Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.744 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 ... 384 385 386 387 388 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Japio_ schreef op 1 februari 2019 00:59:

www.ad.nl/zoetermeer/een-ongeluk-met-...

Ook de X had hier geen antwoord op.
Nieuwswaarde omdat het weinig gebeurt terwijl er zoveel kms mee gereden worden :-)
Vaak remt een Tesla op tijd, maar de auto erachter heeft gewoon een menselijke bestuurder die al het opletten en bedienen moet doen. Remweg van dat gebakje is ook vast langer. Maar als je een halve seconden later gaat remmen is het toch een gegarandeerd ongeluk, duw je de X de voorligger in :-)
DNFTT
0
[verwijderd]
0
quote:

Japio_ schreef op 1 februari 2019 09:49:

De impact op de voorzijde van de X lijkt mij iets te groot voor een doortikker.
Vind ik ook hoor. Het kan natuurlijk onverwachts glad geweest zijn. En als het de mist was reed de bestuurder sowieso te hard en te kort erop. Autocoureurs crashen dan zelfs :-)
Er is al decennia een technische oplossing, alle auto's met elkaar laten communiceren.. Maar dat vergt teveel samenwerking tussen fabrikanten of misschien vrezen ze teveel inmenging van overheden.
alexnr75
0
Die foto geeft toch maar een gedeelte weer? Auto nr. 22 was waarschijnlijk niet de voorste auto in de rij.
Op basis hiervan kan je niets zeggen.

Hooguit dat de X een grote kreukelzone heeft :)
[verwijderd]
0
quote:

alexnr75 schreef op 1 februari 2019 13:08:

Die foto geeft toch maar een gedeelte weer? Auto nr. 22 was waarschijnlijk niet de voorste auto in de rij.
Op basis hiervan kan je niets zeggen.

Hooguit dat de X een grote kreukelzone heeft :)
Krankzinnig veilige auto op verschillende manieren. Zelfs als je een voetganger schept, zorgt de motorkap dat die zachter landt.
Tesla's staan bekend om hun radar die onder de auto voor je door kijkt naar degene dáárvoor. Als die hard remt en de auto ertussen heeft geen reactietijd over om een botsing te voorkomen, remt de Tesla uit eigen initiatief al om niet deel te nemen in de kop-staartbotsing die anders onontkomelijk wordt. Er zijn genoeg beelden te vinden van Tesla's, dashcam beelden, die reeds alarm slaan en remmen nog voor je eigenlijk duidelijk is waarom. Erna zie je auto's voor je gaan slippen en rollen. Het lijkt telepathisch maar het is dus letterlijk verder kijken dan de auto voor je.
Deze keer kwam de X er niet mee weg. Waarschijnlijk bijzondere omstandigheden aangezien iedereen eromheen mee deed aan de bende.
Mr sponge
0
Ook een Tesla heeft zijn grenzen net als iedere auto. Je kan 10 auto's vooruit kijken, maar als er geremd moet worden en je staat met 4 wielen op een plaat ijs dan sta je niet optijd stil.
[verwijderd]
0
quote:

Mr sponge schreef op 2 februari 2019 13:32:

Ook een Tesla heeft zijn grenzen net als iedere auto. Je kan 10 auto's vooruit kijken, maar als er geremd moet worden en je staat met 4 wielen op een plaat ijs dan sta je niet optijd stil.
Awww, dat is het liefste dat je ooit over Tesla zei! :-D

Die aankomende Roadster met Space X pakket zou dus koudeluchtstuwers gaan krijgen. Musk grapt dat die van de grond kan komen, even. Met 2,5 ton stuwkracht in enige richting (nozzles zijn makkelijk geplaatst) kun je nog maller accelereren, iets vlotter door een bocht of een muur ontwijken maar in theorie iets harder remmen. Zelfs op ijs. Waar je ook niets aan hebt wanneer echter iemand achter je zit met mindere remmen.
Mr sponge
0
quote:

Skater schreef op 2 februari 2019 23:31:

[...]
Awww, dat is het liefste dat je ooit over Tesla zei! :-D

Die aankomende Roadster met Space X pakket zou dus koudeluchtstuwers gaan krijgen. Musk grapt dat die van de grond kan komen, even. Met 2,5 ton stuwkracht in enige richting (nozzles zijn makkelijk geplaatst) kun je nog maller accelereren, iets vlotter door een bocht of een muur ontwijken maar in theorie iets harder remmen. Zelfs op ijs. Waar je ook niets aan hebt wanneer echter iemand achter je zit met mindere remmen.
Nou ja,
Wat heeft dit nu weer met lief te maken...
Gewoon realistisch zou ik het noemen. Iedere auto kan een ongeluk krijgen.

De reden waarom ik redelijk negatief ben ten opzichte van Tesla is de grote berg onzin die je er over leest.
Je eigen post zegt alweer genoeg. Vliegend auto's of "koudeluchtstuwers".
Allemaal leuke ideeën/fantasieën. Maar niet realistisch op de korte termijn. Net zoals het hele Full selve driving verhaal. Dat wordt al jaren verkocht als optie (waar dik voor wordt betaald) maar of en zo ja wanneer het beschikbaar is? Musk antwoord standaard over een maand of 6. En dat doet hij nu al een paar jaar.

De eerste auto's die met die optie verkocht zijn, zijn al aan het einde van hun leasetermijn. Die mensen hebben toch jaren betaald voor een veel te dure luxe cruise control.
En zo zijn er nog veel meer dingen te noemen.
voda
1
Tesla neemt Maxwell over

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Maxwell Technologies Inc
$ 4,62 1,56 50,98 % NASDAQ

(ABM FN-Dow Jones) Tesla heeft Maxwell Technologies over. Dit maakten de bedrijven maandag bekend.

Het bedrijf van Elon Musk betaalt 4,75 dollar per aandeel voor het bedrijf dat zich richt op de ontwikkeling, productie, levering en opslag van stroom. Daarmee wordt Maxwell gewaardeerd op bijna 218 miljoen dollar.

Via het bod wordt elk aandeel Maxwell omgewisseld voor een fractie van een Tesla aandeel. De afronding van de transactie is onderhevig aan een succesvolle aanbieding en uitruil van aandelen, goedkeuring van bepaalde toezichthouders en andere voorwaarden.

De twee partijen verwachten dat de overname in het tweede kwartaal van 2019 of snel daarna zal worden afgerond. Maxwell wordt een volwaardig dochterbedrijf van Tesla.

Het aandeel Tesla noteerde maandag in de voorbeurshandel 0,1 procent lager op 312 dollar. In het aandeel van Maxwell Technologies werd nog niet gehandeld. Het aandeel sloot vrijdag op 3,07 dollar.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
[verwijderd]
0
Interessant. Zelf zo actief met ontwikkeling van celchemie, maar dan toch een specialist overnemen. Niet heel lang geleden zei Musk dat iedereen die iets met batterijen doet hun tech aan Tesla probeert te slijten. En dat is logisch, met nua l 30GWh jaarlijkse behoefte alleen al voor auto's. En er was toen nog niets dat echt de moeite leek. Veel beloften en mooie ramingen, maar geen aantoonbaar resultaat. Maxwell is wellicht verder.
Of, een theorie van mij, misschien had Maxwell gewoon eerder een patentaanvraag ingediend voor iets dat Tesla al op het spoor was. Zeker als er minder dan een jaar tussen zit, kun je totaal voor nop een patentaanvraag inschieten. Ik had laatst een aanvraag van 16 pagina's gemaakt, en toen bleek het toch al uitgevonden, maar alleen aangevraagd in het Duits en dus niet boven gekomen in best uitgebreide zoekacties. Business insiders hadden het ook nog nooit gezien. De Duitsers kregen het patent en deden er helemaal niet mee, naar het schijnt.
Dat terzijde.

300Wh/kg is niet zo schokkend nog, Tesla zal daar niet ver af zitten. Als die 300Wh/kg echte gepaard gaat met hogere belasting een beter cycle life, is het een gigantische win. Tesla wil een million mile drivetrain. Dus na 1.600.000 km niet meer dan 20% van de actieradius verloren en dat alles gewoon nog werkt.
Als je groen wilt zijn, is het belangrijk dat je product lang niet vervangen hoeft te worden. Zeker in een snel ontwikkelende markt als deze.

Ze vreemd dat er geen plan is om Model S/X de duidelijk upgrade en kostenbesparing te geven van de 2170 cellen die ze in-house maken. Ze halen nu 10GWh uit Japan over, gereed product. In Fremont klussen ze die met de hand tot packs. Model 3 wordt in Nevada in een fractie van de tijd gebouwd met robots. Om je kop van tegen de te muur te bonken dat Model S/X nog een pack hebben zoals in 2012 op de markt gezet voor kleine serieproductie. Er is nu verdorie alleen nog maar de 102.4kWh variant over, dat schreeuwt toch om kostenbesparingen?

Heel misschien werkt de tech die met Maxwell uitontwikkeld of zelfs short tracked kan worden wel het beste in 18650's of een ander formaat dat niet 2170 is. Dan KAN het zijn dat ze Panasonic nodig hebben om, nu ze die 10GWh ($1B+) bizz verliezen, nieuwe cellen te gaan klussen. Als de specs er echt zijn, is het minder pijnlijk ze in Japan te laten maken door de pro's. Want laten we eerlijk zijn, Tesla ergens bij betrekken versnelt het proces niet echt :-D

Maxwell lijkt hoge belastbaarheid te beloven. Dat kan Tesla's Supercharger V3 verhaal wel eens gaan beinvloeden. Gesproken werd recent nog over 250kW (Porsche al 350-400kW in proto). Met Maxwell is bepaald niet ondenkbaar dat Tesla dat kan matchen, maar met een lagere kostprijs.

Mocht de Maxwell tech de kostprijs zelfs lager brengen dan het pad waar Tesla nu op zit met de 2170's in Nevada, hebben ze een beetje een probleem.
We zien al dat ze voor Gigafactory 3 in Shanghai de cellen willen gaan inkopen bij derden. Misschien was dat meer dan alleen Hollandse gierigheid! Panasonic kan vast zo een paar lijnen neerknallen, maar misschien hebben ze heel andere plannen met Panasonic of zelfs met de accu's die al snel in die Shanghai productie moeten gaan komen.

Ja, als er nu ineens een pad ligt voor betere cellen die minder gaan kosten (vooral de 500Wh/kg die Maxwell voorziet zou heel veel helpen zonder gekke materiaalkosten), moet er geschakeld worden om dat product snel massaproductieklaar te maken. Klant worden van Maxwell schiet dan niet op, die kunnen de vraag nooit aan. En die wilden vast geen exclusieve licentie uitgeven. Hoppa, dan de hele toko maar overnemen. Als er 20% of 50% meer energiedichtheid mee te behalen valt bij vergelijkbare materiaalkosten per kg, heb je die 218 miljoen dollar er zo uit. Stel dat Panasonic die 10GWh aan 18650's voor S/X kunnen upgraden van 250Wh/kg naar initieel 300Wh/kg nog in 2019 en 400Wh/kg eind 2020 (ik roep maar wat), is dat GIGA. Die +20% bij gelijke kosten speel je al meteen quitte in 1 jaar productie.
En als 400Wh/kg gehaald wordt, is het al goedkoper dan wat Nevada dan doet wellicht. En dan wordt het tijd dat in-house te gaan maken. Meteen rochting 50GWh/jaar. De GF1 Nevada productie moet dan omgebouwd worden maar liefst werkt de tech ook goed in 2170's.
De kostenbesparingen zijn het al waard (vraag is er zat) maar het product kan gruwelijk veel beter worden en Porsche scherp houden. En dat is voor iedereen goed behalve de olie bizz.
Mr sponge
0
Pffff. Als dit en als dat. En mischien dit. Mogelijk dat. En het zou kunnen dat...
Zullen we gewoon op een bericht van Tesla wachten? Die hebben al genoeg ervaring in het opoetsen/hypen van nieuws.
Misschien hebben ze Maxwell gekocht om de cijfers van de energie tak iets op te poetsen.
Mr sponge
0
Misschien hebben ze de technologie van Maxwell nodig om de koudeluchtstuwers te laten werken.. haha
[verwijderd]
0
quote:

Mr sponge schreef op 5 februari 2019 20:42:

Pffff. Als dit en als dat. En mischien dit. Mogelijk dat. En het zou kunnen dat...
Zullen we gewoon op een bericht van Tesla wachten? Die hebben al genoeg ervaring in het opoetsen/hypen van nieuws.
Misschien hebben ze Maxwell gekocht om de cijfers van de energie tak iets op te poetsen.
Dit is hoe het werkt. Tesla nieuws wordt verder uitgeplozen dan anderen en ze laten schijnbaar minder details los.
Mr sponge
0
quote:

Skater schreef op 6 februari 2019 01:51:

[...]
Dit is hoe het werkt. Tesla nieuws wordt verder uitgeplozen dan anderen en ze laten schijnbaar minder details los.
Maw ze laten het aan jou fantasie over, dan lijkt het nog iets.
Dat is waar ze het van moeten hebben. De luchtkastelen die ze hebben gebouwd.

Kijk eens naar de investeringen die dit jaar gepland zijn, en het feit dat er een compleet nieuwe fabriek gebouwd moet worden.
Het totaal plaatje klopt gewoon niet!
Iedereen berekent dat een dergelijke fabriek 3 tot 5 miljard kost. Maar nee hoor Tesla bouwt hem voor 1/2 tot 1 miljard omdat ze er al eens een hebben gebouwd....
Nee de andere producenten hebben nog nooit een productielijn gebouwd. Natuurlijk kan je kosten besparen als je hele delen kan kopieren. Maar bouwen voor minder dan 50% van de kosten? En in de helft van de tijd die er gebruikelijk voor staat?

Ik zie net ook weer een prijsverlaging voorbij komen voor de Model 3 (-$1.100,-). Waarom dat dan? Omdat er zo'n overweldigende vraag is zeker?
Wakker worden!
Waarom ga je je prijzen verlagen als je verwacht moeite te hebben om winst te maken in Q1?
[verwijderd]
0
Ik denk dat je cijfers kiest en die graag in je eigen context zet.
Eind dit jaar "iets" produceren is nu auto's geworden (het zou mij verbijsteren), maar dat betekent totaal niet een fabriek "af" hebben. Met een relatief hoekje van die fabriek kunnen ze al auto's in elkaar flansen. Wat nodig is voor de eerste auto's is misschien wel minder dan we vermoeden.
Ja, speculatief: Motoren kunnen uit de VS komen tot ze die zelf bakken. Veel parts worden al extern gemaakt. In China is gewoon heel wat productie aanwezig die graag klanten toevoegt. Wat er van de huidige Model 3 niet al uit China komt, kan er wel besteld worden.

Kort gezegd: die 3 miljard steken ze er echt wel in, maar niet allemaal over dit jaar. En een fabriek is niet "af" zodra de eerste auto eruit rijdt. Operationeel en af zijn heel verschillende dingen.
fausto1
1
Uit de column van Royce Tostrams:

Loodzware accu's
Eerst de vraag waarom ik geen Tesla rijd? Ten eerste is de Tesla, vooral vanwege de batterijen, gigantisch zwaar. Model X weegt zelfs meer dan de gemiddelde bedrijfswagen/bestelbus.

Model S weegt 2100 kilo, model X ruim 2500. Zo’n zware Tesla is een echte bandenvreter. De extreme bandenslijtage zorgt voor extra hoge uitstoot van fijnstof, zeker in de buurt van snelwegen. Ik hoor daar nooit iemand over, maar het is zeer belastend voor de gezondheid van omwonenden.

Verder blijkt uit Zweeds onderzoek dat de zware accu’s van elektrische auto’s zeer belastend voor het milieu zijn. De Zweden concluderen in een literatuurstudie dat elk kilowattuur (kWh) aan capaciteit leidt tot 150 tot 200 kilo uitstoot van broeikasgassen.

Voor een kleine elektrische auto als de Nissan Leaf, met een accu van 30 kWh, betekent dit volgens het Zweeds onderzoek dat al 5,3 ton extra CO2 is uitgestoten voordat er één kilometer mee is gereden. Daarvoor zou je ongeveer 2,7 jaar in een vergelijkbare benzineauto kunnen rijden.

Tesla S
Voor een de relatief kleine Tesla S loopt de uitstoot nog verder op. Die heeft een accu van maximaal 100 kWh. Pas als je hier ruim acht jaar mee hebt gereden, heeft het klimaat er baat bij, vergeleken met rijden in een benzineauto. Het Zweedse onderzoek, gepubliceerd in het vaktijdschrift Ingeniøren, ging over een studie van het Zweedse milieu onderzoeksinstituut IVL, waarin bestaande literatuur over elektrische auto’s is vergeleken en samengevat.

Dan hebben we het alleen nog maar over de productie van accu’s. Want, wat doen we, na de levensduur van de elektrische auto, met al die vervuilende accu’s? De oplossing is uiteraard recycling, maar dat gebeurt slechts ten dele. De verkoop van elektrische auto's is nu nog relatief beperkt, maar op termijn worden we met een gigantisch afvalprobleem van afgeschreven accu’s opgezadeld.

Belastingvoordelen
Dan het gebruik. Iedereen die nu een Tesla rijdt kan zich beroepen op zijn gevoel voor het milieu. Maar de peperdure Tesla slurpt geen benzine, maar subsidies. De belastingvoordelen voor een nieuwe Tesla zijn gigantisch en eigenlijk absoluut niet effectief.

Wie nu een Tesla Model S rijdt geniet de komende jaren van ongeveer zeventigduizend euro subsidie. Werkelijk onbegrijpelijk, aangezien de meeste elektriciteit uit het stopcontact fossiel wordt opgewekt.
@iPlof
0
Zit wat in.
Een Tesla 3, Leaf of Hyundai dat is wellicht nog een pre voor milieu, maar een loodzware S of X dat gaat nergens over. Helemaal niet als de gemiddelde rijder normaal in klasse ford mondeo winkelt.
Mr sponge
0
quote:

Skater schreef op 6 februari 2019 18:42:

Ik denk dat je cijfers kiest en die graag in je eigen context zet.
Eind dit jaar "iets" produceren is nu auto's geworden (het zou mij verbijsteren), maar dat betekent totaal niet een fabriek "af" hebben. Met een relatief hoekje van die fabriek kunnen ze al auto's in elkaar flansen. Wat nodig is voor de eerste auto's is misschien wel minder dan we vermoeden.
Ja, speculatief: Motoren kunnen uit de VS komen tot ze die zelf bakken. Veel parts worden al extern gemaakt. In China is gewoon heel wat productie aanwezig die graag klanten toevoegt. Wat er van de huidige Model 3 niet al uit China komt, kan er wel besteld worden.

Kort gezegd: die 3 miljard steken ze er echt wel in, maar niet allemaal over dit jaar. En een fabriek is niet "af" zodra de eerste auto eruit rijdt. Operationeel en af zijn heel verschillende dingen.
Dus jij denkt dat ze al auto's produceren als slechts 50% van de productielijn klaar is? De huidige fabriek voor Model 3 is ook nog niet klaar zeker? Daar rolt ook maar 50% van de beloofde capaciteit van de baan.
Het is gewoon gel*l in de ruimte om de koers op te kloppen. Een blind paard kan zien dat het niet deugt wat Musk/Tesla belooft/ voorspelt.
Mr sponge
0
@fausto1
Ik ben het er helemaal mee eens. Als je een auto maakt die goed is voor het millieu dan maak je geen tank die binnen 4sec aan de 100 zit. Dan kijk je hoe je met zo min mogelijk energie van A naar B kan rijden.
Nu is de Tesla alleen goed voor een bepaald millieu met veel poen. Die rijden een sport auto met dikke subsidie... Jan met de pet mag die subsidie weer betalen. Dat de wegen harder slijten door de acceleratie van een Tesla dat maakt ook niet uit.
7.744 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 ... 384 385 386 387 388 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 22:00
Koers 181,140
Verschil +1,130 (+0,63%)
Hoog 184,780
Laag 178,420
Volume 75.491.539
Volume gemiddeld 101.954.526
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront