Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.748 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 384 385 386 387 388 » | Laatste
gbakl
0
quote:

BackFire4 schreef op 15 juni 2018 16:51:

In de eerste vijf kwartier alweer 3% van de uitstaande aandelen verhandeld, daarbij even ruim boven de weerstand van $360 uitgekomen. Begint verdacht veel op de definitieve capitulatie van de shorts te lijken.

Voor elke met verlies geproduceerde auto wordt een dollar op de koers gezet ;)
nogmaals mijn mening: veel zgn "shorters" zitten in een consortium van
hedgefunds en die pakken eerst de uptrend mee omdat de markt nu eenmaal bestaat uit veel positivo's die onmiddellijk reageren op de propaganda van Musk.
m.a.w. eerst wordt de koers max opgejaagd en als EINDELIJK de fut er een beetje uit is dan komt er een acute downtrend die ook weer overdreven en aangejaagd wordt en omdat het kapitaal en de macht groot is van deze partijern weten ze exact de omslagmomenten te timen...dus kassa.
ook de turbo-stoplosses helpen hierbij serie short/361 (Commerzbank) is vrijdag alweer uitgestopt.

VRAAG:

www.iex.nl/Aandeel-Koers/350000520/Te...

waarom zouden er geen actuele turbo long series aangemaakt worden waardoor er vrijwel geen hoge hefboom turbo-longs zijn...
in tegenstelling tot de turbo-shorts die ook regelmatig uitgestopt worden de laatste tijd met die hallelujah koersen vh aandeel.

dit gaat natuurlijk weer een keer omslaan en 360USD zal een behoorlijke uitdaging worden om echt te doorbreken...

gbakl
0
www.iex.nl/Aandeel-Koers/350000520/Te...

bij de BNP turbo's is de verhouding helemasal zoek tussen turbo-longs en turbo-shorts....

iemand een idee waarom ???

(afgezien vd koersontwikkeling natuurlijk maar bij volatiele aandelen worden er normaliter steeds weer nwe turbo series aangemaakt om de hefboom op peil te houden en de koers te volgen...)
DeZwarteRidder
0
quote:

gbakl schreef op 16 juni 2018 09:00:

www.iex.nl/Aandeel-Koers/350000520/Te...

bij de BNP turbo's is de verhouding helemasal zoek tussen turbo-longs en turbo-shorts....

iemand een idee waarom ???

(afgezien vd koersontwikkeling natuurlijk maar bij volatiele aandelen worden er normaliter steeds weer nwe turbo series aangemaakt om de hefboom op peil te houden en de koers te volgen...)
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen, daar is Tesla een mooi bewijs van.
[verwijderd]
1
quote:

gbakl schreef op 16 juni 2018 09:00:

www.iex.nl/Aandeel-Koers/350000520/Te...

bij de BNP turbo's is de verhouding helemasal zoek tussen turbo-longs en turbo-shorts....

iemand een idee waarom ???

(afgezien vd koersontwikkeling natuurlijk maar bij volatiele aandelen worden er normaliter steeds weer nwe turbo series aangemaakt om de hefboom op peil te houden en de koers te volgen...)
Dat is inderdaad opvallend. Wie weet is het laksheid. Het zal vast niet bedoeld zijn om beleggers tegen zichzelf in bescherming te nemen, dan zouden ze beter die hele turbo-handel opdoeken.

Ik lees op veel draadjes (volgens mij ook op deze) overigens regelmatig over "turbo-jagen", m.a.w. het bewust laten afgaan van stop losses. Ik kan me daar in het algemeen en zeker specifiek bij Tesla echter niets bij voorstellen; gisteren is in de eerste vijf kwartier voor een tegenwaarde van bijna $2 miljard aan aandelen verhandeld. Ik geloof er geen snars van dat partijen zich daar met honderden miljoenen in zouden mengen om misschien een paar duizend in Amsterdam genoteerde turbootjes te laten knallen. Zoiets lijkt me een irrationele en paranoïde gedachte.
gbakl
0
Dat laatste moet ik eigenlijk wel met je eens zijn hoewel ook citi-bank aanwezig is in de turbo-handel en er ook optie-serie belangen mee kunnen spelen...

als je echter de miljoenen/miljarden belangen afweegt kan die hoge omzet (1e uur koersvorming) ook voor een groot deel juist uit die hedgefund hoek komen.
ik vermoed dan ook dat de koers zo lang mogelijk rond de 360 moet blijven hangen en dan sterk kan/mag dalen.

is ook maar een inschatting...:)
gbakl
0
shortsell.nl/short/AirFrance-KLM/90/a...

AF/KLM:

volgens dit shortsell register AFM is dat belang alleen maar groeiende
en zijn er dus enorme belangen en krachten binnen die handel.

bij Tesla vermoed ik hetzelfde maar heb er geen statistieken van.
gbakl
0
en vervolgens is de vraag hoe al die hedgefund-partijen blijkbaar naadloos samen kunnen werken via een flitshandel-centrale die alle belangen blijkbaar bundelt zodat ze elkaar niet tegenwerken.

maar dit zal ook wel onder mijn paranoia vallen :)
DeZwarteRidder
0
quote:

gbakl schreef op 16 juni 2018 10:19:

en vervolgens is de vraag hoe al die hedgefund-partijen blijkbaar naadloos samen kunnen werken via een flitshandel-centrale die alle belangen blijkbaar bundelt zodat ze elkaar niet tegenwerken.

maar dit zal ook wel onder mijn paranoia vallen :)
Hedgefunds gunnen elkaar het licht in de ogen niet, dus dat valt zeker onder paranoia.
gbakl
0
mijn paranoia zegt dat die splinterpartijen in het hedgefund-circuit
regelmatig blind-dates hebben om hun belangen te bundelen omdat er
zoveel kapitaal op het spel staat dat ze wel moeten.
is ook een heel lucratieve handel als je steeds de goede timing kunt bewerkstelligen dat een koersstijging omslaat in daling en andersom.

en zeker bij enorm volatiele aandelen.
[verwijderd]
0
quote:

gbakl schreef op 16 juni 2018 10:12:

shortsell.nl/short/AirFrance-KLM/90/a...

AF/KLM:

volgens dit shortsell register AFM is dat belang alleen maar groeiende
en zijn er dus enorme belangen en krachten binnen die handel.

bij Tesla vermoed ik hetzelfde maar heb er geen statistieken van.
Per 31/5 waren er 39 miljoen aandelen geshort, op een totaal uitstaand aantal van 169 miljoen.

www.nasdaq.com/symbol/tsla/short-inte...

Dat totaal uitstaand aantal neemt overigens stelselmatig toe door het toekennen en uitoefenen van personeelsopties en het converteren van obligaties, zie o.a.:

files.shareholder.com/downloads/ABEA-...

De gegevens op shortsqueeze.com zijn misschien actueler, maar die site lijkt momenteel uit de lucht.

Je kunt in ieder geval op je vingers natellen dat de short interest per 15/6 zal zijn gedaald, tenzij de absurde recente stijging alleen veroorzaakt zou zijn door goedgelovige financieel analfabeten met een groene bril op, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
[verwijderd]
0
PS

Volgens onderstaand verhaal zullen de gegevens op shortsqueeze overigens niet actueler zijn:

www.nasdaqtrader.com/Trader.aspx?id=S...

Pas op 26 juni nabeurs zal blijken hoeveel de short interest gedaald is. Tot die tijd zal de koers het vooral moeten hebben van een voortzetting van de stroom aan slappe, veelal niet gekwantificeerde lulverhaaltjes.

De eerste "harde" data zijn pas begin juli weer te verwachten (Q2 productiecijfers). Het zou me niet verbazen als de absolute geproduceerde aantallen weer sterk achter blijven bij de verwachting, maar daar weet Elon vast wel weer een positieve spin aan te geven. Daarnaast, al zouden ze momenteel structureel 5k M3's produceren en er een acceptabele winstmarge op maken, dan nog is het aandeel wat mij betreft een aantal keer overpriced. Dat blijkt echter totaal irrelevant in de sprookjeswereld van Tesla-beleggers.
gbakl
0


"De eerste "harde" data zijn pas begin juli weer te verwachten (Q2 productiecijfers)."

wordt een harde landing van Musk's propaganda
of
een soft landing omdat de vooruitzichten onverminderd rooskleurig
worden afgeschilderd.....as usual.

www.youtube.com/watch?v=xvqeSJlgaNk

:)
gbakl
0
finance.yahoo.com/news/first-dual-mot...

nog maar wat extra propaganda ertegenaan, dat er hele volksstammen wachten op de 35K versie dat lees je nergens meer...
payback time !
[verwijderd]
0
Wel significant dat er ineens een 4e lijn staat, de 2e voor Model 3. Of die van begin tot eind is, of alleen het eind, heb ik nog niet bevestigd gezien.
Tot de aan die 35K (eigenlijk $36K) wagen toekomen, verkopen ze wekelijks 3500+ van die $50K versie en nu dus ook $55K en wellicht ook binnenkort die $75K versie. Hoe je het ook wendt of keert, dat is goede business.
Niet alleen wachten mensen op die $36K wagen, heel veel wagen op de dual motor versie, meest om pats-redenen (niets belangrijker dan 0-60mph) en voor een enkeling winterse omstandigheden.
[verwijderd]
0
Nu maar hopen dat het niet al te hard gaat waaien:

www.marketwatch.com/Story/elon-musk-s...

@Skater

Maak daar maar eens sommetjes bij en beoordeel zelf of een marktkapitalisatie van $60 miljard passend is.

Je kunt je overigens ook afvragen hoe groot de markt uiteindelijk is voor die top end wagentjes, hoe groot is de schare kapitaalkrachtige fanboys eigenlijk?

Wat Nederland betreft, je zult zien dat er opeens heel wat minder fans zijn zodra de "Tesla-tax" is ingevoerd, zoals ook bij plug-in-hybrides gebeurde:

www.vwe.nl/Actualiteiten/Nieuws/verko...

Het hierboven ergens aangehaalde artikel dat vorige week in het FD stond over een wagenparkbeheerder die sterk overwoog zijn reservering voor de mogelijk paar jaar later dan verwacht alsnog te leveren Model 3's waarschijnlijk inruilt voor Hyundai Kona's, omdat die wel geleverd kunnen worden en niet 2x zo duur uit pakken als oorspronkelijk voorgespiegeld duidt daar al op. Die wagenparkbeheerder is vast niet de enige die vanwege loze beloftes over levering en prijs op zoek gaat naar alternatieven.
gbakl
0
tomansky
0
quote:

gbakl schreef op 18 juni 2018 09:22:

www.cnbc.com/2018/06/16/elon-musk-e-m...

een hele geruststelling, dat succes alleen maar
afhangt van "radical improvements"

Musk op zijn best...
Je vergeet voor het gemak even de eerste regel van de email te vermelden:

"It's getting very exciting! All parts of the Model 3 production system are now above 500 and some are almost at 700 cars already. Congratulations to all on making so much progress!"

De 'radical improvements' zijn nodig op 1 onderdeel van de lijn.

[verwijderd]
0
quote:

gbakl schreef op 18 juni 2018 09:22:

www.cnbc.com/2018/06/16/elon-musk-e-m...

een hele geruststelling, dat succes alleen maar
afhangt van "radical improvements"

Musk op zijn best...
Tja, mijn kort door de bocht interpretatie: de huidige productielijn zou in december al 5000 misbaksels per week moeten uit poepen. In een race om wederom een misleidend getal te kunnen noemen (totale productie viel tegen, maar in de laatste 7 dagen etc.) is nu op het parkeerterrein een tent neergezet met een extra productielijn (die compleet overbodig zou moeten om de doelstelling te bereiken) om zodoende kortstondig een leuk productiegetal te kunnen noemen. Direct na dat misleidende bericht kan de productie dan weer worden stilgelegd, om "verbeteringen" aan de productielijn door te voeren.

Op basis van genoemde cijfers zou je op zijn minst 39K geproduceerde M3's verwachten. Ik denk dat het echter al heel wat is als het er meer dan 25K blijken te zijn. Een doorzichtig lulverhaaltje over dat het er in de laatste week 5232 waren en wellicht een hint naar (dankzij vele boekhoudtrucs eenmalige) winstgevend in Q3 en/of Q4 maken de show waarschijnijk compleet.

"The machine that builds the machine" komt mijns inziens neer op een overambitieuze poging van een nieuwkomer om door andere producenten in decennia geperfectioneerde productieprocessen de loef af te steken. Het eindresultaat laat zich raden: veel kwaliteits- en productieproblemen verder komt Elon uit op het optimum: een fabriek zoals alle andere. Geen enkel concurrentievoordeel dus, eerder een nadeel vanwege hoge loonkosten wegens de gekozen locatie...
Millius
0
Uit een Tweet van Elon Musk zaterdag 16 juni bleek dat de assembly line voor de Model 3 Performance al opgezet is. www.teslarati.com/tesla-model-3 ... elon-musk/

Dit is goed nieuws want hij had eerder al laten vallen dat hij pas zou beginnen met het opzetten van de Model 3 Performance assembly line pas als de Model 3 aan 5000 productie-eenheden per week zat. Dit impliceert dus dat de productiedoelstelling al behaald is.
gbakl
1
hierbij is de goedgelovigheid bewezen van de Musk aanhang.
elke tweet is raak....dat doet hij i.d.d. beter dan trump.

achteraf is er geen garantie voor prestaties in het verleden of
opgeklopte voorspellingen voor de toekomst...
7.748 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 384 385 386 387 388 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15 mei 2024 22:00
Koers 173,990
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 103.714
Volume gemiddeld 98.616.796
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront