ATLANTA (AFN/BLOOMBERG) - Coca-Cola blijft profiteren van zijn strategie om meer frisdranken met minder suiker te verkopen, zoals de suikervrije variant Coca-Cola Zero. Dat zorgde in het derde kwartaal andermaal voor hogere opbrengsten voor het Amerikaanse frisdrankbedrijf. Ook buiten de eigen landsgrenzen deed Coca-Cola goede zaken.
De omzet over de afgelopen drie maanden van Coca-Cola steeg met 8 procent tot 9,5 miljard dollar. Qua volumes was sprake van een groei met 2 procent. Op eigen kracht, dus zonder het effect van onder meer wisselkoersen, boekte Coca-Cola een omzetgroei van 5 procent. Dat was meer dan de ruim 4 procent groei die in doorsnee werd voorzien.
In de Verenigde Staten verdubbelde alleen al de omzet van Coca-Cola Zero op jaarbasis. De frisdrankmaker heeft zijn strategie afgestemd op de steeds grotere vraag naar gezondere drankjes. Coca-Cola is door de goede resultaten iets positiever over de operationele winst voor dit jaar.
Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
Gezond? Coca-Cola Zero? Nee, het is ongezond en bovendien ranzig. Bijzonder dat mensen het willen drinken. Ik heb een paar keer op en het is echt afschuwelijk vies.
Over smaken en kleuren.....
en graag een link naar officiële studies die bewijzen dat dit product ongezond is.
Uiteindelijk bedoelen ze ook de andere merken die cola in zijn portefeuille heeft die bekend staan als gezond of het imago er van hebben.