Hermando schreef op 3 januari 2019 08:15:
Beleggen gaat niet meer om fundamenten, maar potje interessant doen.
Even gillen over Apple of Tesla, en markt gaat onderuit.
21e eeuw is aandelenhandel overgestapt naar social media handel.
Krantenoplage verdwijnen. Publieke omroep verdwijnt uit beeld.
Facebook, youtube, Instagram, Snapchat, Netflix, Twitter, Alibaba, Tencent, Disneymovies.
Zij worden de Media en bepalen de koersverloop van een aandeel.
Je schreeuwt bearish en markt klapt in elkaar. Je roept oorlog, en depressie begint en goud en bitcoins worden opgeslagen.
De oude garde (analisten, Moodys, S&P, goeroes) proberen vast te houden aan hun principes en hun bestaansrecht, maar ook zij verdwijnen.
Algoritmes, snelle processors maken deel uit van de handel.
Adviezen worden niet meer opgevolgt of belangrijk gevonden, maar om hun bestaansrecht te geven, zullen ze proberen de belegger te beinvloeden.
Meeste aandelen zijn 50% onderuit gezakt in 3 maanden tijd en de adviezen van analisten hebben bewezen dat het tijd is om andere baan te pakken of te creeren, hoe ze met moderne tijd om moeten gaan.
Twitter dat handelsverdrag getekend wirdt en AEX vliegt naar 500, terwijl NL economie er goed voor staat zouden we al ver boven 500 moeten staan..
Twitter, facebook, youtube, instagram.... zijn de nieuwe analisten.