PERSBERICHT: AkzoNobel wint prestigieuze TED-prijs met Let's Color-film


9 maart 2011

Een inspirerende commercial waarin AkzoNobel's baanbrekende Let's Color-campagne
wordt gepromoot, is door TED bekroond met een prestigieuze Ads Worth Spreading-
prijs.

De opvallende, twee minuten durende film - bedoeld om online gedeeld te worden -
van regisseur Adam Berg en producent Euro RSCG uit Londen neemt de kijker mee op
een caleidoscopische reis langs mensen die overal ter wereld samenkomen om
grauwe plekken te transformeren met behulp van AkzoNobel's verfmerken Dulux,
Dulux Valentine en Coral.

Het doel van de wedstrijd was om commercials te vinden die zo treffend zijn, dat
mensen van binnenuit de behoefte hebben om ze te bekijken. Er kwamen meer dan
duizend inzendingen binnen en een panel van 24 deskundige juryleden koos de
inzending van AkzoNobel als een van de tien winnaars. In een toelichting op de
keuze zei TED dat de commercial van het bedrijf de kijker ontroert met haar
boodschap dat kleur het leven glans geeft en dat een nieuwe laag verf overal een
nieuw licht op werpt. Een van de juryleden merkte op: "Dit is het perfecte
project voor een verfmerk om in te investeren."

Tex Gunning, die als lid van de Raad van Bestuur van AkzoNobel verantwoordelijk
is voor het bedrijfsonderdeel Decorative Paints, voegde eraan toe: "Kleur heeft
het vermogen om ons allen te inspireren en ik ben heel blij dat onze positieve
invloed op markten en gemeenschappen over de hele wereld zo sterk is
overgebracht door deze commercial."

"De Let's Color-campagne versterkt niet alleen onze rol als wereldautoriteit op
het gebied van kleur, maar moedigt consumenten ook aan om hun wereld er lichter
en beter uit te laten zien, door onze merken te gebruiken. Het is een kwestie
van consumenten op een nieuwe en onweerstaanbare manier voor ons te winnen en
professionals bewust te maken van de effecten en voordelen van het gebruik van
kleur."

De wereldwijde Let's Color-campagne, die in 2010 werd gelanceerd, is opgezet om
mensen te inspireren om aan hun leefomgeving nieuwe kleur en glans te geven. De
schilderscènes in de winnende commercial werden over een periode van vier
maanden georganiseerd in Brazilië, India, Frankrijk en Groot-Brittannië. Lokale
gemeenschappen werden uitgenodigd om kleurloze plekken om te vormen met behulp
van de verfmerken van de onderneming, waarbij elk evenement werd gefilmd om
materiaal voor de commercial te leveren.

Sinds de komst van de video hebben er ook projecten in Nederland, Zuid-Afrika en
Turkije plaatsgevonden, terwijl tal van andere projecten voor de komende maanden
op het programma staan. Ga naar www.letscolourproject.com om de bekroonde film
te bekijken. Op www.letscolourproject.com/blog is bovendien te zien hoe de film
tot stand is gekomen.

= - -

AkzoNobel is 's werelds grootste verf- en coatingsonderneming en een
vooraanstaand producent van specialistische chemicaliën. Wij voorzien industrie
en consumenten wereldwijd van innovatieve producten en werken met passie aan de
ontwikkeling van duurzame oplossingen voor onze klanten. Tot onze merken behoren
bekende namen als Dulux, Sikkens, International en Eka. Ons hoofdkantoor staat
in Amsterdam, we behoren tot de Global Fortune 500 en hebben een
leiderschapspositie op het gebied van duurzaamheid. Met activiteiten in meer dan
80 landen zetten onze circa 55.000 medewerkers zich in voor topkwaliteit en het
realiseren van "Tomorrow's Answers Today(TM)".

De missie van TED ("Ideas Worth Spreading") reikt nu veel verder dan de
jaarlijkse conferenties en omvat een verscheidenheid aan projecten en
initiatieven, die bedoeld zijn om de kracht van ideeën proberen te gebruiken om
de wereld te veranderen.
"Ads Worth Spreading" is een uitdaging voor de wereldwijde reclamebranche om
doelgroepen opnieuw uit te vinden, betrokken te krijgen en te inspireren met een
nieuwe definitie van wat videoreclame in het digitale tijdperk kan betekenen.

Niet voor publicatie - voor meer informatie

Corporate Media Relations
Tel. 020 502 78 33
Contactpersoon: Christian Tardif




Pdf file AkzoNobel persbericht:
hugin.info/130660/R/1495466/431222.pdf




This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of
Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that:
(i) the releases contained herein are protected by copyright and
other applicable laws; and
(ii) they are solely responsible for the content, accuracy and
originality of the information contained therein.

Source: Akzo Nobel NV via Thomson Reuters ONE

[HUG#1495466]

www.akzonobel.com