Plug Power « Terug naar discussie overzicht

Forum Plug Power Inc geopend

4.443 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 ... 219 220 221 222 223 » | Laatste
DeZwarteRidder
0
quote:

T.smit schreef op 9 maart 2021 12:43:

[...]Als je in tesla gelooft dus een heel mooi koopmoment
Het geeft een sterke indicatie dat de hype in EV's en waterstof voorbij is.
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 9 maart 2021 12:56:

[...]
Het geeft een sterke indicatie dat de hype in EV's en waterstof voorbij is.
Op welk fundamenteel feit baseer jij dat?
DeZwarteRidder
0
quote:

T.smit schreef op 9 maart 2021 13:23:

[...]Op welk fundamenteel feit baseer jij dat?
Omdat hypes niet gebaseerd zijn op 'fundamentele feiten'.
StartendeBelegger
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 9 maart 2021 13:33:

[...]
Omdat hypes niet gebaseerd zijn op 'fundamentele feiten'.
Sterk argument, mag gezegd worden!
Chapeau!
de schaatser
1
Volgens mij gaan wij vandaag met 10 % omhoog. Juist omdat het een hype is op kort termijn en een must op lang termijn.
+32498861261
0
quote:

de schaatser schreef op 9 maart 2021 15:11:

Volgens mij gaan wij vandaag met 10 % omhoog. Juist omdat het een hype is op kort termijn en een must op lang termijn.
ziet er premarket alleszins al goed uit vandaag
Katsjinggg
0
en hopla de markten draaien nog maar eens, wispelturigheid en spielerei alom (maar goed om koopjes te doen
StartendeBelegger
0
quote:

Katsjinggg schreef op 9 maart 2021 16:03:

en hopla de markten draaien nog maar eens, wispelturigheid en spielerei alom (maar goed om koopjes te doen
Gaat weer veel te hard. Ik hou mijn geld nog maar op zak.
[verwijderd]
1
quote:

StartendeBelegger schreef op 9 maart 2021 16:06:

[...]

Gaat weer veel te hard. Ik hou mijn geld nog maar op zak.
Ik vertrouw het zeker ook nog niet. Ben een paar weken geleden uit de green tech gestapt, jammer genoeg royaal te laat (alle winsten van de voorbije maanden in een paar dagen weg). Was en ben het effe beu die rollercoaster. Inzetten nu op AB Inbev is een stuk geruststellender nu. Saaier ongetwijfeld maar je hart slaat tenminste geen vijf keer per dag een paar tellen over.
Ik blijf het wel volgen en mocht ik het 'gevoel' krijgen dat de storm weer is gaan liggen overweeg ik wel terug een kleine positie te nemen in Plug, Gevo of iets anders. Blijf dit forum volgen, ook omdat er interessante discussies zijn. Alleen jammer van de ridder: geen probleem dat hij anti is maar hij is gewoon altijd en op alles anti, inderdaad om gelijk te halen en zijn argumenten lijken vaak nergens op. Zoals in: 'de hype is voorbij'. Based on what? Zo ne zever. Die kan dat evenmin zeggen als dat een believer kan zeggen dat Plug binnen een jaar op 100 dollar staat. Zo'n discussies zijn behoorlijk toxic als je het mij vraagt omdat je er zelden goede discussies door krijgt behalve wellesnietesspelletjes. En die leeftijd zijn we allemaal voorbij neem ik aan.
Waterstof en alternatieve energie in het algemeen is sowieso een markt die zal boomen of al aan het boomen is. Maar zoals altijd bij het begin van een nieuw paradigma (om het zo uit te drukken) is het in het begin nog zeer stormachtig, met veel ups en downs. Ik zie NIO vandaag +15%, GEVO ook zoiets, PLUG stevig vooruit en de Nasdaq index zelf 3.5% hoger, dat is erg veel.
Maar voor hetzelfde geld staan we morgen weer een paar procent in het rood. Ik wacht tot de storm wat is gaan liggen. AB Inbev en Kinepolis hebben me op twee weken al 10% opgebracht en van ABI verwacht ik de komende weken en maanden een mooie, gestage klim.
Succes iedereen.
Radikal
0
quote:

de schaatser schreef op 9 maart 2021 18:03:

Na de storm begint de lente.
En dan wacht ons nog de zomer.......... Olympische spelen....
[verwijderd]
0
en morgen de 40 Miljard van Biden , vandaag al een voorproefje erop, en misschien als kers op de taart een PB v Plug ??
+32498861261
0
quote:

T.smit schreef op 9 maart 2021 22:02:

Waar beleggen jullie nog meer in?
Plug, Ballard, Nel ASA, Sunhydrogen (HYSR), wat waterstof betreft
de schaatser
0
quote:

T.smit schreef op 9 maart 2021 22:02:

Waar beleggen jullie nog meer in?
CF industries, Mosaic, oci en Yara international allen kunstmest fabrieken. Zij produceren ook Ammoniak voor transport van waterstof. En Methanol als alternatief voor diesel.
Oci heeft goede contacten met Saoedi Arabië. Deze hebben enorme plannen on na het olie tijdperk de wereld leverancier te worden van Waterstof.
[verwijderd]
0
quote:

de schaatser schreef op 9 maart 2021 23:18:

[...]

CF industries, Mosaic, oci en Yara international allen kunstmest fabrieken. Zij produceren ook Ammoniak voor transport van waterstof. En Methanol als alternatief voor diesel.
Oci heeft goede contacten met Saoedi Arabië. Deze hebben enorme plannen on na het olie tijdperk de wereld leverancier te worden van Waterstof.
Kunstmest, kan jij mij daar iets meer over vertellen? Heb zelf geen beeld hoe dit kan gaan fungeren in de toekomst...
StartendeBelegger
0
quote:

de schaatser schreef op 9 maart 2021 23:18:

[...]

CF industries, Mosaic, oci en Yara international allen kunstmest fabrieken. Zij produceren ook Ammoniak voor transport van waterstof. En Methanol als alternatief voor diesel.
Oci heeft goede contacten met Saoedi Arabië. Deze hebben enorme plannen on na het olie tijdperk de wereld leverancier te worden van Waterstof.
Interessant! Vooral OCI heeft nog flinke groeipotentie zo te zien.
de schaatser
0
quote:

T.smit schreef op 9 maart 2021 23:53:

[...]

Kunstmest, kan jij mij daar iets meer over vertellen? Heb zelf geen beeld hoe dit kan gaan fungeren in de toekomst...
Ik ben niet zo goed met de computer. Op forum van Oci zitten er een paar deskundigen,
Zij geven regelmatig de wereldwijde grondstof prijzen door. Deze stijgen enorm.
Ook de toepassingen van Groene of blauwe ammoniak zijn geweldig.
Zo heeft bv Oci wereldwijd zijn fabrieken staan op scheepsvaartroutes en beginnen met allianties om schepen op ammoniak of ethanol te laten lopen. Als je dan nog de wereldwijde kortingen ziet die grote havens hanteren om schone schepen aan te trekken. Dan word ik enorm enthousiast. Verdiep je in scheikunde en je komt tot het besef dit is de goede transitie richting. Natuurlijk in samenwerking met allerlei technische bedrijven als Plug Power.
Nog een laatste opmerking het feit dat wij hier praten over kernenergie, vergelijk ik met het standpunt van een niet goed geïnformeerde regering.
DeZwarteRidder
0
LONDON (ICIS)--Dutch fertilizer major OCI on Friday announced the signing of two memorandums of understanding (MoU) as it seeks to commercialise ammonia and methanol as the "shipping fuels of the future".

The first pact is with MAN Energy Solutions (MAN) and Hartmann Gas Carriers Germany (Hartmann), under which OCI intends to charter ammonia vessels built, owned and operated by Hartmann and its commercial arm, GasChem Services. These vessels will be operated using ammonia engines designed by MAN.

"The partnership aims to propel the commercialisation of ammonia-fueled vessels and accelerate the energy transition and decarbonisation of the shipping industry," OCI said in a lengthy news release.

The second alliance involves MAN Energy Solutions and Eastern Pacific Shipping (EPS) and will target retrofitting existing vessels from EPS’ tanker fleet to use methanol and ammonia, as well as new-build methanol and ammonia-fuelled vessels.

"The technology to retrofit a vessel to accept methanol as a fuel is available today and the intention is for OCI to charter the first retrofitted methanol fueled vessel operated by EPS using already in-service MAN engines and technology in the next two years," OCI explained.

"Ammonia and methanol, OCI’s core products, are the only practical alternatives for long-distance shipping.

"With global infrastructure in place, these products can bridge the transition from 'grey' to 'green' until the industry has fully scaled up to products based solely on renewable energy sources."

OCI noted that, when compared to hydrogen and LNG, ammonia is widely used and easier to store with extensive global distribution and storage infrastructure in place.

Converting all long-distance shipping fuel to ammonia would require 750-900m tonnes/year of new capacity by 2050, 4-5 times the current total global ammonia production, OCI added.

For methanol, converting all long-distance shipping would require about 650-720m tonnes/year of new output by 2050, 6-7 times the current total global methanol production.

Brian Ostergaard Sorensen, VP and Head of R&D, Two-Stroke Business at MAN, said: “We view these initiatives as closely aligned with our own strategy of cooperating with external partners to develop sustainable technologies.

"Methanol and ammonia are very interesting candidates as zero-carbon fuels. In fact, we have already introduced a methanol-burning two-stroke engine, while we expect to deliver the first ammonia-fueled engine in 2024."

With ammonia and methanol production assets in North America, Europe and the Middle East & North Africa (MENA), OCI believes it is well placed to capture new opportunities in both products.

"[Nitrogen fertilizer producer] Fertiglobe particularly benefits from proximity to ample underutilised wind and solar generation capacity across the MENA, enabling stable production of green ammonia at a low cost," OCI said.

"By 2030, Europe will likely not produce sufficient green hydrogen to meet their needs and is expected to depend on imports with the MENA region the most competitive alternative."

Eastern Pacific Shipping CEO, Cyril Ducau, added: "Converting our existing conventional fleet to burn methanol creates a unique opportunity to continue lowering our carbon footprint significantly and rapidly.”

OCI CEO, Ahmed El-Hoshy, concluded "Our products are perfectly positioned to fuel the transition and we believe the push towards low carbon fuels in the coming years will be met with the adoption of both methanol and ammonia as industry standard.

"We see this as starting with the adoption of grey/blue methanol and ammonia and then shifting to green as production costs come down, customer appetites move towards green and regulations continue to develop.

"We are confident ... existing vessels can economically convert their engines to use our low-carbon products and help the industry meet its goals."

Any subsequent commercial agreements are subject to agreement on commercial terms and definitive documentation, the statement added.
4.443 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 ... 219 220 221 222 223 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 22:00
Koers 2,380
Verschil -0,030 (-1,24%)
Hoog 2,400
Laag 2,250
Volume 26.600.803
Volume gemiddeld 36.761.065
Volume gisteren 32.211.826

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront