Spyker N.V. « Terug naar discussie overzicht

Vrijdag 19 augustus

802 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 37 38 39 40 41 » | Laatste
[verwijderd]
0
Wat zal de koers deze dag doen.

Het algehele economische sentiment verslechterd. Lijkt mij ook voor SWAN een probleem om meer kapitaal aan te trekken van externe partijen.

DTJ
1
quote:

€urootje schreef:

Wat zal de koers deze dag doen.

Het algehele economische sentiment verslechterd. Lijkt mij ook voor SWAN een probleem om meer kapitaal aan te trekken van externe partijen.

-25% minimaal
[verwijderd]
0
www.investorplace.com/2011/08/down-ma...

Growth outlook: Morgan Stanley (NYSE:MS) slashed its global growth outlook for the rest of this year and for 2012, saying the U.S. and the euro zone were “dangerously close to a recession.” Global GDP estimates were cut to 3.9% from 4.2% for this year, and cut to 3.8% from 4.5% for 2012.

nou lekker dan , daar gaan we hoor... alles mega rood...
[verwijderd]
0

fd.nl/entrepreneur/columns/kees-de-jo...

Hoeveel levens heeft Saab? Of eigenlijk, hoeveel levens heeft Victor Muller? De afgelopen weken is hij wederom opvallend in het nieuws. Als een soort soap, waarbij iedere aflevering eindigt met een 'cliffhanger' of hij het deze keer nu wel of niet gaat redden. Welke onverwachte oplossing tovert de MacGyver van de auto-industrie nu weer uit zijn hoed? In de laatste aflevering liep de spanning behoorlijk op. Saabs toeleveranciers schaarden zich aan de poort, de bonden roerden zich en de cash was op. Eind juli kopten de kranten al: 'Droom Muller voorbij', maar dat was te vroeg. De lonen zijn inmiddels betaald, de bonden gerustgesteld en toeleveranciers FKG en Clepa lijken te snappen dat er bij een faillissement alleen maar verliezers zijn.

Einde onafwendbaar

Maar zonder een nieuwe grote geldschieter lijkt het einde onafwendbaar. Het geld van de Chinese dealers is op en Muller is op missie in de Verenigde Staten, Brazilië en Rusland. Op zoek naar een investeerder die de nieuwste injectie wil geven. Volgende week weten we het, wellicht eerder.

Victor Muller is een kunstenaar, een artiest, een tovenaar. Hoe vaak heeft hij al niet Saab of Spyker op het nippertje gered? Een luttele euro 11 mln dient hij nu te overbruggen, en het zou me tegenvallen wanneer hij het niet voor elkaar zou boksen. Immers, hij heeft een leven van bedrijven redden achter de rug.

Wat vinden we van Muller?

'Nooit opgeven is mijn beste, dan wel mijn slechtste eigenschap', aldus Muller zelf. Dat hebben we gezien bij Spyker, waar hij op cruciale momenten geld van de Emiraten wist op te halen. Of toen hij Vladimir Antonov wist te overreden geld op tafel te leggen voor de overname van Saab en hem vervolgens het oude Spyker verkocht.

Dus wat vinden we van Muller? Is hij inmiddels het lachertje van deze industrie? Een Don Quichot die vergeefs aan een dood paard blijft trekken? Wat vindt u? Ik heb Muller nooit ontmoet, enkele vrienden van mij wel. Een snelle denker, scherp en uitermate aimabel. Daarbij iemand met alle kennis in huis om juridisch en financieel supersnel te schakelen. Maar nog belangrijker, de ultieme netwerker. En dat is eigenlijk het grootste mysterie. Hoe tovert hij al die nieuwe investeerders toch steeds weer tevoorschijn? Wat voor netwerk heeft hij wel niet?

Respect

Ik heb in ieder geval groot respect voor Muller. Het is makkelijk om aan de zijlijn schamperig te doen en hem te bestempelen als een dromer en opportunist. Voor mij is Muller een topondernemer. Creativiteit, doorzettingsvermogen in combinatie met de kunst om groot te denken. Juist die eigenschappen die maken dat er dingen gebeuren die anderen nooit voor elkaar krijgen.

Wat denkt u? Zal Muller het kunstje weer flikken? Ik kijk met verwachting uit naar de volgende aflevering. Zet 'm op, Victor!

Kees de Jong is 'serieondernemer'. Hij leidt nu een multinationale onderneming, deels vanuit de Verenigde Staten. kees@bbigroup.nl
[verwijderd]
0
Probleem is dat Ome Victor ook de economische situatie een beetje mee moet hebben.......
AX lover
0
quote:

chris63 schreef op 18 augustus 2011 18:55:

fd.nl/entrepreneur/columns/kees-de-jo...

Lekkere niks zeggende column. Waarin bovendien de situatie iets positiever wordt neer gezet dan die in werkelijkheid is.

De lonen zijn inmiddels betaald, de bonden gerustgesteld en toeleveranciers FKG en Clepa lijken te snappen dat er bij een faillissement alleen maar verliezers zijn.

Volgens mij is er nog niemand gerustgesteld en zijn de vertegenwoordigers van de toeleveranciers (FKG & Clepa zijn vertegenwoordigers van leveranciers. Het zijn zelf geen leveranciers) nog steeds zeer kritisch.

Een luttele euro 11 mln dient hij nu te overbruggen, en het zou me tegenvallen wanneer hij het niet voor elkaar zou boksen. Immers, hij heeft een leven van bedrijven redden achter de rug.
En waar komt dit bedrag vandaan dan? Als ik me niet vergis heeft Muller wel iets meer dan 11 miljoen euro nodig...

hem vervolgens het oude Spyker verkocht.
Die deal is nog steeds niet officieel... SWAN is nog steeds de eigenaar van Spyker.

Als Saab straks failliet is kan SWAN zich weer gaan focussen op Spyker :D
[verwijderd]
0
quote:

AX lover schreef op 18 augustus 2011 19:07:

[...]

Lekkere niks zeggende column. Waarin bovendien de situatie iets positiever wordt neer gezet dan die in werkelijkheid is.

De lonen zijn inmiddels betaald, de bonden gerustgesteld en toeleveranciers FKG en Clepa lijken te snappen dat er bij een faillissement alleen maar verliezers zijn.

Volgens mij is er nog niemand gerustgesteld en zijn de vertegenwoordigers van de toeleveranciers (FKG & Clepa zijn vertegenwoordigers van leveranciers. Het zijn zelf geen leveranciers) nog steeds zeer kritisch.

Een luttele euro 11 mln dient hij nu te overbruggen, en het zou me tegenvallen wanneer hij het niet voor elkaar zou boksen. Immers, hij heeft een leven van bedrijven redden achter de rug.
En waar komt dit bedrag vandaan dan? Als ik me niet vergis heeft Muller wel iets meer dan 11 miljoen euro nodig...

hem vervolgens het oude Spyker verkocht.
Die deal is nog steeds niet officieel... SWAN is nog steeds de eigenaar van Spyker.

Als Saab straks failliet is kan SWAN zich weer gaan focussen op Spyker :D
Denk dat Muller bij een faillissement van saab spijker kwijtraakt aan Antonov dat is het onderpand voor de lening van al die aandelen in de bv s.

[verwijderd]
0
quote:

AX lover schreef op 18 augustus 2011 19:07:

[...]

Lekkere niks zeggende column. Waarin bovendien de situatie iets positiever wordt neer gezet dan die in werkelijkheid is.

De lonen zijn inmiddels betaald, de bonden gerustgesteld en toeleveranciers FKG en Clepa lijken te snappen dat er bij een faillissement alleen maar verliezers zijn.

Volgens mij is er nog niemand gerustgesteld en zijn de vertegenwoordigers van de toeleveranciers (FKG & Clepa zijn vertegenwoordigers van leveranciers. Het zijn zelf geen leveranciers) nog steeds zeer kritisch.

Een luttele euro 11 mln dient hij nu te overbruggen, en het zou me tegenvallen wanneer hij het niet voor elkaar zou boksen. Immers, hij heeft een leven van bedrijven redden achter de rug.
En waar komt dit bedrag vandaan dan? Als ik me niet vergis heeft Muller wel iets meer dan 11 miljoen euro nodig...

hem vervolgens het oude Spyker verkocht.
Die deal is nog steeds niet officieel... SWAN is nog steeds de eigenaar van Spyker.

Als Saab straks failliet is kan SWAN zich weer gaan focussen op Spyker :D
AX, wat zie je zelf als meest positieve senario? Even de negatieve niet meenemen want die kennen moet voor iedereen nu wel duidelijk zijn.
[verwijderd]
0
www.carros.nl/autonieuws/31964-geloof...

De oorspronkelijk geplande datum om in Trollhättan weer auto’s te bouwen (29 augustus) lijkt niet haalbaar, temeer omdat de toeleveranciers nog altijd tegen hun onbetaalde facturen aanhikken.

Saab ziet inmiddels weer een belangrijke deadline op zich af komen, want voor het eind van de maand moeten de salarissen van de 3.700 personeelsleden worden betaald. Daarmee is een bedrag gemoeid van naar schatting negen miljoen euro en dat zal niet makkelijk op te hoesten zijn, want nog maar een week geleden werden de – op dat moment achterstallige – salarissen over de maand juli van het kantoorpersoneel betaald. Daarvoor moest Swedish Automobile - eigenaar van Saab - nieuwe aandelen uitgeven.

tja... oud nieuws maar word steeds grotere topic
[verwijderd]
0
quote:

Levensgenieter schreef op 18 augustus 2011 19:23:

[...]
AX, wat zie je zelf als meest positieve senario? Even de negatieve niet meenemen want die kennen moet voor iedereen nu wel duidelijk zijn.
Ik heet geen AX maar mijn meest positieve scenario:

-Er komt een extra (Braziliaanse) investeerder die ook bereid is 250mil te investeren.
-VM en de huidige aandeelhouders moeten slikken maar accepteren een verwatering waardoor de deal voor de investeerder enigszins aantrekkelijk blijft.
-De Chinezen zijn bereid hun 245mil te betalen voor een iets kleiner aandeel van Saab.
-De alle partijen gaan akkoord met de nieuwe aandeelhouders.
-De nieuwe verhouding wordt:
40% nieuwe investeerder, 40% Chinezen, 20% huidige aandeelhouders. Aandelen naar 150mil. (60:60:30)
-De 495mil is genoeg om dit en volgend jaar door te komen.
-De nieuwe markten zorgen voor quitte/kleine winst in 2013
-Banken en markten krijgen weer wat vertrouwen en er wordt extra geld geïnvesteerd voor een 9-3 fabriek in China halverwege 2014 en 1 of 2 nieuwe modellen.
-Verwatering van aandelen is 5x
[verwijderd]
0
quote:

Ursus arctos schreef op 18 augustus 2011 21:07:

[...]
Ik heet geen AX maar mijn meest positieve scenario:

-Er komt een extra (Braziliaanse) investeerder die ook bereid is 250mil te investeren.
-VM en de huidige aandeelhouders moeten slikken maar accepteren een verwatering waardoor de deal voor de investeerder enigszins aantrekkelijk blijft.
-De Chinezen zijn bereid hun 245mil te betalen voor een iets kleiner aandeel van Saab.
-De alle partijen gaan akkoord met de nieuwe aandeelhouders.
-De nieuwe verhouding wordt:
40% nieuwe investeerder, 40% Chinezen, 20% huidige aandeelhouders. Aandelen naar 150mil. (60:60:30)
-De 495mil is genoeg om dit en volgend jaar door te komen.
-De nieuwe markten zorgen voor quitte/kleine winst in 2013
-Banken en markten krijgen weer wat vertrouwen en er wordt extra geld geïnvesteerd voor een 9-3 fabriek in China halverwege 2014 en 1 of 2 nieuwe modellen.
-Verwatering van aandelen is 5x
Dus toekomstige koers € 0.15 a 0.20??
greenspanalan
0
quote:

Ursus arctos schreef op 18 augustus 2011 21:07:

[...]
Ik heet geen AX maar mijn meest positieve scenario:

-Er komt een extra (Braziliaanse) investeerder die ook bereid is 250mil te investeren.
-VM en de huidige aandeelhouders moeten slikken maar accepteren een verwatering waardoor de deal voor de investeerder enigszins aantrekkelijk blijft.
-De Chinezen zijn bereid hun 245mil te betalen voor een iets kleiner aandeel van Saab.
-De alle partijen gaan akkoord met de nieuwe aandeelhouders.
-De nieuwe verhouding wordt:
40% nieuwe investeerder, 40% Chinezen, 20% huidige aandeelhouders. Aandelen naar 150mil. (60:60:30)
-De 495mil is genoeg om dit en volgend jaar door te komen.
-De nieuwe markten zorgen voor quitte/kleine winst in 2013
-Banken en markten krijgen weer wat vertrouwen en er wordt extra geld geïnvesteerd voor een 9-3 fabriek in China halverwege 2014 en 1 of 2 nieuwe modellen.
-Verwatering van aandelen is 5x
dan zouden ze voor 120 miljoen aandelen bijna 500 miljoen neerleggen ofwel ruim 4 euro per aandeel. Dat zegt uiteraard niets over de koers.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

greenspanalan schreef op 18 augustus 2011 21:15:

[...]
dan zouden ze voor 120 miljoen aandelen bijna 500 miljoen neerleggen ofwel ruim 4 euro per aandeel. Dat zegt uiteraard niets over de koers.
Er werd gevraagd naar het meest positieve scenario. Pang Da en Youngman leken hier ook bereid toe (zie het niet echt gebeuren maar...).
Overigens gaat het hier meer om het percentage en kun je dit vertalen naar aandelen, niet zo zeer andersom. De DEAL zou natuurlijk al wat aantrekkelijker voor investeerders worden indien er 45:45:15 wordt gedeeld en eigenlijk nog aantrekkelijker indien ze wachten op faillissement en dan 50:50 schuldenvrij doen. Hiernaast blijft staan dat de meeste critici er toch vanuit gaan dat Saab gewoon onvoldoende markt zal weten aan te boren om bestaansrecht te hebben en het dus maar de vraag is of er investeerders echt Saab in zijn geheel willen overnemen, zelfs schuldenvrij.
Maar ja, positief gedacht, als, als, als, zonder echt onrealistisch te worden kom ik hier op uit.
greenspanalan
0
quote:

Ursus arctos schreef op 18 augustus 2011 21:24:

[...]
Er werd gevraagd naar het meest positieve scenario. Pang Da en Youngman leken hier ook bereid toe (zie het niet echt gebeuren maar...).
Overigens gaat het hier meer om het percentage en kun je dit vertalen naar aandelen, niet zo zeer andersom. De DEAL zou natuurlijk al wat aantrekkelijker voor investeerders worden indien er 45:45:15 wordt gedeeld en eigenlijk nog aantrekkelijker indien ze wachten op faillissement en dan 50:50 schuldenvrij doen. Hiernaast blijft staan dat de meeste critici er toch vanuit gaan dat Saab gewoon onvoldoende markt zal weten aan te boren om bestaansrecht te hebben en het dus maar de vraag is of er investeerders echt Saab in zijn geheel willen overnemen, zelfs schuldenvrij.
Maar ja, positief gedacht, als, als, als, zonder echt onrealistisch te worden kom ik hier op uit.
Nou ja is niet zo vreemd want die chinezen betalen ook ruim 4 euro in de huidige deal
greenspanalan
0
Enforcement officer may collide with salary

Bailiffs hunting for money in Saab Automobile can strike against wage payments. Enforcement officer may also take money that could have been reserved for wages or taxes.

- It becomes an unfortunate collision. We must ensure our creditors' interests. We must not be under the regulatory framework to take account of the funds are reserved for wages or taxes. But it probably does not understand the staff, says Hans Ryberg, head of the enforcement service in Uddevalla, said.

Ryberg received many phone calls on Thursday morning from Saab Employees who are worried about their salary. He has difficulty explaining his job.

- Yes, that's it. But they're probably mostly mad at Victor Muller.

What do they say to you?

- That they can not handle life. They can not cope with another loan in the bank to pay, absent.

New requirements

On Thursday was filled with Saab's debt list of Enforcement of the six new creditor is entitled to have their claims foreclosed by Saab. Since the former was 16 cases of so-called utmätningsfas of Enforcement.

At midnight on Thursday, fell 4.7 million for payment, including 4.4 million current sub-contractor Kongsberg Automotive.

In total there are some 90 cases with claims totaling 163 million dollars on the Saab.

The coming weeks should Enforcement recover about 42 million, which could affect the payroll unless Saab receives new financing.

Saab Information Director Eric Geers has the following answer to the next salary payment and the requirements of the Enforcement Service.

- We are in dialogue with the bailiff, I will not go into any amount, but we are of course to solve this so it does not affect wages.

translate.google.nl/translate?hl=nl&a...
AX lover
0
quote:

Ursus arctos schreef op 18 augustus 2011 21:07:

[...]
Ik heet geen AX maar mijn meest positieve scenario:

-Er komt een extra (Braziliaanse) investeerder die ook bereid is 250mil te investeren.
-VM en de huidige aandeelhouders moeten slikken maar accepteren een verwatering waardoor de deal voor de investeerder enigszins aantrekkelijk blijft.
-De Chinezen zijn bereid hun 245mil te betalen voor een iets kleiner aandeel van Saab.
-De alle partijen gaan akkoord met de nieuwe aandeelhouders.
-De nieuwe verhouding wordt:
40% nieuwe investeerder, 40% Chinezen, 20% huidige aandeelhouders. Aandelen naar 150mil. (60:60:30)
-De 495mil is genoeg om dit en volgend jaar door te komen.
-De nieuwe markten zorgen voor quitte/kleine winst in 2013
-Banken en markten krijgen weer wat vertrouwen en er wordt extra geld geïnvesteerd voor een 9-3 fabriek in China halverwege 2014 en 1 of 2 nieuwe modellen.
-Verwatering van aandelen is 5x
Komt denk ik aardig in de buurt, als, als, als, als, als alles door gaat ;)

Wil er nog wel bij aantekenen dat een groot deel van het geld dat Pang Da/Youngman zal betalen (245 miljoen) vrijwel direct weer het bedrijf uit zal vloeien omdat ze een aantal converteerbare leningen met een looptijd van 6 maanden moeten aflossen. Vergeet namelijk niet dat er de afgelopen maanden al het nodige geld her en der is geleend door SWAN.

Dat er een volledige herkapitalisatie van SWAN nodig is kan iedereen op zijn vingers natellen. De vraag is alleen een beetje hoeveel geld er nodig is. En dan doel ik niet op "geld nodig" om de productie te herstarten, maar op "geld nodig" om het vertrouwen te herstellen.

Die 100 miljoen aan schuld bij de leveranciers is 1 ding, maar ze moeten ook cash hebben om onderdelen te kopen, geld hebben om een serieus marketingoffensief te starten, geld hebben om importeurs/dealers terug te betalen, geld hebben om R&D te doen en de nieuwe 9-3 te ontwikkelen etc etc...

Een bedrag van 500 miljoen zal op korte termijn kunnen helpen, maar een bedrag ergens tussen de 500 miljoen en 1 miljard zou eerder aan te raden zijn.
802 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 37 38 39 40 41 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
913,25  -0,31  -0,03%  17 mei
 Germany40^ 18.716,50 -0,12%
 BEL 20 4.004,80 +0,24%
 Europe50^ 5.069,27 +0,10%
 US30^ 39.995,10 0,00%
 Nasd100^ 18.540,20 0,00%
 US500^ 5.302,48 0,00%
 Japan225^ 38.732,00 0,00%
 Gold spot 2.415,21 0,00%
 EUR/USD 1,0874 +0,07%
 WTI 79,51 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

NX FILTRATION +8,76%
VIVORYON THER... +6,12%
Sif Holding +4,09%
RENEWI +3,21%
HEIJMANS KON +3,08%

Dalers

Corbion -3,97%
ADYEN NV -3,20%
EBUSCO HOLDING -3,00%
SIGNIFY NV -2,50%
PROSUS -2,29%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront