ZAANDAM (AFN) - Supermarktconcern Ahold Delhaize zet een nieuw 'laboratorium' op om nieuwe technologische foefjes voor in de supermarkten te ontwikkelen. Het moederbedrijf van Albert Heijn gaat daarvoor intensiever samenwerken met de Chinese leverancier van elektronische prijskaartjes Hanshow Technology.
Ahold Delhaize wil nog dit jaar honderd van zijn Albert Heijn-winkels hebben uitgerust met elektronische prijskaartjes. Die bieden volgens het concern allerlei nieuwe technologische mogelijkheden. Daarbij valt onder meer te denken aan betalen met de mobiel en automatische afprijzingen van versproducten als die hun uiterste houdbaarheidsdatum naderen. Samen met Hanshow onderzoekt het concern nu de mogelijkheden in een gezamenlijk 'innovatielab'.
Hanshow levert sinds vorig jaar al elektronische prijskaartjes voor vestigingen van Delhaize in België en Albert Heijn in Nederland. Als onderdeel van de nieuwe samenwerking nemen voortaan alle Europese ketens van Ahold Delhaize elektronische kaartjes van Hanshow af. Dat laatste bedrijf verhuist bovendien zijn Europese hoofdkantoor naar de regio rond Amsterdam.
Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
Beter jaren te laat dan nooit. Mooie manier om de voedselverspilling tegen te gaan.
Nieuwe kaartjes zijn te klein. Zelfs met leesbril moeilijk te lezen, zeker onderin het schap, of met dat tegenwoordige 'sfeerlicht'.
En zelfscannen weiger ik principieel.
Wat een digitale vooruitgang boekt AHD; een topbedrijf met uitstekende vooruitzichten. Daar moeten we het toch wel van hebben; bedrijven die zich onderscheiden; in positieve zin!