Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.741 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 ... 384 385 386 387 388 » | Laatste
thejaguar
0
Volkswagen, Daimler-Benz, BMW, Toyota, en tal van kleinere autofabrikanten steken tientallen miljarden in elektrische auto's. dat kun je ook gewoon lezen, tenzij je blind bent of zo idolaat van musk dat je elke realiteit uit het oog verliest. dan doen tesla-beleggers inmiddels ook niet meer, die dumpen het aandeel en dat is niet voor niks!
[verwijderd]
0
Er komen wat goede BEVs aan, maar de beloofde productieaantallen optellend kom je nog niet echt ver. Ik betwijfel of de wachtlijsten voor niet-Tesla's boven €40 de komende jaren ooit kort zullen zijn.
DeZwarteRidder
0
Tesla wil miljarden ophalen voor bouw gigafabriek en nieuwe SUV
02 mei 2019 15:18 Laatste update: 20 uur geleden
265

Automaker Tesla is van plan om 2 miljard dollar (zo'n 1,79 miljard euro) op te halen om zo nieuwe investeringen te kunnen doen. Ook steekt Tesla-topman Elon Musk 10 miljoen dollar van zijn eigen geld in het bedrijf.

Het bedrijf is van plan het geld op te halen via een aandelenuitgifte en converteerbare obligaties. Met het uitgeven van nieuwe aandelen hoopt Tesla 650 miljoen dollar op te halen, de overige 1,35 miljard met obligaties.

Bij de presentatie van de kwartaalcijfers vorige week hintte Musk al dat hij mogelijk meer geld zou ophalen. Tesla verloor in het eerste kwartaal ongeveer 700 miljoen dollar.

Volgens analisten is het geld hard nodig om zo te voldoen aan de geplande investeringen. Tesla is van plan om een nieuwe zogeheten 'Gigafactory' te bouwen in het Chinese Sjanghai. Ook heeft de automaker geld nodig voor de verdere productie van haar nieuwe SUV, de Model Y.

Op de beurs werd positief gereageerd op het besluit om meer geld op te halen. Het aandeel opende op Wall Street zo'n 4,3 procent hoger, maar is omstreeks 16.50 uur weer afgezwakt naar 2,7 procent.
tomansky
0
quote:

thejaguar schreef op 3 mei 2019 13:24:

Volkswagen, Daimler-Benz, BMW, Toyota, en tal van kleinere autofabrikanten steken tientallen miljarden in elektrische auto's. dat kun je ook gewoon lezen, tenzij je blind bent of zo idolaat van musk dat je elke realiteit uit het oog verliest. dan doen tesla-beleggers inmiddels ook niet meer, die dumpen het aandeel en dat is niet voor niks!
Ow volkwagen, ja die zouden idd in 2018 de grootste zijn:
www2.greencarreports.com/news/1086902...

En GM, BMW, Audi idd, dat schreven ze in 2013 ook al:
www.wsj.com/articles/bmw-cadillac-aim...

haha, misschien moet jij meer lezen en niet alle praatjes geloven.
voda
0
Tesla verhoogt emissie

(ABM FN-Dow Jones) Tesla wil niet 2,3 miljard maar zeker 2,7 miljard dollar ophalen met een geplande obligatie- en aandelenemissie. Dit meldde de fabrikant van elektrische voertuigen vrijdag.

Tesla biedt tijdens de emissie voor 1,6 miljard dollar aan obligaties met een looptijd van vijf jaar aan. Dat kan oplopen naar 1,84 miljard dollar wanneer de onderschrijvers gebruik maken van het recht op volledige uitoefening, aldus het bedrijf.

Verder worden ook 3,09 miljoen aandelen geplaatst, goed voor een opbrengst van circa 737 miljoen dollar, of zelfs 847,6 miljoen dollar bij volledige uitoefening.

Tijdens de emissie wil CEO Elon Musk voor 25 miljoen dollar aan aandelen kopen, bleek vrijdag uit een registratie bij de Securities and Exchange Commission.

Het aandeel Tesla noteerde in de voorbeurshandel 0,6 procent hoger.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Tesla sued over fatal crash blamed on autopilot navigation error

Bloomberg reported that Tesla was sued by the family of a man who died as the result of a crash allegedly caused when the Autopilot navigation system of his 2017 Model X malfunctioned. The family of Walter Huang, 38, said in a complaint filed April 26 in California state court that the vehicle, which was sold as a “state-of-the-art” automobile, lacked safety features, such as an automatic emergency braking system. Such features are available on much less expensive vehicles from other carmakers, as well as on more recent Model Xs, Huang’s family said.

The family also alleges that Tesla knew, or should have known, “that the Tesla Model X was likely to cause injury to its occupants by leaving travel lanes and striking fixed objects when used in a reasonably foreseeable manner.” The carmaker should have issued a recall or provided a warning “in light of the risk of harm,” the family said in the complaint.

Huang died because “Tesla is beta testing its Autopilot software on live drivers,” B. Mark Fong, a lawyer for the family, said in a statement. “The Huang family wants to help prevent this tragedy from happening to other drivers using Tesla vehicles or any semi-autonomous vehicles.”

Huang crashed on the morning of March 23, 2018, while driving on US Highway 101 in Mountain View, California, when the Tesla Autopilot allegedly turned the vehicle left, straight into the concrete median. He’s survived by his wife, two children, and his parents.

Source : Bloomberg
Bijlage:
roloff
0
Het lijkt er sterk op dat de Tesla auto-pilot bijna recht op de kopse kant van de betonnen middenberm is ingereden. Toen de wagen naar links stuurde was er nog geen betonnen middenberm in beeld.

Een mens had deze situatie vermoedelijk beter ingeschat, al moet ik wel zeggen dat menselijke bestuurders van auto´s statistisch meer (dodelijke) fouten maken dan in het geval van een zelf-rijdende auto.

Maar het zal je (familie) maar gebeuren: www.iex.nl/Forum/Upload/2019/11574647...
[verwijderd]
0
Een Tesla rijder zijn zijn wagen daar testen na het dodelijke ongeval. Zijn wagen trok ook naar diezelfde nog steeds onbeschermde betonrand. Hij was alert maar toch verrast.
Wat de fanboys krampachtig blijvn goedpraten is dat Tesla na het dodelijk ongeval (ze hebben live data van incidenten) dat stuk weg niet voor de zekerheid de-activeerde voor Autopilot. Gewoon, voor het geval er een unieke situatie was die de software zou trick. Elk keer, of 1 in 1000 keer.
Maar nee, de statistieken worden er dan bij gehaald. Het is veiliger met dan zonder, right? Als je maar niet dezelfde gereden kms vergelijkt, want zonder Elonism geen statistieken.
Dat software bugs heeft is tot daaraantoe. Maar de manier waarop Tesla omgaat met alles omtrent testen van software, versiebeheer, impact op verschillende versies auto, actief veiligheidsmaatregelen nemen...enige vergelijking van de domheid ervan is een belediging voor de andere kant van de vergelijking. Hoe kóm je erbij zo crimineel dom te zijn??
Ongelukken herhalen zich ook. Twee stilstaande brandweerwagens werden te grazen genomen. En 2 mensen vonden de dood doordat (terwijl ze zelf niet opletten) de auto een overstekende vrachtwagen met oplegger niet zag, waardoor het meeste van de auto er onderdoor schoot. Met jaren ertussen, bijna identieke verkeerssituatie en nog steeds niet in staat een vrachtwagen van een meter of 18 van opzij te zien.
Fanboys blijven ook maar hameren op machine learning. Ik heb er nul hints van gezien nog. Wagens duiken dus consistent die betonnen muur in terwijl er duizenden Teslas voorbij gereden waren, langs beiden kanten. Zelfs het ontbreken van de schokbreker op die rand (door een eerdere auto vernaggeld en daarna verwijderd) zou een béétje AI moeten opmerken en oormerken als extra risico.

Ik vermoed dat ze nog niet op Level 5 zitten vooral omdat het zelflerende er gewoon niet is. Het IS misschien wel teveel het al AI te noemen.
Je ziet videos van fanboys die 15x dezelfde route door hun (geheel lege) villawijk rijden om te kijken of Autopilot beter wordt in bochtjes halen. Met en zonder AP rondrijden. Nul verbetering, het is een domme robot, extreem voorspelbaar. Zeg dat op Electrek en je hebt een shadow ban te pakken. Extreem kleine aanhangsels in die community. Beetje confirmation dependent.
@iPlof
0
Ik heb een zwak voor Tesla qua techniek, zou zelf ook wel een EV willen op de oprit en de Duitsers hebben lopen pitten met hun dieseltechniek en elektrische brommobielen van 50k (BMW i3) of ineffeciente SUV's van 100k (zoals Audi).
Maar de Tesla gaat hem voor mij niet worden, onderdelen zijn peperduur, schade kost een vermogen en je auto staat maanden stil, weigeringen van de verzekering liggen voor de hand.
Het bedrijf Tesla draait al 18 jaar verlies op 2 incidentele kwartalen na, de garantieclaims gaan er binnenkort ook nog inhakken. Onbegrijpelijk dat mensen 250 dollar neertellen hiervoor.

Aandeel gaat snel naar <100. De aandelendrukpers en veel te dure leningen zijn de enige korte termijn oplossingen.
voda
0
Waarom lanceert Tesla een auto die slechts 150 kilometer ver komt?

Tesla heeft in Canada een goedkope versie van de ‘Model 3' gelanceerd. Die kost slechts 44.999 Canadese dollar (30.000 euro), maar er zit wel een addertje onder het gras. Het rijbereik bedraagt amper 150 kilometer. Veel klanten zullen hem niet willen. Waarom doet Tesla dit dan?

Buitenlandredactie 06-05-19, 16:05

De Canadese overheid geeft haar burgers een premie van 5.000 dollar bij de aankoop van een elektrische wagen. De premie geldt echter enkel voor modellen waarvan de basisprijs onder de 45.000 dollar ligt, én waarvan de prijs niet meer is dan 55.000 dollar, met alle opties inbegrepen. Lastig voor Tesla, want de goedkoopste Model 3, de ‘Standard Range’, kost er normaal 47.000 dollar. Te veel dus om de premie te krijgen.

Maar Elon Musk verzon een list. Tesla brengt een Model 3 ‘Standard Range’ van minder dan 45.000 dollar op de markt - met een belachelijk kleine actieradius van 150 km. De ‘Standard Range Plus’ is vervolgens exact dezelfde wagen, maar met een rijbereik van 386 kilometer. Daardoor varieert de prijs van het model nu tussen 44.999 en 53.700 dollar en kunnen klanten die een ‘normale’ Tesla Model 3 kopen toch de subsidie krijgen.

De versie met rijbereik van 150 kilometer is helemaal niet bedoeld voor massaverkoop. De lancering van het goedkopere model is er puur om gebruik te kunnen maken van een maas in de Canadese subsidieregels.

www.ad.nl/auto/waarom-lanceert-tesla-...
Bijlage:
[verwijderd]
0
Ze bieden die aan om de instapprijs te halen die Canada zet op een dik weggeefprogramma voor betreurenswaardige kopers van, snik, een nieuwe auto.
Die 150km variant kost ze echter hetzelfde om te maken, dus maken ze die 150 km ipv 400 km bijna. Zodat ze ze niet verkopen. De klant koop de wagen die verder gaat en scoort gratis geld van de overheid.
@iPlof
0
Bankroet door defecte Tesla’s:

www.ec-rent.nl/

“Helaas hebben wij onze activiteiten moeten staken.

Wij hebben wegens toenemende technische mankementen en het gebrek aan een spoedige onderdelenlevering vanuit Tesla vanaf midden december de helft van onze Tesla's in onze verhuurvloot stil moeten zetten. Aangezien dit niet langer houdbaar is en een oplossing niet binnen handbereik lijkt, zijn onze activiteiten momenteel gestaakt. Wij onderzoeken de mogelijkheden voor een doorstart (eventueel in andere vorm). Binnen enkele weken weten wij meer. Tot die tijd kunnen we helaas geen boekingen aannemen, ook niet op andere modellen dan de Tesla's.”

[verwijderd]
0
Ook een beetje naief op Tesla te gaan leunen, ze hebben altijd vrij duidelijk gemaakt dat zakelijke klanten niet zo boeien. Taxi's, commercieel gebruik van Superchargers, etc.
Maar wel een tegen aan de wand, Tesla ligt zo ver achter met hun productieaantallen en daarmee rondrijdende vloot, maar blijft zich verbazen over de behoefte naar service. Moet je je voorstellen hoe snel hun serviceapparaat had moeten groeien om anno nu, met tevredenstellende productie, goed te draaien...
voda
0
Tesla sees shortages of nickel and copper

Reuters reported that Tesla, a major minerals consumer, saw shortages of nickel, copper and other electric-vehicle battery minerals down the road due to under-investment in the mining sector.

Helen Lau of Argonaut Securities said in a note "Looking ahead, as supply disruptions in Chile and Peru in the second half of this year will become more apparent, this may help rebalance the market for copper. Before this happens, we are concerned that a further strength in dollar and sluggish economic report from the United States and China may further put downward pressure on copper prices overs short-term in our view.”

Copper has been under pressure on uncertain demand outlook from China, the world's biggest consumer of the red metal, as the Chinese economic growth has yet shown a steady sign of stabilising after last year's slowdown.

Source : Reuters

==================================================================================

Autofabrikanten vrezen tekort aan grondstoffen voor accu‘s

Tesla, een van de grote fabrikanten van elektrische auto’s, komt met alarmerende berichten over een dreigend tekort aan grondstoffen voor de accu's van deze voertuigen. Koper, nikkel, lithium en kobalt: aan bijna al deze stoffen dreigt een tekort.

Erik Kouwenhoven 06-05-19, 20:00 Laatste update: 20:18

Het is niet zo dat de grondstoffen niet voorradig zijn in de aarde, maar door de grote vraag hebben leveranciers wel grote moeite om het op tijd bij de fabrikanten te krijgen. En dat leidt tot tekorten.
Dat lijkt al vrij snel, omdat op dit moment nog maar een paar procent van alle nieuwe auto's is uitgerust met accu's.

Lees ook
Dit is de grootste bedreiging voor de toekomst van de elektrische auto
Lees meer

Tijdens een conferentie in Washington liet Sarah Maryssael, Tesla’s supply manager voor accugrondstoffen, weten dat de fabrikant zich grote zorgen maakt over de toekomst. De vraag naar grondstoffen blijft toenemen terwijl de productie hiervan niet evenredig meegroeit. Ook Audi liet al eerder vergelijkbare geluiden horen. Het merk liet onlangs nog weten mede daarom versneld over te willen stappen op waterstof.

Vorig jaar bleek uit een rapport van de Europese Commissie al dat er een tekort dreigt aan kobalt. Kobalt is een bijproduct in de ontginning van koper. De vraag ernaar neemt toe omdat het gebruikt wordt in de lithium-ionbatterijen van elektrische auto's. Mogelijk moeten autobouwers op zoek naar alternatieven, wat de transitie naar elektrische aandrijving kan vertragen.

Onderzoekers vinden dat de EU meer moet doen om zelf kobalt te produceren. Finland is het enige EU-land waar kobalt wordt ontgonnen. Spanje en Zweden beschikken bijvoorbeeld nog over reserves. Het zou wel duurder zijn dan importeren.

www.ad.nl/auto/autofabrikanten-vrezen...
voda
0
VW gaat de strijd aan met Tesla

Gepubliceerd op 8 mei 2019 om 14:04 | Views: 819

WOLFSBURG (AFN/BLOOMBERG) - Volkswagen gaat volle bak de strijd aan met de huidige marktleider op het gebied van elektrisch rijden Tesla. Potentiële kopers van de nieuwe, relatief goedkope ID.3 hatchback van Duitse makelij kunnen zich per direct bij Volkswagen melden. De aanbetaling voor de auto die op het punt staat om productie te worden genomen is 1000 euro.

Volkswagen heeft het volste vertrouwen in de eerste van een reeks nieuwe modellen. Het prijskaartje van de goedkoopste ID.3 van minder dan 30.000 euro is praktisch gelijk aan de prijs die voor een dieselvariant van de Volkswagen Golf, het bestverkopende model van de automaker, moet worden neergeteld. De eerste levering van de e-auto staat voor medio 2020 op de planning. De basisvariant van de ID.3 heeft een actieradius van 330 kilometer. Duurdere modellen komen verder.

Verkoopdirecteur Jürgen Stackmann spreekt al van een nieuw tijdperk. Het succes van de ID.3 zal volgens hem gelijkenis gaan vertonen met de eerdere uitrol van de Kever en de Golf. Daarbij staat er volgens hem nog een hoop te gebeuren. In de komende jaren moeten zeker twintig nieuwe e-modellen van de band gaan rollen.
[verwijderd]
0
Lekker toch, een stiller Golfje voor hetzelfde geld, met minder km kosten en onderhoud? Nooit meer langs de pomp op weg naar huis of werk. Als je maar een oprijlaan of garage ofzo hebt.

Begin maar alvast je werkgever lastig te vallen dat er meer palen op de parkeerplaats moeten staan voor werknemers én bezoekers. Liefst een beetje snelle, dan heb je ze maar zelden nog en hoef je er niet heel de dag te staan.
Werkgever zijn zonder ruim aanbod laders op de parking, daar kom je anno 2019 toch niet meer mee weg?
voda
0
Tesla bestrijdt brandgevaar met update

Gepubliceerd op 16 mei 2019 om 07:53 | Views: 976

PALO ALTO (AFN) - Tesla heeft een automatische update uitgestuurd voor zijn elektrische auto's, die het risico op brand moet tegengaan. De maatregel volgt op de spontane ontbranding van twee geparkeerde Tesla's in Azië.

De update past de systemen aan die te maken hebben met opladen en temperatuurmanagement. Ook zou de ingreep de levensduur van de accu ten goede komen. Eind april dook een filmpje op van een brandende geparkeerde Tesla in de Chinese miljoenenstad Shanghai. Zondag gebeurde iets soortgelijks met een Tesla in Hongkong.

Het bedrijf doet nog nader onderzoek naar de oorzaak van beide branden, maar het zou iets met de accu te maken hebben. Slechts een beperkt aantal accu's zou het probleem hebben. Tesla houdt vol dat elektrische auto's tien keer minder risico lopen op brand dan gewone auto's.

Tesla bevestigde verder tegenover Amerikaanse media dat zijn hoofd communicatie Dave Arnold na tweeënhalf jaar vertrekt. Hij blijft nog een maand in dienst om zijn opvolger in te werken in de belangrijke functie. Tesla heeft een hoog verloop in een aantal topfuncties, zoals die van hoofd communicatie. Voor zover bekend ligt er geen conflict ten grondslag aan het vertrek.
[verwijderd]
0
7.741 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 ... 384 385 386 387 388 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 22:00
Koers 170,180
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 349.882
Volume gemiddeld 100.497.014
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront