Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

RABO-bank

22 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
vreemdvermogen
0
Ik ben een jaar of 7 geleden van ABN-AMRO overgestapt naar de RABO. Aanleiding was het toen al zichtbare grootgraaien van de top. Ik dacht dat ik bij RABO wel een fatsoenlijke bank zou aantreffen. Niet beursgenoteerd en een cooperatieve vereniging.
Wat schetst mijn verbazing dat deze week is uitgekomen dat ook hier de top aan grootgraaien doet. Jaarinkomsten van 1,5 en 2 miljoen worden 'normaal'gevonden.
Commentaar was dat de bonuscultuur allemaal wel relatief meevalt. Ja , dank je de koekoek. De top van RABO zijn de meest verdiende bankiers in Nederland
Een basissalaris van 1,2 of 1,6 miljoen met een bonusje van3,5 tot 4 ton is relatief laag in vergelijk met een basissalaris van 5 ton en een miljoen aan bonussen. Het eindbedrag blijft dan gelijk.
Ik overweeg wederom m,n heil elders te zoeken. Maar waar?
ASN?? Klinkt mooi wat ze doen. Maar hoe is daar de top? Zo groen als een (vals)briefje van 1000? Is ASN een onderdeel van SNS ( wat ik wel eens gehoord heb)
Wie weet meer? Wie geeft advies? Wie doet mee?
Lijkt me wel prachtig als we massaal bij RABO weggaan.

groet

Jan
Bijlage:
willlem2
0
Terug naar de ABN-AMRO.

Dit is nu een staatsbank. Met het oog op de komende turbulentie in de financiele wereld (Griekenland, Spanje, Portugal, Italie etc) kun je nu even je geld het beste onderbrengen bij een overheidsbank (Vroeger onze trouwe Postcheque- en Girodienst, later Postbank, en nog later ABN).

Vul het rijtje verder aan: Ing (aan het infuus), Friesland Bank (opgegeten), diverse kleine banken waar het al lang rommelt . . .
[verwijderd]
0
quote:

willlem2 schreef op 19 mei 2012 18:44:

Terug naar de ABN-AMRO.

Dit is nu een staatsbank. Met het oog op de komende turbulentie in de financiele wereld (Griekenland, Spanje, Portugal, Italie etc) kun je nu even je geld het beste onderbrengen bij een overheidsbank (Vroeger onze trouwe Postcheque- en Girodienst, later Postbank, en nog later ABN).

Vul het rijtje verder aan: Ing (aan het infuus), Friesland Bank (opgegeten), diverse kleine banken waar het al lang rommelt . . .
Fout: PCGD -> Postbank -> NMB/Postbank -> fusie met NN en nu dus ING-Bank.
[verwijderd]
0
Fout: PCGD -> Postbank -> NMB/Postbank -> fusie met NN en nu dus ING-Bank-> nationalisren-> verder versneld ontmantelen.
vreemdvermogen
0
..........en dan lees ik dit:
De Triodos Bank is winnaar geworden van de Meester Kackadorisprijs 2010. De prijs is bestemd voor een instelling of persoon die het afgelopen jaar de kwakzalverij het meest heeft bevorderd. De Triodos Bank krijgt deze prijs omdat ze geld van haar klanten belegt in kwakzalverij.
handyman6
0
quote:

vreemd vermogen schreef op 20 mei 2012 18:09:

..........en dan lees ik dit:
De Triodos Bank is winnaar geworden van de Meester Kackadorisprijs 2010. De prijs is bestemd voor een instelling of persoon die het afgelopen jaar de kwakzalverij het meest heeft bevorderd. De Triodos Bank krijgt deze prijs omdat ze geld van haar klanten belegt in kwakzalverij.
;-)))
[verwijderd]
0
Ik meen dat DBCZ (De Bank van Corne van Zijl), oftewel SNS je voor €1/mnd een betaalrekening verschaft. Volgens mij is 'sSnorremans bank echt de goedkoopste.
[verwijderd]
0
Nu Friesland bank geschiedenis is zal SNS de goedkoopste zijn, oh zeker wel!

Lees deze zin twee keer hardop en je weet gelijk waarom....
[verwijderd]
0
quote:

paulta schreef op 20 mei 2012 17:49:

Fout: PCGD -> Postbank -> NMB/Postbank -> fusie met NN en nu dus ING-Bank-> nationalisren-> verder versneld ontmantelen.
Mijn idee.
NN in een sterfhuisconstructie en de rest terug naar de Postbank.

www.youtube.com/watch?v=OV5fHruaOyM

www.youtube.com/watch?v=PsJnoyqF064

www.youtube.com/watch?v=Z_fJI851yKo

Kunnen we weer genieten van die mooie 'dakpanconstructies' (Google maar eens) op die 341 soorten spaarrekeningen die ze hadden, maar wel 7.000.000 tevreden klanten en elk jaar een handdoek, rugtas of zaklantaarn.
forum-lezer
0
quote:

vreemd vermogen schreef op 19 mei 2012 14:18:

Ik ben een jaar of 7 geleden van ABN-AMRO overgestapt naar de RABO. Aanleiding was het toen al zichtbare grootgraaien van de top. Ik dacht dat ik bij RABO wel een fatsoenlijke bank zou aantreffen. Niet beursgenoteerd en een cooperatieve vereniging.
Wat schetst mijn verbazing dat deze week is uitgekomen dat ook hier de top aan grootgraaien doet. Jaarinkomsten van 1,5 en 2 miljoen worden 'normaal'gevonden.
Commentaar was dat de bonuscultuur allemaal wel relatief meevalt. Ja , dank je de koekoek. De top van RABO zijn de meest verdiende bankiers in Nederland
Een basissalaris van 1,2 of 1,6 miljoen met een bonusje van3,5 tot 4 ton is relatief laag in vergelijk met een basissalaris van 5 ton en een miljoen aan bonussen. Het eindbedrag blijft dan gelijk.
Ik overweeg wederom m,n heil elders te zoeken. Maar waar?
ASN?? Klinkt mooi wat ze doen. Maar hoe is daar de top? Zo groen als een (vals)briefje van 1000? Is ASN een onderdeel van SNS ( wat ik wel eens gehoord heb)
Wie weet meer? Wie geeft advies? Wie doet mee?
Lijkt me wel prachtig als we massaal bij RABO weggaan.

groet

Jan
Ja ASN is onderdeel van SNS.
[verwijderd]
0
quote:

paulta schreef op 20 mei 2012 18:46:

Nu Friesland bank geschiedenis is zal SNS de goedkoopste zijn, oh zeker wel!

Lees deze zin twee keer hardop en je weet gelijk waarom....
Je hebt gelijk. SNS wil nu €2,50/mnd.

www.snsbank.nl/web/file?uuid=1a6ec04d...
[verwijderd]
0
quote:

vreemd vermogen schreef op 20 mei 2012 18:09:

..........en dan lees ik dit:
De Triodos Bank is winnaar geworden van de Meester Kackadorisprijs 2010. De prijs is bestemd voor een instelling of persoon die het afgelopen jaar de kwakzalverij het meest heeft bevorderd. De Triodos Bank krijgt deze prijs omdat ze geld van haar klanten belegt in kwakzalverij.
Imago van de Vereniging tegen de KwakzalverijVolgens critici werkt de vereniging volgens te eng geïnterpreteerde en vastgeroeste wetenschappelijke methoden en heeft het bestuur van de vereniging te weinig oog voor mogelijk werkzame alternatieve therapieën. Tegenstanders vinden dat de vereniging voorbijgaat aan het ook in de wetenschap, o.a. in de theorieën van Karl Popper aanvaarde idee, dat vooruitgang ook mogelijk is door de eigen wetenschappelijke (meet-)methodes voortdurend ter discussie te blijven stellen en open te staan voor alternatieven en het onbekende. Een dergelijke opvatting over wetenschap is tegenwoordig vrij algemeen aanvaard, o.a. binnen de wetenschapsfilosofie. Verder wordt het standpunt van de vereniging, dat geen geld moet worden besteed aan wetenschappelijk onderzoek naar (oude of nieuwe) alternatieve geneeswijzen, door sommigen in strijd geacht met haar streven naar wetenschappelijke juistheid. Immers, als er dan ook geen wetenschappelijk onderzoek is of mag zijn waaruit blijkt dat de therapie níet werkzaam zou zijn, zou die dus evengoed wél kunnen werken.


..... en waar bankieren die jongens?

Betaalrekening 32237 (vroeger gironummer of girorekening of giro of postgiro of postgironummer) ten name van de Vereniging tegen de Kwakzalverij te Sleeuwijk.

"Need I say more"?
vreemdvermogen
0

Ik ben eruit.Het wordt toch Triodos.Hebben toch een geheel ander mensbeeld dan de rest.
Ga het deze week in orde maken.
haas
0
quote:

vreemd vermogen schreef op 21 mei 2012 00:05:

Ik ben eruit.Het wordt toch Triodos.Hebben toch een geheel ander mensbeeld dan de rest.
Ga het deze week in orde maken.
Okee,succes
Wilt u ons eens wat vertellen na 12 mnd wat uw keuze heeft opgeleverd aan persoonlijke ervaringen ?
voda
0
AFM roept op tot terughoudendheid met opslag hypotheekrente


AMSTERDAM (Dow Jones)--De Autoriteit Financiele Markten (AFM) roept banken op terughoudend te zijn met verhogingen van de renteopslag voor hypotheken met een variabele rente.

De toezichthouder merkt op dat een aantal banken onlangs deze opslag heeft verhoogd, waardoor de maandlasten van consumenten die een hypotheek met variabele rente hebben, omhoog gaan.

Naar aanleiding van enkele tientallen meldingen en klachten van consumenten over dit onderwerp, heeft de AFM aan de betrokken banken gevraagd, hoe ze hiermee omgaan.

Bij een hypotheek met variabele rente wordt het rentetarief bepaald door de wisselende marktrente en een opslag die bovenop dat basistarief komt. Volgens de AFM zouden banken zeer terughoudend moeten zijn met aanpassingen van die opslag, omdat de risico's daarvan onvoldoende helder zijn voor consumenten. Zij gaan er over het algemeen van uit dat alleen de basisrente meebeweegt met de marktrente, stelt de toezichthouder, en zijn er bij het afsluiten van een hypotheek vaak onvoldoende van op de hoogte dat ook de opslag aanzienlijk kan varieren.

Volgens nieuwe regels, die ingaan per 1 januari 2013, moeten banken specifiek aangeven hoe de opslag op de variabele rente is opgebouwd en hoe sterk deze kan wijzigen, meldt de AFM.


Archie van Riemsdijk; Dow Jones Nieuwsdienst, +31-20-5715200 ; amsterdam@dowjones.com


voda
0
Polen verkoopt belang in BGZ aan Rabobank

Gepubliceerd op 30 jul 2012 om 18:21 | Views: 98

WARSCHAU (AFN) - De Poolse overheid heeft maandag haar belang van 25,5 procent in Bank BGZ verkocht aan Rabobank, dat al 60 procent van de aandelen in dat bedrijf in handen had.

Rabobank maakte in april bekend Bank BGZ geheel te willen inlijven en kwam destijds met een bod van 72,5 zloty (17,62 euro) per aandeel. De waarde van het belang van 40 procent komt daarmee op ongeveer 300 miljoen euro. De bank gaf destijds aan het bod bij het verwerven van 75 procent van de aandelen gestand te zullen doen.

De resterende circa 15 procent van de aandelen Bank BGZ, ongeveer 6,5 miljoen stuks, worden verhandeld op de beurs in Warschau.
22 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
877,41  +7,14  +0,82%  10:56
 Germany40^ 18.050,20 +0,74%
 BEL 20 3.863,88 +0,15%
 Europe50^ 4.969,41 +0,62%
 US30^ 38.143,15 +0,05%
 Nasd100^ 17.593,28 +0,95%
 US500^ 5.082,30 +0,74%
 Japan225^ 37.940,55 +0,57%
 Gold spot 2.347,53 +0,66%
 EUR/USD 1,0744 +0,14%
 WTI 83,69 -0,07%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

ASMI +5,50%
Alfen N.V. +3,32%
NX FILTRATION +2,92%
EBUSCO HOLDING +2,90%
VIVORYON THER... +2,80%

Dalers

SIGNIFY NV -7,87%
Wereldhave -7,48%
IMCD -4,23%
Vopak -4,20%
ABN AMRO BANK... -4,06%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront