Meer vraag naar breedband door thuiswerk helpt Comcast

Gepubliceerd op 29 oktober 2020 13:16 |

PHILADELPHIA (AFN) - Het Amerikaanse entertainment- en kabelbedrijf Comcast heeft in het derde kwartaal opnieuw geprofiteerd van de gestegen vraag naar breedbandinternet door het vele thuiswerken in coronatijd. Daardoor konden de klappen voor de entertainmenttak van het bedrijf, met bioscoopfilms en pretparken, enigszins worden verzacht.

De totale omzet viel 5 procent lager uit op jaarbasis, op 25,5 miljard dollar. De nettowinst bedroeg 2 miljard dollar, een daling van ruim 37 procent vergeleken met een jaar eerder. Volgens Comcast kwamen er in de afgelopen periode 633.000 klanten voor snel internet bij, een record. Bij de entertainmenttak NBCUniversal gingen de zaken juist zeer moeizaam omdat door de crisis bioscopen en pretparken werden gesloten en er dus veel minder inkomsten binnenkwamen.

Comcast is ook het moederbedrijf van de Britse betaalzender Sky. Het concern lanceerde eerder dit jaar zijn eigen streamingdienst Peacock om zo de concurrentie aan te gaan met bijvoorbeeld Netflix, Amazon en Walt Disney.

Er zijn (nog) geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.