan schiphol voor de landingsrechten,.. Allemaal over de rug van de KLM-aandeelhouders.. "ach, en anders geven we toch weer een zooi KLM aandelen uit, emissietje hier en missie-tje daar.. hahaha, kom, we trekken nog een flesje champagne over "

Hier zou toch echt wel eens een AFM naar mogen kijken.. Wat hier gebeurt door het KLM-bestuur is zeer laakbaar en zit als je het mij vraagt tegen onbehoorlijk bestuur en paulianeus handelen aan.. Hoe verklaar je anders zulke verliezen en koersuitslagen..?

Tijd voor een rechtszaak, of een Class action tegen KLM en haar Bestuur.. VEB kom er maar in..
www.veb.net/formulieren-en-bevestigin...

KLM blijft maar slecht presteren.. Er vliegen nog meer mensen als voor Corona en KLM presteert helemaal niets..
Laatst zelf een keer mee gevlogen naar de VS mee trouwens, heen via carrier Delta Airlines, natuurlijk dikke vertraging op Atlante bij overstappen.. Geprobeerd om te claimen.. Nou nou nou! website KLM waar de claim mee dient ingediend te worden werkte niet. Daarna amper fatsoenlijk NL sprekend KLM personeel aan de lijn gekregen, die met handen en voeten uitlegde hoe dan toch via een slinkse wijze de klm-site de claim in te kunnen dienen, uitlegde.. Manman, naar weken wachten, reactie, afgewezen, want dien je claim maar bij Delta Airlines in. Terwijl ik via de KLM site de gehele reis geboekt had..

teruggevlogen met KLM, zeer onprofessionele stewardessen die zich op deze intercontinentale vlucht amper lieten zien..
Als al het personeel functioneert(en daar lijkt het een beetje op) dan adviseer ik niemand meer om met KLM te gaan vliegen.. Levensgevaarlijk wordt het zo, als je het mij eerlijk vraagt.. Wat een club, deze (Giro)blauwe familie..

Gewoon ronduit onfatsoenlijk toe naar de werkelijke eigenaren van KLM toe, de aandeelhouders, dit gedrag van het Bestuur en het faciliterende RvC van KLM. Tijd dat deze zwaan wordt afgeschoten..
voda
0
Ryanair vervoert meer passagiers
05-jun-2024 08:18

Bezettingsgraad van 95 procent.

(ABM FN-Dow Jones) Ryanair heeft in mei 11 procent meer passagiers vervoerd dan in dezelfde maand een jaar eerder. Dit bleek woensdag uit cijfers van de Ierse prijsvechter.

Afgelopen maand vervoerde Ryanair 18,9 miljoen passagiers.

De bezettingsgraad kwam in mei uit op 95 procent. Dat is 1 procentpunt meer dan een jaar eerder.

In de afgelopen 12 maanden steeg het aantal passagiers met 9 procent, tot bijna 187 miljoen. De bezettingsgraad daalde in deze periode van 94 naar 93 procent.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Aandelenliefhebber1
0
quote:

voda schreef op 5 juni 2024 08:30:

Ryanair vervoert meer passagiers
05-jun-2024 08:18

Bezettingsgraad van 95 procent.

(ABM FN-Dow Jones) Ryanair heeft in mei 11 procent meer passagiers vervoerd dan in dezelfde maand een jaar eerder. Dit bleek woensdag uit cijfers van de Ierse prijsvechter.

Afgelopen maand vervoerde Ryanair 18,9 miljoen passagiers.

De bezettingsgraad kwam in mei uit op 95 procent. Dat is 1 procentpunt meer dan een jaar eerder.

In de afgelopen 12 maanden steeg het aantal passagiers met 9 procent, tot bijna 187 miljoen. De bezettingsgraad daalde in deze periode van 94 naar 93 procent.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
KLM ook, zit qua aantallen ook weer in lift, maar kan dankzij de vreselijk goede competenties van dit huidige prachtige Bestuur onder leiding van Mevr Rintel, niet profiteren.. Rintel kan alleen maar in de media dingen roepen en signaleren.. Maar er op acteren en een slim, kostenbesparend beleid er op los laten en keiharde onderhandelingen voeren met oa Schiphol om zo een besparing op de landingsrechten te bewerkstelligen(+40% voor KLM dit jaar) Zit er niet in..

en breek me de bek niet open over wat Rintel verder allemaal aan de verwende blauwe familie uitdeelt.. 15% salarisverhogingen, winstdeling, "prestatie"bonussen voor haar en het "Bestuur"van KLM, komen rechtstreeks uit de zaken van van de KLM-aan deelhouders, dankzij de vele laatst opgehaalde miljoenen via de claimemissies KLM vban een half jaar geleden.

Niets te danken hoor Mevr Rintel, maar dáár had ik mijn centen niet voor bedoeld toen ik die claims omzette in nieuwe aandelen KLM.. Schandalig!!! Echt schandalig, sta al jaren dik verlies met KLM en voel me hierdoor echt opgelicht en afgezet..

Alle luchtvaartmaatschappijen profiteren van het herstel in de sector luchtvaart, meer vluchten als ooit te voren, ook voor KLM, maar bij KLM blijft het verlies maar oplopen.. Dat divergeert toch als een wilde, nee het detoneert gewoon nu.

KLM had allang failliet moeten zijn, ware het niet voor de NL staat.. Maar de Staat zorgt er wel voor dat nog steeds argeloze beleggers in deze bodemloze put kapitaal blijven vernietigen..
De staat zou nooit dit KLM met haar waardeloze bestuur mogen gedogen, zoals het bedrijf nu "gerund"wordt..

Zo, dat moet ik nog even kwijt.

Ik hoop op verbetering bij KLM, desondanks..

Hoeft niet zo moeilijk te zijn.. Vuist op tafel bij Schiphol en anders Parijs of London als thuisbasis kiezen als KLM. Keihard hier tegenin gaan(schiphol zegt: je moet 40% meer landing fees betalen en je mag minder vliegen op bepaalde tijden, op Schiphol.

Onwerkbaar voor de KLM en hier dient Keihard tegen geageerd worden uiteraard, door een daadkrachtige CEO die van wanten weet en geen duimbreed toe geeft in de onderhandelingen.. 40% fee's in 1 jaar erbij is een compleet zwaktebod...)
Verder: kostenbesparing, verre onrendalbele bestemmingen er meeteen uit, je bent een luchtvaartbedrijf en geen filantropische instelling..! Ook het personeel mes op de keel. De gemiddelde Ryan Air piloot verdient 68K per jaar, een KLM-piloot € 240.000,00 per jaar, het personeel behoort tot de best betaalde ter wereld, nog beter betaald als United Emirates en dat wil wel wat zeggen..
www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...,toen%20nog%20NOW%2Dsteun%20kreeg.

Winstdelingen er meteen vanaf(heb je het koersverloop van KLM nog wel eens bekeken mevrouwtje Rintel, de afgelopen 12 maanden.. en dan ga jij een beetje gratis geld uitdelen..)
CAO-onderhandelingen? Ze hebben op hen "marktconforme" 3 dubbele dikke vette salaris er ook nog eens 15% bijgekregen dit jaar, lekker uitonderhandeld mevr. Rintel! De eerstkomende 5 jaar er geen Cent meer bij voor piloten en grondpersoneel, en anders verkas je maar naar een andere club!

Maar die zijn er niet, omdat KLM ver en veruit de best betalende club is.. Zelfs als je het salaris halveert is KLM de best betalende in de luchtvaartsector, geld wat direct naar de aandeellijders(euh, houders) kan in KLM, want die hebben 90% verlies in 24 maanden mogen vreten en hebben wel een klein goedmakertje verdient..

Anders is het toch niet echt een eerlijk en logisch te verkopen verhaal toch, CEO Rintel!!?
voda
0
Singapore Airlines biedt compensatie voor schade turbulentie
1 uur geleden in BUITENLAND

SINGAPORE - Singapore Airlines heeft passagiers die aan boord zaten van het vliegtuig dat op de route van Londen naar Singapore in mei ernstige turbulentie ondervond schadevergoeding aangeboden, zo zei de luchtvaartmaatschappij dinsdag.

Passagiers die lichtgewond raakten biedt Singapore Airlines 10.000 dollar (een kleine 9300 euro). Degenen met ernstig letsel kunnen over een aanbod praten om tegemoet te komen aan hun specifieke behoeften. Zij krijgen een voorschot van 25.000 dollar voor de meest urgente ingrepen.

Voor meer, zie link:

www.telegraaf.nl/nieuws/1572133156/si...
2.449 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 118 119 120 121 122 123 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 14 jun 2024 17:35
Koers 9,692
Verschil -0,343 (-3,42%)
Hoog 9,954
Laag 9,566
Volume 2.464.767
Volume gemiddeld 1.629.236
Volume gisteren 1.278.749

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront