BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM april 2024

931 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 47 » | Laatste
bartbas
0
quote:

Zwijnash schreef op 30 april 2024 15:03:

[...]

Ing geeft altijd wel een vooruitzicht, kan nog vandaag komen of zelfs morgen, beurs is morgen dicht maar een normaal werk dag voor ing name ik aan
Ik ben benieuwd Zwijnash. ING zou ook zijn eerder afgegeven advies nog moeten actualiseren. Gezien eerdere ervaringen met ing adviezen , had ik er geen hoge pet van op. Maar het laatste advies heeft veel beleggers toen de weg omhoog gewezen.we zullen het allemaal zien. En valt de koersreactie tegen, dan blijft er nog wat in het vat voor later. Want dat er nog een eurootjes bij de koers van Bam kan, lijkt me voor de handliggend. Overigens nog bedankt voor je nieuws over de ontwikkelingen rond Bam aan de andere kant van de Noordzee
. Bam maakt daar zo’n beetje de helft van de omzet, maar kreeg naar verhouding maar weinig aandacht hier op het forum buiten natuurlijk het kinderziekenhuis.
Bb
erik039
1
quote:

Zwijnash schreef op 30 april 2024 15:03:

[...]

Ing geeft altijd wel een vooruitzicht, kan nog vandaag komen of zelfs morgen, beurs is morgen dicht maar een normaal werk dag voor ing name ik aan
Nee, collectieve vrije dag
HenkdeV
0
quote:

bartbas schreef op 30 april 2024 15:40:

[...]
Gewoon de cijfers afwachten Henk. Verder verwijs ik je naar de reactie van ik meen Axie,
Laat iedereen zelf beoordelen wat hij relevant vindt. Een post over het plan om een fietstochtje te gaan maken of de bedstee op te zoeken, lijkt mij overigens nog minder posters te interesseren. Maar ik heb niet de behoefte om daar met een waarschuwend vingertje naar te verwijzen. Overigens zie ik analisten niet anders doen dan voor de cijfers hun verwachting weer te geven. Ik vind dat ik overigens goede redenen heb om mooie cijfers te verwachten. Maar de markt beslist.
Tot slot hoop ik niet dat je nu voortaan iedere post van mij van commentaar gaat voorzien. Laten we het leuk houden op dit forum.
Bb
Van mij mag iedereen hier schrijven wat hij/zij wil. En dat mag wat mij betreft ook iets zijn dat niets met BAM/beleggen te maken heeft. Een goede grap is ook altijd welkom, mij zul je er niet over horen.
Maar wanneer hier iemand onzin/onwaarheid neerzet, dan reageer ik daarop. Gewoon in nette woorden. En ben je het daar niet mee eens, dan doe je hetzelfde Maar sommige posters hebben wel erg lange tenen en voelen zich direct aangevallen. En reageren dan ook dusdanig. En dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Hier wou ik het maar bij laten.
Rob
0
Henk heeft wel veel posts op zijn naam staan. 18.559 sinds 2017. En Bartbas 4774 sinds 2006. Maar ja, hij is dan ook onze forumlijder!

:) :)
HenkdeV
1
quote:

Rob schreef op 30 april 2024 16:38:

Henk heeft wel veel posts op zijn naam staan. 18.559 sinds 2017. En Bartbas 4774 sinds 2006. Maar ja, hij is dan ook onze forumlijder!

:) :)
Vergeleken met Voda valt dat nog wel mee.
Dat lijder is af en toe met ei:-).
Rob
0
quote:

HenkdeV schreef op 30 april 2024 16:50:

[...]

Vergeleken met Voda valt dat nog wel mee.
Dat lijder is af en toe met ei:-).
Nu even met 'ij' Henk, als ik alles zo lees. Ik begrijp alle heisa niet en net nu het zo goed gaat met BAM.
In elk geval, ik lees de posts van Bartbas graag en die van jou ook. Vandaag weer een plukje BAM aangeschaft, ik verwacht een koersprong pas laat in het jaar, maar ik zit er ook wel eens naast, niet vaak, maar toch. :)

:)
Bammartinovino
0
L.S.
Een zeer intressant artikel op de site Cobouw.
www.cobouw.nl/320331/geen-twintig-maa...

De moeite van het lezen waard, volop kansen in de toekomst voor BAM iswm RollsRoyce
Zwijnash
0
quote:

Bammartinovino schreef op 30 april 2024 19:44:

L.S.
Een zeer intressant artikel op de site Cobouw.
www.cobouw.nl/320331/geen-twintig-maa...

De moeite van het lezen waard, volop kansen in de toekomst voor BAM iswm RollsRoyce
Bam heeft met RR een samenwerking in NL en VK tot nu toe, zal mij ook niet verbazen als dat wordt uitgebreid.

Had gezien RR had iets voor SMR met Poland maar had niets over Bam gelezen dus ga vanuit de bouw wordt local gedaan
Link

www.rolls-royce-smr.com/press/uk-pola...
Doemebest
2
quote:

HenkdeV schreef op 30 april 2024 07:51:

[...]

En nog aanvullend: onzin die hier voorbij komt (zoals bijvoorbeeld: BAM koopt eigen aandelen in om shorters weg te jagen) blijf ik benoemen.
Shorters proberen de koers te sturen veelal door algo gestuurde dumps, als daar een inkoop tegenover staat ligt er iig iets van een bodem waardoor het lastiger wordt om een koers in mekaar te trappen, bovendien verhoog je de winst per aandeel door aandelen uit de markt te halen.
Wat dan weer overeenkomt met jouw stelling dat goede cijfers shorters wegjagen als de winst over minder aandelen verdeeld wordt, worden je cijfers beter, , je hebt niet altijd gelijk Henk:))
HenkdeV
0
quote:

Doemebest schreef op 1 mei 2024 00:02:

[...]Shorters proberen de koers te sturen veelal door algo gestuurde dumps, als daar een inkoop tegenover staat ligt er iig iets van een bodem waardoor het lastiger wordt om een koers in mekaar te trappen, bovendien verhoog je de winst per aandeel door aandelen uit de markt te halen.
Wat dan weer overeenkomt met jouw stelling dat goede cijfers shorters wegjagen als de winst over minder aandelen verdeeld wordt, worden je cijfers beter, , je hebt niet altijd gelijk Henk:))
Gewoon even beter kijken/lezen waar het hier om ging Doemebest. En daarna pas reageren.

Hier werd beweerd, dat BAM aandelen ging inkopen o.a. om shorters weg te jagen. Maar op dat moment waren de shorters al vertrokken. Het shortregister stond al op nul procent bij BAM.

Dus daar was het niet voor nodig, dat BAM aandelen ging inkopen.

En verder helemaal goed, dat BAM aandelen inkoopt, dat komt de aandeelhouders ten goede. Niets mis mee.
Doemebest
1
quote:

HenkdeV schreef op 1 mei 2024 07:15:

[...]

Gewoon even beter kijken/lezen waar het hier om ging Doemebest. En daarna pas reageren.

Hier werd beweerd, dat BAM aandelen ging inkopen o.a. om shorters weg te jagen. Maar op dat moment waren de shorters al vertrokken. Het shortregister stond al op nul procent bij BAM.

Dus daar was het niet voor nodig, dat BAM aandelen ging inkopen.

En verder helemaal goed, dat BAM aandelen inkoopt, dat komt de aandeelhouders ten goede. Niets mis mee.
Wegjagen of buiten de deur houden komt op hetzelfde neer, je weet nooit wat er onder de 0,5 % zit.
HenkdeV
0
quote:

Doemebest schreef op 1 mei 2024 07:31:

[...]Wegjagen of buiten de deur houden komt op hetzelfde neer, je weet nooit wat er onder de 0,5 % zit.
De shorters waren al weggejaagd voor BAM aandelen ging inkopen en nu moet BAM ze buiten de deur houden. Dus eerst wegjagen en daarna buiten de deur houden.

Het short register staat op nul en wat er onder de 0,5% gebeurt is inderdaad onzichtbaar. En daarom kunnen we daar niets mee, ook in deze discussie niet.

Maar ik durf de stelling wel aan dat de kans groot is dat ook daar een nul op het bord staat, shorters zijn niet achterlijk.

Door goede prestaties van BAM in de achterliggende periode, hebben shorters de aftocht geblazen. Er zijn genoeg andere slachtoffers te vinden.
innicksname
0
quote:

HenkdeV schreef op 1 mei 2024 07:56:

[...]

De shorters waren al weggejaagd voor BAM aandelen ging inkopen en nu moet BAM ze buiten de deur houden. Dus eerst wegjagen en daarna buiten de deur houden.

Het short register staat op nul en wat er onder de 0,5% gebeurt is inderdaad onzichtbaar. En daarom kunnen we daar niets mee, ook in deze discussie niet.

Maar ik durf de stelling wel aan dat de kans groot is dat ook daar een nul op het bord staat, shorters zijn niet achterlijk.

Door goede prestaties van BAM in de achterliggende periode, hebben shorters de aftocht geblazen. Er zijn genoeg andere slachtoffers te vinden.
Shorters blijven zeker niet zitten tijdens een ritje van 1,84 naar 3,83 :-)
HenkdeV
0
Door ABM Financial News op woensdag 1 mei 2024
Beursblik: stabiele resultaten BAM verwacht

(ABM FN-Dow Jones) BAM heeft in het eerste kwartaal vermoedelijk stabiele resultaten geboekt in een uitdagende markt. Dit verwacht analist Tijs Hollestelle van ING in een rapport in aanloop naar cijfers van de bouwer op donderdag.

ING verwacht dat BAM in het afgelopen kwartaal een EBITDA heeft geboekt van 57 miljoen euro bij een marge van 4,0 procent en een omzet van circa 1,4 miljard euro. Het winterweer, dat een impact kan hebben gehad op de Nederlandse en Britse infra-business, zal vermoedelijk niet voor problemen hebben gezorgd. Een jaar eerder stond de EBITDA nog onder druk door een provisie op verschillende Deense projecten.

De activiteiten gerelateerd aan de Nederlandse huizenmarkt profiteren vermoedelijk van een relatief gemakkelijke vergelijkingsbasis. In het eerste kwartaal werden slechts 180 huizen verkocht, terwijl ING voor het afgelopen kwartaal mikt op 290 verkochte woningen.

De Nederlandse huizenmarkt herstelde wat van de zwakte van afgelopen jaar, zag Hollestelle. Al met al verwacht de analist hier geen afwijken van eerdere verwachtingen van BAM.

ING voorziet een nettowinst van 23 miljoen euro en vanwege een negatieve ontwikkeling van het werkkapitaal verwacht ING ook een hogere solvabiliteitsratio op kwartaalbasis.

BAM verwacht zelf een aangepaste EBITDA-marge van 4 tot 6 procent voor de periode 2024 tot en met 2026. Voor dit jaar zit ING op een marge van 4,5 procent.

ING heeft een koopadvies op BAM met een koersdoel van 3,85 euro.
IQ
0
Hebben de koersdoel van ING al ingehaald, zijn met de koers al boven de 4 euro geweest, moet kunnen zo.n laag koersdoel, kan zijn dat ABN er naast zit, maar denk ING. Moet wel zeggen dat ik niet geheel objectief ben.

Handelen in aandelen is altijd zeer risicovol.
Zwijnash
0
quote:

erik039 schreef op 30 april 2024 15:49:

[...]

Nee, collectieve vrije dag
En toch is de vooruitblik er wel - en op zijn collective vrij dag, beste aardig :-)
Zwijnash
0
quote:

HenkdeV schreef op 1 mei 2024 11:55:

Door ABM Financial News op woensdag 1 mei 2024
Beursblik: stabiele resultaten BAM verwacht

(ABM FN-Dow Jones) BAM heeft in het eerste kwartaal vermoedelijk stabiele resultaten geboekt in een uitdagende markt. Dit verwacht analist Tijs Hollestelle van ING in een rapport in aanloop naar cijfers van de bouwer op donderdag.

ING verwacht dat BAM in het afgelopen kwartaal een EBITDA heeft geboekt van 57 miljoen euro bij een marge van 4,0 procent en een omzet van circa 1,4 miljard euro. Het winterweer, dat een impact kan hebben gehad op de Nederlandse en Britse infra-business, zal vermoedelijk niet voor problemen hebben gezorgd. Een jaar eerder stond de EBITDA nog onder druk door een provisie op verschillende Deense projecten.

De activiteiten gerelateerd aan de Nederlandse huizenmarkt profiteren vermoedelijk van een relatief gemakkelijke vergelijkingsbasis. In het eerste kwartaal werden slechts 180 huizen verkocht, terwijl ING voor het afgelopen kwartaal mikt op 290 verkochte woningen.

De Nederlandse huizenmarkt herstelde wat van de zwakte van afgelopen jaar, zag Hollestelle. Al met al verwacht de analist hier geen afwijken van eerdere verwachtingen van BAM.

ING voorziet een nettowinst van 23 miljoen euro en vanwege een negatieve ontwikkeling van het werkkapitaal verwacht ING ook een hogere solvabiliteitsratio op kwartaalbasis.

BAM verwacht zelf een aangepaste EBITDA-marge van 4 tot 6 procent voor de periode 2024 tot en met 2026. Voor dit jaar zit ING op een marge van 4,5 procent.

ING heeft een koopadvies op BAM met een koersdoel van 3,85 euro.
Mooi deze is wel te overtreffen
Zwijnash
0
Normaal wordt dit soort bericht geplaatst door €d, tijdje niets van hem gehoord…

Bekendmaking omwisselverhouding dividend

Bunnik - Het aantal dividendrechten dat recht geeft op één gewoon aandeel Koninklijke BAM Groep nv (de omwisselverhouding), is vastgesteld op 19,37.

Dit is gebaseerd op een koers van € 3,8747; de naar volume gewogen gemiddelde koers van alle op Euronext Amsterdam verhandelde aandelen Koninklijke BAM Groep nv op 26, 29 en 30 april 2024. Dit vertegenwoordigt 1/19,37 aandeel Koninklijke BAM Groep nv met een waarde van € 0,20.

52,0 procent van de aandeelhouders heeft gekozen voor dividend in aandelen. Dit komt overeen met de levering van 7.216.389 gewone aandelen, die BAM momenteel houdt als ingekochte eigen aandelen (treasury shares).

Betaling van het contante dividend of levering van de aandelen zal op 8 mei 2024 plaatsvinden. BAM zal aandelen inkopen om verwatering tegen te gaan.
HenkdeV
0
quote:

Zwijnash schreef op 1 mei 2024 13:34:

[...]

Mooi deze is wel te overtreffen
En dat zal wel moeten ook.
Krijg het hier niet zo warm van.
Dar geldt ook voor de afgegeven marge voor het gehele jaar van 4,5%.
Moet echt hoger.

Over geheel 2023 was de marge 4,9%.:

Koninklijke BAM Groep nv heeft in 2023 een sterke prestatie geleverd met een gecorrigeerde EBITDA van € 304 miljoen, overeenkomend met een marge van 4,9 procent.
931 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 47 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 mei 2024 17:35
Koers 3,704
Verschil +0,022 (+0,60%)
Hoog 3,730
Laag 3,676
Volume 1.327.485
Volume gemiddeld 1.364.452
Volume gisteren 932.488

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront