Mnuchin verwacht geen recessie in VS

Door AFN op 15 maart 2020 16:23 | Views: 16.633

Mnuchin verwacht geen recessie in VS

WASHINGTON (AFN/BLOOMBERG) - De Amerikaanse minister van Financiën Steven Mnuchin verwacht niet dat de Verenigde Staten in een recessie terechtkomen door de uitbraak van het nieuwe coronavirus. Hij voorziet juist een sterke opleving van de economie in de tweede helft van het jaar, zei hij tijdens interviews met de Amerikaanse nieuwszenders ABC en Fox News.

Die opleving komt er volgens Mnuchin als het virus onder controle is. Amerikaanse bedrijven zuchten onder de maatregelen rondom het virus wereldwijd en de beurskoersen kregen het afgelopen week zwaar te verduren. Toen die vrijdag weer hard opliepen nadat president Donald Trump de noodtoestand had uitgeroepen, tweettte Trump dat het de grootste stijging van de beurskoersen op één dag ooit was. Volgens Mnuchin richt Trump zich op de beurs omdat "dat een indicator voor de economie is die mensen vertrouwen geeft".

Eerder dit weekend liet Mnuchin tijdens een persconferentie al weten dat een noodwet om tot 8 miljard dollar extra uit te geven en een plan voor economische steun aan het bedrijfsleven dat door het Huis van Afgevaardigden is aangenomen maar nog niet door de Senaat heen is, "de eerste twee innings zijn" van een honkbalwedstrijd. "Er is nog veel meer dat we samen met het Congres moeten doen. We zullen zorgen dat de economie zich herstelt."

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

104 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 » | Laatste
BW2017
0
Morgen gewoon omhoog....

Koopmoment is nu ingezet , beurs loopt altijd vooruit. Over 2 weken - 3 weken begint het normale leven weer en raakt het virus naar de achtergrond.

Iets waar mogelijk ook nog herstel in zit de komende weken is de Olie.
De landen die voor dat spanningsveld hebben gezorgd , hebben ook geen baat bij deze lage koersen.

PietP
0
Wel een terecht punt. De beurs is een graadmeter van vertrouwen, ook in de politiek.
En die lijkt nu wereldwijd in actie te komen om de corona epidemie zo effectief mogelijk te bestrijden. Dus stijgen de beurzen, die eerder een terechte waarschuwing gaven aan de politiek: "Act now and do it decisive!"
[verwijderd]
3
Over twee of drie weken begint het normale leven weer?

Ai, dan heb je echt een heel groot flatgebouw voor je hoofd.
[verwijderd]
0
Klopt Mark84 het is te simpel om te denken dat het morgen over is
Dit eerste half jaar is een groot probleem en kunnen we ook niet meer inhalen
Maar ga er niet van uit dat dit het hele jaar duurt
Dus zal er vanaf de tweede helft wel een opleving komen verwacht ik
BW2017
0
quote:

Houtenmuur schreef op 15 maart 2020 16:35:

Over twee of drie weken begint het normale leven weer?

Ai, dan heb je echt een heel groot flatgebouw voor je hoofd.
En jij een houtenmuur?

MarkyMark84
0
Europa komt 100 procent zeker in een recessie. Veel andere landen zullen de schade gaan voelen. Winsten zullen uitblijven. Ik hoor op mijn werk nu al hondeden klanten die in liquiditeitsproblemen komen. We zitten net aan het begin. Hoe hoog kunnen we de schulden op laten lopen om iedereen te redden? Dit gaat noooit zonder recessie weer op rolletjes lopen
[verwijderd]
0
quote:

valeo325 schreef op 15 maart 2020 16:36:

Klopt Mark84 het is te simpel om te denken dat het morgen over is
Dit eerste half jaar is een groot probleem en kunnen we ook niet meer inhalen
Maar ga er niet van uit dat dit het hele jaar duurt
Dus zal er vanaf de tweede helft wel een opleving komen verwacht ik
Afhankelijk van:
- de omgang met de vluchtelingencrisis.
- hoeveel schade Zuid-Europese economiën oplopen (en België).
- BREXIT.
- stikstofcrisis.
- oliecrisis.
- oorlog tussen Amerika en Iran (dat op punt van beginnen staat).

Er speelt nogal wat dat voor bepaalde bedrijven zeer nadelig zal uitpakken, en voor bepaalde sectoren voordelig.

Onrust in Europa is nimmer goed voor de VS.
Bezoeky
0
Amerika weet totaal niet wat hun boven het hoofd hangt ten aanzien van het Corona virus.
Ik denk dat miljoenen Amerikanen het virus zullen krijgen met alle gevolgen van dien.
Wanneer er ergens een recessie komt, dan is het wel in Amerika.
Tevens enorme overgewaardeerde tech aandelen.
[verwijderd]
0
China heeft er 3 maanden over gedaan, met heel veel draconische maatregelen, om de boel een beetje te stabiliseren. Hoe de USA aan 3 weken komt is een raadsel. Donderdagavond ging er nog 1000 miljard in de Repo markt......en Duitsland maakt 4000 miljard vrij...... lijkt mij dat de boel op instorten staat en zodra er Italiaanse toestanden overal in Europa en de USA ontstaan gaat het helemaal mis.
pietje-2005
1
Maar, . . ze pompen toch ongelimiteerd geld in de zaak ?? ;-)
Of wordt dat gelijk weggesluisd ?
Go Go Go !
0
quote:

IceBear1 schreef op 15 maart 2020 16:55:

China heeft er 3 maanden over gedaan, met heel veel draconische maatregelen, om de boel een beetje te stabiliseren. Hoe de USA aan 3 weken komt is een raadsel.
....
“Hoe de USA aan 3 weken komt is een raadsel” ... Staat ook nergens in het artikel. Je haalt wat zaken door elkaar :-)

DeBlauweRidder
0
quote:

Houtenmuur schreef op 15 maart 2020 16:35:

Over twee of drie weken begint het normale leven weer?

Ai, dan heb je echt een heel groot flatgebouw voor je hoofd.
Hahaha, ik kan de like knop nergens vinden. Je hebt wel gelijk ... een heel groot flatgebouw :)

BW2017
0
quote:

DeBlauweRidder schreef op 15 maart 2020 17:04:

[...]

Hahaha, ik kan de like knop nergens vinden. Je hebt wel gelijk ... een heel groot flatgebouw :)

Zit gewoon rechts boven in het tekstvakje.

Let nu maar op, deze week gaan de beurzen herstel laten zien .

Ik zeg niet dat over 3 weken alles voorbij is, ik zeg dat het na de achtergrond verdwijnt.
De weg die nu in is gezet is de juiste, en dat ga je ook terug zien op de beurs.
Alexander
0
Iets vinden en iets zeggen met belang op een hoger doel loopt in dit geval niet gelijk, 1 doel: negatieve self fulfilling professie voorkomen dat we in een recessie komen dus wat doe je dan? gewoon krachtig het omgekeerde beweren.
[verwijderd]
0
er komt een mega recessie,de enige hoop is of een geneesmiddel of een vaccin kans nihil maar laten we hopen
[verwijderd]
3
quote:

Go Go Go ! schreef op 15 maart 2020 17:04:

[...]

“Hoe de USA aan 3 weken komt is een raadsel” ... Staat ook nergens in het artikel. Je haalt wat zaken door elkaar :-)

Het USA verhaal is nergens op gebaseerd, denk gewoon gebakken lucht optimisme. Ik hoop dat het echt binnen 3 weken weg is, maar in de maanden dat het virus te stoppen was koste een test 3500 dollar, daarna hadden ze een mislukte test ontwikkeld, nu uit eindelijk wanneer duizenden Amerikanen met het virus rond lopen is het gratis....het lijkt wel een 3de wereldland.
[verwijderd]
0
Maandag gaan we keihard omlaag.
Italie is zo hard geraakt als de banken daar gaan wankelen,
dan gaan we dat merken.

"De Amerikaanse minister van Financiën Steven Mnuchin verwacht niet dat de Verenigde Staten in een recessie terechtkomen door de uitbraak van het nieuwe coronavirus."

Er staat verwacht, iedereen weet dat 2020 een recessie gaat worden
vraag is alleen maar hoe erg die gaat worden.
Als je een beetje het nieuws bijhoud dan heb je dat wel door.

Als het niet maandag wordt dan later in de week en veel heftiger
dan afgelopen week.
We moeten nu nog het nieuws uit de VS verwerken wanneer daar
het effect van het corona virus het nieuws gaat domineren.

"Volgens Mnuchin richt Trump zich op de beurs omdat dat een indicator voor de economie is die mensen vertrouwen geeft"
Wat een onzin!!!

Gaat nog maanden duren na China is het nu Europa en daarna de VS.
of wonen er aliens in de VS?
104 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.