PARIJS (AFN/RTR) - Vliegtuigbouwer Airbus heeft 4 miljoen mondkapjes uit China ingevlogen naar Spanje. De Franse onderneming heeft een luchtbrug tussen Europa en China georganiseerd om beschermende uitrusting voor medisch personeel te leveren.
De vrachtvluchten zullen naast Spanje ook Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk van nieuwe mondkapjes uit China voorzien om de strijd tegen het nieuwe coronavirus voort te zetten. De vluchten worden uitgevoerd van en naar een Airbus-locatie in de Spaanse gemeente Getafe. Het is nog onduidelijk hoe de mondkapjes uit Spanje richting de andere Europese landen worden vervoerd.
Airbus voert de vluchten uit met zijn passagiersvliegtuig van model A330-200. Dat toestel is speciaal omgetoverd tot een cargovliegtuig met een capaciteit voor 45 ton vracht voor het transport van mondkapjes.
Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
Dit nieuws heeft naar mijn mening weinig tot geen effect op desbetreffende aandelen, het gaat hier namelijk meer om goodwill dan een verdienmodel. De vleigmarkt zal echt nog wel maanden op slot blijven en vele malen harder worden getroffen dan alle andere sectoren. Tevens staan ze onder druk door de steeds strengere klimaatwetgeving en het besef dat vliegen geen groeimarkt is op de lange termijn. Huidige koers is veel te hoog en ik zie airbus dan ook snel naar de 60 a 55 euro gaan (niveau 2016, niet zo gek dus.
Airbus zal dezelfde weg volgen als concurrent Boeing, terug omhoog. Vliegtuigreizen voor toeristische doeleinden zullen afnemen, die van de cargo zullen toenemen. Passagiersvliegtuigen kunnen ook snel omgebouwd worden naar vrachtvliegtuigen, en geen enkel land kan zonder. Verder zullen zowel de VS als de EU er alles aan doen om deze 2 hun hoofden boven water te houden.
Als dit corona ding is geweken, zullen hele volksstammen weer lekker met het vliegtuig naar exotische bestemmingen op vakantie gaan. Zeker nadat ze weken, misschien wel maanden of jaren opgesloten hebben gezeten door de corona uitbraak.
IceBear1: Vergeet niet dat ook u gebruik maakt van vliegtuigreizen naar exotische bestemmingen, indien u bijvoorbeeld exotisch fruit koopt. Of gaan we ook stoppen met het eten van exotisch fruit?
@plof,
Gaan we dan fietsen of varen naar de andere kant van de oceaan? Je denkt toch niet dat de VS of de EU het luchtverkeer aan China weggeven.
Nogmaals, cargo zal blijven, maar zeker niet groeien, passagiers zal IMPLODEREN voor zeer lange tijd.
Uitkomst: De luchtvaart met hun flinterdunne marges en torenhoge schulden = bankroet.
Ik hoor graag van je mocht je dit niet snappen.
Plof,
Waarom? De mensen zijn nu bezig met de verbouwing van de badkamer en het verven van de woning. ALS dit voorbij willen ze op reis. Menig loonslaaf merkt niets van een crisis.
Serieus? Dit is em. Ontslagen nemen bizar toe, zie cijfers US gister, legendarisch extreem slecht. Pensioenen worden geslacht.
En de luchtvaart krijgt de allerhardste klappen nu en straks. Lees de balans van KLM even, het is over ondanks tijdelijke noodsubsidie.
Bijna de helft van een partij van 1,3
miljoen mondkapjes die Nederland heeft
geïmporteerd uit China,voldoet niet aan
de veiligheidseisen van TNO.De FFP2-
maskers worden door medewerkers in de
zorg gebruikt bij de behandeling van
ernstig zieke coronapatiënten.
De afgekeurde mondmaskers zijn volgens
een bron van bedroevende kwaliteit.Ze
passen niet goed om het gezicht of
hebben slecht functionerende filters,
die virusdeeltjes moeten tegenhouden.
De mondkapjes waren al uitgedeeld aan
ziekenhuizen,maar worden teruggehaald,
zegt het ministerie van VWS."Wij hebben
geen overzicht of ze gebruikt zijn.
De toeristische industrie verlangt bij een boeking betaling vooraf en er wordt op het onbeschofte af een annuleringsverzekering aangeprezen want stel je voor dat... Als de reisorganisatie annuleert dan blijkt dat zij zelf geen verzekering hebben afgesloten maar krijg je een tegoedbon. De periode dat zo'n tegoedbon ingewisseld kan worden is vrij kort. Van 6 maanden tot maximaal 1 jaar afhankelijk van de reisorganisatie. Het is een tegoedbon in euro's en geen tegoedbon om alsnog de geboekte vakantie te verkrijgen. Een 100% gelijkwaardige vakantie zal tegen die tijd veel duurder zijn waardoor er bijbetaald moet worden. Er is nog een punt want een verse betalende klant levert het meer op dan klanten waar het geld al van geïnd is en hiermee bedoel ik de trotse houder van een tegoedbon. Dus wie gaat er voor..
Voor de luchtvaartmaatschappij op zich maakt dit niets uit, klanten zijn er evengoed wel. Maar de reisbranche zit hun klanten met tegoedbonnen, vouchers of hoe je het ook noemt, een ongelooflijke oor aan te naaien. Vooraf betalen met I-DEAL... veilig voor de reisorganisatie, niet voor de klant.
Bericht geeft aan dat je beter mondkapje kan dragen dan dat RIVM en Media zeggen dat het niet werkt.
Ook al werkt het 0,001%... elke bescherming moeten ze promoten ipv belachelijk te maken.