Hugo44 schreef op 24 januari 2020 12:29:
Nog een paar opmerkingen, over tien jaar is nu echt niet te voorspellen, wat wel kan is zien wat nu goed verkoopt en dat is eigenlijk alleen Tesla's en Kia/Hyundai. Ook de BMW i3 verkoopt wel goed, maar is wat duurder, Mini komt er nu ook aan, beide met beperkt bereik maar wel een goed product en image. Jammer dat BMW zo traag is met uitbouw van het elektrische gamma.
[/quote]
[quote alias=Hugo44 id=12072322 date=202001241229]
Batterijtechniek ontwikkelt zich supersnel en de grondstoffen zijn er in overvloed, de prijs zakt en de duurzaamheid blijkt veel beter dan werd verwacht.
[/quote]
[quote alias=Hugo44 id=12072322 date=202001241229]
Omslag voor bestaande autofabrikanten lijkt simpel maar is financieel toch wel een probleem. Ze kunnen heus wel miljarden investeren, maar ze moeten vele tientallen miljarden afschrijven op hun bestaande technologie. Een elektrische auto is goedkoper te maken maar er wordt onderschat hoezeer Tesla een software-bedrijf is, dat naast de eigen laadstructuur een totaalplaatje kan leveren met zonnedaken en thuisopslag. De klant kiest (net als bij Apple) soms liever voor 1 adres. Tesla is cool, dat is toch ook wel een factor.
[/quote]
[quote alias=Hugo44 id=12072322 date=202001241229]
Fuel cell voor auto's is trouwens een doodlopende weg, gepromoot door fabrikanten en oliemaatschappijen die hun service-business zien opdrogen.