Luxemerken helpen L'Oréal vooruit

Door AFN op 2 november 2017 18:48 | Views: 719

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Cosmeticabedrijf L'Oréal heeft het in het derde kwartaal meer opbrengsten in de boeken gezet dan vorig jaar. Vooral luxemerken als Kiehl's, Lancôme, Giorgio Armani en YSL Beauty deden het beter. De Aziatische markt was de belangrijkste groeimotor, zo bleek donderdag.

De omzet van L'Oréal ging met 5,1 procent omhoog op vergelijkbare basis en kwam uit op 6,1 miljard euro. De luxemerken groeiden met 11 procent het hardst.

Massamarktmerken als Maybelline deden het minder met een groei van 2,3 procent. In de Verenigde Staten en Frankrijk heeft de consumentenproductendivisie het het moeilijkst.

L'Oréal stelt dat de meeste groei uit nieuwe markten als Azië, Latijns-Amerika en Oost-Europa komt. De omzet uit onlineverkopen hielp ook mee. Die groeide met meer dan 30 procent.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.