Coca-Cola biedt 4000 werknemers vertrekregeling aan

Door AFN op 28 augustus 2020 14:14 | Views: 3.218

ATLANTA (AFN/BLOOMBERG) - Frisdrankmaker Coca-Cola biedt werknemers in Noord-Amerika een vrijwillige vertrekregeling aan. De onderneming staat voor veranderingen bij zijn frisdranktak en een banenreductie is onderdeel van de strategie.

In de regeling is plek voor minstens 4000 medewerkers. In eerste instantie gaat het om werknemers in de VS, Canada en Puerto Rico. Ook in andere landen zullen regelingen worden getroffen. Het bedrijf rekent 350 miljoen dollar tot 550 miljoen dollar kwijt te zullen zijn aan ontslagvergoedingen. Coca-Cola sluit ontslagen ook niet uit.

De frisdrankmaker heeft zijn strategie afgestemd op de steeds grotere vraag naar gezondere drankjes. Verder is het bedrijf onderwerp van gesprek in de milieudiscussie over wegwerpflesjes. Die zet Coca-Cola en sectorgenoten voor uitdagingen.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

6 Posts
thisismine
2
Van mij mag Coca-cola company failliet gaan. Je wordt kotsmisselijk van hun politiek correcte reclames, alsof de zwarte mens heel het wereldgebeuren bepaald. Ze vergeten wie hun dikke management salaris ophoest en ik hoop dat ze daarvoor gestraft worden.
FlashHenk
6
quote:

all together schreef op 28 augustus 2020 14:41:

Van mij mag Coca-cola company failliet gaan. Je wordt kotsmisselijk van hun politiek correcte reclames, alsof de zwarte mens heel het wereldgebeuren bepaald. Ze vergeten wie hun dikke management salaris ophoest en ik hoop dat ze daarvoor gestraft worden.
Dit is niet alleen een zeer arrogante maar ook nog eens een heel domme uitspraak. Coca-Cola is actief in bijna alle landen ter landen, en heeft dus ook bijna alle mensen ter wereld als (potentiële) klant. Het zal u misschien verrassen dat die mensen niet allemaal roomblank zijn, maar die fout ligt bij u en niet bij dit bedrijf. Het is dus niet alleen logisch maar ook zakelijk verstandig dat zij ervoor kiezen hun producten te vermarkten met een image dat recht doet aan de verscheidenheid van deze wereld. Coca-Cola zal namelijk in eerste plaats een goed resultaat weg willen zetten voor hun aandeelhouders, en een dollar of euro is nu eenmaal kleurenblind. Als u denkt dat Coca-Cola's salarissen in merendeel betaald worden door roomblanke klanten zal u nog vreemd opkijken als u zich eens zou verdiepen in de geografische omzetverdeling van dit bedrijf. Mocht uw tere zieltje het toch niet kunnen verdragen dat er ook gekleurde of Aziatische mensen voorbij huppelen in een reclame, kunt u altijd nog een ander zoetig drankje proberen. Of u kunt natuurlijk ook augurkenvocht proberen, dat past wel goed bij uw verzuurde persoonlijkheid. Dat, of u slaat de reclames voortaan gewoon over.
PietP
0
CocaCola geeft helemaal niet om mensenrechten en volgt altijd de makkelijkste weg. Wat ze bv in India flikken (waterroof en zware vervuiling) is helemaal misdadig. De levens van arme Indiase bevolking don't matter!
Mr.Windows
2
quote:

all together schreef op 28 augustus 2020 14:41:

Van mij mag Coca-cola company failliet gaan. Je wordt kotsmisselijk van hun politiek correcte reclames, alsof de zwarte mens heel het wereldgebeuren bepaald. Ze vergeten wie hun dikke management salaris ophoest en ik hoop dat ze daarvoor gestraft worden.
Wel grappig om als naam All together te gebruiken maar Coca-Cola failliet te willen laten gaan vanwege....de reclame's.
Speciaal voor jou of (waarschijnlijk u) de laatste reclame-campagne (in coronatijd) en rond 2:00 minuten kunt u een roomblanke mensen zien maar voor de rest alle kleuren die in de wereld voorkomen.
www.youtube.com/watch?v=SjPb_hZBH3E

En Coca Cola is een topbedrijf en ze doen het op een correcte manier!

Erg jammer om zo'n lage post te lezen en hopelijk bied u uw excuses aan.

En als disclaimer ik ben niet bruin of donker en ik zit long in Coca Cola en Pepsi ;)
[verwijderd]
0
quote:

PietP schreef op 28 augustus 2020 15:30:

CocaCola geeft helemaal niet om mensenrechten en volgt altijd de makkelijkste weg. Wat ze bv in India flikken (waterroof en zware vervuiling) is helemaal misdadig. De levens van arme Indiase bevolking don't matter!
Maar ondertussen wel producten blijven kopen uit arme landen waar ze geproduceerd worden.

Europa is rijk geworden.. . En niet omdat wij zo meegaand zijn met India China, Indonesie, maar omdat wij rijk willen blijven, ten koste van andere....

Vervuiling, CO2.... dat kun je allemaal toerekenen aan Europa, Amerika. Wij willen pensioen, zorg, welvaart, huis, auto, eten en ten koste van arme landen.

Ik zou zeggen.... doneer je salaris of ruil je salaris in met iemand uit India, China, Indonesie dan krijg je van mij een duimpje.

Traveler@repair
1
Coca-Cola is marketing technisch een pracht voorbeeld hoe je slagen kan. Doen ze TOP !!
Dat het product verslavend is en plakt en o.a. diabetis veroorzaakt in voornamelijk opkomende landen is een feit. Het dan verkopen als sprankelend en fris enz. is etisch verwerpelijk, maar is wel succesvol gebleken. Wereldwijd. Deden ze fanta- fantastisch.
6 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.